en gewoon de pootjes er af zagen?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:53 schreef SQ het volgende:
Als ik de bouwtekening bekijk gaat dat je niet zomaar lukken. De boutjes die de kast op de bodemplaat monteren gaan namelijk door het onderstel heen. Als je die weg haalt zijn je boutjes te lang. Dus dan zou je andere (kortere) boutjes nodig hebben en waarschijnlijk de bodemplaat modificeren zodat de koppen van de bouten er in vallen. Maar dan boet je wel aan stevigheid in.
https://www.ikea.com/be/n(...)__AA-920448-12-2.pdfquote:Op vrijdag 3 februari 2023 08:59 schreef Barreltje het volgende:
[..]
en gewoon de pootjes er af zagen?![]()
waar kan ik de bouwtekeningen vinden?
Het is niet in Nederland volgens mij, en ook niet heel nieuwquote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:46 schreef Clubman het volgende:
Domme vraag misschien, maar heb je wel goed gemeten? volgens het bouwbesluit zou de hoogte minimaal 2,10 moeten zijn.
1,95 is wel extreem laag. Ik zou niet eens rechtop kunnen lopen.
ik verhuis naar een 350 jaar oude boerderij in het buitenlandquote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:46 schreef Clubman het volgende:
Domme vraag misschien, maar heb je wel goed gemeten? volgens het bouwbesluit zou de hoogte minimaal 2,10 moeten zijn.
1,95 is wel extreem laag. Ik zou niet eens rechtop kunnen lopen.
dat is de onderkant van de balken, tussen de balken is het dan weer 2,03 .. maar ja.. die kast past niet TUSSEN de balken ( geloof ik)quote:
120 cm tussen de balken zou wel extreem breed zijn idd, dus dat verbaast me niets.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 09:49 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik verhuis naar een 350 jaar oude boerderij in het buitenland( zie ook mn topic
)
[..]
dat is de onderkant van de balken, tussen de balken is het dan weer 2,03 .. maar ja.. die kast past niet TUSSEN de balken ( geloof ik)
Ja is het nou mooi spul. Ik heb het idee dat het nogal pauper kwaliteit is.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 20:17 schreef Myraela het volgende:
Heel Marktplaats vol met mensen die de VARMBLIXT collectie voor twee keer zoveel geld aanbieden.
Ik vind de donut-lamp wel cool. Maar ik vind het een beetje sneu dat iedereen het koopt om het nu zelf voor meer door te verkopen, terwijl die lampen gewoon in het vaste assortiment komen. Dus ze hopen gewoon even te profiteren van de mensen die dat niet door hebben.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:09 schreef Duiveltja het volgende:
Ja is het nou mooi spul. Ik heb het idee dat het nogal pauper kwaliteit is.
Toch mooi hoe dit als "exclusief" wordt verkocht, terwijl het voor de designer een mooie cash grab is voor massa productie van haar design.
Het is hilarisch want mensen gaan er pas naar zoeken als het uitverkocht is. En dan zitten ze met die meuk.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:27 schreef Myraela het volgende:
Dus ze hopen gewoon even te profiteren van de mensen die dat niet door hebben.
Zou me niks verbazen als die verkopers die memo zelf ook niet hadden gezienquote:Op maandag 6 februari 2023 12:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind de donut-lamp wel cool. Maar ik vind het een beetje sneu dat iedereen het koopt om het nu zelf voor meer door te verkopen, terwijl die lampen gewoon in het vaste assortiment komen. Dus ze hopen gewoon even te profiteren van de mensen die dat niet door hebben.
Dan brengen ze het gewoon terug, de retourtermijn bij Ikea is een jaarquote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:57 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als die verkopers die memo zelf ook niet hadden gezien
Hopelijk blijven ze er mooi mee zitten
Oh jaquote:Op dinsdag 7 februari 2023 11:05 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dan brengen ze het gewoon terug, de retourtermijn bij Ikea is een jaar
Voor een paar extra tientjes. Tokkies gonna tokkiequote:Op dinsdag 7 februari 2023 10:57 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als die verkopers die memo zelf ook niet hadden gezien
Hopelijk blijven ze er mooi mee zitten
Jep, ik stel ze gewoon niet meerquote:Op zondag 12 februari 2023 14:52 schreef TolstoiFan het volgende:
Voor iedereen met een Besta kast:
Moeten bij jullie de deuren ook regelmatig weer opnieuw bijgesteld worden? Het zijn behoorlijke deuren, met name die van 60*64 cm. Bij ons zijn de deuren aan het 'uitzakken', waardoor ze dus aanlopen met het kastdeel/deur eronder.
Hoort dat er gewoon bij, vanwege de grootte/zwaarte van de deur? Of doen wij iets verkeerd?
Op dit moment is er een actie op het apparatuur.quote:Op donderdag 27 april 2023 22:45 schreef Grijsbaard het volgende:
Iemand enig idee wanneer de keukens en bedden weer eens in de actie komen?
Klopt. Maar helaas heb ik daar niets aan. :pquote:Op donderdag 27 april 2023 22:50 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Op dit moment is er een actie op het apparatuur.
Wij begonnen met een Tuddal omdat ik dacht dat we alleen maar een dun laagje nodig hadden en dat was na een werk of 2 duidelijk niks, ik kreeg pijn en het voelde benauwd aan, dus omgeruild voor een Tistedal en dat bevalt gelukkig uitstekend (al moest ik daar ook wel even een paar dagen aan wennen). De Tussöy heb ik ook geprobeerd maar daar lag ik meteen in een soort kuil, die vormde zich niet prettig naar mijn lichaam, ondanks dat de expert van Ikea zei dat die dat juist heel goed zou doen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 11:49 schreef Grijsbaard het volgende:
Ik heb laatst de TUSSÖY Topmatras gekocht. Wat ligt die lekker zeg!! Kan het iedereen aanbevelen.
Fijn dat je uiteindelijk toch geslaagd bent. Wij slapen nu al meerdere nachten heerlijk!quote:Op vrijdag 5 mei 2023 12:06 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Wij begonnen met een Tuddal omdat ik dacht dat we alleen maar een dun laagje nodig hadden en dat was na een werk of 2 duidelijk niks, ik kreeg pijn en het voelde benauwd aan, dus omgeruild voor een Tistedal en dat bevalt gelukkig uitstekend (al moest ik daar ook wel even een paar dagen aan wennen). De Tussöy heb ik ook geprobeerd maar daar lag ik meteen in een soort kuil, die vormde zich niet prettig naar mijn lichaam, ondanks dat de expert van Ikea zei dat die dat juist heel goed zou doen.
Wij moeten binnenkort een keuken bestellen dus ook interesse in acties die nu lopen. En enig idee wat de levertijden momenteel zijn? Is begin december nu nog haalbaar?quote:Op donderdag 27 april 2023 22:50 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Op dit moment is er een actie op het apparatuur.
Ik vind sowieso dat Ikea in het laatste jaar enorme sprongen heeft gemaakt in de designkeuzes van kastdeuren en keukenfrontjes. Er zitten ineens deuren bij die qua uitstraling echt veel sjieker lijken. Heel mooi voorbeeld is de Upplöv keukenfront. En zo ook de werkbladen trouwens, de collectie keramiek is echt mooi!quote:Op maandag 31 juli 2023 11:40 schreef Doedezemaar het volgende:
Vorige week de nieuwe kleur Paxkasten gezien, een fraaie tint donkergrijs, zo veel mooier dan dat zwartbruin. In Haarlem hadden ze er een chique walk-in closet van gemaakt.
Mooie kasten zijn dat.quote:Op maandag 31 juli 2023 11:40 schreef Doedezemaar het volgende:
Vorige week de nieuwe kleur Paxkasten gezien, een fraaie tint donkergrijs, zo veel mooier dan dat zwartbruin. In Haarlem hadden ze er een chique walk-in closet van gemaakt.
Ik zie op marktplaats wel 2e hands Pahl bureaus.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:37 schreef avotar het volgende:
Zou je van het bureau PAHL het ijzeren gekleurde deel ook apart kunnen bestellen? https://www.ikea.com/nl/nl/p/pahl-bureau-wit-turkoois-s89437475/
Mijn dochter heeft hem nu 2 of 3 jaar gebruikt met een mooi roze deel, maar nu gaat ie over naar haar broertje.
En weten jullie of er ergens goede plekken zijn om tweedehands IKEA dingetjes te verkopen. Of daar een markt voor is?
Wat is het?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:47 schreef Seven. het volgende:
Heeft iemand deze kast toevallig zelf al een tijd in gebruik? Ik ben wel benieuwd wat de ervaringen zijn hiermee:
[ afbeelding ]
Ik scoor best veel tweedehands Ikea op Marktplaats, gisteren nog wat kastinrichting voor de Pax kledingkasten opgehaald.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:37 schreef avotar het volgende:
En weten jullie of er ergens goede plekken zijn om tweedehands IKEA dingetjes te verkopen. Of daar een markt voor is?
Oew, die ziet er in ieder geval HEEL ERG FIJN uit!quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:47 schreef Seven. het volgende:
Heeft iemand deze kast toevallig zelf al een tijd in gebruik? Ik ben wel benieuwd wat de ervaringen zijn hiermee:
[ afbeelding ]
Geen ideequote:Op maandag 31 juli 2023 11:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wij moeten binnenkort een keuken bestellen dus ook interesse in acties die nu lopen. En enig idee wat de levertijden momenteel zijn? Is begin december nu nog haalbaar?
Onze opstelling is van Ikea. Alleen staan onze wasmachine en droger niet achter een deur. In een hoge kast gaat denk ik niet passen. Wat wij hebben is extra diepe bovenkasten met daarop een werkblad dan wasmachine en droger en dan weer diezelfde bovenkasten. Mocht je daar een deur voor willen zul je zelf van gefineerde plaat 2 zijwangen moeten maken en bevestigen aan de onder en bovenkant waar dan deurtjes aan kunnen, scharnieren die verder open kunnen verkopen ze ook. Daarmee moeten de kasten dan wel wat verder van de muur af staan om de machines wat terug te kunnen laten vallen (hebben dit voor mijn zus uitgezocht die de machines in de keuken krijgt)quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:22 schreef Seven. het volgende:
Kan je in een Ikea keukenkast ook gewoon een wasmachine en droger zetten? Ik ben onze nieuwe bijkeuken aan het uitdokteren en eigenlijk wil ik 3 hoge kasten met alledrie een grote lade voor afval (flessen, papier). In 2 van de kasten komt dan daarboven een 10cm lade/uittrekbaar werkblad. En daarboven wasmachine en droger, achter een deur. En daarboven dan weer gewoon planken voor beetje extra opslag. En dit alles in matchende deurtjes met de keuken natuurlijk.
Dit idee:https://pin.it/6pIF77q
@:SV-tje heb jij niet ook precies wat ik bedoel? Is dat van Ikea?
Volgens mij past dit niet, de netto binnenmaat is net te klein. Tenminste, dat was in mijn geval zo toen ik onze bijkeukenkast ontwierp. Voor het centrifugeren wil je ook niet dat de wasmachine er op de mm strak in staat.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:22 schreef Seven. het volgende:
Kan je in een Ikea keukenkast ook gewoon een wasmachine en droger zetten? Ik ben onze nieuwe bijkeuken aan het uitdokteren en eigenlijk wil ik 3 hoge kasten met alledrie een grote lade voor afval (flessen, papier). In 2 van de kasten komt dan daarboven een 10cm lade/uittrekbaar werkblad. En daarboven wasmachine en droger, achter een deur. En daarboven dan weer gewoon planken voor beetje extra opslag. En dit alles in matchende deurtjes met de keuken natuurlijk.
Dit idee:https://pin.it/6pIF77q
@:SV-tje heb jij niet ook precies wat ik bedoel? Is dat van Ikea?
Als je geen deurtjes wilt kan het perfect zoals wij het hebben. Met deurtjes dus zelf aan de slag om de deurtjes te kunnen bevestigenquote:Op donderdag 17 augustus 2023 16:43 schreef Seven. het volgende:
Hmmz OK, misschien dan toch maar gewoon op de grond met een werkblad erboven. We gaan volgende week naar Ikea voor onze keuken, dan zal ik direct vragen naar de opties voor de bijkeuken.
je kunt ikea spullen zelfs terug verkopen aan ikea!quote:Op donderdag 3 augustus 2023 10:37 schreef avotar het volgende:
Zou je van het bureau PAHL het ijzeren gekleurde deel ook apart kunnen bestellen? https://www.ikea.com/nl/nl/p/pahl-bureau-wit-turkoois-s89437475/
Mijn dochter heeft hem nu 2 of 3 jaar gebruikt met een mooi roze deel, maar nu gaat ie over naar haar broertje.
Bij ons hangt hij gewoon, geen potenquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 12:31 schreef Burdie het volgende:
Iemand hier ervaring met een Godmorgon wastafel meubel? Kan die ook op vier poten ipv 2?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |