abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213594016
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:00 schreef Vicky het volgende:
De offerte is ondertussen binnen.
14 dagen, verblijf in Port New Orleans Resort Riverside.
Daarna nog 6 nachten naar Universal's Endless summer Resort met of 2 dagen entree (maar niet Volcano Bay) of een 14 dagen ticket voor een meerprijs van ¤ 200,00.

Iemand ervaring met deze hotels?
Luister naar de podcast Oorlando #25 https://www.oorlando.nl/
Daar worden de Universal hotels besproken.

En ik zou voor die meerprijs gaan.

Ik heb trouwens wel ervaring met P.O Riverside. Mooi resort, ben daar in 2019 geweest, waren toen nog delen aan het renoveren. Mooi rustig, maar wel groot resort. Meerdere bus haltes op het resort.
pi_213594251
Laatste keer zijn wij naar French Quarter geweest, ligt vlak naast Riverside. Bussen zijn prima, en je kan met de boot van beide resorts naar Disney Springs, vooral 's avonds is dat best leuk en relaxed.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_213594284
Je hebt vanaf Port Orleans ook een bootverbinding naar Disney Springs dacht ik (al vond ik het bezoek daaraan zonde van de tijd, volgende keer slaan we dat geheel over. Druk en duur maar mocht je het nieuwe Leidschenhage leuk vinden, dan dit waarschijnlijk ook wel).

Ik zou wel informeren in hoeverre het mogelijk is om de tickets evt nog te upgraden mochten er nieuwe tickets komen als Epic Universe er ook bij komt. Wanneer dat park open gaat is nog niet bekend (alleen ‘2025’). En afhankelijk van wanneer je gaat en wat je interesse heeft is een bezoek aan Mickeys not so scary Halloween Party ook nog een optie mocht dat je ding zijn. Schijnt qua wachttijden ideaal te zijn en ook een leuke sfeer te hebben, maar is ook duur. Sowieso iets om qua planning van je dagen tzt rekening mee te houden, op die avonden sluit Magic Kingdom vroeg. Halloween start meestal half augustus ergens, data worden rond Pasen ergens bekend gemaakt vaak.
pi_213594306
Dank voor alle tips! Zo fijn dit!
Ik ga zeker de podcasts luisteren.
Had idd gelezen over de boot.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_213594383
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:25 schreef Vicky het volgende:
Dank voor alle tips! Zo fijn dit!
Ik ga zeker de podcasts luisteren.
Had idd gelezen over de boot.
De voorpret alleen maakt het al leuk.. hebben jullie ook vervoer van MCO naar Resort? of moeten jullie dit zelf regelen?
De boot is inderdaad leuk om een keer te doen.. helaas vaarde die afgelopen week niet toen ik resort bezocht.

Podcast OOrlando is trouwens van Willem en Rick, ook Florivida..
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 17 mei 2024 @ 15:37:21 #231
39237 crew  H_T
2733
pi_213594428
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 19:30 schreef KapiteinIglo het volgende:
Qua gezonder eten eten wij graag bij the rainforrest cafe en bij universal bij Anjitos.

Qua on-property en off-property moet je echt kijken wat je uit wil geven. Wij zijn 2 weken met de lokale bus naar de parken gegaan, eigenlijk prima te doen. Als je eenmaal hebt uitgevonden hoe ze rijden (soms rijden ze een keer onverwacht niet, das dan balen). Kosten voor lokale bus $14 per week per persoon.
Je kan altijd gratis gebruik maken van Disney bussen zodra je bij de hotels, parken of Disney Springs bent. Dus dat hebben wij gecombineerd. En als je ook Universal wilt, dan is on-property bij Disney ook wel minder handig….
Gewoon goed inlezen van te voren, veel hotels bieden een pendelservice aan naar verschillende parken en dus hoef je niet eens kosten te maken!
Naar aanleiding van een eerdere post van je die ik hierover heb gezien heb ik ook de lokale bussen geprobeerd toen ik er was :) Inderdaad goedkoop, maar het duurt wel veel langer (ten minste voor mijn route) en je bent minder flexibel. Maar het scheelde ook tientallen euro's per dag omdat ik geen huurauto of parkeerplek hoefde te betalen. Bedankt dus nog ;)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_213594730
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:32 schreef EdVe het volgende:

[..]
De voorpret alleen maakt het al leuk.. hebben jullie ook vervoer van MCO naar Resort? of moeten jullie dit zelf regelen?
De boot is inderdaad leuk om een keer te doen.. helaas vaarde die afgelopen week niet toen ik resort bezocht.

Podcast OOrlando is trouwens van Willem en Rick, ook Florivida..
Nee nog geen vervoer maar ik had begrepen dat Uber prima werkt.
Vervoer van luchthaven naar Disney zit erbij

[ Bericht 4% gewijzigd door Vicky op 19-05-2024 12:20:40 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 20 mei 2024 @ 11:49:14 #233
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_213626368
Disney Florida O+

Vibe is net wat meer Disney dan Parijs vond ik. Laatste keer (2011 alweer) dagje Animal Kingdom geweest, en dagje Sea World. Animal Kingdom voornamelijk omdat Parijs niets vergelijkbaars heeft. Vond het destijds wel leuk maar toch wat minder dan de overige parken. Maar zal intussen alweer 10x veranderd zijn. Was er maar een paar dagen, ook een bezoekje Ripley's Believe it or not gedaan en dagje met de huurauto de buurt door. Daarna richting westkust Florida en weer terug naar Miami Beach via de Everglades.
Same shit, different day
SC hopper present
  FOK!fotograaf maandag 20 mei 2024 @ 11:51:51 #234
364681 over_hedge
pi_213626386
Animal Kingdom heeft avatar. Ik heb weinig met de films. Maar het avatar stuk is wel heel tof. En die passage of flight oid is echt heel erg tof. In top 3 tofste attracties.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 20 mei 2024 @ 20:31:02 #235
39237 crew  H_T
2733
pi_213631235
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2024 11:51 schreef over_hedge het volgende:
Animal Kingdom heeft avatar. Ik heb weinig met de films. Maar het avatar stuk is wel heel tof. En die passage of flight oid is echt heel erg tof. In top 3 tofste attracties.
Ik vond die attractie mooi gemaakt, maar ook weinig aan. Al kan daarbij meespelen dat ik die attractie aan het eind van de dag deed
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 20 mei 2024 @ 20:31:44 #236
39237 crew  H_T
2733
pi_213631244
In Animal Kingdom heb ik wel een jamdonut gegeten die was gevuld met pulled pork en coleslaw :D En de rondlopende Kevin was heel tof O+
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_213632204
Animal Kingdom is hier in huis favoriet van de Disney parken (zelfs pre-kinderen voor Pandora geopend werd). Ik hou van het veel relaxter sfeertje daar, ook omdat het veel rustiger is, maar het is meer dan dat. Ze hebben leuke shows en ook de extra activiteiten zoals Wilderness Explorers en Animation Academy vielen bij mijn kinderen erg in de smaak. En er is geen ervaring die het haalt bij de eerste keer Expedition Everest en dan helemaal voorin het karretje zitten terwijl je niets over de achtbaan weet. En qua eten zit je bij Tusker House en Yak en Yeti (counter) erg goed om eens wat anders dan gewoon een simpel stuk vlees met friet te eten.
pi_213633979
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 16:09 schreef Vicky het volgende:

[..]
Nee nog geen vervoer maar ik had begrepen dat Uber prima werkt.
Vervoer van luchthaven naar Disney zit erbij
Dat is helemaal netjes, als ook vervoer erbij zit.
pi_215607156
Even een schop!

@Roberto_BOZ hebben jullie al vluchten geboekt? Ik vind de prijzen tegenvallen en de aangekondige directe vluchten komen ook niet in die periode beschikbaar helaas.

We hebben wel besloten dat we wat eerder vertrekken en dan een paar dagen in de buurt gaan relaxen en acclimatiseren, en dan een dagje SeaWorld en wellicht Universal meepakken, afhankelijk van de black friday aanbiedingen.
  FOK!fotograaf zondag 17 november 2024 @ 11:07:21 #240
364681 over_hedge
pi_215607162
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 11:06 schreef FlyingFish het volgende:
Even een schop!

@:Roberto_BOZ hebben jullie al vluchten geboekt? Ik vind de prijzen tegenvallen en de aangekondige directe vluchten komen ook niet in die periode beschikbaar helaas.

We hebben wel besloten dat we wat eerder vertrekken en dan een paar dagen in de buurt gaan relaxen en acclimatiseren, en dan een dagje SeaWorld en wellicht Universal meepakken, afhankelijk van de black friday aanbiedingen.
SeaWorld :( Arme beestjes. Universal is dan wel weer heel erg tof
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_215607197
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 11:07 schreef over_hedge het volgende:

[..]
SeaWorld :( Arme beestjes. Universal is dan wel weer heel erg tof
Seaworld is super tof! Gaafste achtbanen van heel Orlando staan daar. En dierenwelzijn is de laatste tig jaar ook enorm verbeterd en niet veel anders meer dan welke dierentuin dan ook, dus dat is voor ons geen reden om over te slaan. Afgelopen zomer in San Diego ook een geweldige dag gehad, zeker omdat ze voor veel attracties praktisch geen wachttijden kennen.
  FOK!fotograaf zondag 17 november 2024 @ 11:14:49 #242
364681 over_hedge
pi_215607210
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 11:12 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Seaworld is super tof! Gaafste achtbanen van heel Orlando staan daar. En dierenwelzijn is de laatste tig jaar ook enorm verbeterd en niet veel anders meer dan welke dierentuin dan ook, dus dat is voor ons geen reden om over te slaan. Afgelopen zomer in San Diego ook een geweldige dag gehad, zeker omdat ze voor veel attracties praktisch geen wachttijden kennen.
Ja ik heb het gewoon niet zo met super slimme zoogdieren in veel te kleine opvang dingen houden. Niet dat ik vind dat jij daarom maar niet zou moeten gaan omdat ik iets vind :D Dat moet iedereen lekker voor zichzelf weten.

Korte rijen is wel fijn ja. Dat is in disney af en toe wel anders. En die fastpass dingen in disney zijn zo bizar duur. Helemaal als je met een gezin gaat is dat niet te doen
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 november 2024 @ 11:18:35 #243
39237 crew  H_T
2733
pi_215607253
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 11:14 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja ik heb het gewoon niet zo met super slimme zoogdieren in veel te kleine opvang dingen houden. Niet dat ik vind dat jij daarom maar niet zou moeten gaan omdat ik iets vind :D Dat moet iedereen lekker voor zichzelf weten.

Korte rijen is wel fijn ja. Dat is in disney af en toe wel anders. En die fastpass dingen in disney zijn zo bizar duur. Helemaal als je met een gezin gaat is dat niet te doen
Ze hebben in 2016 bekend gemaakt te stoppen met hun orcafokprogramma en dat ze ook geen nieuwe dieren meer naar de parken gaan halen.
Ik ben de kleur MAGENTA
  FOK!fotograaf zondag 17 november 2024 @ 11:19:07 #244
364681 over_hedge
pi_215607260
quote:
14s.gif Op zondag 17 november 2024 11:18 schreef H_T het volgende:

[..]
Ze hebben in 2016 bekend gemaakt te stoppen met hun orcafokprogramma en dat ze ook geen nieuwe dieren meer naar de parken gaan halen.
Oh top. Dus langzaam maar zeker hebben ze straks helemaal geen orcas meer?
pi_215607329
Wij vliegen via IJsland met Icelandair. Er gaat geen rechtstreekse vlucht als we gaan.
Wij gaan ook een paar dagen eerder om te acclimatiseren. Mijn man wil graag naar de Everglades.
Wij gaan naar Disney en Universal. Hebben 1 dag Epic bij kunnen boeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vicky op 17-11-2024 12:39:28 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_215607520
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 11:14 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk wat de grootte van de aquaria betreft, maar de orca’s die daar nu zitten uitzetten is geen optie, en dan kun je de dieren beter vermaken door ze shows te laten doen. Ze fokken nu niet meer dus de orca’s in de parken zijn de laatsten. We zijn 13 jaar geleden in SeaWorld Orlando geweest, en afgelopen zomer in SeaWorld San Diego en het is echt een wereld van verschil qua shows. Het is nu vooral informatief in plaats van puur entertainment. Hoe ze bepaalde bewegingen gebruiken om prooien te vangen bijvoorbeeld in plaats van gewoon door een hoepel te springen, met beelden er bij van hoe ze dit in de natuur doen. Bij alle shows merkte je die shift, en ook bij de andere aquaria.

Fastpass multilane (oude genie+) is nog enigszins betaalbaar. Voor een gezin alsnog aardig aan de prijs ($18/35 pp), maar we hebben het in Disneyland Resort 1 dagje gebruikt omdat het zo verschrikkelijk druk was, en het scheelde ons daar zeker 4 uur aan wachttijd over de gehele dag, en daardoor was de rest van de dag ook veel relaxter. En we hebben van Disneyland alle LLMP attracties kunnen doen vrijwel zonder wachttijd, en van het andere park ook nog een paar en een rits aan reguliere attracties, op één dag. We hebben nu ook twee dagen LLMP ingecalculeerd aan het begin van onze vakantie, als het ook nog druk is. Goedkoop en vroeg starten in Animal Kingdom en na het inchecken bij de eerste attractie gelijk drukke dingen in een ander park boeken en vroeg hoppen. Je hierin verdiepen is wel echt de moeite waard.

En we vonden het spelen voor betere attractietijden ook leuk, wat elke keer weer als winst voelde :D Maar dat moet je ook wel doen om er goed gebruik van te kunnen maken, anders is het het geld niet waard idd.
  FOK!fotograaf zondag 17 november 2024 @ 12:33:04 #247
364681 over_hedge
pi_215607780
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 11:51 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Je hebt wel gelijk wat de grootte van de aquaria betreft, maar de orca’s die daar nu zitten uitzetten is geen optie, en dan kun je de dieren beter vermaken door ze shows te laten doen. Ze fokken nu niet meer dus de orca’s in de parken zijn de laatsten. We zijn 13 jaar geleden in SeaWorld Orlando geweest, en afgelopen zomer in SeaWorld San Diego en het is echt een wereld van verschil qua shows. Het is nu vooral informatief in plaats van puur entertainment. Hoe ze bepaalde bewegingen gebruiken om prooien te vangen bijvoorbeeld in plaats van gewoon door een hoepel te springen, met beelden er bij van hoe ze dit in de natuur doen. Bij alle shows merkte je die shift, en ook bij de andere aquaria.

Fastpass multilane (oude genie+) is nog enigszins betaalbaar. Voor een gezin alsnog aardig aan de prijs ($18/35 pp), maar we hebben het in Disneyland Resort 1 dagje gebruikt omdat het zo verschrikkelijk druk was, en het scheelde ons daar zeker 4 uur aan wachttijd over de gehele dag, en daardoor was de rest van de dag ook veel relaxter. En we hebben van Disneyland alle LLMP attracties kunnen doen vrijwel zonder wachttijd, en van het andere park ook nog een paar en een rits aan reguliere attracties, op één dag. We hebben nu ook twee dagen LLMP ingecalculeerd aan het begin van onze vakantie, als het ook nog druk is. Goedkoop en vroeg starten in Animal Kingdom en na het inchecken bij de eerste attractie gelijk drukke dingen in een ander park boeken en vroeg hoppen. Je hierin verdiepen is wel echt de moeite waard.

En we vonden het spelen voor betere attractietijden ook leuk, wat elke keer weer als winst voelde :D Maar dat moet je ook wel doen om er goed gebruik van te kunnen maken, anders is het het geld niet waard idd.
Oh dat is fijn. Dat ze er zo goed mee bezig zijn om het beter te maken voor de dieren. Want klopt wel ja. Ze kunnen nooit terug naar het wild. informatief ipv entertainment klinkt als een hele goede vooruitgang ^O^

In Disney vind ik dat ze dat ook wel prima doen. Qua dierentuin die ook heel informatief is.

Ik las wel dat fastpass/genie plus nu weer veranderd is. En nog duurder werd. Zijn echt stelletje gieren daar bij disney :P Was in Juli in parijs. Kon je zelfs betere plekken voor vuurwerk kijken kopen. Voor 40 p.p |:(

Vind het ook zo debiel dat je dan al best veel moet betalen voor fastpass. En je dan nog niet overal in kan. Sommige losse attracties mag je dan als nog extra betalen. :{

Gelukkig was het niet heel druk toen ik er was. Dus hebben het niet eens gedaan. Maar vond die prijzen wel echt belachelijk.

quote:
En we vonden het spelen voor betere attractietijden ook leuk,
Dit kende ik niet. Wel een leuk idee :D Als je dan in de rij staat te wachten heb je meteen wat te doen.

Moet zeggen dat ik wachten bij disney sowieso niet zo heel erg vind. Mits het beetje normale tijden zijn. Omdat ze de wachtrij altijd zo leuk aankleden dat je je niet echt aan het vervelen bent.

Maar heel veel plezier alvast! :D Ben jaloers
pi_215607925
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 12:33 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Oh dat is fijn. Dat ze er zo goed mee bezig zijn om het beter te maken voor de dieren. Want klopt wel ja. Ze kunnen nooit terug naar het wild. informatief ipv entertainment klinkt als een hele goede vooruitgang ^O^

In Disney vind ik dat ze dat ook wel prima doen. Qua dierentuin die ook heel informatief is.

Ik las wel dat fastpass/genie plus nu weer veranderd is. En nog duurder werd. Zijn echt stelletje gieren daar bij disney :P Was in Juli in parijs. Kon je zelfs betere plekken voor vuurwerk kijken kopen. Voor 40 p.p |:(

Vind het ook zo debiel dat je dan al best veel moet betalen voor fastpass. En je dan nog niet overal in kan. Sommige losse attracties mag je dan als nog extra betalen. :{

Gelukkig was het niet heel druk toen ik er was. Dus hebben het niet eens gedaan. Maar vond die prijzen wel echt belachelijk.
[..]
Dit kende ik niet. Wel een leuk idee :D Als je dan in de rij staat te wachten heb je meteen wat te doen.

Moet zeggen dat ik wachten bij disney sowieso niet zo heel erg vind. Mits het beetje normale tijden zijn. Omdat ze de wachtrij altijd zo leuk aankleden dat je je niet echt aan het vervelen bent.

Maar heel veel plezier alvast! :D Ben jaloers
Die wachtrijen zijn in Disneyland dus veel touwen buiten in de volle zon ipv leuke wachtrijen. Disney World doet dat veel beter idd. Peter Pan en Winnie de pooh vonden mijn kinderen echt leuk, die moesten we soms meetrekken omdat de rij opschoot.

Maar ‘playing with the slots’ is idd echt wel prima vermaak, het kost je alleen veel batterij. Dan hadden we een reservering voor Mickey & Minnie over een uur, liepen we die kant op zodat de kinderen in toontown konden spelen en m’n man ondertussen wat met die app rommelen en konden we na 10 minuten de attractie in. En we wisten dat we ‘s middags een break namen, dus enige tijd daarvoor reserveerden we al tijdsloten na de break waardoor we daarna gelijk drie dingen konden doen. Ik raad iedereen wel aan om zich vooraf goed hierin te verdiepen als je het misschien wil gaan gebruiken, anders is het idd zonde van je geld. Earscout heeft de beste uitlegfilmpjes hierover. We hebben het vorige keer in WDW ook niet nodig gehad, maar in Disneyland dus wel. Daar werkt het ook net iets anders, dus we gaan zien hoe het hier werkt.
  Public Relations / Redactie Film zondag 17 november 2024 @ 15:30:48 #249
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_215609211
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 11:06 schreef FlyingFish het volgende:
Even een schop!

@:Roberto_BOZ hebben jullie al vluchten geboekt? Ik vind de prijzen tegenvallen en de aangekondige directe vluchten komen ook niet in die periode beschikbaar helaas.

Ja inmiddels gelukt. Via Brussel waren er vluchten die binnen het geplande budget vielen. Wel wat duur maar zoals gezegd binnen geplande budget dus na wikken en wegen maar geboekt.

We hebben vier dagen wentijd in ander hotel voor we naar Disney gaan. Daar is alles al betaald. Alleen nog ruimte voor lightning lanes overhouden (hoewel in mei we dit zeker niet dagelijks nodig gaan hebben) en souvenirs.
pi_215610319
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2024 15:30 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]
Ja inmiddels gelukt. Via Brussel waren er vluchten die binnen het geplande budget vielen. Wel wat duur maar zoals gezegd binnen geplande budget dus na wikken en wegen maar geboekt.

We hebben vier dagen wentijd in ander hotel voor we naar Disney gaan. Daar is alles al betaald. Alleen nog ruimte voor lightning lanes overhouden (hoewel in mei we dit zeker niet dagelijks nodig gaan hebben) en souvenirs.
Fijn! Brussel is voor ons te ver weg als vertrekpunt helaas, wij zijn op Schiphol aangewezen. Andere optie is lokaal met een discounter en dan in Londen van vliegveld wisselen, dus dat is ook geen reele optie helaas. Hebben jullie een directe vlucht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')