Denk niet dat dat nog kan. Ikea was heel duidelijk: als je een composiet werkblad wil, dan wordt de keuken door All-Om gemonteerd en vervolgens wordt het werkblad ingemeten door All-Om.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 14:27 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Dat is een aantal jaar geleden juist gedecentraliseerd dacht ik ;')
[..]
De diepte van het blad zal het probleem niet zijn. Maar het opnieuw inmeten gaat er toch voornamelijk om dat de gestucte muur wordt ingemeten? De speling die jullie hebben gecreëerd door aan beide zijden is handig, maar niet afdoende om een definitieve maatvoering op te bepalen?
Kun je tegenwoordig niet meer tekenen dat je afziet van aanspraak en het wel zelf doet?
Hoe zou dat gaan als je een bestaande keuken hebt en daar een blad op wilt plaatsen?
Tot zover vind ik ze niet slechtquote:Op woensdag 25 oktober 2023 14:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik krijg meteen weer vlekken als ik de naam All-om zie. Niet vanwege de monteur hoor, wat een topper was dat.
No way, mooi dun kwartscomposiet blad, het moet wel heel erg worden voor ik hier vanaf ziequote:Op woensdag 25 oktober 2023 16:43 schreef Puala het volgende:
[..]
Gut alleen dit zou voor mij al een reden zijn om een ander werkblad te kiezen
Gelukt! Voor zover ik kan zien komt All-Om de aanrecht kant installeren, de rest regelen we zelf.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 21:01 schreef Seven. het volgende:
Ikea heeft All-Om gemaild, we wachten op antwoord.
Euro extra voor patat iddquote:Op donderdag 2 november 2023 21:52 schreef Troel het volgende:
Ik ben me vandaag wel wezenloos geschrokken in het restaurant. 8.95 voor 12 balletjes met patat ipv aardappelpuree...
Ze zijn duur, maar leveren wel goed werk. Heb je slechte ervaringen?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 14:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik krijg meteen weer vlekken als ik de naam All-om zie. Niet vanwege de monteur hoor, wat een topper was dat.
Eigenlijk best gek dat de ikea geen melkvrije aardappelpuree heeft terwijl ze verder zo voor lijken te lopen met vegan en de aardappelpuree serveren bij de plantaardige balletjes...quote:Op vrijdag 3 november 2023 07:33 schreef Tink89 het volgende:
Echt idioot ja. Alsof puree zo gezond is. Bovendien zit daar melk in en kan ik dat dus niet eten...
Bij de oude reeks was dat je alleen een afstandbediening nodig had, maar dan kon je geen gebruik maken van de app. Als je de app wil gebruiken, heb je volgens mij een hub en afstandsbediening nodig.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:30 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb even een vraagje over de slimme verlichting van Ikea. Ik heb een eettafellamp gekocht waar meerdere led lampen in moeten.
Dus zit ik aan slimme verlichting te denken. Dat heb ik verder nog niet in huis.
Als ik dan even kijk kom ik uit op deze lamp:
https://www.ikea.com/nl/n(...)parant-bol-90539072/
Maar dan moet de wandschakelaar gewoon aan staan en dan kan ik deze bedienen met een app of heb ik dan ook nog een draadloze dimmer of verbindingshub nodig? Of is alleen een app genoeg hiervoor?
Ik ben ook bezig met zo'n kast. Maar dat past dus niet. Vaatwassers en wasmachines staan namelijk niet in een kast. Deze apparatuur is namelijk 59.5cm breed. Net zo breed als buitenkant van de corpus dus.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:22 schreef Seven. het volgende:
Kan je in een Ikea keukenkast ook gewoon een wasmachine en droger zetten? Ik ben onze nieuwe bijkeuken aan het uitdokteren en eigenlijk wil ik 3 hoge kasten met alledrie een grote lade voor afval (flessen, papier). In 2 van de kasten komt dan daarboven een 10cm lade/uittrekbaar werkblad. En daarboven wasmachine en droger, achter een deur. En daarboven dan weer gewoon planken voor beetje extra opslag. En dit alles in matchende deurtjes met de keuken natuurlijk.
Dit idee:https://pin.it/6pIF77q
@:SV-tje heb jij niet ook precies wat ik bedoel? Is dat van Ikea?
je moet dan ook nog ruimte voor je scharnieren hebben. Dus moet je ofwel de machine dieper in de kast plaatsen, of de wand van de kast aan de scharnierzijde moet nog een cm of 3 verder naar buiten staan.quote:Op vrijdag 3 november 2023 11:04 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat je er dan gewoon kasten naast (links en rechts) moet zetten?
Alleen een uitdaging als je er dan nog een deur voor wilt.
Misschien dat de UK Ikea site daar oplossingen voor laat zien, in het VK is het vrij normaal dat de wasmachine in de keuken staat.
Maar dan zonder deur ervoor.quote:Op vrijdag 3 november 2023 11:04 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat je er dan gewoon kasten naast (links en rechts) moet zetten?
Alleen een uitdaging als je er dan nog een deur voor wilt.
Misschien dat de UK Ikea site daar oplossingen voor laat zien, in het VK is het vrij normaal dat de wasmachine in de keuken staat.
Pax kasten trillen uit elkaar, mn zusje heeft t geprobeerd en was geen succes.quote:Op vrijdag 3 november 2023 11:00 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Ik ben ook bezig met zo'n kast. Maar dat past dus niet. Vaatwassers en wasmachines staan namelijk niet in een kast. Deze apparatuur is namelijk 59.5cm breed. Net zo breed als buitenkant van de corpus dus.
Nu is een ikea kastje ook niet zo geschikt om een wasmachine in te zetten. Enkel door het gewicht zakt het dan al in elkaar. laat staan als de machine gaat centrifugeren.
Ik ga het oplossen met een massief eiken salontafel van 60x60 cm en 45 hoog. Hierop komt de wasmachine. En eromheen, los van de wasmachine ga ik een kast maken.
Je kunt hier dus niet zomaar een ikea metod of pax kast voor gebruiken want dan zit je dus met de breedte. Hoge Metod kasten zijn er zoiezo niet breder als 60.
Ik zit er nu aan te denken om een 75 cm pax kast te nemen en deze in de breedte in te korten.
Je moet dan wel zelf deurtjes maken want die zijn dan ook net niet breed genoeg meer. Het wordt dus allemaal handwerk op maat gemaakt. Maar zo goed en goedkoop als ikea kun je zelf niet tegenaan werken dus ik gebruik wel de basis ervan.
Als je het idee loslaat dat je deurtjes voor je wasmachine wilt zou je enkel een onderkast kunnen gebruiken vanuit Ikea Metod en loshangende bovenkasten.
Bij mij komt het in een nis van 146 breed. Ik hou dan nog 36 cm over. Dus pas ik een 50cm pax kast aan zodat ik daar mooi de strijkplank kwijt kan. Deuren maak ik zelf en ga ik dan wrappen.
Onder de wasmachine maak ik een lade met hoge zijwanden, dan kan hier de wasmand op zodat je de machine kunt in of uitladen. Lijkt mij net zo praktisch als een aparte dunne lade. In de lade zelf kan dan nog de vuile was.
Er zijn kastenwanden te verkrijgen voor je wasmachine. Redelijk prijzig, maar die mooie Pinterest foto's is allemaal kostbaar maatwerk.
Denk vooral aan de stevigheid, wasmachine is loodzwaar en met cetrifugeren komen er een hoop krachten vrij.
Besta is ook 60 breed.quote:Op vrijdag 3 november 2023 11:35 schreef Glider76 het volgende:
[..]
je moet dan ook nog ruimte voor je scharnieren hebben. Dus moet je ofwel de machine dieper in de kast plaatsen, of de wand van de kast aan de scharnierzijde moet nog een cm of 3 verder naar buiten staan.
En ikea heeft geen deuren breder dan 60. Misschien iets in de Besta serie. Maar dat zijn dan niet echt hoge deuren geloof ik.
Als je beter had gelezen had je kunnen lezen dat ik de pax kast erom heen maak, volledig gescheiden van de wasmachine zelf. De wasmachine in een pax kast plaatsen zal geen succes worden idd.quote:Op vrijdag 3 november 2023 12:51 schreef Puala het volgende:
[..]
Pax kasten trillen uit elkaar, mn zusje heeft t geprobeerd en was geen succes.
Is dat niet andersom? 60 breed en 64 hoog, dacht ik.quote:Op vrijdag 3 november 2023 12:58 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Besta heeft deurtjes 60 hoog en 64 breed.
Okquote:Op vrijdag 3 november 2023 12:59 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Als je beter had gelezen had je kunnen lezen dat ik de pax kast erom heen maak, volledig gescheiden van de wasmachine zelf. De wasmachine in een pax kast plaatsen zal geen succes worden idd.
Verder bouw ik de kast in een nis dus beide zijdes van de kast worden gefixeerd aan de wand ernaast.
En deuren/ladefronten van 60*38.quote:Op vrijdag 3 november 2023 12:58 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Besta heeft deurtjes 60 hoog en 64 breed.
Klopt.quote:Op vrijdag 3 november 2023 13:05 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Is dat niet andersom? 60 breed en 64 hoog, dacht ik.
Wellicht idd 64 hoog en 60 breed.quote:Op vrijdag 3 november 2023 13:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
En deuren/ladefronten van 60*38.
Gezien ze ook kasten van 128 hoog hebben zou ik er niet vanuit gaan dat die 64 de breedte is....
Zo duidelijk omschrijf je dat niet als je het hebt over een kast van 75 cm in de breedte inkorten.quote:Op vrijdag 3 november 2023 12:59 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Als je beter had gelezen had je kunnen lezen dat ik de pax kast erom heen maak, volledig gescheiden van de wasmachine zelf. De wasmachine in een pax kast plaatsen zal geen succes worden idd.
Verder bouw ik de kast in een nis dus beide zijdes van de kast worden gefixeerd aan de wand ernaast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |