Klopt helemaal.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:31 schreef pokkerdepok het volgende:
ik lees dat het een taalstoornis is, meestal na en beroerte? en dat het ook weer kan verbeteren?
Heel triest idd, dementie is een rotziektequote:Op vrijdag 17 februari 2023 21:17 schreef Clubsoda het volgende:
Maar in dit geval dus niet. Trieste diagnose
Omdat ze die ziekte onder de aandacht willen brengen.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 05:45 schreef Za het volgende:
Hij was altijd zo'n stoere grappige kerel.
Ik vind het triest voor hem dat iedereen weet hoe hij er aan toe is, waarom zouden we al die ins en outs moeten weten, dat is toch privé?
De aankondiging stopt met acteren wegens gezondheidsredenen was afdoende geweest, met alle respect hoor.
Omdat FTD (en zeker de taalvarianten) blijkbaar een vrij onbekend fenomeen zijn en de familie graag ziet dat er meer kennis en begrip komt.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 05:45 schreef Za het volgende:
Ik vind het triest voor hem dat iedereen weet hoe hij er aan toe is, waarom zouden we al die ins en outs moeten weten, dat is toch privé?
De aankondiging stopt met acteren wegens gezondheidsredenen was afdoende geweest, met alle respect hoor.
We weten helemaal niet hoe hij er aan toe is. We weten dat hij die ziekte heeft.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 05:45 schreef Za het volgende:
Nou ja, laten we eerlijk zijn, uit het bericht van de familie valt natuurlijk wel een bijzonder sterk vermoeden te halen:quote:Op zaterdag 18 februari 2023 10:08 schreef potjecreme het volgende:
[..]
We weten helemaal niet hoe hij er aan toe is. We weten dat hij die ziekte heeft.
Zijn conditie is dus blijkbaar dusdanig ernstig dat hij niet meer in staat is er überhaupt een rol in te spelen. Dat zegt wel iets.quote:Bruce had daar graag een rol in willen spelen door de media op te zoeken en het bewustzijn te vergroten. Dat gaat vanwege zijn conditie echter niet.
Dat, plus dat het met deze vorm van dementie héél snel gaat.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 10:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, laten we eerlijk zijn, uit het bericht van de familie valt natuurlijk wel een bijzonder sterk vermoeden te halen:
[..]
Zijn conditie is dus blijkbaar dusdanig ernstig dat hij niet meer in staat is er überhaupt een rol in te spelen. Dat zegt wel iets.
Kom je aan, heeft ie vertraging of is er een staking 😱quote:Op zaterdag 18 februari 2023 11:01 schreef nils_22 het volgende:
Als ik deze diagnose krijg zet ik denk ik mn Beats op, met heel hard wat favo nummers, en loop dan rustig voor een aanstormende intercity trein..
Zucht....ja het zegt iets. Alleen weten we niet of hij al met zijn eigen poep aan het kleien is.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 10:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, laten we eerlijk zijn, uit het bericht van de familie valt natuurlijk wel een bijzonder sterk vermoeden te halen:
[..]
Zijn conditie is dus blijkbaar dusdanig ernstig dat hij niet meer in staat is er überhaupt een rol in te spelen. Dat zegt wel iets.
Waarvan akte.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 11:34 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Zucht....ja het zegt iets. Alleen weten we niet of hij al met zijn eigen poep aan het kleien is.
We weten niet precies hoe hij eraan toe is. Dat hoeven we niet te weten.
Tuurlijk zegt de familie iets over zijn toestand. Niet alleen vanwege het onder de aandacht brengen van deze ziekte maar ook als verklaring waarom hij uit de publiciteit verdwijnt. Liever zo dan een reeks aan verdachtmakingen en geroddel.
Het is echt verschrikkelijk inderdaad. We hopen dat onze vriend snel sterft om eerlijk te zijn. Hij zit al 3,5 jaar in het verpleeghuis. Heel naar.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 11:07 schreef Irri-tante het volgende:
FTD is een vreselijke ziekte. Je karakter veranderd, grenzeloos, ontremd en impulsief gedrag. Etc etc. Mensen worden zo anders. Zo triest om te ervaren. Bruce is nog vrij 'oud' voor deze diagnose. Het komst vaak voor bij echt jonge mensen. Vreselijk als familie om mee te maken.
(En ja, dat is elke vorm van dementie. Deze mensen staan vaak nog volop in het leven. Vaak zijn er nog jonge kinderen)
Vaak overlijden mensen binnen paar jaar na diagnose.
Dat vind ik heel erg, en tevens dat zijn privacy dusdanig geschonden wordt dat dit bekend is.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 10:48 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb elders gelezen dat men ook zei dat de persoon Bruce Willis zoals iedereen die kent, er al niet meer is.
Volgens mij mis je het nogal duidelijke punt van de familie en van hem zelf.quote:Op zondag 19 februari 2023 05:22 schreef Za het volgende:
[..]
Dat vind ik heel erg, en tevens dat zijn privacy dusdanig geschonden wordt dat dit bekend is.
De vraag is, zou hij toen hij er nog over kon beslissen hebben gewild dat deze informatie naar buiten zou worden gebracht, of liever herinnerd worden als de grappige acteur uit het actie genre.
Er is toch ook nog zoiets als privacy. Nogmaals de mededeling, gestopt om persoonlijke redenen was afdoende geweest, en respectvol.
Waar gewoon zn vrouw in genoemd wordt? Die post?quote:Op vrijdag 17 februari 2023 13:47 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat ging over de post in de OP en niet over de update.
Dat is inherent aan de ziekte, oftewel, algemeen bekend dat je bij dementie steeds minder jezelf wordt.quote:Op zondag 19 februari 2023 05:22 schreef Za het volgende:
[..]
Dat vind ik heel erg, en tevens dat zijn privacy dusdanig geschonden wordt dat dit bekend is.
De vraag is, zou hij toen hij er nog over kon beslissen hebben gewild dat deze informatie naar buiten zou worden gebracht, of liever herinnerd worden als de grappige acteur uit het actie genre.
Er is toch ook nog zoiets als privacy. Nogmaals de mededeling, gestopt om persoonlijke redenen was afdoende geweest, en respectvol.
Buiten dat men duidelijk aangeeft dat men heel graag wil dat er meer bekendheid voor komt. Dat komt er niet als ze zeggen "Bruce Willis is gestopt om persoonlijke redenen" ofzo. Je kunt je heel makkelijk indenken dat Willis zelf dat ook heeft aangegeven op een moment waarop hij dat kon.quote:Op zondag 19 februari 2023 14:16 schreef totebel het volgende:
[..]
Dat is inherent aan de ziekte, oftewel, algemeen bekend dat je bij dementie steeds minder jezelf wordt.
En dat lijkt mij heel goed. Als kind van een ouder met dementie kan ik niet anders dan zeggen: iedereen moet zich er van bewust worden wat een rotziekte dit is en hoe ontluisterend het is.. en dat het echt niet alleen hoogbejaarden overkomt.quote:Op zondag 19 februari 2023 14:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Buiten dat men duidelijk aangeeft dat men heel graag wil dat er meer bekendheid voor komt. Dat komt er niet als ze zeggen "Bruce Willis is gestopt om persoonlijke redenen" ofzo. Je kunt je heel makkelijk indenken dat Willis zelf dat ook heeft aangegeven op een moment waarop hij dat kon.
Absoluut. En Jantje van nummer 32 gaat helaas niet voor bekendheid kunnen zorgen, maar een van de bekendste acteurs ter wereld natuurlijk wel. Triest dat het nodig is, mooi dat ze het doen.quote:Op zondag 19 februari 2023 14:23 schreef totebel het volgende:
[..]
En dat lijkt mij heel goed. Als kind van een ouder met dementie kan ik niet anders dan zeggen: iedereen moet zich er van bewust worden wat een rotziekte dit is en hoe ontluisterend het is.. en dat het echt niet alleen hoogbejaarden overkomt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |