Nee hoor. Heeft te maken met staffels, vrijstellingen, en percentages.quote:Op donderdag 5 januari 2023 14:23 schreef paulowna het volgende:
Beiden kloppen toch?
als bruto 10% hoger wordt, gebeurt dat netto ook.
Heb volledige wajong, al sinds 1997. Voorheen heette dat nog AAW of iets degelijks.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:17 schreef summer2bird het volgende:
Heb je de volledige Wajong of heb je een gekorte versie, TS?
Ik gok volledige.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:17 schreef summer2bird het volgende:
Heb je de volledige Wajong of heb je een gekorte versie, TS?
Ah ben je ook herkeurt in 2018? Gewoon interesse hoor, ik ben altijd wel benieuwd naar mensen hun ervaringen na de herkeuringquote:Op donderdag 5 januari 2023 15:19 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Heb volledige wajong, al sinds 1997. Voorheen heette dat nog AAW of iets degelijks.
Oei, das minder.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:19 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik gok volledige.![]()
(Want ik heb geen volledige)
Sommige mensen wel. Sommige mensen niet.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:22 schreef FlippingCoin het volgende:
Kan je daar van leven tegenwoordig?
Jaquote:Op donderdag 5 januari 2023 15:22 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Oei, das minder.
Dan doen ze toch tegenwoordig 5% eraf en anders in de bijstand? Of heb ik het mis?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.
quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:24 schreef Ama het volgende:
[..]
JaAh scheelt dat er in ieder geval een toeslag isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twiddel
Je vermenigvuldigt het oude bruto bedrag met 1,1.quote:
Als je het er mee redt: vrije tijd > meer geldquote:Op donderdag 5 januari 2023 15:15 schreef hoechst het volgende:
Geen idee.
Toen ik hoorde dat mijn Wajong zeker 2 keer zo weinig is dan een normaal inkomen ben ik meteen gaan werken.
dus waarom zou je?
Heb geen herkeuring gehad, wel een soort van ''administratieve'' keuring destijds, zeg maar een papieren keurig gebaseerd op dossier. Maar er is in 2015 toen de participatiewet werd ingevoerd besloten om oude wajongers die ouder zijn dan 45 niet meer fysiek op te roepen. Daarbij kampte het UWV geruime tijd met grote dossier achterstanden van iets van 300.000, zoals WW en andere aanvragen en beoordelingen waardoor ook dit besluit werd genomen om niet meer alle wajongers op te roepen. Maar nieuwe wajong aanvragen komen er ook haast niet meer in, deze gaan tegenwoordig via het gemeenteloket WMO, zeg maar een wajong ''light''.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:21 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ah ben je ook herkeurt in 2018? Gewoon interesse hoor, ik ben altijd wel benieuwd naar mensen hun ervaringen na de herkeuring
Ben jij 45+? Zou je niet zeggen jonguh!quote:Op donderdag 5 januari 2023 18:13 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Heb geen herkeuring gehad, wel een soort van ''administratieve'' keuring destijds, zeg maar een papieren keurig gebaseerd op dossier. Maar er is in 2015 toen de participatiewet werd ingevoerd besloten om oude wajongers die ouder zijn dan 45 niet meer fysiek op te roepen. Daarbij kampte het UWV geruime tijd met grote dossier achterstanden van iets van 300.000, zoals WW en andere aanvragen en beoordelingen waardoor ook dit besluit werd genomen om niet meer alle wajongers op te roepen. Maar nieuwe wajong aanvragen komen er ook haast niet meer in, deze gaan tegenwoordig via het gemeenteloket WMO, zeg maar een wajong ''light''.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |