abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207436103
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 21:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat maakt in dit geval niet uit.

TS en vriendin willen wel gewoon gaan, alleen werkgever wil het verlof intrekken dus die zal over de brug moeten komen.

Ik blijf erbij dat het probleem bij de werkgever ligt.

Het is echt niet zo alsof die medewerkers beiden van de ene op de andere dag gestopt zijn, daarnaast is er nog een maand tot die geplande vakantie.
De werkgever heeft dus mogelijk 2 tot 3 maanden in totaal om een oplossing vinden, als er op tijd nagedacht was.

En dat noem ik dan niet echt meer een "zwaarwichtige reden" maar eerder "het er op aan laten komen en verwachten dat je personeel het wel voor je oplost".
Dat ja, ik zie dat zwaarwegende bedrijfsbelang ook nog niet als iets dat ik meteen aanneem (ik sluit het overigens ook niet uit.) Drie maanden is lang, en pedagogisch medewerker is ook weer niet dusdanig specialistisch dat het vinden/inwerken van een vervanger een helse klus zou moeten zijn. Maar goed, ik weet ook dat de arbeidsmarkt totaal overspannen is momenteel, dus het zou ook zo kunnen zijn dat werkgever er wel degelijk alles aan gedaan heeft en het gewoon niet lukt, dat zou een ander verhaal zijn.

Maar goed, meest praktische lijkt me dat de vriendin van TS dit gewoon met haar werkgever bespreekt. Als dat een beetje een nette partij is komt er wel een oplossing uit die voor iedereen aanvaardbaar is.
zie email 27 oktober
pi_207436119
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 21:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat maakt in dit geval niet uit.

TS en vriendin willen wel gewoon gaan, alleen werkgever wil het verlof intrekken dus die zal over de brug moeten komen.

Ik blijf erbij dat het probleem bij de werkgever ligt.

Het is echt niet zo alsof die medewerkers beiden van de ene op de andere dag gestopt zijn, daarnaast is er nog een maand tot die geplande vakantie.
De werkgever heeft dus mogelijk 2 tot 3 maanden in totaal (waarvan 1 tot 2 maand verstreken) om een oplossing vinden, als er op tijd nagedacht was.

En dat noem ik dan niet echt meer een "zwaarwichtige reden" maar eerder "het er op aan laten komen en verwachten dat je personeel het wel voor je oplost".
Als je uitzendkracht bent kun je ala minuut stoppen
pi_207436135
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 21:34 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Als je uitzendkracht bent kun je ala minuut stoppen
Ook dan is er nog een maand om het op te lossen.

Als TS dat gat kan vullen, kan een oproepkracht dat ook.

Als het nu om kerncentrale Borssele gaat en je hebt maar 3 mensen die weten hoe je dat ding bedient, dan ligt het anders natuurlijk.
pi_207436171
Ons uitgangspunt is inderdaad dat wij gewoon op vakantie willen. En als ze dat niet toestaan dan moeten ze de kosten voor onze kamer (= 2 personen) op zich nemen.

Maar ik hoop vooral dat doordat de kosten in verhouding tot haar salaris zo hoog zijn voldoende afschrikwekkend werken.

Ik begrijp van haar dat de collega die haar heeft laten weten dat haar vakantie mogelijk niet door kan gaan, het erop gooit dat ze vakantie bij haar had moeten vragen en niet bij haar andere collega (collega 2) (ik weet niet of deze collega's een formele leidinggevende positie hebben of niet, ze gaan in ieder geval beiden over de roosters). Echter heeft ze in het verleden ook bij deze collega (collega 2) verlofverzoeken ingediend en goedgekeurd gekregen.

Ik heb haar aangegeven morgen allereerst een foto te maken van het "vakantiebord" zodat ze fysiek bewijs heeft dat haar vakantie verzoek vast ligt en het daarna niet alleen met de collega die het rooster maakt, maar vooral ook met de directeur op te nemen. Hierbij inderdaad te noemen dat dit alleen kan doen voor gewichtige redenen en dan de kosten voor de vakantie moet terugbetalen en suggereren dat ze een tijdelijke kracht inhuren.

Ik denk ook dat ze hier best sterk in staat ook qua arbeidspositie. Ze heeft weliswaar nog geen vast contract maar ze heeft wel een zeer positief feedback gesprek gehad recent. Dus ik denk niet dat ze haar hier zomaar over ontslaan.
pi_207436212
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 21:38 schreef stephano1990 het volgende:
Ons uitgangspunt is inderdaad dat wij gewoon op vakantie willen. En als ze dat niet toestaan dan moeten ze de kosten voor onze kamer (= 2 personen) op zich nemen.

Maar ik hoop vooral dat doordat de kosten in verhouding tot haar salaris zo hoog zijn voldoende afschrikwekkend werken.

Ik begrijp van haar dat de collega die haar heeft laten weten dat haar vakantie mogelijk niet door kan gaan, het erop gooit dat ze vakantie bij haar had moeten vragen en niet bij haar andere collega (collega 2) (ik weet niet of deze collega's een formele leidinggevende positie hebben of niet, ze gaan in ieder geval beiden over de roosters). Echter heeft ze in het verleden ook bij deze collega (collega 2) verlofverzoeken ingediend en goedgekeurd gekregen.

Ik heb haar aangegeven morgen allereerst een foto te maken van het "vakantiebord" zodat ze fysiek bewijs heeft dat haar vakantie verzoek vast ligt en het daarna niet alleen met de collega die het rooster maakt, maar vooral ook met de directeur op te nemen. Hierbij inderdaad te noemen dat dit alleen kan doen voor gewichtige redenen en dan de kosten voor de vakantie moet terugbetalen en suggereren dat ze een tijdelijke kracht inhuren.
Ik weet niet of het op schrift staat (mail?) maar als de leidinggevende een verlof intrekt, kan dat alleen als het verlof in eerste instantie was gegeven :P

Anders zou de reactie zijn "Vakantie? Februari? Weten we niets van".

quote:
Ik denk ook dat ze hier best sterk in staat ook qua arbeidspositie. Ze heeft weliswaar nog geen vast contract maar ze heeft wel een zeer positief feedback gesprek gehad recent. Dus ik denk niet dat ze haar hier zomaar over ontslaan.
Als een werkgever / leidinggevende het er nu ineens op wil gooien dat de aanvraag niet correct is verlopen dan moet je je sowieso afvragen hoe graag je er wil blijven werken. Niet al te sympathieke praktijken.
pi_207436227
Geen vast contract.
Uitzendkrachten die vertrekken.
Leidinggevende die vakantie intrekt.
Ik zou zeggen WEGWEZEN daar!
pi_207436251
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 21:38 schreef stephano1990 het volgende:
Ons uitgangspunt is inderdaad dat wij gewoon op vakantie willen. En als ze dat niet toestaan dan moeten ze de kosten voor onze kamer (= 2 personen) op zich nemen.
Voor zover er sprake is van kosten, want ik begrijp dat het hotel tot 15 dagen voor aankomst kosteloos geannuleerd kan worden. Dan valt er dus niks te claimen.

Ik hoop - ook voor andere onvoorziene omstandigheden - dat je ouders geen hotels boeken voor dergelijke bedragen, waarbij wijzigen of annuleren niet mogelijk is.
  donderdag 5 januari 2023 @ 21:46:38 #33
338319 ZarB
Piña colada
pi_207436266
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 21:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat maakt in dit geval niet uit.

TS en vriendin willen wel gewoon gaan, alleen werkgever wil het verlof intrekken dus die zal over de brug moeten komen.

Ik blijf erbij dat het probleem bij de werkgever ligt.

Het is echt niet zo alsof die medewerkers beiden van de ene op de andere dag gestopt zijn, daarnaast is er nog een maand tot die geplande vakantie.
De werkgever heeft dus mogelijk 2 tot 3 maanden in totaal (waarvan 1 tot 2 maand verstreken) om een oplossing vinden, als er op tijd nagedacht was.

En dat noem ik dan niet echt meer een "zwaarwichtige reden" maar eerder "het er op aan laten komen en verwachten dat je personeel het wel voor je oplost".
Welkom in de zorg ^O^
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_207436325
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 21:46 schreef ZarB het volgende:

[..]
Welkom in de zorg ^O^
In de zorg is het inderdaad schering en inslag.
Vacatures die 12 maand open staan en waar je uiteindelijk (als er iemand gevonden wordt) minder personeel hebt dan toen de vacature werd geplaatst.

Een vriendin van me is o.a. om die reden als wijkverpleegkundige uit de thuiszorg "gevlucht". Ze moest naast haar zorgtaken planningen maken en intakes doen maar het personeel was er gewoon niet.
pi_207436331
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 21:45 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Voor zover er sprake is van kosten, want ik begrijp dat het hotel tot 15 dagen voor aankomst kosteloos geannuleerd kan worden. Dan valt er dus niks te claimen.

Ik hoop - ook voor andere onvoorziene omstandigheden - dat je ouders geen hotels boeken voor dergelijke bedragen, waarbij wijzigen of annuleren niet mogelijk is.
Ik heb even de voorwaarden van de ANWB annuleringsverzekering bekeken, maar die dekt dit niet hoor. Probleem werkgever wat dat betreft. (En verder hangt het maar net van je referentiekader af of dit veel geld is natuurlijk)
zie email 27 oktober
pi_207436364
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 21:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik heb even de voorwaarden van de ANWB annuleringsverzekering bekeken, maar die dekt dit niet hoor. Probleem werkgever wat dat betreft. (En verder hangt het maar net van je referentiekader af of dit veel geld is natuurlijk)
Niet natuurlijk dekt een annuleringsverzekering dit niet, dat had ik je vooraf ook kunnen vertellen.

Wat heeft dat echter te maken met mijn post?
pi_207436376
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 21:52 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Niet natuurlijk dekt een annuleringsverzekering dit niet, dat had ik je vooraf ook kunnen vertellen.

Wat heeft dat echter te maken met mijn post?
Dat ook wanneer je wel wat had geregeld voor annuleren je nu een probleem zou hebben.
zie email 27 oktober
pi_207436411
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 21:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat ook wanneer je wel wat had geregeld voor annuleren je nu een probleem zou hebben.
Volgens mij snap je mijn post nog steeds niet. Ik zeg toch niks over een annuleringsverzekering?
pi_207436429
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 21:56 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Volgens mij snap je mijn post nog steeds niet. Ik zeg toch niks over een annuleringsverzekering?
Dan vind ik het een idiote stellingname. Hoezo zou een goede annuleringsverzekering onvoldoende zijn en zou je een hotel altijd flexibel moeten boeken? Dat noem ik nou met de wijsheid van achteraf bepleiten om met een kanon op een mug te schieten.
zie email 27 oktober
pi_207436445
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 21:38 schreef stephano1990 het volgende:
Ik heb haar aangegeven morgen allereerst een foto te maken van het "vakantiebord" zodat ze fysiek bewijs heeft dat haar vakantie verzoek vast ligt en het daarna niet alleen met de collega die het rooster maakt, maar vooral ook met de directeur op te nemen.
Formeel zit het zo: verlof vraag je schriftelijk aan, en als het niet binnen twee weken FORMEEL (en dus ook schriftelijk) is geweigerd (en dat mag ook al weer alleen bij 'zwaarwegend bedrijfsbelang), dan is het verlof toegekend. Dus als ze haar verlofaanvraag kan laten zien en de werkgever kan geen weigering aantonen, dan was dat verlof toegekend.

Maar een foto van het rooster is ook een hele goeie onderbouwing, dus zeker ook doen. Maar zoek ook nog even de mail of app of whatever waarin ze haar verlof heeft aangevraagd op.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207436512
Werk genoeg ergens anders toch? Lekker op vacance gaan en ergens anders beginnen _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_207436572
Vraag gelijk ff om een loonsverhoging als je zo onmisbaar bent...
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_207436577
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 21:45 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Voor zover er sprake is van kosten, want ik begrijp dat het hotel tot 15 dagen voor aankomst kosteloos geannuleerd kan worden. Dan valt er dus niks te claimen.

Ik hoop - ook voor andere onvoorziene omstandigheden - dat je ouders geen hotels boeken voor dergelijke bedragen, waarbij wijzigen of annuleren niet mogelijk is.
Jij kent de boekingsvoorwaarden?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_207436590
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 21:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Werkgever heeft nog een maand om een oproepkracht te vinden.
Lijkt me niet echt overmacht dit.

Als de rekening van de annulering maar hoog genoeg is, zal dat uiteindelijk mss ook wel de oplossing worden ;)
Als werkgever er na het zien van de annuleringskosten op terug komt, was het willen intrekken van het verlof dan wel echt vanwege zwaarwegende redenen?
  donderdag 5 januari 2023 @ 22:12:48 #45
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_207436640
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 21:09 schreef baskick het volgende:

[..]
De werkgever wil vast bewijsstukken zien van de eventueel te vergoeden kosten. Voor het geval je poogt er misbruik van te maken.
Daar ga je toch niet in mee? Vooraf betalen en anders gaat 'ie zelf maar billetjes vegen.

Al zou ik sowieso gewoon aankondigen dat je op vakantie gaat en dat je wel hoort of je nog terug moet komen.
pi_207436649
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 22:09 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Als werkgever er na het zien van de annuleringskosten op terug komt, was het willen intrekken van het verlof dan wel echt vanwege zwaarwegende redenen?
Een werkgever kan "zwaarwegend" anders interpreteren dan een werknemer ;)
pi_207436667
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 22:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Een werkgever kan "zwaarwegend" anders interpreteren dan een werknemer ;)
Bedoel meer in juridische zin. Opportunisme van werkgevers houdt niet altijd stand als het op een zaak aankomt.
pi_207436698
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 22:15 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Bedoel meer in juridische zin. Opportunisme van werkgevers houdt niet altijd stand als het op een zaak aankomt.
Nee, dat klopt.

Alleen als er een zaak van komt zit je vaak al in een zwaar verstoorde arbeidsrelatie en zou ik sowieso proberen te verkassen.
pi_207436718
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 22:17 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, dat klopt.

Alleen als er een zaak van komt zit je vaak al in een zwaar verstoorde arbeidsrelatie en zou ik sowieso proberen te verkassen.
Dat snap ik, maar mij lijkt dat de onderbouwing van de zwaarwegendheid dan door werkgever zelf al onderuit is gehaald, want dan is het plotseling blijkbaar wel op een andere manier op te lossen.
pi_207436720
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 22:08 schreef baskick het volgende:

[..]
Jij kent de boekingsvoorwaarden?
Nee want die heeft TS niet gedeeld enkel de totaal rekening
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')