Niet zo onzeker doen.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 21:28 schreef stephano1990 het volgende:
Vandaag zijn we nog niet veel wijzer geworden.
De leidinggevende die haar had verteld dat haar verlof niet geldig was, was vandaag niet aanwezig. Wel de leidinggevende die haar verlof goedgekeurd had en die bekrachtigde nog eens dat haar verlof geldig was. Het lijkt inderdaad een soort intern steekspelletje te zijn van twee leidinggevenden die niet goed met elkaar communiceren. Ik heb haar al gezegd dat als ze de dupe hiervan lijkt te worden, ze dit moet escaleren naar de directeur.
…..
Ik heb gezegd dat ze komende week zo spoedig mogelijk uitsluitsel moet zien te krijgen of haar verlof gehonoreerd word.
….
Word vervolgd komende week als er meer informatie beschikbaar is.
@stephano1990 laat je vriendin dit nog voor maandag mailen naar de leidinggevende die het vandaag heeft goed gekeurd:quote:Op vrijdag 6 januari 2023 21:36 schreef Essebes het volgende:
Ze heeft vandaag bevestiging gekregen dat hat verlof al was goedgekeurd
Lijkt me een goede zet ja!quote:Op vrijdag 6 januari 2023 21:43 schreef stropdaz het volgende:
[..]
@:stephano1990 laat je vriendin dit nog voor maandag mailen naar de leidinggevende die het vandaag heeft goed gekeurd:
"Beste X,
Vrijdag 6 januari hebben wij met elkaar gesproken over mijn verlof in februari 2023 wat mondeling is toegezegd. Zoals reeds verteld in het gesprek heeft onze collega Y aangegeven dat mijn verlof niet door kan gaan, maar U heeft vandaag bevestigd dat mijn verlof gewoon door kan gaan. Dankjewel voor de duidelijkheid en de bevestiging. Ik ga er na uw woorden dan ook vanuit dat ik met mijn schoonfamilie op vakantie kan gaan. Om onenigheid te voorkomen volgende week heb ik ons gesprek zwart op wit gezet"
Met vriendelijke groet
---------------
En dan die Y in cc zetten
goed nieuws.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 22:05 schreef stephano1990 het volgende:
De situatie is opgelost en de vakantie kan doorgaan!
Mijn vriendin heeft enkele momenten geleden een telefoontje gekregen. De leidinggevende die haar verlof had goedgekeurd had dit blijkbaar niet tijdig in het systeem gezet waardoor de andere leidinggevende dacht dat ze gisteren pas verlof had aangevraagd. Echter heeft de andere leidinggevende wel bekrachtigd dat mijn vriendin een maand geleden tijdig haar verlofverzoek heeft ingediend. De andere leidinggevende erkent nu dus ook dat mijn vriendin tijdig verlof gevraagd en gekregen heeft en dat dit dus niet zomaar ingetrokken kan worden.
De vakantie kan dus doorgaan en het lijkt erop dat mijn vriendin de situatie niet kwalijk word genomen.
Ik wil iedereen hier hartelijk danken voor jullie tijd en het meedenken!
Fijn dat het is opgelost. Ik zie niet echt verschil; als ze gisteren verlof had aangevraagd en gekregen had dat net zo goed niet zomaar ingetrokken kunnen worden.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 22:05 schreef stephano1990 het volgende:
de andere leidinggevende dacht dat ze gisteren pas verlof had aangevraagd
Ik heb zelf in de kinderopvang gewerkt,alleen toen in de crisis dat er niet genoeg kinderen waren, mijn contracten werden altijd net niet verlengt tot onbepaalde tijd, altijd vlak voor de zomervakantie of met kerst, werkgevers kijken ook niet na de periode en geven het wat eerder aan zo dat je nog stressloos op vakantie kan... Gelukkig zijn de tijden nu anders... Maar ook de kdv heeft als het goed is een flexpool of uitzendbureau, ik zou daar werk van gaan maken en de vakantie niet door je neus laten boren.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 16:43 schreef Questular het volgende:
Heerlijk hoe mensen roepen gewoon gaan dan zoek je toch een andere baan. Dat soort simpel advies geef je alleen aan anderen en doe je zelf nooit.
Zal mijn ouders vragen of ze het willen vergoeden, wij leven zelf namelijk gewoon van twee normale salarissenquote:Op vrijdag 6 januari 2023 22:21 schreef stropdaz het volgende:
[..]
goed nieuws.
kun je een flesje champagne van 1000 euro open trekken met een lekker stukje kaviaar
Ik gok dat je ouders miljonair zijn. Prima toch. En tof dat ze jou en je vriendin er ook van laten genieten.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 08:21 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Zal mijn ouders vragen of ze het willen vergoeden, wij leven zelf namelijk gewoon van twee normale salarissen![]()
Luxe vakanties zijn voor mij allang niet meer zo normaal als toen ik nog thuiswonend was. De afgelopen zomervakantie hebben wij in een tent in Zuid Spanje geslapen.
Maar het is al opgelost. Fijne vakantie.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 22:05 schreef stephano1990 het volgende:
De situatie is opgelost en de vakantie kan doorgaan!
Mijn vriendin heeft enkele momenten geleden een telefoontje gekregen. De leidinggevende die haar verlof had goedgekeurd had dit blijkbaar niet tijdig in het systeem gezet waardoor de andere leidinggevende dacht dat ze gisteren pas verlof had aangevraagd. Echter heeft de andere leidinggevende wel bekrachtigd dat mijn vriendin een maand geleden tijdig haar verlofverzoek heeft ingediend. De andere leidinggevende erkent nu dus ook dat mijn vriendin tijdig verlof gevraagd en gekregen heeft en dat dit dus niet zomaar ingetrokken kan worden.
De vakantie kan dus doorgaan en het lijkt erop dat mijn vriendin de situatie niet kwalijk word genomen.
Ik wil iedereen hier hartelijk danken voor jullie tijd en het meedenken!
Dat laatste doelde ik dan ook op. Het heeft geen nut een brief te sturen met een verlofverzoek als de werkgever een systeem hanteert. Dan kan hij hem alleen al weigeren omdat hiet niet op de juiste manier is aangevraagd.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:23 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Mondeling is altijd ingewikkeld. Werkgever moet binnen 2 weken na de verlofaanvraag bezwaar aantekenen tegen het verzoek. Om deze termijn te toetsen moet het haast wel schriftelijk aangevraagd zijn (of via een hr systeem/hr app)
Personeelstekort is op zichzelf geen reden om een verlof niet goed te keuren en al helemaal niet om een reeds toegekend verlof in te trekken.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 12:06 schreef HSG het volgende:
Gezien het tekort aan mensen mag de vakantie ingetrokken worden mits de kosten worden vergoed en de werkgever met een alternatief komt.
[..]
Omdat er 5-6k aan een vakantie besteed kan worden, zullen ze miljonair zijn? Oke.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 08:47 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Ik gok dat je ouders miljonair zijn. Prima toch. En tof dat ze jou en je vriendin er ook van laten genieten.
Want als je 5K aan een vakantie betaalt, ben je miljonairquote:Op zaterdag 7 januari 2023 08:47 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Ik gok dat je ouders miljonair zijn. Prima toch. En tof dat ze jou en je vriendin er ook van laten genieten.
Wat een straf zeg Zuid Spanje..quote:Op zaterdag 7 januari 2023 08:21 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Zal mijn ouders vragen of ze het willen vergoeden, wij leven zelf namelijk gewoon van twee normale salarissen![]()
Luxe vakanties zijn voor mij allang niet meer zo normaal als toen ik nog thuiswonend was. De afgelopen zomervakantie hebben wij in een tent in Zuid Spanje geslapen.
Ja, en dat gaat verhoudingsgewijs, dus als je 1000 euro uitgeeft aan een vakantie heb je minimaal 2 ton achter de hand.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 19:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Want als je 5K aan een vakantie betaalt, ben je miljonair![]()
Bij 1.000 euro?quote:Op zaterdag 7 januari 2023 23:28 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Ja, en dat gaat verhoudingsgewijs, dus als je 1000 euro uitgeeft aan een vakantie heb je minimaal 2 ton achter de hand.
Ik ben bloedserieus.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 23:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij 1.000 euro?
Is dit een serieus topic, of begrijpen mensen je grap niet, of was er geen grap?
Dus voor een vakantie van 1000 euro hebben mensen 2 ton op de bank?quote:
Je weet toch wel dat het sarcasme was?quote:Op zaterdag 7 januari 2023 23:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus voor een vakantie van 1000 euro hebben mensen 2 ton op de bank?
Wouw.
Ik heb geen 2 ton op de bank.
Maar mijn weekje Landal kostte in de kerstvakantie 1800 euro.
Ben nu net thuisgekomen, gisteren.
Dat hoop ik dan maar 🤣quote:Op zondag 8 januari 2023 00:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat het sarcasme was?
Serieus, heb je nou echt niet door dat ik die miljonairsopmerking ridiculiseer?quote:Op zaterdag 7 januari 2023 23:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Wouw.
Welkom terug we hebben je gemist xxxquote:Op zaterdag 7 januari 2023 23:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Wouw.
quote:Op zondag 8 januari 2023 11:05 schreef Werner90210 het volgende:
[..]
Welkom terug we hebben je gemist xxx
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |