Nee hoor. Heeft te maken met staffels, vrijstellingen, en percentages.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:23 schreef paulowna het volgende:
Beiden kloppen toch?
als bruto 10% hoger wordt, gebeurt dat netto ook.
Heb volledige wajong, al sinds 1997. Voorheen heette dat nog AAW of iets degelijks.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:17 schreef summer2bird het volgende:
Heb je de volledige Wajong of heb je een gekorte versie, TS?
Ik gok volledige.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:17 schreef summer2bird het volgende:
Heb je de volledige Wajong of heb je een gekorte versie, TS?
Ah ben je ook herkeurt in 2018? Gewoon interesse hoor, ik ben altijd wel benieuwd naar mensen hun ervaringen na de herkeuringquote:Op donderdag 5 januari 2023 15:19 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Heb volledige wajong, al sinds 1997. Voorheen heette dat nog AAW of iets degelijks.
Oei, das minder.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:19 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik gok volledige.![]()
(Want ik heb geen volledige)
Sommige mensen wel. Sommige mensen niet.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:22 schreef FlippingCoin het volgende:
Kan je daar van leven tegenwoordig?
Jaquote:Op donderdag 5 januari 2023 15:22 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Oei, das minder.
Dan doen ze toch tegenwoordig 5% eraf en anders in de bijstand? Of heb ik het mis?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.
quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:24 schreef Ama het volgende:
[..]
JaAh scheelt dat er in ieder geval een toeslag isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twiddel
Je vermenigvuldigt het oude bruto bedrag met 1,1.quote:
Als je het er mee redt: vrije tijd > meer geldquote:Op donderdag 5 januari 2023 15:15 schreef hoechst het volgende:
Geen idee.
Toen ik hoorde dat mijn Wajong zeker 2 keer zo weinig is dan een normaal inkomen ben ik meteen gaan werken.
dus waarom zou je?
Heb geen herkeuring gehad, wel een soort van ''administratieve'' keuring destijds, zeg maar een papieren keurig gebaseerd op dossier. Maar er is in 2015 toen de participatiewet werd ingevoerd besloten om oude wajongers die ouder zijn dan 45 niet meer fysiek op te roepen. Daarbij kampte het UWV geruime tijd met grote dossier achterstanden van iets van 300.000, zoals WW en andere aanvragen en beoordelingen waardoor ook dit besluit werd genomen om niet meer alle wajongers op te roepen. Maar nieuwe wajong aanvragen komen er ook haast niet meer in, deze gaan tegenwoordig via het gemeenteloket WMO, zeg maar een wajong ''light''.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:21 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ah ben je ook herkeurt in 2018? Gewoon interesse hoor, ik ben altijd wel benieuwd naar mensen hun ervaringen na de herkeuring
Ben jij 45+? Zou je niet zeggen jonguh!quote:Op donderdag 5 januari 2023 18:13 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Heb geen herkeuring gehad, wel een soort van ''administratieve'' keuring destijds, zeg maar een papieren keurig gebaseerd op dossier. Maar er is in 2015 toen de participatiewet werd ingevoerd besloten om oude wajongers die ouder zijn dan 45 niet meer fysiek op te roepen. Daarbij kampte het UWV geruime tijd met grote dossier achterstanden van iets van 300.000, zoals WW en andere aanvragen en beoordelingen waardoor ook dit besluit werd genomen om niet meer alle wajongers op te roepen. Maar nieuwe wajong aanvragen komen er ook haast niet meer in, deze gaan tegenwoordig via het gemeenteloket WMO, zeg maar een wajong ''light''.
En toch werken die wel.quote:Op donderdag 5 januari 2023 18:22 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Doen vooral werkende jongeren die aan de onderkant van de arbeidsmarkt actief zijn. Vaak herkenbaar dat ze hele nachten doorhalen met drank en (soft)drugs op parkeerplaatsen bij lokale winkelcentrums.
Ik zou bruto in gedacht aanhouden, wat netto misschien ook ongeveer kan kloppen. Maar reken je niet rijk totdat je de loonstrook binnen hebt.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:20 schreef -Hakuna- het volgende:
Beste fokkers.
Uit de media heb ik vernomen dat alle soorten uitkeringen (ook de wajong) en minimumloon vanaf deze maand ongeveer 10 procent omhoog zouden gaan.
Nu weet ik niet wat ik kan verwachten deze maand. Zijn twee opties
Bruto wajong 1450 plus 145
Of
Netto wajong 1135 plus 113
Wat gaat het worden? En hoe bereken je dat?
Toeslagen voor januari heb ik al gehad, dat is redelijk goed de hoogte ingegaan.
Uitkeringsbedragen per 1 januari 2023quote:Wajong
De Wet arbeidsongeschiktheidsvoorziening jonggehandicapten (Wajong) biedt jonggehandicapten een uitkering op minimumniveau. De basis waarop de uitkering wordt berekend (het brutominimumloon), gaat per 1 januari 2023 omhoog. Ook de basisbedragen voor Wajongers beneden de 21 jaar, die worden afgeleid van de bruto minimumjeugdlonen, worden verhoogd.
Bruto bedragen (exclusief vakantietoeslag) per dag vanaf 1 januari 2023:
• Vanaf 21 jaar ¤ 88,94
• 20 jaar ¤ 71,15
• 19 jaar ¤ 53,36
• 18 jaar ¤ 44,47
Uitkeringsbedragen per 1 januari 2022quote:Wajong
De Wet arbeidsongeschiktheidsvoorziening jonggehandicapten (Wajong) biedt jonggehandicapten een uitkering op minimumniveau. De basis waarop de uitkering wordt berekend (het brutominimumloon), gaat per 1 januari 2022 omhoog. Ook de basisbedragen voor Wajongers beneden de 21 jaar, die worden afgeleid van de bruto minimumjeugdlonen, worden verhoogd.
Bruto bedragen (exclusief vakantietoeslag) per dag vanaf 1 januari 2022:
• Vanaf 21 jaar ¤ 79,31
• 20 jaar ¤ 63,45
• 19 jaar ¤ 47,59
• 18 jaar ¤ 39,66
af en toe, bij jou, dan denk ik toch van weet wat je zegtquote:
Minimumloon per 01-07-2022 = ¤ 1.756.20 (x 75% = ¤ 1.317,15)quote:Heeft UWV beoordeeld dat u nu en in de toekomst geen arbeidsvermogen heeft? Dan krijgt u een Wajong-uitkering van 75% van het minimum(jeugd)loon. Tussen uw 18e en 21e jaar berekenen wij uw uitkering op basis van het minimumjeugdloon. Het minimumjeugdloon gaat elk jaar dat u ouder wordt een stukje omhoog. Vanaf uw 21e jaar berekenen we uw uitkering op basis van het minimumloon.
Ik ken er genoeg die wajong misbruiken hoor en waarmee het prima gaatquote:Op vrijdag 6 januari 2023 00:26 schreef kree het volgende:
[..]
af en toe, bij jou, dan denk ik toch van weet wat je zegt
Ik weet niet heb ook bijstand gehad hoor omdat het nodig was, maar alle ellende eromheen weegt zo niet op tegen dat je gewoon werkt.
Ok met Wajong kunnen ze dat niet medisch (ga ik vanuit dan), dus tja daarom zeg ik je dit even.
Weet niet, het is heel simpel om zoiets te zeggen, maar als je kijkt wat iedereen moet doen en wat ze verwacht wordt van ze om bijstand te krijgen. Dan mag je er mss toch iets meer over nadenken voordat je zoiets gaat zeggen lijkt me.
Ongetwijfeld zijn die er.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 07:01 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik ken er genoeg die wajong misbruiken hoor en waarmee het prima gaat
Je kunt nu kijken bij het UWV, betaalspecificatie staat klaar.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:20 schreef -Hakuna- het volgende:
Beste fokkers.
Uit de media heb ik vernomen dat alle soorten uitkeringen (ook de wajong) en minimumloon vanaf deze maand ongeveer 10 procent omhoog zouden gaan.
Nu weet ik niet wat ik kan verwachten deze maand. Zijn twee opties
Bruto wajong 1450 plus 145
Of
Netto wajong 1135 plus 113
Wat gaat het worden? En hoe bereken je dat?
Toeslagen voor januari heb ik al gehad, dat is redelijk goed de hoogte ingegaan.
Heb gisternacht gekeken en zie dat er iets van netto 1240 euro wordt uitbetaald, is ongeveer 105 euro meer dan in december afgelopen jaar.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 11:42 schreef paulowna het volgende:
[..]
Je kunt nu kijken bij het UWV, betaalspecificatie staat klaar.
De inkomstenbelasting is ook verlaagd. Dat werkt in je voordeelquote:Op dinsdag 10 januari 2023 19:20 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Heb gisternacht gekeken en zie dat er iets van netto 1240 euro wordt uitbetaald, is ongeveer 105 euro meer dan in december afgelopen jaar.
Al 25 jaar een wajong, zou je dan inmiddels niet een wa-oud ofzo moeten krijgen ?quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:19 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Heb volledige wajong, al sinds 1997. Voorheen heette dat nog AAW of iets degelijks.
Is 94 je IQ?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 07:01 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik ken er genoeg die wajong misbruiken hoor en waarmee het prima gaat
1600 bruto, geen vetpot maar prima te doen als je lage woonlasten hebt en geen auto.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:22 schreef FlippingCoin het volgende:
Kan je daar van leven tegenwoordig?
Niet iedereen gaat met zijn/haar (al dan niet psychische) problemen te koop lopen. En waarom zouden ze ook?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 07:01 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik ken er genoeg die wajong misbruiken hoor en waarmee het ze zelf zeggen dat het prima gaat
Oke primaquote:Op zaterdag 14 januari 2023 20:59 schreef Papabear het volgende:
[..]
Niet iedereen gaat met zijn/haar (al dan niet psychische) problemen te koop lopen. En waarom zouden ze ook?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |