abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207430130
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 13:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Mooi overblijfsel van een generatie die heel vroeg wilde kunnen stoppen met werken zonder daar de rekening voor te willen betalen. Nee, er is weinig verloren als je die mogelijkheid opheft.
Terwijl spaarloon e.d. dat voor mijn generatie in het leven was geroepen, al snel de nek om werd gedraaid. En daar kan ik best begrip voor hebben want ook dat was weer een regeling waar alleen de vermogenden van konden profiteren. Veel geitenpaadjes die er nu wel zijn, zijn ook alleen voor de rijken. Waardoor de kloof alleen maar groter wordt.
pi_207430183
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 13:47 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat lijkt met anders toch een aardige vorm van legale belastingontwijking. Natuurlijk is het opheffen van zo'n constructie wenselijk. Je snapt toch ook wel dat - ondanks dat het mag - een BV niet is bedoeld voor het ontwijken van vermogensbelasting op spaargeld. Voortvloeisel van de veel te hoge vermogensrendement heffing op spaargeld waarmee de fiscus tijden heeft gerekend maar niet echt een oplossing om trots op te zijn om het zo te doen. Box-hoppen.
Tja, iemand krijgt een bedrag mee omdat het bedrijf een vestiging op heft en hij een leeftijd heeft waarmee hij niet meer aan de slag komt. Dan vind ik het ook weer niet de bedoeling dat zo iemand zo veel moet inleveren van het bedrag, dat er alsnog een enorm gat over blijft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_207430191
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:07 schreef alpeko het volgende:

[..]
Terwijl spaarloon e.d. dat voor mijn generatie in het leven was geroepen, al snel de nek om werd gedraaid. En daar kan ik best begrip voor hebben want ook dat was weer een regeling waar alleen de vermogenden van konden profiteren. Veel geitenpaadjes die er nu wel zijn, zijn ook alleen voor de rijken. Waardoor de kloof alleen maar groter wordt.
Het is elke keer hetzelfde verhaal. Als je arm bent krijg je gratis geld, subsidies en zijn er allerlei potjes waardoor je nog een redelijk inkomen bij elkaar kan scharrelen zonder er iets voor te hoeven doen.

Voor ondernemers en vermogende particulieren bestaan er allerlei fiscale loopholes.

De groep ertussenin betaalt hiervoor de rekening en wordt aan alle kanten een poot uitgedraaid maar kan nauwelijks ergens aanspraak op maken.
  donderdag 5 januari 2023 @ 14:22:11 #54
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207430288
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 13:54 schreef loveli het volgende:

[..]
Maar hoeveel keer moet je er belasting over betalen?
inkomstenbelasting en als je een woning koopt OZB en huurwaarde bijtellen
en als je er iets van koopt weer BTW
en ga je dood dan erfbelasting en dan BTW over de crematiekosten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207430300
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is elke keer hetzelfde verhaal. Als je arm bent krijg je gratis geld, subsidies en zijn er allerlei potjes waardoor je nog een redelijk inkomen bij elkaar kan scharrelen zonder er iets voor te hoeven doen.

Voor ondernemers en vermogende particulieren bestaan er allerlei fiscale loopholes.

De groep ertussenin betaalt hiervoor de rekening en wordt aan alle kanten een poot uitgedraaid maar kan nauwelijks ergens aanspraak op maken.
Dat er een verschuiving in belasting nodig is, is inderdaad duidelijk.

Ik zou het twee kanten op doen, trouwens: van arbeid naar winst op vermogen en naar vervuiling. Inkomstenbelasting omlaag en BTW en accijnsen op extra vervuilende dingen omhoog, dan kun je door zuinig en groen te leven meer over houden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_207430346
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, iemand krijgt een bedrag mee omdat het bedrijf een vestiging op heft en hij een leeftijd heeft waarmee hij niet meer aan de slag komt. Dan vind ik het ook weer niet de bedoeling dat zo iemand zo veel moet inleveren van het bedrag, dat er alsnog een enorm gat over blijft.
Ik snap uiteraard de aanleiding maar je bent het toch wel met me eens dat het een truc is? Een truc die dus ook ingezet kan worden voor mensen met tonnen aan spaargeld om minder vermogensbelasting te hoeven betalen. Je omzeilt hiermee ook nog eens de inkomens- en vermogenstoets voor toeslagen.

Pas interessant vanaf ca. een ton of 2 boven de vrijstelling. Dus dan heb je het over iemand die 300.000 op z'n rekening heeft. Tja. Die mogelijkheid moeten we dus niet willen behouden want Ferry de fabrieksarbeider krijgt die kans ook niet met z'n gouden handdrukje. Die krijgt ook de fiscus over de vloer.

[ Bericht 1% gewijzigd door alpeko op 05-01-2023 14:38:08 ]
pi_207430521
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:30 schreef alpeko het volgende:

[..]
... want Ferry de fabrieksarbeider krijgt die kans ook niet met z'n gouden handdrukje. Die krijgt ook de fiscus over de vloer.
In dit geval was het Arie die het machine-onderhoud deed bij de drukker van het AD. Echt niet iemand met een enorm goede baan. Zo'n gouden handdruk bij gedwongen ontslag terwijl het bedrijf wel gewoon blijft bestaan tikt gewoon behoorlijk aan.
pi_207430584
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
In dit geval was het Arie die het machine-onderhoud deed bij de drukker van het AD. Echt niet iemand met een enorm goede baan. Zo'n gouden handdruk bij gedwongen ontslag terwijl het bedrijf wel gewoon blijft bestaan tikt gewoon behoorlijk aan.
Doet niks af aan de rest van mijn post. Prima gebruik gemaakt van de loophole dan maar dat kan niet iedereen die je dat ook zou gunnen en helaas kunnen ook mensen die constructie gebruiken terwijl die zwemmen in vermogen.
  Vis een optie? donderdag 5 januari 2023 @ 14:52:09 #59
70532 loveli
N
pi_207430607
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:30 schreef alpeko het volgende:
gouden handdrukje.
Oude kantonrechtersformule wordt al jaren niet gegeven, de huidige handdruk is niet meer van edelmetaal.
crap in = crap out
pi_207430614
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:50 schreef alpeko het volgende:

[..]
Doet niks af aan de rest van mijn post.
Tja, dat is een inhoudelijk verschil. Ik vind het prima als zo iemand het geld vast kan zetten en het als een soort pensioen per jaar uit kan laten betalen en daar op dat moment gewoon inkomstenbelasting over betaalt. Zo is die gouden handdruk ook bedoeld. Zie niet in wat daar nu mis mee is, eigenlijk.
pi_207430633
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, dat is een inhoudelijk verschil. Ik vind het prima als zo iemand het geld vast kan zetten en het als een soort pensioen per jaar uit kan laten betalen en daar op dat moment gewoon inkomstenbelasting over betaalt. Zo is die gouden handdruk ook bedoeld. Zie niet in wat daar nu mis mee is, eigenlijk.
Je kunt ook prima vast zetten met een deposito ladder bijv. Maar dan betaal je vermogensbelasting.
pi_207430669
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:54 schreef alpeko het volgende:

[..]
Je kunt ook prima vast zetten met een deposito ladder bijv. Maar dan betaal je vermogensbelasting.
En je betaalt gelijk 49% op de dag dat die handdruk wordt uitgekeerd, daar ging het met name om. In de constructie dat je het gelijk vast zette, betaalde je dus pas inkomstenbelasting bij uitkeren.
pi_207430709
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
En je betaalt gelijk 49% op de dag dat die handdruk wordt uitgekeerd, daar ging het met name om. In de constructie dat je het gelijk vast zette, betaalde je dus pas inkomstenbelasting bij uitkeren.
Maar nuchter bezien is het gewoon inkomen. Ik heb er geen moeite mee als er een regeling zou worden opgetuigd om er een soort pensioenvoorziening van te maken, maar dan moet het geld ook niet langer vrij opneembaar zijn.

Dat je je geld in een bv kan stoppen en zo minder belasting kan betalen, vind ik sowieso een raar gegeven. Maar ik vind dan ook dat het verschil in fiscaliteit tussen zakelijk en particulier tot een minimum moet worden teruggebracht.

Als ik een MacBook koop, kost die ¤1500. Koop ik hem zakelijk, dan is hij 700-800. Daar moeten we vanaf.
pi_207430734
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kunt ook nog middelen volgens mij. Maar klopt. Ik betaal ook dik belasting over mijn extraatjes. Bonus, winstpercentage. Fair enough. Anderen krijgen niks. Kan ik in theorie ook in een BV stoppen om er dan belastingvrij aandelen van te kopen. Of een zakelijke auto.

Nogmaals ik snap de intentie maar je was nog al stellig dat die constructie zou moeten blijven bestaan terwijl die constructie juist ook door vermogenden gebruik wordt om de vermogensbelasting te ontlopen. Veel geitenpaadjes zijn nu eenmaal pas interessant bij veel vermogen.
  donderdag 5 januari 2023 @ 16:10:22 #65
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207431600
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 14:59 schreef Spablauw214 het volgende:
t het verschil in fiscaliteit tussen zakelijk en particulier tot een minimum moet worden teruggebracht.

Als ik een MacBook koop, kost die ¤1500. Koop ik hem zakelijk, dan is hij 700-800. Daar moeten we vanaf.
je neef is ZZP er en heeft een aanneembedrijf en koopt laptops voor de kinderen
tja
dan scheelt wel en zijn winst zakt een stukje dus ook zijn belastingafdracht

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 05-01-2023 16:17:52 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207431668
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 16:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
tja
dan scheelt wel en zijn winst zakt een stukje dus ok zijn bealstingafdracht
En hij hoeft geen btw te betalen.

Dit is pure belastingfraude, maar komt op grote schaal voor. Ik ken iemand die allerlei cosmetische ingrepen als zakelijke kosten heeft opgevoerd. Een beetje gehaaide boekhouder krijgt alles weggewerkt.

De realiteit is dat er amper controle op is. Zet dat eens af tegen de toeslagenouders die de vernieling in zijn geholpen omdat er een komma verkeerd stond in de aanvraag.
  donderdag 5 januari 2023 @ 16:20:44 #67
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207431768
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 16:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
En hij hoeft geen btw te betalen.

Dit is pure belastingfraude, maar komt op grote schaal voor. Ik ken iemand die allerlei cosmetische ingrepen als zakelijke kosten heeft opgevoerd. Een beetje gehaaide boekhouder krijgt alles weggewerkt.

De realiteit is dat er amper controle op is. Zet dat eens af tegen de toeslagenouders die de vernieling in zijn geholpen omdat er een komma verkeerd stond in de aanvraag.
vaak helemaal geen komma verkeerd maar gewoon ze stonden op de lijst met buitenlandse namen die gecontroleerd moesten worden
En sommigen bij de belastingdienst deden dan afpakjesdag, (Ha Ha Ha grappig ) en trokken gewoon een streep door het hele dossier en moest men 100.000 reuro terug betalen , het bewijs bij de ontvanger leggende
pi_207434550
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 16:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
tja
dan scheelt wel en zijn winst zakt een stukje dus ook zijn belastingafdracht
Kan je doen, maar dan ben je gewoon hard aan het frauderen.
  donderdag 5 januari 2023 @ 20:06:18 #69
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207434695
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2023 19:57 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Kan je doen, maar dan ben je gewoon hard aan het frauderen.
joih frauderen, je moest eens weten, goh

maar wat dit betreft , het blijven laptops van de zaak
pi_207434918
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 20:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
joih frauderen, je moest eens weten, goh
Het blijft frauderen. Ik zou het niet over mijn hart verkrijgen, diefstal plegen. Dat zulke dingen worden weggelachen tegenwoordig is toch ook wel een teken van de problemen van Nederland.
  donderdag 5 januari 2023 @ 21:16:16 #71
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207435805
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 20:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het blijft frauderen. Ik zou het niet over mijn hart verkrijgen, diefstal plegen. Dat zulke dingen worden weggelachen tegenwoordig is toch ook wel een teken van de problemen van Nederland.
klopt 900 miljoen voor de Sticting Open Nederland
nooit meer wat over gehoord
geen verslag , geen afrekening niets

https://www.volkskrant.nl(...)angstesten~b79106b7/
quote:
Niet 925 miljoen, maar 1,1 miljard opzij gezet voor toegangstesten
https://www.trouw.nl/nieu(...)n-blij-mee~be1164e8/

quote:
Op de tarieven voor commerciële testaanbieders gaat hij niet in, vanwege 'bedrijfsgevoelige informatie'. De Stichting Open Nederland antwoordde eerder op vragen van de Volkskrant dat in de proeffase een tarief gehanteerd wordt van 8,45 euro per test - nog exclusief de kosten voor de testmaterialen. Met de ambitie om 400 duizend toegangstests per dag te doen lonkt een miljoenenomzet voor testbedrijven die hun klandizie zagen opdrogen doordat de GGD inmiddels genoeg capaciteit heeft.

De megaklus voor testbedrijven was in de proeffase niet openbaar aanbesteed maar gegund aan één bedrijf: Lead Healthcare, dat 28 teststraten runt door het hele land. Dat is tegen het zere been van zo'n twintig andere commerciële testbedrijven. Die spanden daarom een kort geding aan, dat vandaag dient in de rechtbank in Amsterdam.

De Jonge verdedigt het besluit om niet aan te besteden vanuit de haast die gemaakt moest worden. '
Een verkorte aanbestedingsprocedure duurt al gauw minimaal 6-8 weken, waarna vervolgens het werk nog zou moeten beginnen.'
twitter

[ Bericht 24% gewijzigd door michaelmoore op 05-01-2023 21:21:34 ]
pi_207435999
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 21:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
klopt 900 miljoen voor de Sticting Open Nederland
nooit meer wat over gehoord
geen verslag , geen afrekening niets

https://www.volkskrant.nl(...)angstesten~b79106b7/
[..]
https://www.trouw.nl/nieu(...)n-blij-mee~be1164e8/
[..]
[ twitter ]
Ga jij nu fraude goedpraten door een besluit in de chaos van een pandemie aan te halen? Of komt er nog een post met 'fraude mag idd niet'...

Of wacht, was jij niet degene die voor de AOW deed alsof hij alleenstand was en toch in feite samenwoont? Ook gewoon fraude, natuurlijk.
  donderdag 5 januari 2023 @ 21:29:00 #73
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_207436018
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 21:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ga jij nu fraude goedpraten door een besluit in de chaos van een pandemie aan te halen? Of komt er nog een post met 'fraude mag idd niet'...

Of wacht, was jij niet degene die voor de AOW deed alsof hij alleenstand was en toch in feite samenwoont? Ook gewoon fraude, natuurlijk.
nee allebei wonen alleenstaand he
dat wil de overheid, daar ging het juist om

dus scheiden na pensioen scheelt 800 euro netto per maand

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 05-01-2023 22:08:54 ]
pi_207438153
quote:

[..]
Zoek maar eens op 'pleitbaar standpunt'. Ondernemers zijn in de regel de grootste dieven van het land
omdat het zo makkelijk is. De fiscus gaat niet achter je aan als je 3x per jaar een zakelijke laptop koopt. Sterker nog, ze kunnen het niet eens zien in je winst-aangifte. Daarin wordt alles op 1 hoop gegooid.

Ik geloof nog steeds dat het een complot is dat de controle hierop niet wordt geïntensiveerd. De VVD gilt dan gelijk dat de administratie lasten voor ondernemers te zwaar worden.
pi_207442251
quote:

[..]
Vraag niet af hoe het kan maar profiteer er van.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')