Is dat zo? Geld is helemaal niks man.quote:en besef me eigenlijk pas sinds vorig jaar hoe belangrijk geld echt is
Ja ok., het is een verrekte handig middel.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 23:14 schreef Kopiko het volgende:
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, TS!
[..]
Dat is enigszins overdreven.
Het uitgeven aan dingen die ik nodig heb. En hetgeen ik daarbij overhoud geef ik pas uit als het (door omstandigheden) nodig is.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 23:16 schreef Het_Bokje het volgende:
OK, hier heb je 15k, wat zou je er mee doen?
Je zet het gewoon op je spaarrekening dus.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 23:19 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Het uitgeven aan dingen die ik nodig heb. En hetgeen ik daarbij overhoud geef ik pas uit als het (door omstandigheden) nodig is.
Ja dat dus. Dat geeft - zoals TS al aangeeft - een gevoel van vrijheid. Lees: vrij van geldzorgen.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 23:21 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Je zet het gewoon op je spaarrekening dus.(zou ik ook doen hoor, een paar extra K voor als je auto affikt ofzo is altijd handig)
Amen.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 23:23 schreef -Sigaartje het volgende:
Men zegt wel eens: geld maakt niet gelukkig. Dat klopt in de trant van Geld geeft geen garantie voor geluk (dat zou een betere uitspraak zijn), want geluk komt niet uit geld.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Een vast buffertje van 5-10k is wel lekker. Zo heb ik jaren geleefd, op een gegeven moment ~10k op een normale spaarrekening, en verder gewoon leven en doen.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 23:22 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ja dat dus. Dat geeft - zoals TS al aangeeft - een gevoel van vrijheid. Lees: vrij van geldzorgen.
Precies, niks is erger dan schooien bij een ander om geld.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 23:21 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Je zet het gewoon op je spaarrekening dus.(zou ik ook doen hoor, een paar extra K voor als je auto affikt ofzo is altijd handig)
Dit ja.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 23:27 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Precies, niks is erger dan schooien bij een ander om geld.
15000 over tien jaar is nog geen 4,50 per dag. Een big mac menu kostte een aantal jaar geleden 6,95 en dan had je nog niet eens saus bij je frietjes.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 23:29 schreef Doug-Heffernan het volgende:
15000 euro aan eten?
best wel overdreven denk ik hoor
Ik zou daar niet te veel bij stilstaan. Ja, het uitgeven van ¤ 15.000,- aan de Mac is veel geld. Maar je moest sowieso eten, dus anders had je (zeker een deel) aan ander eten uitgegeven. Dus je had er geen ¤ 15.000,- mee bespaard.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 23:05 schreef Paarsgroen het volgende:
Ik ga nu als midden dertiger dus veel bewuster om met mijn geld, en besef me eigenlijk pas sinds vorig jaar hoe belangrijk geld echt is. Geld betekent nu voor mij vrijheid. Op zich prima dus, alleen denk ik nu wel iedere dag na over hoeveel geld ik over de balk heb gegooid. Ik weet niet hoeveel het precies is, maar ik word al misselijk als ik begin te rekenen. Ik denk dat alleen al het overbodige, ongezonde eten me 15000 euro heeft gekost over al die jaren (afhalen bij McDonalds etc). Op het moment smaakte het even goed, maar achteraf gezien heeft het me niet gelukkiger gemaakt en had ik het geld nu beter op de bank kunnen hebben. Heeft iemand ook spijt van geld dat hij in zijn jonge jaren heeft verspild en hoe ga jij hiermee om?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |