Gelukkig hebben ze tegenwoordig een heel blik allrounders.quote:
Bij de vrouwen sprint en allround is dat zeker zoquote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:45 schreef tong80 het volgende:
Volgens de voorbeschouwing een veredeld Nederlands kampioenschap.
Niets veranderd dus na het interview met Kok op het NK Sprint.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:45 schreef tong80 het volgende:
Volgens de voorbeschouwing een veredeld Nederlands kampioenschap.
Ik denk ertussenquote:Op vrijdag 6 januari 2023 12:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Niets veranderd dus na het interview met Kok op het NK Sprint.
Zie:
https://nos.nl/video/2458(...)k-weer-stabieler-ben
Op welke podiumplek eindigt de Oostenrijkse Herzog, achter Jutta en Femke of er tussenin?
Jammer, Kursova en Antosova kunnen er niks vanquote:Op vrijdag 6 januari 2023 14:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Rugproblemen al het hele seizoen.
Hebben ze wel genoeg geld inmiddels om de baan daar goed te onderhouden?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:18 schreef hhh38 het volgende:
Luchtdruk gaat richting het einde van het weekend zakken naar onder de 1000 hP. Biedt wel kansen op baanrecords. Denk dat 1000m (v), 1500m (v) en 5000m (m) de grootste kans hebben
en hebben ze wel luchtroosters die je kan draaien.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 17:22 schreef franklop het volgende:
[..]
Hebben ze wel genoeg geld inmiddels om de baan daar goed te onderhouden?
Erben is enthousiast, dit wordt nog watquote:Op vrijdag 6 januari 2023 17:22 schreef franklop het volgende:
[..]
Hebben ze wel genoeg geld inmiddels om de baan daar goed te onderhouden?
Om door de eerste twee ritten heen te praten?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 17:25 schreef wimderon het volgende:
Urben is terplekke om, ja, wat te doen?
Lollo is zwanger dus op dit moment vermoed ik zijquote:Op vrijdag 6 januari 2023 17:30 schreef -XOR- het volgende:
Wie zou de meest voloptueuze derriere hebben, Jutta of Lollobrigida?
Aan het schema te zien: nee.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 17:32 schreef Janneke141 het volgende:
Wordt er trouwens gedweild tussen de 500 V en M?
Boh die Spaanse, die gaat niet nat.quote:
Christine Aaftink vindt dit leuk.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 17:43 schreef Em31 het volgende:
Zo'n Ripsrud is er ook al jaren zonder ooit iets te bereiken
Zou voor het eerst zijn.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 17:45 schreef Starflyer het volgende:
Geen vier afstandsoverwinningen voor Leerdam dus
Top van die twee hoor, maar het zegt ook wel iets over het droevige niveau van de competitie.quote:
Alle dertien anderen.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 17:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Top van die twee hoor, maar het zegt ook wel iets over het droevige niveau van de competitie.
Dat is ook zo, maar ik denk dat het ook aantoont dat ze elkaar echt opstuwen. Fledderus en Herzog kunnen normaal ook onder de 38.0, dus zo goed zijn de omstandigheden nietquote:Op vrijdag 6 januari 2023 17:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Top van die twee hoor, maar het zegt ook wel iets over het droevige niveau van de competitie.
Het idee was om het af te wisselen, maar vervolgens doe je het WK Allround in even jaren. Dus de helft van de edities in een Olympisch jaar en in de andere helft van de edities wordt hetzelfde jaar het WK Afstanden ook gewoon gereden.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 17:52 schreef Remco het volgende:
ISU neem je rotzooi mee. Wat een aanfluiting zo'n EK. Zeker omdat het ten koste gaat van een WK sprint.
Schaatsers beginnen snel te zeuren als het te koud is in de hal.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zo warm hoeft het toch niet te zijn bij schaatsen?
Behalve Rintje Ritsma.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Schaatsers beginnen snel te zeuren als het te koud is in de hal.
Misschien hadden ze gewoon niks moeten veranderen. Maar dan kan er niemand pronken met zijn nieuwe idee. Dat is natuurlijk niet acceptabel.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 17:52 schreef Remco het volgende:
ISU neem je rotzooi mee. Wat een aanfluiting zo'n EK. Zeker omdat het ten koste gaat van een WK sprint.
Non Let estquote:
Dat valt nog wel mee toch? Smeding, Kersten en van Elst?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:04 schreef Janneke141 het volgende:
Als we alle dubbele paspoorten meetellen, hoe veel Nederlanders (m/v) staan er dan aan de start?
2 extra vrouwen en 1 extra man, dus 9 op de sprint.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:04 schreef Janneke141 het volgende:
Als we alle dubbele paspoorten meetellen, hoe veel Nederlanders (m/v) staan er dan aan de start?
3 van de 29 'niet-Nederlanders', best wel een hoop.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:06 schreef Remco het volgende:
[..]
Dat valt nog wel mee toch? Smeding, Kersten en van Elst?
En daar zit de organisatie denk ik ook niet op te wachten, toernooi nog kutter.quote:
Het deelnemersveld ook niet.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:20 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Omstandigheden zijn helaas dus niet top
Zal vooral aan het ijs liggen. Geen hoge luchtdruk en het was warm in de hal volgens Erben.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:20 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Omstandigheden zijn helaas dus niet top
Hamar is een parodie op een schaatsbaan aan het worden.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:21 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zal vooral aan het ijs liggen. Geen hoge luchtdruk en het was warm in de hal volgens Erben.
Dat zijn vrijwel alle schaatsbanen tegenwoordig, in Calgary kunnen ze ook echt geen fatsoenlijke ijsvloer meer neerleggen. Hamar had altijd als een van de enige nog een beetje sfeer maar dat is in ieder geval vandaag ook niet het geval.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hamar is een parodie op een schaatsbaan aan het worden.
Het is misschien ook vooral Heerenveen dat echt een grote voorsprong heeft qua ijsbaan op de meeste schaatsbanen.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:31 schreef Remco het volgende:
[..]
Dat zijn vrijwel alle schaatsbanen tegenwoordig, in Calgary kunnen ze ook echt geen fatsoenlijke ijsvloer meer neerleggen. Hamar had altijd als een van de enige nog een beetje sfeer maar dat is in ieder geval vandaag ook niet het geval.
Las ergens dat oude indoorbanen het veel slechter doen dan nieuwe, vanwege verouderde constructies en koelsystemen. Zie je wel aan de tijden in Calgary en Hamar de laatste jaren. De Olympische banen zijn vaak wel snel en Quebec lijkt ook goed te zijn.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hamar is een parodie op een schaatsbaan aan het worden.
Echt hèquote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:33 schreef Marcoss het volgende:
Dan willen ze een keer de 1e rit laten zien, gebeurt het alsnog niet
Inzell was wel snel de laatste jarenquote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:31 schreef Remco het volgende:
[..]
Dat zijn vrijwel alle schaatsbanen tegenwoordig, in Calgary kunnen ze ook echt geen fatsoenlijke ijsvloer meer neerleggen. Hamar had altijd als een van de enige nog een beetje sfeer maar dat is in ieder geval vandaag ook niet het geval.
In Japan hebben ze ook al 3 jaar geen internationaal toernooi/WB meer georganiseerd vanwege coronaquote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:38 schreef wimderon het volgende:
[..]
Inzell was wel snel de laatste jaren![]()
Er zijn ook wel banen waar, al dan niet geholpen door blowers, leuke tijden uit overwaaien (Milwaukee/Quebec bijvoorbeeld).
Stavanger zat volgens mij meer sfeer in dan hier en in Polen zat het altijd wel goed vol de laatste jaren. Japan ook wel, maar dat zijn dan weer ongunstige kijktijden.
Ze snappen wel meer niet.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:51 schreef wimderon het volgende:
Ze snappen niet dat de vergelijking met het klassement is
Bijna, 7 en een halfquote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:36 schreef hhh38 het volgende:
Jutta rijdt zo 8 seconden sneller dan Gonzalez
Ach. Werd Gomez niet ooit gedubbeld op de 1500?quote:
Kon je je toen gewoon vrij inschrijven ofzo?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ach. Werd Gomez niet ooit gedubbeld op de 1500?
Zeker bij de sprintafstanden hoor je gewoon elk jaar een WK te hebben en niet zo'n nietszeggend EK..quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:54 schreef hhh38 het volgende:
Het is niet best gesteld met het vrouwenschaatsen in de rest van Europa
Voor zover ik weet kon bij het EK Allround ieder land altijd 1 deelnemer inschrijven.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:00 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Kon je je toen gewoon vrij inschrijven ofzo?
Die Equatoriaal Guinees deed buiten deelneming mee he, je moet wel aan internationale minimumvereisten voldoen bij de OS.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet kon bij het EK Allround ieder land altijd 1 deelnemer inschrijven.
Toch een beetje de Olympische gedachte hè. Daar is ook wel eens een Equatoriale Guineaan verzopen in het zwembad.
Ik vind dat soort folklore nooit zo erg. En bovendien moet je toch ergens beginnen als je een sport in een land voet aan de grond wil laten krijgen.
Nee hoor, dat was gewoon een officiële deelnemer. Alleen had hij zich niet via de kwalificatie-eisen geplaatst maar kwam hij op de startlijst via quotaplaatsen.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die Equatoriaal Guinees deed buiten deelneming mee he, je moet wel aan internationale minimumvereisten voldoen bij de OS.
Ik zie ook liever gewoon elk jaar een WK, maar nu je een EK rijdt hoop je natuurlijk dat het niveau ook behoorlijk is. Volgens mij is het niet altijd zo slecht geweest.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zeker bij de sprintafstanden hoor je gewoon elk jaar een WK te hebben en niet zo'n nietszeggend EK..
(wel de "pech" dat je dan ook nog de Russen mist, maar toch)
Ah, ik herinner me hem helemaal alleen krabbelend in dat bad, maar waarschijnlijk was dat het laatste deel en waren de anderen toen allang klaar.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat was gewoon een officiële deelnemer. Alleen had hij zich niet via de kwalificatie-eisen geplaatst maar kwam hij op de startlijst via quotaplaatsen.
Buiten deelneming heb ik nog nooit van gehoord. Voor de 100m atletiek en zwemmen zijn heel veel startplekken beschikbaar voor landen met weinig sporters die aan limiettijden kunnen voldoen toch?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die Equatoriaal Guinees deed buiten deelneming mee he, je moet wel aan internationale minimumvereisten voldoen bij de OS.
Ik zeg uit mijn hoofd dat het een serie met maar 3 deelnemers was, waarvan een DNS en die ander dus al een tijdje aan het douchen was.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ah, ik herinner me hem helemaal alleen krabbelend in dat bad, maar waarschijnlijk was dat het laatste deel en waren de anderen toen allang klaar.
quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:38 schreef hhh38 het volgende:
Ongelofelijk hoe erg WojcikMichalski achteruit is gegaan in 1 seizoen
Wildcard,is inderdaad niet buiten mededinging.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:10 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Buiten deelneming heb ik nog nooit van gehoord. Voor de 100m atletiek en zwemmen zijn heel veel startplekken beschikbaar voor landen met weinig sporters die aan limiettijden kunnen voldoen toch?
Zeker nu blijkt dat de omstandigheden duidelijk minder zijn..quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dat gezeik over Thialftijden de hele tijd is ook vermoeiend
En dan Van Dijk kennende alle cijfers door elkaar halen.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zeker nu blijkt dat de omstandigheden duidelijk minder zijn..
Maar Erik is van de statistieken he, die zou het liefst nog noemen dat iemand de snelste tijd ooit rijdt op een Noorse schaatsbaan op een vrijdagavond, maar dat hij op zaterdagmiddag wel eens sneller is gegaan..
Ik krijg spontaan last van mijn onderbeen.quote:
Marja Vis had altijd zo'n touwtje.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:24 schreef Toby56 het volgende:
Hersman over Scheperkamp: "onrustige linkerarm."
De lijst met NL schaatsers die daaronder lijden is de laatste jaren alleen maar groter geworden, maar doorgaans houdt Martin daar zijn mond over.
Volgens mij is en blijft het nog steeds zinloos verlies van energie, omdat die arm steeds weer op de rug gelegd moet worden, met iedere slag.
Of handen gewoon los houden, of op de rug leggen op het rechte stuk, of een touwtje.
Bosa heeft al een probleem.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:29 schreef hhh38 het volgende:
Op een langzame baan is die 1000m net te lang voor Bosa vrees ik
In de jaren 80 werd trainer/coach Leen Pfrommer er een 'propagandist' van. Iemand als Ria Visser nam het advies over. Anderen volgden en hadden er baat bij.quote:
Die vloog klassiek bijna de bocht uit.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:31 schreef -XOR- het volgende:
Ze zagen bij de NOS niet dat Klein bijnaop zn muil ging?
Bijna.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:33 schreef Remco het volgende:
De altijd degelijke Kai Verbij zal wel iets van 1.08 hoog gaan rijden.
Je hebt het over Otterspeer….quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Otterspeer wel verreweg de snelste, dit mag hij eigenlijk niet weggeven...
Dat dachten we op het NK ook.quote:
Zou denk ik wel logischer zijn, maar misschien willen ze het sprinttoernooi eerst afronden?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:58 schreef hhh38 het volgende:
Waarom is het 2e deel van het sprintkampioenschap niet na het allrounden morgen?
Denk dat de Noren het allroundtoernooi dit weekend belangrijker vinden en dat daarom op de betere tijden is. Maar andersom was logischer geweest jaquote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:58 schreef hhh38 het volgende:
Waarom is het 2e deel van het sprintkampioenschap niet na het allrounden morgen?
Tja als je toppers liever het leger in gaan in hun prime dan wedstrijden winnen dan weet je wel genoeg als sport.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 10:39 schreef Slobeend het volgende:
Wat een gigantisch armoedig deelnemersveld bij de vrouwen zeg. Nederlandse vrouwen, Wiklund en verder brandhout.
Niet echt, Nils komt nou nooit echt over als een heel normaal persoon. Dus om nou conclusies over het schaatsen te gaan verbinden aan zijn gedrag zou ik niet doen.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 10:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tja als je toppers liever het leger in gaan in hun prime dan wedstrijden winnen dan weet je wel genoeg als sport.
Dat is waar. Anderzijds zei hij voor de Spelen al dat hij ook eens geld moest gaan verdienen om het huis uit te gaan. Maar hij had nu vast wel aardige aanbiedingen kunnen krijgen, hoop ik?quote:Op zaterdag 7 januari 2023 10:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Niet echt, Nils komt nou nooit echt over als een heel normaal persoon.
quote:Op zaterdag 7 januari 2023 10:52 schreef Toby56 het volgende:
Eindelijk weer eens een starter die de 'r' als een 'w' uitspreekt, zoals er ook eentje was in de tijden van Bart Veldkamp, Zandstra en Ritsma c.s.
En uiteraard: net als Pontius Pilatus.
Ja, een lichtelijk ewgelijk filmpje, dankzij de niet accuwate Engelse ondewtiteling.quote:
Helaas is het zonder Rusinnen gewoon een EK van nix.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Kok zit ook echt totaal in niemandsland als tweede. Ver voor de rest en ver achter Jutta.
Herzog werd bij WK sprint derde met een vol punt achter Kok. Dat wordt dit keer meer dan 2 punten.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Kok zit ook echt totaal in niemandsland als tweede. Ver voor de rest en ver achter Jutta.
Om die kniehouding helemaal goed weer te geven hadden ze Beorn Nijenhuis kunnen uitnodigen.quote:
Jaquote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:16 schreef Em31 het volgende:
Hadden ze nou de vlag van Letland bij Estland gezet
Ja je zag net nog een stukje rood en Letland ingekleurdquote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:19 schreef Remco het volgende:
[..]
Ja, al was die net weggevallen door het schermpje met de race bovenin.
Heiden en Van der Poel ook, dus wat dat betreft is hij in goed gezelschap.quote:
Zeker omdat hij niet rechtstreeks tegen Scheperkamp rijdt.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:34 schreef Van_Poppel het volgende:
Toch is hij niet kansloos op de 1000m
Hand. Schaats bleef aan de buitenkant van de blokjes.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:35 schreef Van_Poppel het volgende:
Hij raakte met de schaats dat blokje
Ooit had ik dat ook nog wel voor Hein, maar het is een dusdanig circus geworden dat ik het hem gewoon ook niet meer gun, dit is niet meer pech, dit is gewoon slecht.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:33 schreef Toby56 het volgende:
Hein is wel iemand die ik het allemaal FOKKING gun, maar blijkbaar zijn die zenuwen hem op beslissende momenten toch steeds weer de baas, met name bij de belangrijke internationale confrontaties.
Wat zonde toch.
Volgens mij was er de afgelopen jaren ook wel eens helemaal geen Fin.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:35 schreef Toby56 het volgende:
Ook triest: er doet 1 Fin mee.
En kijk eens waar-ie staat.
Nog niet zo lang geleden deden er meerdere Finnen mee voor het podium.
Scheperkamp is ook wel een nerveus type volgens mijquote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zeker omdat hij niet rechtstreeks tegen Scheperkamp rijdt.
Wilde juist het tegenovergestelde zeggenquote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Scheperkamp is ook wel een nerveus type volgens mij
Clas!quote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:40 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens mij was er de afgelopen jaren ook wel eens helemaal geen Fin.
Clas Thunberg draait zich om in z'n graf
Geen idee, maar als ze tegen elkaar hadden gereden had hij er alleen maar naast hoeven zitten op 600 meter. Een aparte rit kan mee- of tegenvallen.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Scheperkamp is ook wel een nerveus type volgens mij
Terwijl Tuitert daar toch verstand van zou moeten hebben.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:43 schreef Remco het volgende:
'Er is wel iets in bochten dat niet goed gaat'
Zul je denken Tuitert?
Eigenlijk is het normaal, maar helaas lopen er inderdaad genoeg anderen voor weg.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Vind het op zich wel klasse van Hein dat hij zo'n interview gewoon doet. Je komt er sowieso niet lekker uit naar voren.
Ze had nog wel makkelijk van de schaatssters in de vorige rit gewonnen.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:51 schreef Dale__Cooper het volgende:
Met zo'n slowmotion start toch nog iemand overkruisen
Ieder Zweeds talent moet gaan ULTRALOPEN, over 10 jaar een sweep op de 10kmquote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:59 schreef Toby56 het volgende:
Tsja, ik heb nog ABSOLUTE TOPPERS zien rijden voor Sverige, zoals Ann-Sofie Järnström, Annette Carlén-Karlsson en Jasmin Krohn!
(Carlén was wel echt goed trouwens, en Krohn kon goed stayeren, maar was gewoon te zwaargebouwd.)
Dat geseur over Nils... hij heeft zich nog nooit een reet aangetrokken van andere mensen, dus wat zal hem het volkomen ingezakte Zweedse schaatsenrijden (wat al decennia aan het inzakken is/was) verder nog boeien?
Moet hij iedereen nu zijn eigen kneiterharde trainingen gaan aanbevelen en leren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |