abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218425923
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 09:40 schreef superkimmi het volgende:

[..]
Nee, we hebben dat de afgelopen 2x wel gedaan. Maar we hebben nu gekozen voor alles in 1 pakket bij disney afnemen dus hebben 10 dagen entree tot de parken. Als we dat deden kregen we namelijk 14 dagen mealplan gratis en dat scheelde nu wel echt veel geld. Daar kon de 14 dagen UK ticket niet tegenop
Wat zit daar extra bij tov de reguliere voorjaarsaanbieding aanbieding met gratis mealplan? Of waren jullie te laat met boeken voor de Europese aanbieding? De meeste Amerikanen zijn namelijk jaloers op die aanbieding. Maar op zich ook wel slim geboekt zo, dan weet je zeker dat je wat ‘rustdagen’ pakt!

Wij vonden het mealplan wel heel relaxt. Vooral qua drankjes is het leuk om allerlei dingen uit te proberen, en normaal zouden we dat echt nooit doen omdat we dat zonde van het geld vinden. Bij CBR hebben ze bubbles of the sea, een (non-alcoholisch) drankje met van die balletjes er in, en bij Docking Bay 7 en ronto roasters een cocktail Surley nog wat. Aan het begin dachten we mega veel over te houden (ook omdat we met 5 zijn, en 5 maaltijden met Amerikaans formaat regelmatig echt teveel is), maar uiteindelijk zijn we netjes uitgekomen door de lunch op de vertrekdag, en alleen nog een koek mee voor onderweg.

Gaat nog tegenvallen als we die volgende keer niet hebben…
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 5 augustus 2025 @ 16:43:01 #77
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_218426072
Dining plan beviel ons ook uitstekend. Inderdaad de drankjes die erbij zaten, daar hebben we veel van gedronken.
pi_218430280
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 16:18 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Wat zit daar extra bij tov de reguliere voorjaarsaanbieding aanbieding met gratis mealplan? Of waren jullie te laat met boeken voor de Europese aanbieding? De meeste Amerikanen zijn namelijk jaloers op die aanbieding. Maar op zich ook wel slim geboekt zo, dan weet je zeker dat je wat ‘rustdagen’ pakt!

Wij vonden het mealplan wel heel relaxt. Vooral qua drankjes is het leuk om allerlei dingen uit te proberen, en normaal zouden we dat echt nooit doen omdat we dat zonde van het geld vinden. Bij CBR hebben ze bubbles of the sea, een (non-alcoholisch) drankje met van die balletjes er in, en bij Docking Bay 7 en ronto roasters een cocktail Surley nog wat. Aan het begin dachten we mega veel over te houden (ook omdat we met 5 zijn, en 5 maaltijden met Amerikaans formaat regelmatig echt teveel is), maar uiteindelijk zijn we netjes uitgekomen door de lunch op de vertrekdag, en alleen nog een koek mee voor onderweg.

Ik weet niet meer precies wat de reden was, maar in dit geval was toch de aanbieding van Disney voordeliger. Wij checken altijd alles dus als dit niet zo was, dan hadden we de Europese wel genomen. Kan zijn dat de value resorts niet, of niet meer, beschikbaar waren in de Europese variant.

Wij kijken ook echt uit naar de drankjes. Denken precies hetzelfde, normaal veel te duur, maar zo leuk om eens uit te proberen. Zelfde met snacks, maar vooral de drank maakt het de aanbieding wel echt waard.

Wij weten ook nog niet zeker of we de bonnen wel opkrijgen. Want gaan ook nog 3 dagen niet volledig gebruiken (eten op andere locaties die we leuk vinden)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Public Relations / Redactie Film woensdag 6 augustus 2025 @ 20:12:05 #79
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_218435951
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:17 schreef superkimmi het volgende:

[..]
Ik weet niet meer precies wat de reden was, maar in dit geval was toch de aanbieding van Disney voordeliger. Wij checken altijd alles dus als dit niet zo was, dan hadden we de Europese wel genomen. Kan zijn dat de value resorts niet, of niet meer, beschikbaar waren in de Europese variant.

Wij kijken ook echt uit naar de drankjes. Denken precies hetzelfde, normaal veel te duur, maar zo leuk om eens uit te proberen. Zelfde met snacks, maar vooral de drank maakt het de aanbieding wel echt waard.

Wij weten ook nog niet zeker of we de bonnen wel opkrijgen. Want gaan ook nog 3 dagen niet volledig gebruiken (eten op andere locaties die we leuk vinden)
Wij hebben afgesloten met een avond signature snacks in Magic Kingdom. Spring roll, dole whip, beignet, funnel cake.

De pizza’s in het hotel zijn twee dining credits. Dat helpt ook mee.
pi_218438800
Wij hielden juist over aan die pizza’s. Een pizza was genoeg voor ons allemaal en dan nog een kindermenu erbij met wat friet, dus dat waren 3 credits ipv 5…

Snacks gingen hier juist wel redelijk hard, zeker aan het eind. Mijn kinderen hebben echt veel ijsjes gegeten :D

Die funnelcakes zijn ook enorm, twee daarvan kregen we ook met 5 personen niet op. De Mickeywafels bij sleepy Hallow gaan we een volgende keer wel vaker halen, die hebben we pas een van de laatste dagen geprobeerd.

Ik krijg voor mn verjaardag van mn schoonmoeder het Disney parks kookboek met de beste recepten uit de parken! Ben benieuwd wat daar allemaal in staat.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 09:00:43 #81
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_218440052
Wil er niet echt een apart topic over openen :s) maar een vriend van ons gaat werken op de Disney Adventure en heeft ons uitgenodigd om te komen cruisen.
Niet onze eerste cruise maar wel onze eerste Disney Cruise.

Daar is niet de vraag over ~O>
De Disney Adventure vaart helaas vanuit Singapore en wij hebben zo iets als we dan toch aan de andere kant van de wereld zijn, waarom geen bezoek aan een Aziatisch Disney park?

Maar welke?
We hebben al veel gehoord dat Tokyo een must is, dus dat gaan we doen.
Maar daarna strugglen we een beetje.
Florivida heeft ons een mooie Japan trip voorgeschoteld met ook Osaka en Universal daar erbij maar we weten niet of we dan misschien niet liever Osaka inwisselen voor Disneyland Shanghai.

Zijn er mensen die hier wat tips over hebben :?
Universal kennen we wel van Orlando en we willen ooit wel terug en zeker Epic bezoeken dus het Marioland gedeelte komen we dan ook wel tegen. Japan verder zelf denken we dat we rond Tokyo wel genoeg aan hebben maar wie weet.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_218440360
Wij zijn toevallig bezig met de voorbereidingen van een Aziatische trip. Wij pakken Hong Kong en Tokyo. We wilden in principe naar Japan, maar moesten overstappen in Hong Kong en daar een dag extra van maken kostte niets extra’s. (Qua vlucht, ter plekke kost het natuurlijk wel wat). Hong Kong is een klein en erg rustig park, het rustigste ter wereld. Frozenland is daar al open (en groter dan in Parijs) maar verder hebben ze veel van de standaard attracties, net als Tokyo Disneyland.

Tokyo is het mooiste en apartste Disneypark, met name als je voor DisneySea kiest. Daar hebben ze veel unieke attracties en shows. Het is daarentegen ook enorm druk, dus om een show te kunnen bekijken moet je een soort loterij winnen. Tickets zijn daarentegen wel een stuk betaalbaarder. Wij zijn een keer eerder in Disney Sea geweest en vonden dat wel heel gaaf, vooral omdat het zo anders was. En dat was nog voor de uitbreiding. Disneyland is redelijk veel hetzelfde, vooral beauty and the beast is daar de moeite waard. Japan an sich is verder een heel fijn land dat makkelijk zelf te bereizen is. Alles is ook Engelstalig, openbaar vervoer is heel goed geregeld en mensen zijn heel netjes en vriendelijk.

Osaka is Universal, dat is een totaal ander soort park en nog drukker dan Disney. De dure voorrangspassen zijn hier een must als je maar een dag gaat. Ze hadden veel unieke attracties, maar nu Epic open is in Universal is dat een stuk minder geworden, en vanwege de drukte zou ik zelf de voorkeur geven aan Orlando denk ik (mocht je ooit dergelijke plannen hebben). Met prioritypass worden je tickets zo ¤150 duurder en dan heb je maar voor 5 tot 8 attracties voorrang. En het blijft heel druk.

Shanghai staat voor ons voorlopig niet op de planning dus hebben we ons nog niet in verdiept, maar dit is het nieuwste Disneypark met de meest geavanceerde attracties. Hun pirates is geweldig (zeg ik op basis van filmpjes). Ook hebben ze een Zootopia wereld als enige park.

Ik zou persoonlijk alleen Disney Tokyo doen (beide parken, evt Sea 2 dagen afhankelijk van de drukte) en dan verder wat van Japan zelf bekijken. Echt een prachtig land is het met een geweldige combinatie van oude cultuur en nieuwe gadgets en superfijne nette inwoners. Met een railpass kun je met de bullettrain overal heen en reistijden vallen daardoor ook enorm mee. Ik kan met name Hiroshima aanraden, naast Tokyo en Kyoto.
pi_218444845
Niet over Disney maar ovet Universal.
Wat een ontzettend onvriendelijk park voor mensen met een maatje meer. Mijn man is niet de allerslankste, maar vergeleken met de gemiddelde Amerikaan is hij niet de dikste maar hij kon niet in The Forbidden Journey.
En dat in een land waar een groot deel van de bevolking overgewicht heeft. Daarin doet Disney het absoluut beter.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:12:09 #84
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_218451353
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 16:18 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

In de europese variant kreeg je alleen gratis ontbijt en geen gratis dining plan in een value resort. Nu hebben we een gratis quick service dining plan bij een boeking van een value resort. Daarom hebben we bij Disney zelf geboekt. En 10 dagen is eigenlijk meer dan zat. 2 dagen per park + 3 dagen waterpark is prima. Rustdagen zijn net zo belangrijk.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:15:36 #85
39237 crew  H_T
2733
pi_218452906
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 15:12 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
In de europese variant kreeg je alleen gratis ontbijt en geen gratis dining plan in een value resort. Nu hebben we een gratis quick service dining plan bij een boeking van een value resort. Daarom hebben we bij Disney zelf geboekt. En 10 dagen is eigenlijk meer dan zat. 2 dagen per park + 3 dagen waterpark is prima. Rustdagen zijn net zo belangrijk.
Ik mocht vorig jaar 14 dagen, maar dat heb ik geloof ik niet gehaald. Eerder ook iets van een dag of 10, 11 in de parken. En ik heb niet het idee dat ik iets gemist heb :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')