SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar ging iets mis met de Russische inlichtingen blijkbaar.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 23:55 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)dium=web2x&context=3
Vuurwerkopslag in een oorlogsgebied, je verwacht het niet..
Ze leggen het vast uit als exploderende HIMARS.quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar ging iets mis met de Russische inlichtingen blijkbaar.
Hoeveel jonge Oekraners zijn blijven hangen op de Krim?quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Sinds z'n aantreden in 2000 probeert Putin al iets aan de populatie krimp te doen. Het is voor hem al 22 jaar een hoofdpijn vraagstuk. Ukraine met 40 miljoen Slavische volk inlijven is de oplossing. Donbas in 2014 leverde al 2.4 miljoen extra Russen op.
Maar Oekrane heeft ook dezelfde demografie problemenquote:Op woensdag 11 januari 2023 00:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Sinds z'n aantreden in 2000 probeert Putin al iets aan de populatie krimp te doen. Het is voor hem al 22 jaar een hoofdpijn vraagstuk. Ukraine met 40 miljoen Slavische volk inlijven is de oplossing. Donbas in 2014 leverde al 2.4 miljoen extra Russen op.
Kwam laatst een ander filmpje van Peter Zeihan tegen dat heel OostEuropa dezelfde problemen heeft. Alle jonge mensen gaan naar WestEuropa omdat daar de lonen hoger zijn en de levensstandaard beter. Maar ze krijgen weinig kinderen en uiteindelijk vergrijst OostEuropa ookquote:Op woensdag 11 januari 2023 00:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
Maar Oekrane heeft ook dezelfde demografie problemen
Lijken me geen fijne dingen om je eigen land mee te bevuilen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:24 schreef ExTec het volgende:
Turkey Is Sending Cold War-Era Cluster Bombs to Ukraine
Goed artikel en idd, we horen niets meer over de TB2s omdat Turkije de relatie met Rusland goed moet houden.quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:24 schreef ExTec het volgende:
Turkey Is Sending Cold War-Era Cluster Bombs to Ukraine
Zit wat in, mss moeten ze dan maar op moskou gaan schietenquote:Op woensdag 11 januari 2023 00:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Lijken me geen fijne dingen om je eigen land mee te bevuilen.
Of bewaren tot de Russen op het punt staan de grens over te steken vanuit Belarus (politiek gezien vast minder slim)quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zit wat in, mss moeten ze dan maar op moskou gaan schieten
Opruimen zijn ze toch jaren mee bezig, dus ik denk niet dat oekraine deze shells laat liggen omdat een gedeeltequote:Op woensdag 11 januari 2023 00:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Of bewaren tot de Russen op het punt staan de grens over te steken vanuit Belarus (politiek gezien vast minder slim)
Vast niet nee. Komen natuurlijk ook wel van pas.quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Opruimen zijn ze toch jaren mee bezig, dus ik denk niet dat oekraine deze shells laat liggen omdat een gedeelte
van die submunities niet afgaan.
Zou dit weer zo'n valstrik zijn zoals ze bij Severodonetsk deden? Toen leek het alsof Ukraine zich had teruggetrokken, die Kadyrovs waren er als de kippen bij om de huizen te plunderen en toen werden ze afgeslacht door Ukraine die tevoorschijn popte.quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Vast niet nee. Komen natuurlijk ook wel van pas.
[ twitter ]
Ik geloof liever de Oekraners, volgens hun berichten verloopt alles enigszins georganiseerd. De Russen hebben het over gesoleerde troepen en chaos.
Ik zie ook meerdere claims voorbij komen dat er geen omcirkeling is. Wel dat er posities zijn die opgegeven moesten worden en dat liep ook niet altijd vlekkeloos en niet waardevolle spullen zijn achter gelaten die niet meegenomen konden worden. Ook zouden verschillende soldaten last hebben van frostbite omdat het daar behoorlijk koud is aan Oekraense kant.quote:Op woensdag 11 januari 2023 00:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Vast niet nee. Komen natuurlijk ook wel van pas.
[ twitter ]
Ik geloof liever de Oekraners, volgens hun berichten verloopt alles enigszins georganiseerd. De Russen hebben het over gesoleerde troepen en chaos.
Ik denk dat allemaal zaken zijn die normaal zijn bij een terugtrekking onder zulke druk van de vijand. Frostbite zal over het hele front voorkomen met die temperaturen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik zie ook meerdere claims voorbij komen dat er geen omcirkeling is. Wel dat er posities zijn die opgegeven moesten worden en dat liep ook niet altijd vlekkeloos en niet waardevolle spullen zijn achter gelaten die niet meegenomen konden worden. Ook zouden verschillende soldaten last hebben van frostbite omdat het daar behoorlijk koud is aan Oekraense kant.
Dat klopt, hoop alleen dat het allemaal klopt er is zoveel ruis. Maar we zullen het later wel allemaal precies lezen. Dat hebben we deze oorlog al vaker meegemaakt.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik denk dat allemaal zaken zijn die normaal zijn bij een terugtrekking onder zulke druk van de vijand. Frostbite zal over het hele front voorkomen met die temperaturen.
Ik hoop het ook. Als je Oekrane nu al maanden hoort, moet je er een beetje van uit kunnen gaan dat ze enigszins controle hebben over hoe ze zich terugtrekken.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat klopt, hoop alleen dat het allemaal klopt er is zoveel ruis. Maar we zullen het later wel allemaal precies lezen. Dat hebben we deze oorlog al vaker meegemaakt.
In de Donbas en rond Bakhmut deden ze niet anders tot de Russen vast liepen. Er zijn ook bij Bakhmut weer stukken terug veroverd eerdere waarna het hele spel weer opnieuw begon.quote:Op woensdag 11 januari 2023 01:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik hoop het ook. Als je Oekrane nu al maanden hoort, moet je er een beetje van uit kunnen gaan dat ze enigszins controle hebben over hoe ze zich terugtrekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |