abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 januari 2023 @ 16:40:29 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207484719
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 15:50 schreef GereDathan het volgende:

[..]
[..]
Oh dat is wel jammer, mijn bank verwees mij er zelf heen. Heeft jouw bank niet een ander systeem om te gebruiken? Ik heb eigenlijk geen kennis van zaken daarin, als in dat ik niet weet of Calcasa uniek is.
[..]
Die zou ik dan inderdaad even afwachten. En dan kan je altijd afwegen of je een echte taxatie wil laten doen. Die kosten een euro of 500 gok ik (begin 2021 betaalde ik 450). Het is vrij eenvoudig te berekenen of het de kosten waard is. Zeker als je bedenkt dat je WOZ nog wel een jaar of 2 zal stijgen (loopt altijd achter de feiten aan), het zou goed kunnen dat je WOZ in januari 2024 voldoende is. Die (zeg) 500 haal je er dan niet uit.
Een bedrag van ¤ 500 haal ik er zeker niet uit, daarom wacht ik gewoon op de WOZ, en gezien vergelijkbare nieuw te bouwen huizen (met een Luchtpomp ipv bodempomp) nog steeds voor een zeer fors bedrag weg gaan, en we aflossen heb ik er idd niet zo'n zorgen over.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 09-01-2023 18:03:35 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Frontpage maandag 9 januari 2023 @ 20:48:20 #77
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_207488404
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 14:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dit is wel heel bizar trouwens:
[..]
en verderop:
[..]
Dat betekent dus dat een woning op eigen grond veel duurder is, maar dat de WOZ-waarde van een andere woning op erfpachtgrond net zo hoog is, derhalve is of de WOZ van een huis op eigen grond te laag of de WOZ van een huis op erfpachtgrond te hoog.
Geen wonder dat de huizen in Amsterdam zo geëxplodeerd zijn, als je kijkt naar de waarde van een huis kijk je toch met een schuin oog naar de WOZ, maar die kan voor 2 gelijke huizen gelijk zijn terwijl het ene huis door de eigen grond veel meer waard is.

Bizar....
Plus dat ik er geen bal van geloof dat die twee huizen volgens de gemeente Amsterdam dezelfde waarde zouden hebben terwijl de een een nieuwe keuken en badkamer heeft en de ander nog een jaren 70 Bruynzeel keuken en oranje bloemetjes tegeltjes in de badkamer met lavet.
Mijn twee-onder-een-kap woning heeft een hogere WOZ waarde dan de villa die naast mijn woning staat. Beiden opgeleverd in 2019. Ik heb bezwaar gemaakt maar dan wordt er gezegd dat ik mijn woning helemaal niet mag vergelijken met deze villa, want het is een heel andere woning. Die villa heeft 5m2 minder vloeroppervlak, maar is dus vrijstaand, het perceel is 50% ruimer en ook is het verschil in twee recente NWWI taxaties tussen onze woningen ruim 20% op k.k. in het voordeel van de vila.

Begrijp niets van de logica die achter WOZ-waardebepaling zit. Oh wacht, het is vaak niet logisch.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 9 januari 2023 @ 21:49:21 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207489749
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 20:48 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Mijn twee-onder-een-kap woning heeft een hogere WOZ waarde dan de villa die naast mijn woning staat. Beiden opgeleverd in 2019. Ik heb bezwaar gemaakt maar dan wordt er gezegd dat ik mijn woning helemaal niet mag vergelijken met deze villa, want het is een heel andere woning. Die villa heeft 5m2 minder vloeroppervlak, maar is dus vrijstaand, het perceel is 50% ruimer en ook is het verschil in twee recente NWWI taxaties tussen onze woningen ruim 20% op k.k. in het voordeel van de vila.

Begrijp niets van de logica die achter WOZ-waardebepaling zit. Oh wacht, het is vaak niet logisch.
Ik ga het zien volgende maand.
Ik zit in die villa en de tweekapper naast me is afgelopen zomer verkocht voor een bedrag ruim boven onze WOZ.

Maar die was ook wat aan de lage kant, maar als het verschil gelijk blijft (in euro's of procenten), dan betekent dat een fors hogere WOZ voor ons.

Bij ons is de WOZ van vorig jaar wel ruim hoger dan die van de tweekapper hiernaast, maar goed, los van een grotere kavel hebben we ook zo'n 30m² meer vloeroppervlak.
Ik vind het behoorlijk bizar dat jullie een hogere WOZ dan de vrijstaande buren hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207491872
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 21:49 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik ga het zien volgende maand.
Ik zit in die villa en de tweekapper naast me is afgelopen zomer verkocht voor een bedrag ruim boven onze WOZ.

Maar die was ook wat aan de lage kant, maar als het verschil gelijk blijft (in euro's of procenten), dan betekent dat een fors hogere WOZ voor ons.

Bij ons is de WOZ van vorig jaar wel ruim hoger dan die van de tweekapper hiernaast, maar goed, los van een grotere kavel hebben we ook zo'n 30m² meer vloeroppervlak.
Ik vind het behoorlijk bizar dat jullie een hogere WOZ dan de vrijstaande buren hebben.
Met WOZ-vergelijking kijken ze voor een vrijstaand huis, naar andere vrijstaande huizen. Idemdito voor appartementen, 2-onder-1 kap etc. Dus als je buren een ander type woning hebben doen ze daar niet snel iets mee.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 00:14:17 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207492353
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 23:27 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Met WOZ-vergelijking kijken ze voor een vrijstaand huis, naar andere vrijstaande huizen. Idemdito voor appartementen, 2-onder-1 kap etc. Dus als je buren een ander type woning hebben doen ze daar niet snel iets mee.
Nee klopt, maar als er bij de WOZ van afgelopen jaar (peildatum 01-01-21) een verschil van 120K zat dan ga ik er niet vanuit dat er per 01-01-22 minder verschil zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207504143
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 23:27 schreef bananen-plukker het volgende:

[..]
Wat mij het meest bevreemd is de vergelijking van een huis t.b.v. de WOZ-waarde,, met huizen in een ander dorp.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 21:45:19 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207504182
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 21:42 schreef blomke het volgende:

[..]
Wat mij het meest bevreemd is de vergelijking van een huis t.b.v. de WOZ-waarde,, met huizen in een ander dorp.
Hier was dat ook wel, maar zelfde gemeente.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')