abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207992922
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 08:34 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik niet, 4 uur vertraging na het inchecken, en 800 euro als compensatie :@ :@ :@
Wij hadden vorig jaar 2 uur 55 minuten vertraging (aankomst), en dan krijg je dus 0,00. Echt bizar hoe die regel werkt. En eigenlijk was het wel 3 uur 20min vertraging maar omdat ze waarschijnlijk wat harder hebben gevlogen ofzo kwamen we onder de 3 uur aankomst vertraging aan en dan krijg je dus niks. Heel slim van ze hoor..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_207993101
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 08:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Wordt weer een chaotische zomer voor Schiphol :') gisteren ook dat stuk bij Nieuwsuur zitten kijken.. man man er is totaal geen bereidwilligheid om snel te schakelen.

[ twitter ]
Kost geld en de afhandelaren hebben op Schiphol niet veel geld om daar snel wat aan te doen.
Al die bedrijven opereren onder Activity Based Costing, ofwel iedere vestiging moet zijn broek zelf ophouden.

Het kromme is alleen, is dat de moedermaatschappijen gewoon verdrinken in het geld. Investingsmaatschappijen of eigenaren, maakt niet uit.
Er is gewoonweg geen wil en de race to the bottom de afgelopen 20 jaar heeft zijn sporen nagelaten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 14 februari 2023 @ 13:17:47 #103
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207993158
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 12:58 schreef DX11 het volgende:

Wij hadden vorig jaar 2 uur 55 minuten vertraging (aankomst), en dan krijg je dus 0,00. Echt bizar hoe die regel werkt. En eigenlijk was het wel 3 uur 20min vertraging maar omdat ze waarschijnlijk wat harder hebben gevlogen ofzo kwamen we onder de 3 uur aankomst vertraging aan en dan krijg je dus niks. Heel slim van ze hoor..
Vertraging wordt gemeten bij aankomst, niet bij vertrek. En terecht, natuurlijk. En regels zijn regels. Niets bizars aan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207993188
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Vertraging wordt gemeten bij aankomst, niet bij vertrek. En terecht, natuurlijk. En regels zijn regels. Niets bizars aan.
Snap ik maar als je dus 10 minuten langer vertraging hebt krijg je honderden euro's en wij krijgen niks. En de vertrektijd had wel meer dan 3 uur vertraging maar de aankomsttijd was waarschijnlijk (slim) ruim ingeschat.

Ze kunnen ook zeggen ja je vlucht duurt 5 uur, maar in werkelijkheid duurt die 3 uur. Kunnen ze 2 uur extra "gratis" vertraging geven. Is dat dan eerlijk?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_207993208
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:19 schreef DX11 het volgende:

[..]

Ze kunnen ook zeggen ja je vlucht duurt 5 uur, maar in werkelijkheid duurt die 3 uur. Kunnen ze 2 uur extra "gratis" vertraging geven. Is dat dan eerlijk?
Dat is vrijwel altijd zo; vluchten worden vaak inclusief taxin bij vertrek en aankomst ingecalculeerd.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207993220
Anyway, zondagochtend ben ik tussen 04:00 en 05:00 uur weer op Schiphol, benieuwd naar de situatie dan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 14 februari 2023 @ 13:24:52 #107
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207993249
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 08:06 schreef Scorpie het volgende:

Typisch KLM.
Zeker typisch KLM. De zaken vooraf goed afspreken kenmerkt goede bedrijfsvoering.

Schiphol heeft zijn shit gewoon nog steeds niet voor elkaar.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 14 februari 2023 @ 13:31:37 #108
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207993311
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:19 schreef DX11 het volgende:

Snap ik maar als je dus 10 minuten langer vertraging hebt krijg je honderden euro's en wij krijgen niks. En de vertrektijd had wel meer dan 3 uur vertraging maar de aankomsttijd was waarschijnlijk (slim) ruim ingeschat.

Ze kunnen ook zeggen ja je vlucht duurt 5 uur, maar in werkelijkheid duurt die 3 uur. Kunnen ze 2 uur extra "gratis" vertraging geven. Is dat dan eerlijk?
Jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van hoe de luchtvaart werkt. :')

De blocktijd wordt nooit ruimer gemaakt dan strikt noodzakelijk. Een vliegtuig dat onnodig op de grond staat kost veel meer geld dan de eventuele compensatie die je aan passagiers moet geven bij vertraging.

Als ze er in geslaagd zijn om 03:20h vertrekvertraging om te zetten in 02:55h aankomstvertraging, hebben ze waarschijn een gunstige wind gehad en inderdaad harder gevlogen (wat uiteraard ook extra kosten meebrengt).
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207993628
Oh wacht ik reageer op het broertje van ikweethetookniet.
pi_207993669
quote:
Schiphol moet in de meivakantie toch weer een grens stellen aan het aantal reizigers. Vanaf eind maart tot half mei wil de luchthaven 5 procent minder reizigers verwerken dan in de plannen van eind januari nog de bedoeling was. Een woordvoerder van Schiphol bevestigt dit aan Luchtvaartnieuws na berichtgeving in de Telegraaf.

De woordvoerder voegt er aan toe dat over de plannen nog wordt gesproken met de luchtvaartmaatschappijen.

Op 18 januari zei interim-CEO Ruud Sondag dat de luchthaven voldoende nieuwe beveiligers had aangenomen om vanaf eind maart bij de invoering van de zomerdienstregeling het plafond van 50.000 reizigers per dag. Er zouden weer 70.000 reizigers mogelijk zijn en met wat extra maatregelen zelfs 74.000, al bleef er gedurende tien dagen in de ochtendpiek wel een probleem.

Inmiddels is duidelijk dat die plannen te ambitieus zijn door een tekort aan mensen bij de bagageafhandeling en op andere afdelingen. De woordvoerder stelt dat het om een combinatie van factoren gaat die Schiphol nu dwingt om alsnog een beperking aan te houden.

3.500 reizigers minder
Met airlines is nu een beperking met 5 procent besproken vanaf 26 maart, de dag waarop de zomerdienstregeling ingaat. Dit zou neerkomen op circa 3.500 reizigers die Schiphol dagelijks minder wil verwerken. De details worden nog uitgewerkt, maar het plafond zou vooral gelden voor wat Schiphol als de piektijden ziet tussen 06.00 en 11.00 uur. Of Schiphol na de meivakantie het plafond kan opheffen is nog niet bekend.

In een reactie op Twitter zegt ANVR-voorzitter Frank Oostdam: “Om droevig van te worden. Ondanks stoere taal van een paar weken geleden nu toch beperkingen. Reizigers en reissector in de meivakantie de dupe.” Marnix Fruitema, voorzitter van de organisatie van luchtvaartmaatschappijen in Nederland BARIN, zegt dat er woensdag nog verder wordt gesproken. Donderdag wordt dan meer bekend.
https://www.luchtvaartnie(...)t&utm_medium=twitter
  dinsdag 14 februari 2023 @ 14:01:05 #111
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_207993680
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Zeker typisch KLM. De zaken vooraf goed afspreken kenmerkt goede bedrijfsvoering.

Schiphol heeft zijn shit gewoon nog steeds niet voor elkaar.
Nee, het is zoals gewoonlijk weer de hypocriete bende die het altijd is, waarbij falen op andermans bordje geschoven wordt (zoals Schiphol) terwijl ze janken en huilie doen in de media.

KLM wil hier dus een beperking hebben, niet Schiphol.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_207993700
twitter
pi_207993724
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 14 februari 2023 @ 14:04:30 #114
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207993732
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:01 schreef Scorpie het volgende:

Ik weet niet waar ik het over heb.
Fixed.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 14 februari 2023 @ 14:12:02 #115
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_207993840
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Fixed.
Zoals gewoonlijk heb je dus geen weerwoord. Staat genoteerd.

Kijk en huiver je gelieve hypocriete KLM:

12/02/2023

KLM trekt het allemaal niet meer, het piept, kraakt en schuurt aan alle kanten door de personeelstekorten.
Kan Schiphol ALSJEBLIEFT ALSJEBLIEFT ALSJEBLIEFT een cap doen want het kan zo echt niet meer, KLM staat op omvallen, ze gaan kapot, deaud, stuk, KLM loopt gevaar:

"KLM wil reizigersbeperking tegen chaos in meivakantie" -> https://dvhn.nl/binnenlan(...)kantie-28238200.html

29/09/2022:

"KLM WITHEET OVER ZOVEELSTE CAPACITEITSBEPERKING SCHIPHOL"

Een half jaar geleden waren ze nog "witheet", was "de maat vol" en was het "uitzichtloos".
Dit kon echt niet en Schiphol moest maar gauw orde op zaken stellen want KLM ging KAPOT, STUK, DEAUD, het kon echt niet meer, KLM liep gevaar! (dit komt je vast wel bekend voor)

https://www.luchtvaartnie(...)tsbeperking-schiphol

Kortom, 6 maanden later een 180 graden draai door een hypocriete KLM, maar ja, wat verwacht je dan van een bedrijf dat geleid wordt door criminelen en fraude schering en inslag is.

KLM, de meest hypocriete luchtvaartmaatschappij die er is _O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 14:14:15 #116
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207993876
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:12 schreef Scorpie het volgende:

Zoals gewoonlijk heb je dus geen weerwoord.
Heb ik wel. Kijk maar. Jij heb geen idee waar je het over hebt. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207993887
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:01 schreef Scorpie het volgende:


KLM wil hier dus een beperking hebben, niet Schiphol.
De klm heeft toch zijn eigen bagage afhandelingen bedrijf en juist dat bedrijf zou toch een van de afhandelaren zijn die het wel redelijk geregeld had?
pi_207993982
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De klm heeft toch zijn eigen bagage afhandelingen bedrijf en juist dat bedrijf zou toch een van de afhandelaren zijn die het wel redelijk geregeld had?
KLM doet zijn eigen afhandeling inderdaad op AMS. Daarbij ook nog veel van de partner airlines.
Ze lopen wel voor met innovaties op de andere buitenlandse afhandelaren, maar echt niet heel veel. Het proces blijft hetzelfde.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 14 februari 2023 @ 14:29:47 #119
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_207994019
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De klm heeft toch zijn eigen bagage afhandelingen bedrijf en juist dat bedrijf zou toch een van de afhandelaren zijn die het wel redelijk geregeld had?
Nee, want de arbeidsmarkt is krap dus die mensen worden weggekaapt door bv de hogere uurlonen bij de beveiliging van Schiphol :D

En dan heb je nog donuts zoals Jack Sparrow die er geen kut van snappen, geen bronnen lezen, en dus maar beginnen te roepen dat het allemaal de schuld van Schiphol is. Ben wel jaloers dat er mensen zijn die zo simpel tegen de wereld kunnen kijken :)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_207994079
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nee, want de arbeidsmarkt is krap dus die mensen worden weggekaapt door bv de hogere uurlonen bij de beveiliging van Schiphol :D

En dan heb je nog donuts zoals Jack Sparrow die er geen kut van snappen, geen bronnen lezen, en dus maar beginnen te roepen dat het allemaal de schuld van Schiphol is. Ben wel jaloers dat er mensen zijn die zo simpel tegen de wereld kunnen kijken :)
Naja, die kelder is wel inmiddels zo'n 50-60 jaar oud. Het enige wat er veranderd is zijn handscanners, terminals en misschien een beetje tilhulpen hier en daar. Lang niet alle slides hebben ook een automatische blikken vuller, laat staan dat die werkt.
Het enige wat echt gaat helpen is wanneer Schiphol zelf die kelder gaat aanpakken. Ook op de handelswijze van Schiphol zelf is genoeg aan te merken met het mede faciliteren en toelaten van de race to the bottom in de vlucht- en vrachtafhandeling.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207994115
quote:
In tegenstelling tot de beveiligingsbedrijven, die een contract hebben met Schiphol, is het bij de bagageafhandelaars zo dat ze een contract hebben met de luchtvaartmaatschappijen. "Die hebben niet door dat er problemen zijn, of ze willen het niet doorhebben", zegt woordvoerder Van Doesburg.

"Vorig jaar konden luchtvaartmaatschappijen bij de problemen nog lekker de schuld geven aan Schiphol, vanwege de tekorten aan beveiligers", zegt hij. Maar die verdienen nu meer, er zijn betere rooster en rustruimtes. De flessenhals is nu dus het tekort aan bageafhandelaars.
Aldus een bericht op RTL Nieuws van 9 januari j.l.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 14 februari 2023 @ 14:42:04 #122
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_207994166
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Aldus een bericht op RTL Nieuws van 9 januari j.l.
Ja maar je snapt er niks van.

Aldus sommige simpele zielen die waarschijnlijk bij het hypocriete KLM werken :')
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 14:42:24 #123
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_207994176
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Naja, die kelder is wel inmiddels zo'n 50-60 jaar oud. Het enige wat er veranderd is zijn handscanners, terminals en misschien een beetje tilhulpen hier en daar. Lang niet alle slides hebben ook een automatische blikken vuller, laat staan dat die werkt.
Het enige wat echt gaat helpen is wanneer Schiphol zelf die kelder gaat aanpakken. Ook op de handelswijze van Schiphol zelf is genoeg aan te merken met het mede faciliteren en toelaten van de race to the bottom in de vlucht- en vrachtafhandeling.
Zeker, die kelder moet zeker aangepakt worden. Pleit dat KLM vrij? Absoluut niet.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_207994237
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
KLM doet zijn eigen afhandeling inderdaad op AMS. Daarbij ook nog veel van de partner airlines.
Ze lopen wel voor met innovaties op de andere buitenlandse afhandelaren, maar echt niet heel veel. Het proces blijft hetzelfde.
Blijkbaar betaald de klm bagageafhandelaar 14 euro per uur in tegenstelling tot de andere cowboys die 11.5 per uur betalen om je rug te verneuken. 8-)

https://www.volkskrant.nl(...)er-betalen~b275f2ed/
pi_207994336
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Zeker, die kelder moet zeker aangepakt worden. Pleit dat KLM vrij? Absoluut niet.
Zeker niet.
Het is een algeheel zooitje waarin iedereen een flinke duit in het zaakje doet. Naar elkaar wijzen en het handje boven het hoofd houden tegelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')