abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207523663
12 februari 2022 was natuurlijk de dag dat Nederland een tweede medaille buiten het schaatsen op de Olympische Winterspelen kon vieren. De eer was voor Kimberley Bos, die bijna heel Nederland verraste door een bronzen plak binnen te halen op de skeleton. Een onderdeel waarbij de skeletonners op een plankje met het hoofd naar voren proberen zo snel mogelijk van de ijsbaan af te gaan.

Ook dit seizoen is ze weer hartstikke goed bezig en heeft ze haar eerste wereldbekeroverwinning van dit jaar op zak. Een mooie opsteker richting het WK Skeleton dat op 26 en 27 januari gehouden zal worden en wij hopen haar verrichtingen weer uitgebreid te kunnen volgen op een van de diverse kanalen en natuurlijk ook in de reeks op FOK!

In een ver verleden was Kimberley net als ons een FOK!ker ( @Skeletonster ), maar daar heeft ze natuurlijk geen tijd meer voor. Wel staat ze ervoor open om een rondje van jullie vragen te beantwoorden! Of het nou gaat om het komende WK, de afgelopen Olympische Spelen of het moment dat ze is begonnen met skeleton: schiet maar en de leukste vragen zullen wij aan haar voorleggen.

Je vragen inzenden kan tot en met 28 januari.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sked op 12-01-2023 14:10:23 ]
pi_207523689
Waarom ben je levensmoe?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 januari 2023 @ 12:03:04 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_207523818
Hoe is het leven in een relatief kleine sport veranderd dankzij een olympische medaille?

Je hebt drie zeges in de World Cup, allemaal in Winterberg, wat maakt dat die baan je zo lekker ligt, nota bene tegen zelfs de Duitse top?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_207523830
Waar bewaar jij je Olympische medaille?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 12 januari 2023 @ 12:55:44 #5
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_207524518
Hoe ben je er bij gekomen deze sport te gaan doen? :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_207524777
Heb je signalen dat de sport meer op de kaart staat door jouw medaille, en zo ja, hoe dan?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_207524874
Nooit overwogen om te gaan rodelen? En zo ja, vergt dat dan een hele andere techniek?
pi_207524976
Je bent begonnen in de bob en pakte brons op de Jeugdspelen in 2012 en switchte naar skeleton toen je er achter kwam dat je dat fysiek beter lag. Waarom paste dat fysiek beter bij je?
pi_207525085
Ik neem zo aan dat de start een belangrijk onderdeel is van de sport. Die oefen je vast ook gewoon "droog". Maar hoe veel tijd kun je onderweg nog winnen/verliezen en hoe oefen je daar op? Zijn er net als bij de F1 sims van de verschillende banen? Of visualiseer je de rit? En moet je net als in de racerij ook anticiperen op verschillende track conditions?

[ Bericht 1% gewijzigd door alpeko op 12-01-2023 13:47:35 ]
pi_207525238
In 2026 zal de Eugenio-Monti Olympic Track in Cortina d'Ampezzo na renovatie worden gebruikt tijdens de Winterspelen. Ken je die baan? Hij is al sinds 2008 dicht dus je zal er nooit zelf op gereden hebben. Leuk weetje: hij zit in James Bond's For your Eyes Only.

pi_207525303
Zijn de skeletonners nu ook meer de dare-devils in de bobber/rodelaar/skeletonfamilie?
Of is er geen verschil tussen de verschillende disciplines qua mentaliteit/bad boys/girls gehalte?

Uit eigen ervaring weet ik dat sleetje rijden op je buik met je hoofd eerst een andere psychische beleving is (voelt veeel gevaarlijker/kwetsbaarder) als zittend of achterover liggend.
Te vergelijken met bijv springen of duiken van de hoge duikplank. Ik kan mij nog steeds herinneren hoe het voelde om mijn eerste duik van de hoge duikplank te doen - was wel even iets waar ik me overheen moest zetten.

Kun jij je eerste rit op de skeleton nog herinneren?
pi_207525415
Er zijn best wat (bob)sleeėrs die een atletiek verleden hebben. Nooit nieuwsgierig naar wat je op een 100m kan?
pi_207525501
Hoe kom je de zomer door? Kun je dan nog een beetje op banen oefenen of werk je dan een aangepast programma af?
  donderdag 12 januari 2023 @ 14:31:20 #14
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_207525987
Wat vind je de moeilijkste (of gevaarlijkste) baan waarop je naar beneden gegaan bent en waarom?
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_207526063
Ben je nooit bang dat er iets mis gaat?
  donderdag 12 januari 2023 @ 16:28:18 #16
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_207527497
Ik ben wel benieuwd naar haar mening over De Drie Minuten van Bertus van Buuten, waarin heel haar sport op briljante wijze onderuit wordt gehaald (no pun intended) door André van Duin:

Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_207527514
Je gaat de afgelopen jaren erg goed op je thuisbaan in Winterberg. Komt dat vooral omdat je daar veel ervaring hebt of heeft het ook te maken met bepaalde karakteristieken van de bochten die je goed liggen?

En vergelijk je bochten van verschillende banen om je lijn te bepalen bij een nieuwe baan?

Laatste vraag: Materieel speelt een grote rol en in het verleden had Duitsland vaak topmaterieel dat in de praktijk niet gemakkelijk te verkrijgen was voor anderen. Is dat nog steeds zo? En waar zou je als je alles zou kunnen krijgen nog een upgrade willen? De slee, de ijzers, het pak of nog iets anders?
pi_207528560
Goeie antwoorden
pi_207528909
quote:
2s.gif Op donderdag 12 januari 2023 17:45 schreef Moass het volgende:
Goeie antwoorden
Zeker aangezien die pas na 28 januari volgen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 12 januari 2023 @ 18:49:22 #20
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_207529248
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 16:28 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar haar mening over De Drie Minuten van Bertus van Buuten, waarin heel haar sport op briljante wijze onderuit wordt gehaald (no pun intended) door André van Duin:

Maar dit gaat helemaal niet over haar sport :o
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_207531161
Verkeerde topic
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 januari 2023 @ 20:24:48 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_207531313
Hoe was jouw eerste afdaling ooit? Was het eng/gaaf/wat ging er door jou heen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_207531615
Ik ben wel benieuwd naar Team Kimberly Bos. Wie of wat heb je allemaal om je heen om ervoor te zorgen dat je zo maximaal mogelijk presteert? En is dat veranderd sinds de Spelen?

Ooh ja, heb je de FOK!-helm nog?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_207534211
Overweeg je om in de toekomst sleetje te gaan rijden met een andere meid op je?

U MAD?
  Redactie Sport vrijdag 13 januari 2023 @ 09:05:42 #25
274204 crew  Mexicanobakker
pi_207536819
Wordt je sport in het dagelijks leven ook zo vaak verward met rodelen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')