abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208770531
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 11:56 schreef RvLaak het volgende:
Hmm... Voelt een beetje als vreemdgaan....
[ afbeelding ]
Veel plezier! ^O^
pi_208770696
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 14:35 schreef Ang3l het volgende:

[..]
:o

BAN THE MAN!

Wat is eigenlijk t grootste verschil tussen PF en DND?
De verschillen zijn net zo enorm als dat ze op elkaar lijken. Het grootste verschil zit in de kern-filosofie. PF is rules-heavy, D&D is rules-light.

Eén voorbeeld van de kern-verschillen in het spelen is het 3 action systeem van PF. Lopen is een actie. Prone gaan is een actie. Opstaan is een actie. Interactie met dingen is een actie.

Als je bijv. 15 voet loopt, aanvalt en nog een keer 15 voet wil lopen, kost je dat al je 3 acties.

Nu moet ik zeggen dat ik het nog niet gespeeld heb, maar dat wringt me enorm... Maar goed, ga de rest meemaken als ik hier een keer de tijd voor ga nemen :D :+
  maandag 17 april 2023 @ 16:02:40 #103
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_208802700
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 14:58 schreef RvLaak het volgende:

[..]
De verschillen zijn net zo enorm als dat ze op elkaar lijken. Het grootste verschil zit in de kern-filosofie. PF is rules-heavy, D&D is rules-light.
O dan ben ik zeer zeker DND en geen PF :D

Afgelopen weekend de eerste voorbereiding gedaan voor Dragon of Icespyre peak. Dat gaan we spelen NA Lost Mine of Phandelver, dus ik moet alles ipv level 1-5 gaan pimpen naar "vanaf 5". Bovendien laat ik het dus afspelen "5 jaar na de gebeurtenissen van wave echo cave", dus ik ben zaken aan het aanpassen qua namen en achtergronden.

Eigenlijk dus vooral de ruggengraat en lokaties/quests van DOIP, maar dan met andere personages. De spelers zijn nu voor het eerst ene eigen character aan het maken, want allemaal laten ze hun pre-made character van LMOP achter. Dus die zijn nu van mij, om te integreren in t verhaal.

Zo is:

• de burgemeester dus niet meer Harbin Wester, maar 1 van de eerste spelers (de noble fighter in de campagne burgemeester was).
• De Butterskull Ranch nu de ranch van de Ranger Elf speler van LMOP
• Falcon';s Hunting lodge is de eco lodge van Thundertree geworden (1 van de spelers is daar gepensioneerd met de druide, de folk hero fighter)
• De gold mine overseer is vervangen door de rogue (lord of Tresendar manor in onze campagne)
• De vroedvrouw in de molen (met de manticore) is nu getrouws met de Cleric van de 1e campagne
• De anchorites in de Tower of Storms hebben de wizard van de 1e campagne gevangen

En zo komen dus alle 6 de premade characters van LMOP als NPC's terug in de quests van DOIP.

Van 3 spelers heb ik al hun nieuwe character ontvangen, en zij hebben ook gebeurtenissen van LMOP verwerkt in hun nieuwe personages. Zo wordt het een beetje een legacy game eigenlijk. O+

DOIP is wel echt meer een sandbox met een heel dun verhaal (quest board + "er is een draak"), t.o.v. LMOP.
Dus dit maakt het dan wel iets meer levendig hoop ik.

Heeft iemand ooit die 3e starterset gedaan?

L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 24 april 2023 @ 05:21:35 #104
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_208881373
Zou kopen als ik een vrouw was:

Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 26 april 2023 @ 09:42:27 #105
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_208905568
Vrijdag start Dragon of Icespyre peak *O*
Met 7 characters :{ Wel veul, we gaan t zien.

Heb het helemala aangepast naar "10 jaar na Lost mine of Phandelver", en hun persoonlijke backgrounds er in verwoven, net als die van de helen die ze in de eerste campagne speelden. Hopelijk is het goed gelukt. #trots

Vooral benieuwd of t niet te simpel is (want DOIP is level 1-6 en ze zijn level 5) maar dat kan ik gedurende het spel nog anapassen. Doet aan het verhala verder niks af.

Merk wel dat LMOP een echt stukken beter verhaal heeft dan de quest zandbak DOIP. :')
Die laatste heeft dan wel weer grotere dungeons, maar de helft van de kamers is filler en totaal leeg.
"Dit is een wc". "Dit is een keuken". Geen monster, NPC, treasure, beschrijving, niks.
Nou ja, daar maak ik zelf maar wat van dan.
L'Amour menaçant:
  maandag 1 mei 2023 @ 11:39:19 #106
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_208965432
Sessie geweest
Sessie geslaagd

Maar Dragon of Icespyre peak is als DM wel harder werken om er iets leuks van te maken zeg. Wat een zielloze starterset.

"Maar... waarom moeten we eerst al die sidequests gaan doen? We gaan gewoon meteen die draak killen!" :D Goeie vraag. De eerste quests zijn allemaal "Waarschuw A, B en C voor de draak", terwijl je heel goed weet dat t uiteindelijk gaat om het verslaan van de draak :D

En dan kun je zeggen "Ze weten nog niet waar die draak zit, want die info krijg je pas bij sidequest X". Maar het verhaal heet Dragon of Icespyre peak en Icespire peak staat gewoon aangegeven op de player map :')

De enige in game reden is dat je nog niet sterk genoeg bent. Dus dat heb ik ze dan maar laten vertellen door de burgemeester. (En OC herinnerden ze zich nog de vorige draak van Thundertree en de doden die er vielen, dus op zich snapten ze dat wel).

Maar goed. Ik maak er het beste van. Ze hadden lol. Dat is wat telt.
L'Amour menaçant:
pi_208966071
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 11:39 schreef Ang3l het volgende:
Sessie geweest
Sessie geslaagd

Maar Dragon of Icespyre peak is als DM wel harder werken om er iets leuks van te maken zeg. Wat een zielloze starterset.

"Maar... waarom moeten we eerst al die sidequests gaan doen? We gaan gewoon meteen die draak killen!" :D Goeie vraag. De eerste quests zijn allemaal "Waarschuw A, B en C voor de draak", terwijl je heel goed weet dat t uiteindelijk gaat om het verslaan van de draak :D

En dan kun je zeggen "Ze weten nog niet waar die draak zit, want die info krijg je pas bij sidequest X". Maar het verhaal heet Dragon of Icespyre peak en Icespire peak staat gewoon aangegeven op de player map :')

De enige in game reden is dat je nog niet sterk genoeg bent. Dus dat heb ik ze dan maar laten vertellen door de burgemeester. (En OC herinnerden ze zich nog de vorige draak van Thundertree en de doden die er vielen, dus op zich snapten ze dat wel).

Maar goed. Ik maak er het beste van. Ze hadden lol. Dat is wat telt.
Uhm, dat vond ik juist heel makkelijk te beargumenteren... "Ze weten niet van de draak, deze vliegt over het land en zaait dood & verderf, we willen die mensen waarschuwen".

Maar goed, mijn party wilde ook gewoon veel quests doen. Het bord met banen was een makkelijke :D En, uit m'n hoofd, was de locatie van de draak onbekend. Welke uiteindelijk gevonden wordt door de quests... Dacht ik.

Overigens... Waarom niet ze Cryovain aan laten vallen? Je zei dat ze level 5 of zo zijn en verder willen levellen... Maak er een adult, of ancient, white dragon van & ze worden ge-kont-schopt. Weten ze meteen waar ze staan en waarom ervaring opdoen dmv de quests belangrijk is ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2023 12:42:33 ]
  maandag 1 mei 2023 @ 12:49:17 #108
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_208966182
De locatie van de draak IS ook onbekend, maar het was lastig voor ze omdat ze de titel van het gehele avontuur natuurlijk wel weten (Dragon of Icespire peak). Joh, waar zou ie zijn? :o Dus niet meta gamen beste avonturiers! :P
L'Amour menaçant:
pi_208966216
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 12:49 schreef Ang3l het volgende:
De locatie van de draak IS ook onbekend, maar het was lastig voor ze omdat ze de titel van het gehele avontuur natuurlijk wel weten (Dragon of Icespire peak). Joh, waar zou ie zijn? :o Dus niet meta gamen beste avonturiers! :P
Dat :D Maar goed, laat ze de bergen in trekken & daar zoeken. Ze komen er vanzelf wel achter dat een volwassen/oude draak "ietwat" buiten hun skills is :P
  maandag 1 mei 2023 @ 12:53:06 #110
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_208966226
Wat w eook gemerkt hebben:

Een party van 7 is echt net te veel. Gevechten duren echt gheel lang, en mensen moeten behoorlijk wachten tot ze weer aan de beurt zijn. Al ligt ook aan de nieuwigheid van de characters en at nog niet iedereen precies wist wat ie allemaal kon. Is de eerste keer dat ze een eigen gemaakte hebben, en classes als Warlock, Monk zijn voor mij ook nieuw.

Doe je al snel 30 min over "6s in game" :')
L'Amour menaçant:
  maandag 1 mei 2023 @ 12:56:46 #111
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_208966254
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 12:52 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Dat :D Maar goed, laat ze de bergen in trekken & daar zoeken. Ze komen er vanzelf wel achter dat een volwassen/oude draak "ietwat" buiten hun skills is :P
O ja, ik hou ze ook niet tegen. Ik hint alleen wat via de stem van de Burgemeester.

• Hele grote draak, are you sure?
• Volksbelang eerst: mensen in veiligheid brengen.
• Misschien magic items van de gnomen en dat drakenzwaard nodig?

Maar dan heb je bv zo'n Axeholm quest, waar dan bij staat "Ga kijken of t een goede evacuatieplek is". Die plek ligt ren eerste behoorlijk ver weg dus is vrij onlogisch als evacuatie, en zonder draak heb je die plek niet eens meer nodig. Kill die draak dan gewoon! :D

Kortom, mijn recensie: Lost Mine of Phandelver >>> Dragon of Icespire peak. Qua quests, logica en qua lokaties.
Die derde weet ik nog niet, Dragons of Stormwreck Isle. Maar die schijnt heel kort te zijn.
L'Amour menaçant:
pi_208966378
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 12:56 schreef Ang3l het volgende:

[..]
O ja, ik hou ze ook niet tegen. Ik hint alleen wat via de stem van de Burgemeester.

• Hele grote draak, are you sure?
• Volksbelang eerst: mensen in veiligheid brengen.
• Misschien magic items van de gnomen en dat drakenzwaard nodig?

Maar dan heb je bv zo'n Axeholm quest, waar dan bij staat "Ga kijken of t een goede evacuatieplek is". Die plek ligt ren eerste behoorlijk ver weg dus is vrij onlogisch als evacuatie, en zonder draak heb je die plek niet eens meer nodig. Kill die draak dan gewoon! :D

Kortom, mijn recensie: Lost Mine of Phandelver >>> Dragon of Icespire peak. Qua quests, logica en qua lokaties.
Die derde weet ik nog niet, Dragons of Stormwreck Isle. Maar die schijnt heel kort te zijn.
Is vooral een ander type module. Phandelver is lineair, Icespire Peak is meer een zanddoosje. Ik vond het vooral leuk om de 2 te combineren en vervolgens "naadloos" over te gaan naar Tyranny of Dragons (wat een bout module is dat :') )
  maandag 1 mei 2023 @ 13:32:43 #113
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_208966784
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:07 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Is vooral een ander type module. Phandelver is lineair, Icespire Peak is meer een zanddoosje. Ik vond het vooral leuk om de 2 te combineren en vervolgens "naadloos" over te gaan naar Tyranny of Dragons (wat een bout module is dat :') )
Ja ik denk dat een combi (dus toevoeging op) beter werkt dan DOIP na LMOP.
Ik kan me voorstellen dat iemand die vecht dungeons leuk vindt, DOIP prima kan waarderen.
Al zijn de dungeons wel vaak leeg.
Beetje lopen leggen te youtuben en de mening over DOIP is redelijk consistent.

Main quest van Phandelvr is lineair, maar de background quests zijn ook wel weer zanddoosje. Je kan naar Thundertree wanneer je wil bijvoorbeeld. Net ls Agatha, Old Owl Well etc etc. Dus ik vond dat een leuke combi van opeenvolgend verhaal en losse keuzes.

Met de andere groep (ik als speler) hebben we weer eens een oneshot gedaan.
Leuk, prima vermaakt, maar zelf ben ik wel echt meer van de langere verhalen merk ik.
Er zit weinig voortgang in, en bij een gevecht denk ik "Ik ga roekeloos doen, want volgende keer toch ander poppetje" :D
L'Amour menaçant:
  woensdag 14 juni 2023 @ 20:53:20 #114
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209513495
Een van jullie nog interesse in een aantal van de D&D boeken?
pi_209518101
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 20:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
Een van jullie nog interesse in een aantal van de D&D boeken?
Als in? Ik ga m'n 5e verzameling compleet maken, maar daar houdt het wss wel mee op tot de volgende editie. Ben geen fan van wat WotC aan het doen is met 5.5e (en al hun andere PR "oepsjes").
  donderdag 15 juni 2023 @ 07:39:41 #116
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209518419
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 05:35 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Als in? Ik ga m'n 5e verzameling compleet maken, maar daar houdt het wss wel mee op tot de volgende editie. Ben geen fan van wat WotC aan het doen is met 5.5e (en al hun andere PR "oepsjes").
Als in: ik heb een aantal boeken 5e waar ik vanaf wil omdat ik niet denk dat ik ze nog nodig ga hebben omdat ik niet meer DM.
pi_209519604
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 07:39 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Als in: ik heb een aantal boeken 5e waar ik vanaf wil omdat ik niet denk dat ik ze nog nodig ga hebben omdat ik niet meer DM.
Cool. Ik ben bijna compleet, maar als je één van de volgende hebt, hoor ik het graag:
• Critical Role: Call of the Netherdeep
• Tales from the Yawning Portal
• Stranger Things Dungeons & Dragons Roleplaying Game Starter Set
• Dungeons & Dragons vs. Rick and Morty Tabletop Roleplaying Game Adventure

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2023 10:11:06 ]
pi_209535239
Voor mijn online groep, net ff https://www.voicemod.net gedownload... Ben benieuwd of het in de smaak gaat vallen :D
pi_209575932
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2023 18:02 schreef RvLaak het volgende:
Voor mijn online groep, net ff https://www.voicemod.net gedownload... Ben benieuwd of het in de smaak gaat vallen :D
gebruikt, was geen succes helaas. Op één stem na, was de rest (aldus de spelers) nauwelijks te verstaan...

Ah well, such is life.
  maandag 3 juli 2023 @ 13:38:14 #120
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_209746295
Hoppa, nog een groep die DND wil proberen en dus weer The Lost mine of Phandelver afstoffen voor woensdag :D

En donderdag Curse Of Strahd. Ik ben nog geen groot fan van die campaign. Al vind ik t tarot kaarten idee wel leuk gedaan.
L'Amour menaçant:
pi_209746906
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 13:38 schreef Ang3l het volgende:
Hoppa, nog een groep die DND wil proberen en dus weer The Lost mine of Phandelver afstoffen voor woensdag :D

En donderdag Curse Of Strahd. Ik ben nog geen groot fan van die campaign. Al vind ik t tarot kaarten idee wel leuk gedaan.
Mss is dit een leuke voor je:
https://beadleandgrimms.c(...)he-shattered-obelisk
  maandag 3 juli 2023 @ 15:01:23 #122
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_209747261
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 14:32 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Mss is dit een leuke voor je:
https://beadleandgrimms.c(...)he-shattered-obelisk
Shut up and take my mo.... o jeez, 325,- EUR?!

Maar oooohhhh, 32 maps, pinnen, mini's, in game hand outs. I love it.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ang3l op 03-07-2023 15:17:45 ]
L'Amour menaçant:
pi_209747834
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 15:01 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Shut up and take my mo.... o jeez, 325,- EUR?!

Maar oooohhhh, 32 maps, pinnen, mini's, in game hand outs. I love it.
De legendary bundels zijn hun geld zeker waard. Ikzelf heb Strahd hier & ik gebruik 'm ook.
  maandag 3 juli 2023 @ 17:00:09 #124
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_209748651
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 15:58 schreef RvLaak het volgende:

[..]
De legendary bundels zijn hun geld zeker waard. Ikzelf heb Strahd hier & ik gebruik 'm ook.
Ik weet niet of ik 325,- EUR ooit "hun geld waard" ga vinden (t.o.v. 20,- voor de starterset zelf), maar mooi is t zeker wel :Y

Het is nog een pre-order, dus zou graga nog willen zien hoe het er uit ziet ipv alleen een beschrijving. Die van Strahd ziet er idd wel mooi uit.
L'Amour menaçant:
pi_209748696
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 17:00 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ik weet niet of ik 325,- EUR ooit "hun geld waard" ga vinden (t.o.v. 20,- voor de starterset zelf), maar mooi is t zeker wel :Y

Het is nog een pre-order, dus zou graga nog willen zien hoe het er uit ziet ipv alleen een beschrijving. Die van Strahd ziet er idd wel mooi uit.
Deze gaat dan ook veel verder dan Lost Mine... Dit is de Legendary van de nieuwe Phandelver campagne ;).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')