quote:
In een eerdere tv-uitzending is een fragment te zien waarop Kim Jeff toespreekt op z'n gedrag waarna ze wegloopt en hij er vervolgens asociaal een gigantische rochel uitgooit en dus letterlijk naspuugt. Hoe treurig is het ook dat jij als kerel door je meisje iedere keer in bedwang moet worden gehouden als soort van bodyguard. Eerder zei ook al een ex-bewoner dat ie heel vaak het K-woord loopt te bezigen, en na excuses te hebben aangeboden, het de dag erna gewoon weer blijft doen. Dit gold ook voor Berend trouwens. Je moet hem vooral niet tegenspreken, je volume omhoog gooien of handgebaren maken want dan barst die vulkaan uit. Het is dat die twee het maar uitzoeken maar laat een objectief iemand ernaar kijken en die walgt ervan.
Ben onderhand namelijk klaar met al die zichzelf verklaarde groupies die alles opzichtig verdraaien of zelfs durven te ontkennen. Ze nemen zelfs zijn manier van denken over. Je kunt het vergelijken met een Feyenoorder en Ajacied die beiden naar dezelfde wedstrijd kijken maar het totaal anders beleven. Ikzelf ben helemaal niet pro of anti waardoor je er met een normaal vizier naar kunt blijven kijken. En mijn mening baseer ik niet op de uitzendingen, waarin ze overigens heel erg beschermd worden want materiaal in overvloed, maar op basis van een halfjaar waarbij hele gesprekken en situaties de revue passeren. Al dan niet voor de helft gecensureerd. Een leuke Jeff staat in m'n topdrie maar die randdebiel staat bij mij in de degradatiezone. Zou je mij in die setting droppen dan zou ik automatisch juist richting Jeff trekken omdat ik op de meeste vlakken dezelfde denkwijze en raakvlakken heb maar tegelijk zou ik hem tegen de muur plakken. Eigenlijk vind ik het namelijk een prima peer maar hij staat totaal verkeerd afgesteld en draait door. Hij heeft zichzelf hiermee maar mij dan uiteindelijk ook.
Besef bovendien even dat onderstaande quote er eentje is van een dolverliefd vriendinnetje die het heeft over haar vriendje:
'De manier waarop jij tegen mij praat vind ik niet oké, je kleineert, je hebt geen respect, en je bent ook narcistisch, dat ben je, dat mensen op blote knieën naar jou toe moeten komen vind ik nogal heftig, we zijn gelijk aan elkaar, je bent mijn baas niet...'