Klopt afgeslotrn doosjequote:Op dinsdag 10 januari 2023 07:55 schreef miss_sly het volgende:
Wel een afgesloten doosje? Hoe is de temperatuur in de keuken?
Maar inderdaad, vertrouw je neus in eerste instantie. Ruikt het nog goed, kun je een hapje proberen. Ruikt het muf of zit er een ondertoon van een Barr geur aan, zou ik het weggooien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Samequote:Op dinsdag 10 januari 2023 08:03 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik ben vrij makkelijk in die dingen.
We hebben het niet over een geslacht varken dat al een dag in de zon ligt he.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 08:26 schreef Bargehassus het volgende:
Better safe then sorry. Ik zou het niet meer eten, maar ik ben dan ook redelijk voorzichtig met dat soort dingen. Zeker met vlees.
Dan zou je het normaal toch ook in de koelkast zetten?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 08:38 schreef Tegan het volgende:
Vandaag kan echt zonder probleem hoor, het is hetzelfde aantal uur als 's ochtends vroeg koken en 's avonds pas eten.
Schimmel niet, wel bacteriegroei.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 08:35 schreef Farenji het volgende:
Dat idee dat verhit eten insta beschimmelt na een paar uur buiten de koelkast, dat is wel beetje wereldvreemd hoor.
Zoiets is trouwens altijd aan te raden. Als je alleen bent is het niet zo'n punt. Na een ongelukje (uitschieten met een kruid of chili) of iets te zijn vergeten, dan maar een boterham met kaas en een banaan. Maar als er meer eters zijn, heb ik altijd door mezelf gemaakte bakjes nasi en macaroni in de vriezer. Is al een paar keer goed uitgekomen. Zoiets gaat er altijd wel in, is mijn ervaring.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 08:02 schreef marc0871 het volgende:
En een alternatief achter de hand hebben.
Het is verhit, tot minimaal honderd graden. Het duurt wel een tijd voordat daar genoeg schadelijke bacteriën op gaan groeien. Dat gebeurt echt niet binnen een paar uur. Tenzij je je vieze gele keukenlapje eroverheen haalt en het open op de verwarming zet.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 08:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Schimmel niet, wel bacteriegroei.
Ik zou het terug koelen en z.s.m. in de koelkast zetten.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 09:08 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het is verhit, tot minimaal honderd graden. Het duurt wel een tijd voordat daar genoeg schadelijke bacteriën op gaan groeien. Dat gebeurt echt niet binnen een paar uur. Tenzij je je vieze gele keukenlapje eroverheen haalt en het open op de verwarming zet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |