abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207429211
Files, huizen tekorten, uitsterven van flora en fauna, veel regionaal, landelijk en globaal nieuws heeft als onderliggende oorzaak ten minste de grote hoeveelheid mensen in dit land en op deze planeet. Kort gezegd: overbevolking. Deze reeks is de plek om al het overbevolking gerelateerde nieuws te dumpen en waar nodig te bespreken.

Nederland gaat richting de 18 miljoen mensen, echter het land groeit niet mee. De strijd om ruimte tussen nieuwbouw, infrastructuur en natuur zal daarmee alleen maar toenemen en maakt deze reeks actueler dan ooit.

Websites:
Population Pyramids of the World from 1950 to 2100
Dashboard bevolking

Twitter:
Jan Latten
Dr. Jan van de Beek

twitter


Facebook:
OverBevolking

Grafieken:


blablablabla
  donderdag 5 januari 2023 @ 12:38:17 #2
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207429252
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Dan heb je geluk gehad en/of je zaken financieel goed voor elkaar. Als starter heb je die luxe vaak niet.
nou dat valt mee, mijn kinderen wonen allemaal nog veel mooier
en ik vind dat iedereen netjes zou moeten wonen met tuin en ruime woning voor veel kinderen of veel hobbies en niet in een klein duivehokkie
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207429298
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou dat valt mee, mijn kinderen wonen allemaal nog veel mooier
en ik vind dat iedereen netjes zou moeten wonen met tuin en ruime woning voor veel kinderen of veel hobbies en niet in een klein duivehokkie
Zou leuk zijn maar erg realistisch is dat niet. Nooit geweest ook. Jij en jouw kinderen zullen er ongetwijfeld ook hard voor hebben moeten werken om dat te kunnen realiseren.

Stel dat iedereen het zomaar in de schoot geworpen krijgt dan haal je de economische drijfveer om je arbeidspotentieel te benutten of überhaupt iets van je leven te maken volledig weg.
blablablabla
  donderdag 5 januari 2023 @ 13:11:22 #4
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207429539
quote:
6s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:44 schreef Elan het volgende:

[..]
Zou leuk zijn maar erg realistisch is dat niet. Nooit geweest ook. Jij en jouw kinderen zullen er ongetwijfeld ook hard voor hebben moeten werken om dat te kunnen realiseren.
nou dat valt mee, in mij tijd had je de Premie A regeling he
kreeg je de helft van de woningwaaarde van de overheid als je niet teveel verdiende dan

mijn kinderen hebben gewoon hele hoge hypotheken genomen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 5 januari 2023 @ 13:13:16 #5
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207429553
Een land als Tsjechie net na de val van het ijzeren gordijn een vruchtbaarheidscijfer van 1.3. Nu hebben zij de hoogste van Europa (als je Georgie niet meetelt) met 1,83.

https://ct24.ceskateleviz(...)-oznamili-statistici

Waarom zou dat hier niet mogelijk zijn?
  donderdag 5 januari 2023 @ 13:15:10 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207429569
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 13:13 schreef Ciclon het volgende:
Een land als Tsjechie net na de val van het ijzeren gordijn een vruchtbaarheidscijfer van 1.3. Nu hebben zij de hoogste van Europa (als je Georgie niet meetelt) met 1,83.

https://ct24.ceskateleviz(...)-oznamili-statistici

Waarom zou dat hier niet mogelijk zijn?
als men hier weer woningen voor gezinnen gaat bouwen dan komen er ook weer meer kinderen , kip ei verhaal
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 5 januari 2023 @ 13:15:41 #7
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207429573
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 13:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als men hier weer woningen voor gezinnen gaat bouwen dan komen er ook weer meer kinderen , kip ei verhaal
Migratie stoppen en dan huizen reserveren voor eigen aanwas.
  donderdag 5 januari 2023 @ 13:21:42 #8
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207429633
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 13:15 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Migratie stoppen en dan huizen reserveren voor eigen aanwas.
ben jij dictator van nederland ??

Migatie kun je en mag je niet stoppen
woningen bouwen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 5 januari 2023 @ 14:00:22 #9
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_207430059
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 13:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ben jij dictator van nederland ??

Migatie kun je en mag je niet stoppen
woningen bouwen
helemaal geen woningen bouwen.

migratie stop sowieso

Daarna als Nederland inzetten bij de VN voor een wereldwijde geboordestop voor een vooraf bepaald aantal jaren.
  Beste debater 2022 donderdag 5 januari 2023 @ 14:05:45 #10
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207430108
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 13:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ben jij dictator van nederland ??

Migatie kun je en mag je niet stoppen
woningen bouwen
Dat jij vooral aast op je prefab woning met riante tuine was al wel duidelijk hoor; zeg dat gewoon.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207430803
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:00 schreef cleanfreak het volgende:

[..]
helemaal geen woningen bouwen.

migratie stop sowieso

Daarna als Nederland inzetten bij de VN voor een wereldwijde geboordestop voor een vooraf bepaald aantal jaren.
:D
pi_207431200
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 13:11 schreef michaelmoore het volgende:


mijn kinderen hebben gewoon hele hoge hypotheken genomen
Wat een sukkels dan..
:')
  donderdag 5 januari 2023 @ 15:40:44 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207431228
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 15:38 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Wat een sukkels dan..
:')
ja dom he

quote:
6s.gif Op donderdag 5 januari 2023 12:44 schreef Elan het volgende:

[..]
Stel dat iedereen het zomaar in de schoot geworpen krijgt dan haal je de economische drijfveer om je arbeidspotentieel te benutten of überhaupt iets van je leven te maken volledig weg.
ik kreeg het in schoot geworpen, maar nu ben ik ook altijd vreselijk lui geweest
mijn leven was ook volstrekt kut
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207447418
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat jij vooral aast op je prefab woning met riante tuine was al wel duidelijk hoor; zeg dat gewoon.
met vrije uitloop koeien O~)
  zaterdag 7 januari 2023 @ 10:00:18 #15
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207453582
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 20:32 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
met vrije uitloop koeien O~)
meer megastallen voor de afvang van Methaan en Stikstof is de oplossing , minder strontvelden en meer techniek
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 7 januari 2023 @ 18:46:42 #16
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207459373
volgend jaar is de verwachting dat er tegen de 300.000 asielzoekers in gaan stromen

quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat jij vooral aast op je prefab woning met riante tuine was al wel duidelijk hoor; zeg dat gewoon.
meer en veel meer tijdelijke containerwoningen denk ik
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20221121_96008518
https://www.1limburg.nl/n(...)uizen-naar-landgraaf
quote:
Asielzoekers Kasteelse Bossen verhuizen naar Landgraaf
Niels van Rens (Omroep Horst aan de Maas)
Christa Koeyvoets
12 december 2022, 14:01
Er worden 150 asielzoekers opgevangen bij de Kasteelse Bossen.
De asielzoekers die momenteel in de Kasteelse Bossen in Melderslo opgevangen worden, verhuizen in januari naar de gemeente Landgraaf.
Dat maakt de gemeente Horst aan de Maas maandag bekend.
ja ook voor max drie maanden he , denk erom , dan gaan ze maar weer naar Den haag kamperen



[ Bericht 42% gewijzigd door michaelmoore op 07-01-2023 19:08:23 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207521951
quote:
Econoom gaat tegen de stroom in: hij werkt én consumeert minder om het goede voorbeeld te geven

di 20 december 2022 18:00
8 minuten

Dit jaar hadden we te maken met oorlog en inflatie, en ondertussen dealen we ook nog met een klimaatcrisis. In 2023 moeten we het waarschijnlijk doen zonder groei. Maar kunnen we dat? Econoom Paul Schenderling denkt dat er qua consumptie wel wat af kan.

Een ongebruikelijk betoog voor een econoom: als we klimaatprobleem willen bestrijden, moet onze consumptie sterk worden teruggedrongen. "Ik zie heel veel van mijn vakgenoten pleiten voor groei, groei, groei. Ik kan bijna niet één econoom in Nederland noemen die zegt: het moet een stapje minder", vertelt econoom Paul Schenderling.

Minder werken, minder consumeren

Zelf werkt Schenderling maar 3 dagen per week bij een groot consultancybureau. "Ik werk zo weinig dat ik de noodzaak voel om mij als econoom tegen dit beleid en dit debat aan te gaan bemoeien."

In zijn eigen huishouden zet hij nu alles op alles om zijn dagelijkse verbruik flink terug te dringen. Hij probeert om minder onnodige spullen te kopen, en probeert verder zoveel mogelijk te halen bij een verpakkingsloze supermarkt.

Oorlogseconomie

Volgens Schenderling zijn de economische modellen die we op het moment gebruiken verouderd. "De economie is nog altijd gebouwd op het idee van het bruto binnenlands product, het bbp. Dat is decennia geleden bedacht om te meten of de oorlogseconomie al groot genoeg was. Vervolgens was de Tweede Wereldoorlog voorbij en hadden we nog steeds die enorme industrie." Die moest worden omgevormd.

"Dat was een overcapaciteit en we wisten niet wat we ermee aan moesten", vertelt de econoom. "Toen hebben ze in Amerika marketing bedacht: producten die snel stuk gaan, en telkens een mooie nieuwe reclamecampagne zodat mensen weer wat nieuws kopen. En zo proberen we dus ook telkens de economie te laten groeien, terwijl het in feite niet meer nodig is."

Club van Rome

Volgens Schenderling is al decennia lang bekend wat er eigenlijk moet gebeuren. In 1972 kwam de Club van Rome, een particuliere stichting die werd opgericht door Europese wetenschappers en ondernemers, al tot de conclusie dat de aarde uitgeput zou raken door ongebreidelde economische groei.

"Als we toen waren begonnen met veranderen, hadden we veel langzamer kunnen toe bewegen naar een andere economie", zegt hij. "Nu moeten we aan de noodrem gaan hangen, maar we gaan al naar de afgrond en geven nog wat gas bij. Laten we de consumptie nog wat aanjagen zodat we nog wat sneller bij die afgrond zijn. Dat is waanzin."

Consument moet mee doen

Schenderling is ook kritisch over hoe de westerse maatschappij op dit moment probeert om klimaatverandering tegen te gaan. Volgens hem ligt te veel nadruk op de transitie van fossiele naar groene energie en niet genoeg op gedrag.

"Volgens experts gaat ongeveer 30 tot 50 procent van de milieuwinst, die we met technologie boeken, verloren door groei van consumptie. Als we telkens die milieuwinst ongedaan maken door tegelijkertijd meer van die producten te kopen, zijn we eigenlijk aan het dweilen met de kraan open."

Consumptie zwaarder belasten, arbeid minder belasten

Schenderling pleit daarom voor het verschuiven van belasting van arbeid naar consumptie. "Ik zou om te beginnen ervoor zorgen dat iedereen aan het einde van de maand meer overhoudt", zegt hij. "Belast daarna de meest vervuilende vormen van consumptie zwaarder, oftewel de meest vervuilende producten." Een hoger netto-inkomen moet ons dus in staat stellen om duurzamere producten te kopen.

Daarnaast denkt Schenderling dat het ons mogelijk in staat stelt minder te gaan werken: "Mijn schatting is dat elke Nederlander 20 procent van z'n tijd werkt voor nutteloze spullen. Als we dus met z'n allen niet zouden werken voor verspilling, dan zouden we dus 20 procent van onze tijd overhouden. Want er ongeveer op neerkomt dat dan de werkweek van 5 dagen naar 4 dagen kan."

Per saldo gelukkiger

Schenderling denkt dat mensen met deze aanpassing per saldo daarmee gelukkiger kunnen worden: "Sinds 1960 is de consumptie in Nederland vijf keer zo groot geworden en is het geluksniveau in Nederland gelijk gebleven. Vanaf een bepaald niveau van consumptie groeit je geluk niet meer, maar dat betekent niet dat geluksgroei niet meer mogelijk is."

"Als je veel in sociale interactie bent met elkaar, als je samen dingen doet, samen leuke ervaringen opdoet en als je bijdraagt aan een betere wereld, ben je dus langdurig gelukkig met de mensen om je heen. Datzelfde geldt ook voor bijdragen aan een betere wereld."
https://www.nporadio1.nl/(...)e-voorbeeld-te-geven
pi_207522081
quote:
Twee kinderen is genoeg', vindt de Egyptische regering
vr 16 december 2022 18:00
5 minuten
De Egyptische regering wil dat gezinnen minder kroost krijgen. Daarom worden er reclamespotjes uitgezonden met de oproep om maximaal twee kinderen te krijgen, legt Egypte-correspondent Ruth Vandewalle uit in Bureau Buitenland.

Twee is genoeg

Etneen Kefaya! – ''Twee is genoeg!'' zegt de voice-over in het reclamespotje van de staattelevisie in Egypte. Te veel kinderen zorgt namelijk voor alleen maar problemen, vindt de regering. “Het is beter om twee kinderen te krijgen die wel voor je kunnen zorgen, dan een hele club kinderen die er niet voor jou is”, zegt Vandewalle. ''Tegelijk sterven Egyptenaren juist voor het sociale leven, en zien familie als de hoeksteen van de samenleving.''

Geen welvaartsstaat

De regering vindt de exponentiële bevolkingsgroei in Egypte zorgwekkend. Deze week kwam er rapport uit waarin staat dat als Egyptenaren zo doorgaan, ze met 160 miljoen zullen zijn in 2050. Dat is 56 miljoen meer dan nu. Vandewalle: ''Dat betekent dat er elk half jaar een miljoen Egyptenaren bijkomen. Die overbevolking zorgt voor grote druk op de infrastructuur, woning- en arbeidsmarkt, die niet even hard groeien als de Egyptische bevolking.''

Ondanks verwoede pogingen van de overheid, blijven Egyptenaren veel kinderen krijgen. Vooral op het platteland kunnen families soms zelfs zestien kinderen hebben. ''Egypte is geen welvaartsstaat zoals in Nederland of België. Het enige opvangnet is de familie. Als je ziek bent, ga je niet naar een verzorgingshuis toe, maar naar je kinderen die voor jou gaan zorgen. Het hele systeem is gebaseerd op de steun die krijgt van je familie. Hoe meer kinderen je hebt, hoe meer handjes die kunnen helpen.''

Gelukkiger én gezelliger

''De regering kan blijven proberen om de bevolkingsgroei tegen te houden met zulke reclamespotjes'', zegt Vandewalle, maar het lijkt mij heel moeilijk om zo’n diepgewortelde cultuur te veranderen. Om me heen zie ik dat niemand maar één kind heeft, dat vinden Egyptenaren naar. Veel kinderen hebben hoort bij de Egyptische cultuur, het is gezellig en brengt geluk met zich mee.''
https://www.nporadio1.nl/(...)-egyptische-regering
pi_207526376


Gelukkig stijgt de wereldbevolking al een stuk minder snel, het hoogste aantal geboorten in een jaar is bereikt in 2012 (Derde kolom, x1000) en in 2020 lag de groei voor het eerst sinds héél lang onder de 1% (Laatste kolom).

Ook is tijdens Corona het aantal doden enorm gestegen, namelijk van rond de 55 miljoen naar 63 en erna 69 miljoen. Benieuwd wat de cijfers zijn voor 2022.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_207526388
quote:
Vol in gaan op vrouwenrechten zal al veel verbeteren.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  donderdag 12 januari 2023 @ 15:08:52 #21
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207526391
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 15:07 schreef hollandia02 het volgende:
[ afbeelding ]

Gelukkig stijgt de wereldbevolking al een stuk minder snel, het hoogste aantal geboorten in een jaar is bereikt in 2012 (Derde kolom, x1000) en in 2020 lag de groei voor het eerst sinds héél lang onder de 1% (Laatste kolom).

Ook is tijdens Corona het aantal doden enorm gestegen, namelijk van rond de 55 miljoen naar 63 en erna 69 miljoen. Benieuwd wat de cijfers zijn voor 2022.
ik vrees dat de groei in nederland niet zal afnemen, gezien de klimaatopwarming
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 12 januari 2023 @ 15:10:12 #22
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207526396
Iedereen ter wereld een gratis vasectomie, een warme maaltijd en 10 dollar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207526404
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 13:13 schreef Ciclon het volgende:
Een land als Tsjechie net na de val van het ijzeren gordijn een vruchtbaarheidscijfer van 1.3. Nu hebben zij de hoogste van Europa (als je Georgie niet meetelt) met 1,83.

https://ct24.ceskateleviz(...)-oznamili-statistici

Waarom zou dat hier niet mogelijk zijn?


Omdat het daar ook maar eenmalig was wegens de eerste lockdown. In 2021 werden in Nederland ook een stuk meer kinderen geboren dan in 2020 en 2022 wegens de lockdown van 2020.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_207526417
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 15:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik vrees dat de groei in nederland niet zal afnemen, gezien de klimaatopwarming
Dat vrees ik ook niet maar uiteindelijk vermoed ik wel dat het rond de 100.000 zal blijven per jaar netto erbij, 2022 was een uitzondering. Het worden er niet ineens 25 miljoen in 2040.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  donderdag 12 januari 2023 @ 17:13:29 #25
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207528163
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 15:11 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Omdat het daar ook maar eenmalig was wegens de eerste lockdown. In 2021 werden in Nederland ook een stuk meer kinderen geboren dan in 2020 en 2022 wegens de lockdown van 2020.
Het 2e corona jaar was voor elk Europees land een drama. Buiten dat jaar heeft Tsjechië al jaren een stijgende lijn
pi_207528274
Als je een huurwoning zoekt in Horst aan de Maas mag je weer wat langer wachten.

quote:
Statushouders Horst aan de Maas krijgen voorrang op woning

Vrijwel alle sociale huurwoningen die de komende drie maanden in Horst aan de Maas vrijkomen, gaan rechtstreeks naar asielzoekers met een verblijfsvergunning. Het is de eerste gemeente in Limburg die dit doet.

Dat bevestigt wethouder Roy Bouten naar aanleiding van een bericht in De Limburger.

Wettelijke taak

Met de maatregel wil Horst aan de Maas zo snel mogelijk voldoen aan zijn wettelijke taak voor de huisvesting van statushouders. De gemeente moet voor 1 juli aan 77 asielzoekers met een verblijfsvergunning onderdak bieden. Volgens Bouten gaat het om een lager aantal woningen, omdat het veelal om gezinnen gaat. Hij denkt dat er tussen de 25 en 30 woningen nodig zijn.

'Als de sodemieter bijbouwen'

De gemeente zet in op twee zaken, aldus Bouten. "We moeten als de sodemieter bijbouwen. Daarvoor zijn er plannen zowel flexibele als permanente woningbouw." Ook moet de gemeente ervoor zorgen dat er zo snel mogelijk beschikbare woonruimte vrijkomt. "Vandaar deze eenmalige actie, zodat de statushouders een fatsoenlijke woning krijgen, en we minder crisissopvanglocaties nodig hebben."

Reacties

De verantwoordelijk wethouder heeft veel reacties gekregen op het besluit. "Inwoners maken zich zorgen, bijvoorbeeld omdat zij mensen kennen die in een vechtscheiding zitten en daarom een andere woning nodig hebben. Anderen zeggen dat het goed is dat wij als gemeente verantwoordelijkheid nemen." Verder stelt hij dat in elke reactie staat dat de gemeente ervoor moet zorgen dat er snel nieuwe woningen bijkomen.
"Een eenmalige actie" want zoals we weten komen er inmiddels geen migranten meer binnen.

:')
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  vrijdag 13 januari 2023 @ 14:22:49 #27
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_207540402
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 17:13 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Het 2e corona jaar was voor elk Europees land een drama. Buiten dat jaar heeft Tsjechië al jaren een stijgende lijn
Dat kan zijn maar je ziet dat 2022 10% minder geboorten heeft.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  vrijdag 13 januari 2023 @ 14:26:44 #28
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207540456
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 17:22 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Als je een huurwoning zoekt in Horst aan de Maas mag je weer wat langer wachten.
[..]
"Een eenmalige actie" want zoals we weten komen er inmiddels geen migranten meer binnen.

:')
Laat die hele shitshow maar gewoon een keer gigantisch exploderen.
pi_207540743
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 17:22 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Als je een huurwoning zoekt in Horst aan de Maas mag je weer wat langer wachten.
[..]
"Een eenmalige actie" want zoals we weten komen er inmiddels geen migranten meer binnen.

:')
Een wettelijk taak met woningen die helemaal niet van de gemeente zijn? Hoe werkt dat?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 14:52:30 #30
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207540756
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 15:12 schreef hollandia02 het volgende:

. Het worden er niet ineens 25 miljoen in 2040.
maar wel 20 miljoen in 2030
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207568930
twitter
  vrijdag 27 januari 2023 @ 18:22:00 #32
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207737186
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 12:19 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]
Nederland is erg aantrekkelijk door vrede , democratie en relatieve welvaart door voldoende werkgelegenheid vanwege een goed minimumloon
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207808386
quote:
Als u arbeidsmigratie vanuit de EU wilt inperken, stelt u dan ook het vrije verkeer ter discussie?
„Nee, dat heeft burgers van de Europese Unie een enorme vrijheid gegeven. De keuze van allerlei mensen uit Midden- en Oost-Europa komt voort uit economische keuzes die hier gemaakt worden. Dat gedrag zullen we moeten beïnvloeden.

„Als gemeenten een besluit nemen over nieuwe bedrijvigheid die zich wil vestigen, moeten zij ook kijken naar alle kosten die dat met zich meebrengt. Voor het onderwijs, de maatschappelijke last voor huisvesting. Als je dat níét meerekent, neem je de verkeerde beslissing. En als je het wel meerekent, zal het er uiteindelijk op neerkomen dat er minder groei op grond van arbeidsmigratie kan zijn.”

Dus de inperking van migratie moet bij gemeenten vandaan komen, bij de vergunningverlening?
„Ja, die besluitvorming moet completer worden. Maar soms zullen zulke besluiten ook op een hoger niveau genomen moeten worden. Want de besluitvorming van een gemeente kan ook tal van buurgemeenten raken. Bij de komst van datacenters hebben we zelfs gezien dat een lokale beslissing nationale repercussies heeft: op het stroomnet, op de omgeving, enzovoort. Nu bestaat er geen mechanisme om zulke gevolgen mee te wegen. Dáár moeten we naar kijken, hoe we dat gaan doen.”


Wat is dan de functie van uw voorgestelde ‘richtdoel’? Als de bevolking te hard groeit, gaat de overheid minder nieuwe economische activiteiten toestaan?
„Ja. Dat heeft niet mijn voorkeur. Maar ik denk dat het bijna onontkoombaar wordt. We lopen tegen onze grenzen aan.”

De inspectie loopt zelf ook tegen grenzen aan. Het is nauwelijks mogelijk, zegt De Boer, om toezicht te houden op alle bijna zeventienduizend uitzendbureaus die Nederland telt. Een groot deel van de arbeidsmigranten, zo'n vijfhonderdduizend in Nederland, werkt via een uitzendbureau, dat in veel gevallen ook de huisvesting regelt. ,,We schatten dat 15 procent van de uitzenders notoire overtreders zijn die doelbewust de wet overtreden", zegt De Boer. ,,Meestal om bedrijfseconomische redenen."

https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20221118
  woensdag 1 februari 2023 @ 19:30:35 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_207809362
Als wondermiddel wordt nu aangeprezen: bouwen, bouwen, bouwen..
Maar dat is ook totaal niet duurzaam. Op zeker moment houdt dat ook op. Bovendien wil bijna niemand in een megapolis wonen en wordt totaal voorbijgegaan aan de sociale cohesie, leefbaarheid en welvaart en veiligheid in zo’n land.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 16:38:03 #35
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207848309
https://www.nt.nl/wegverv(...)en-filipijnen-halen/
.
quote:
Girteka gaat chauffeurs uit India en Filipijnen halen
CHAUFFEURSTEKORT
In het licht van het aanhoudende chauffeurstekort in de EU richt de Litouwse vervoerder Girteka zijn pijlen op vrachtwagenchauffeurs uit Azië.
Het gaat met name om chauffeurs uit India en de Filipijnen.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 4 februari 2023 @ 16:41:07 #36
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207848332
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:30 schreef LXIV het volgende:
Als wondermiddel wordt nu aangeprezen: bouwen, bouwen, bouwen..
Maar dat is ook totaal niet duurzaam. Op zeker moment houdt dat ook op. Bovendien wil bijna niemand in een megapolis wonen en wordt totaal voorbijgegaan aan de sociale cohesie, leefbaarheid en welvaart en veiligheid in zo’n land.
ik denk dat sociale dinges, leefbaarheid en veiligheid slechter is als er zoveel mensen geen woning hebben
Voor welvaart is woningbouw uitstekend , denk aan inrichting planning bouw
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 9 februari 2023 @ 16:49:36 #37
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207924049
vd Burg ziet geen asielcrisis , hij gaat erom heen varen

https://www.telegraaf.nl/(...)-nieuwe-opvangcrisis

quote:
Van den Burg ontkent nieuwe opvangcrisis
author avatar
Door VALENTIJN BARTELS
2 uur geleden in BINNENLAND

DEN HAAG - Ondanks de aanzwellende instroom, gemor over EU-oplossingen, een schrijnend tekort aan opvangplaatsen en vernietigende kritiek op beleid probeert staatssecretaris Eric van der Burg (Asiel) een nieuwe opvangcrisis zo lang mogelijk te ontkennen.

,,Als je een ijsberg ziet, is het de bedoeling daar als kapitein omheen te varen."
quote:
Deze week kreeg het kabinet meer tegenslag te verstouwen.
Nu de Raad van State definitief een streep heeft gezet door de nareisbeperking, koerst het kabinet in nog rapper tempo af op een nieuwe asielcrisis.

Terwijl er een groot tekort is aan plek in de asielopvang, komen er in korte tijd honderden familieleden van statushouders naar Nederland die zelf nog geen woning hebben.

,,Ik heb geen spijt van de maatregel", zegt Van der Burg nadat hij meermaals is gewaarschuwd voor de juridisch wankele basis van de maatregel. ,,Ik denk dat die nodig was omdat we te weinig opvangplekken hebben. Maar dat doet er niet meer toe, de hoogste rechter heeft gesproken."

Toch heeft die gekraakte maatregel geholpen, vindt de VVD-bewindsman. ,,
Het heeft in zekere zin gewerkt.
We hebben de afgelopen maanden 1200 mensen minder hoeven opvangen.
Het heeft ons tijdelijk geholpen."
Daar vermeldt Van der Burg niet bij dat die migranten nu in één keer naar Nederland komen.

Die grote groep krijgt de komende dagen namelijk een visum om naar Nederland te komen.

Ze moeten allemaal langs aanmeldcentrum Ter Apel en satellietlocatie Zevenaar.
Hoe de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) de komst in goede banen gaat leiden, is nog niet duidelijk.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207924903
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:49 schreef michaelmoore het volgende:
vd Burg ziet geen asielcrisis , hij gaat erom heen varen

https://www.telegraaf.nl/(...)-nieuwe-opvangcrisis
[..]
[..]

Wat blijft het toch een faalhaas.

Gewoon uitstel van executie...
:')
  donderdag 9 februari 2023 @ 18:05:30 #39
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207924969
Die vd Burg is echt geestelijk minder valide
  donderdag 9 februari 2023 @ 18:38:05 #40
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207925435
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 16:49 schreef michaelmoore het volgende:
vd Burg ziet geen asielcrisis , hij gaat erom heen varen

https://www.telegraaf.nl/(...)-nieuwe-opvangcrisis
[..]
[..]

_O-

Alweer zo'n incompetent figuur. Den Haag zit er vol mee.
pi_207950241


  zaterdag 11 februari 2023 @ 14:52:54 #42
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207950273
quote:
er is geen schaarse ruimte, er is onwil om woningen te bouwen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_207950330
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 14:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er is geen schaarse ruimte, er is onwil om woningen te bouwen
Elke m2 is bestemd.
pi_207950350
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 18:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
_O-

Alweer zo'n incompetent figuur. Den Haag zit er vol mee.
Hij is een trekpop van de asielindustrie. Hun agenda wordt keurig uitgevoerd door de minister. In die hoedanigheid wel competent.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 15:04:26 #45
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207950442
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 14:56 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Elke m2 is bestemd.
nee, er komt veel ruimte weer vrij nu, sinds men de boeren gaat verdrijven uit hun posities met een stikstof smoes


Daarom gaat men die bestemmingsplannen wijzigen naar Woningbouw
Dat wordt steeds makkelijker met externen erbij

https://lodewijckgroep.nl(...)omgevingsvergunning/

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 11-02-2023 15:13:08 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 11 februari 2023 @ 23:43:50 #46
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207958800
https://www.telegraaf.nl/(...)wil-voorbeeld-volgen

ARDBEVINGEN TURKIJE EN SYRIË

quote:
LIVE | Duitsland geeft visum aan slachtoffers aardbevingen, PvdA wil voorbeeld volgen
Updated 3 uur geleden
Vandaag, 19:27 in BUITENLAND


Het dodental na de twee zware aardbevingen in Turkije en Syrië loopt nog steeds op.

Volgens het Nederlandse USAR-reddingsteam wordt het steeds moeilijker om mensen levend onder het puin te halen. Volg hier het laatste nieuws uit het rampgebied.

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 11 februari 2023 @ 23:55:03 #47
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207959023
https://www.reddit.com/r/(...)yside_asylum_seeker/

Overal in Europa spelen diezelfde problemen met zogenaamde vluchtelingen. We worden overspoeld en daardoor ook etnisch gezuiverd. Als Putin slim is, maakt hij hier misbruik van door dit keer niet duizenden, maar honderdduizenden of miljoenen vluchtelingen naar de grens te sturen. Als dat gebeurd stevent Europa af op een burgeroorlog met dank aan die linkse boomknuffelaars.
pi_207978403
pi_207979487
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 15:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee, er komt veel ruimte weer vrij nu, sinds men de boeren gaat verdrijven uit hun posities met een stikstof smoes

Daarom gaat men die bestemmingsplannen wijzigen naar Woningbouw
Dat wordt steeds makkelijker met externen erbij

https://lodewijckgroep.nl(...)omgevingsvergunning/
Behalve dan dat bouwvergunningen de komende jaren geen schijn van kans maken, door datzelfde stikstofbeleid ;(
Intolerant voor intolerantie, haat haat
  maandag 13 februari 2023 @ 13:15:58 #50
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207980101
Meanwhile in China

China seeks 'bold' steps to lift birth rate

https://www.bbc.co.uk/news/world-asia-china-64594469

China reported in January that its population had fallen for the first time in 60 years.

In 2022, there was just 6.77 births per 1,000 people in China, the lowest birth rate on record and down from 7.52 births in the previous year.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')