Die tarieven kan ik niet goed vinden bij VDB.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:45 schreef qajariaq het volgende:
Ik twijfel of ik wil overstapopen. Het moment kan ik kiezen tussen einde afloop contract of dat opbrengst en verbruik gelijk zijn op 1 april dus.
Zit nu bij GC, overweeg Van de Bron.
Dat ook. Bovendien stuurt elke vergelijker me toch weer naar GC, ik vul nooit in wie nu de leverancier is. Eigenlijk gaat het ook nergens over want de panelen wekken op wat ik verbruik over een jaar gezien.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Die tarieven kan ik niet goed vinden bij VDB.
Lever je terug dan?quote:Op woensdag 18 januari 2023 10:40 schreef Debsterr het volgende:
Ik kan wel verlengen met vaste tarieven bij Innova Energie, maar die bieden voor teruglevering stroom ¤0,07 aan. Ja, dat zet weinig zoden aan de dijk natuurlijk...
Juist een goed teken dat maatschappijen eronder gaan duiken. Als er eentje mee begint volgen er meer.quote:Op woensdag 18 januari 2023 11:22 schreef Fe2O3 het volgende:
Groot in het nieuws, 1e leverancier duikt onder het plafond! (Dynamische zijn er voor 90% nog niet eens overheen gegaan mgoe)
https://nos.nl/artikel/24(...)t-onder-prijsplafond
En dan ga je lezen, zitten ze 1 cent! per kWh en 6 cent voor gas onder het plafondvoor 1 maand.
Yes, zo'n 2000 kwh is de verwachting op jaarbasis.quote:
Als je een verbruik boven het prijsplafond hebt, scheelt dat dus véél geld. Bijvoorbeeld wanneer je een warmtepomp en/of EV hebt, maar slechts beperkt ruimte voor zonnepanelen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 11:22 schreef Fe2O3 het volgende:
Groot in het nieuws, 1e leverancier duikt onder het plafond! (Dynamische zijn er voor 90% nog niet eens overheen gegaan mgoe)
https://nos.nl/artikel/24(...)t-onder-prijsplafond
En dan ga je lezen, zitten ze 1 cent! per kWh en 6 cent voor gas onder het plafondvoor 1 maand.
Als dat na salderen is dan zijn eigenlijk alleen de teruglevertarieven van belang. De stroomprijs boeit dan niet.quote:Op woensdag 18 januari 2023 11:59 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Yes, zo'n 2000 kwh is de verwachting op jaarbasis.
En dat was met een nog lopend oud contract of de nieuwe prijzen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 21:47 schreef CoExist het volgende:
Beetje tering naar de nering gezet afgelopen maanden en ik krijg ¤ 850,- retour van Vattenfall.![]()
Januari ¤ 180,- betaald.
Februari tot december ¤ 200,- per maand betaald.
Totaal ¤ 2.380,-
¤ 2.380,- minus 2x ¤ 190,- restitutie in november en december is totaal ¤ 2.000,-
¤ 2.000,- minus ¤ 850,- is ¤ 1.150 voor heel 2022.
2-persoons huishouden met 2 huisdieren.
Tussen woning uit de jaren '70.
Kunststof kozijnen met HR++ glas en vloer en bodem isolatie.
Excuus, vergeten te vermelden.quote:Op woensdag 18 januari 2023 22:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En dat was met een nog lopend oud contract of de nieuwe prijzen.
Ja dat is niet zinnig nee. Hier niet veel anders, ook 7ct dacht ik.quote:Op woensdag 18 januari 2023 10:40 schreef Debsterr het volgende:
Ik kan wel verlengen met vaste tarieven bij Innova Energie, maar die bieden voor teruglevering stroom ¤0,07 aan. Ja, dat zet weinig zoden aan de dijk natuurlijk...
Heel netjesquote:Op woensdag 18 januari 2023 22:32 schreef CoExist het volgende:
Excuus, vergeten te vermelden.
Variabel contract vanaf 1 februari 2022.
Verbruik in 2022:
Stroom dal 1.8.1 - 1.102 kWh
Stroom normaal 1.8.2 - 1.448 kWh
Gas - 605 m3
Nu was het volgens mij een storm in een glas water, maar mijn zusje zei dat Budget Energie op omvallen stond.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 10:42 schreef Adrenaline0182 het volgende:
Ik heb eergisteren de overstap aangevraagd naar Budget Energie. Normaaltarief 0,42 per kWh en dal voor 0,35 kWh. Voor mij belangrijk, want door mijn nieuwbouwwoning zonder gas (en dus een aanzienlijk hoger elektraverbruik) heb ik vrijwel niets aan dat onzinnige energieplafond. Zit overigens nu nog bij Vattenfall.
Volgens mij is Budget Energie de vierde van Nederland, dus dat zal wel meevallen.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 23:12 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nu was het volgens mij een storm in een glas water, maar mijn zusje zei dat Budget Energie op omvallen stond.
Las naderhand dat ze ten onrechte daar van werden beticht.
Had de consumentenbond volgens mij ook gerectificeerd.
Bedenk bij zulke aanbiedingen wel dat je volgend jaar januari dus exclusief prijsplafond betaald.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 23:12 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nu was het volgens mij een storm in een glas water, maar mijn zusje zei dat Budget Energie op omvallen stond.
Las naderhand dat ze ten onrechte daar van werden beticht.
Had de consumentenbond volgens mij ook gerectificeerd.
Zelf kan ik mijn contract bij EnergieDirect nu vast zetten op 1 jaar tegen 100 pm exclusief prijsplafond of 162 euro inclusief prijsplafond.
Ik gebruik echt heel weinig gas en stroom, terwijl ik nu 179 euro per maand voorschot betaal.
Dit staat er
Totaal per maand excl. prijsplafond
¤ 162,-
Totaal per jaar excl. prijsplafond
¤ 1.943,-
Voorgesteld termijnbedrag per maand inclusief prijsplafond
Van ¤ 162,-p/m
Voor¤ 100,-p/m
Berekening op basis van
Stroom 697 kWh Daluren 797 Gas kWh 309 m3
Ik gok dat ik fokking veel geld terug krijg, maar geen flauw idee.
Ook geen idee of dit een net aanbod is of wat wijsheid is.
Mocht iemand hier kaas van gegeten hebben hoor ik dat graag.
Maar prima als je je zaterdagavond
nuttiger besteed.
Ja lang verhaal kort, ze las een verhaal als ditquote:Op zondag 29 januari 2023 00:07 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Volgens mij is Budget Energie de vierde van Nederland, dus dat zal wel meevallen.
Bedankt voor je reactie, hoe je het redeneert idd best logisch.quote:Op zondag 29 januari 2023 00:08 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Bedenk bij zulke aanbiedingen wel dat je volgend jaar januari dus exclusief prijsplafond betaald.
Als je nu niet er op vooruit gaat qua maandbedrag (per jaar/12), adviseer ik tegen overstappen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |