abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207442701
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:23 schreef ES_FOK het volgende:

[..]
Zodra ik een deposito wil openen moet ik weer allerlei formulieren invullen en uploaden voor de desbetreffende bank. Zou denken dat 1x die hele zooi wel genoeg is, heb geen zin in elke keer dat gedoe. Dan maar wat minder rente maar gewoon een paar handige apps van de banken die de boel wel makkelijk digitaal voor elkaar hebben
Ik heb via Raison twee depositos’s , beiden bij Klarna. Heb geen nieuwe formulieren op papier moeten insturen bij het openen van deze twee, wel 1 digitaal formulier, maar dat stelde niks voor.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_207444278
Geachte heer q

Op vrijdag 30 december 2022 hebben wij door een foutieve handeling ten onrechte een bedrag van ¤*.** als bonusrente op uw NIBC Direct Kwartaalspaarrekening gestort. Op 1 november 2022 is de bonusrente op uw NIBC Direct Kwartaalspaarrekening verhoogd naar 0,05%. Deze verhoging geldt vanaf een nieuw kwartaal (1 januari 2023). U heeft dus ten onrechte de bonusrente over het laatste kwartaal ontvangen.

De betreffende storting van ¤*.** is daardoor niet correct en is op 6 januari 2023 teruggedraaid. Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

NIBC Direct

Wekt weinig vertrouwen dat soort foutjes. Het gaat niet over grote bedragen maar het hoort gewoon in een keer goed vind ik.
pi_207444294
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 15:20 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Hugo Suidgeest, manager Nederland bij Trade Republic is nu antwoorden aan het geven op de vragen
https://www.homefinance.n(...)ublic-is-dat-veilig/
Rectificatie deposito garantiestelsel
quote:
Gisteren verstuurden wij een nieuwsbrief over sparen via Trade Republic.

Ten onrechte schreven wij dat het Duitse deposito garantiestelsel van toepassing was. Dit is niet juist. Voor de Citibank spaarrekening via Trade Republic is het Ierse deposito garantiestelsel van toepassing.

Een aantal oplettende lezers wees ons hierop: Dank daarvoor!

Geen verschil in bedragen
Er zit geen verschil in bedragen tussen het Duitse en Ierse depositogarantiestelsel. Maar voor de volledigheid en duidelijkheid wilden wij deze fout nog wel even melden.
Ik laat het lekker voor wat het is.
Dan maar een paar tiende minder maar wel beter voor mijn gemoedsrust.

Extra info:
https://www.homefinance.n(...)-via-trade-republic/
pi_207444480
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:15 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]

Extra info:

Same here. Kan ik tenminste goed slapen vannacht :P

Maar ik moet toegeven dat Raisin ook wel wat voor grijze haren zorgt, zo lang duurt het.
pi_207444536
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:33 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Maar ik moet toegeven dat Raisin ook wel wat voor grijze haren zorgt, zo lang duurt het.
Daar ben ik ooit al eens na een paar dagen afgehaakt. Als ik dat hier zo lees staat daar dus blijkbaar 1 tot 3 weken voor. Nou, daar heb ik dus helemaal geen zin in.
pi_207444585
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:40 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Daar ben ik ooit al eens na een paar dagen afgehaakt. Als ik dat hier zo lees staat daar dus blijkbaar 1 tot 3 weken voor. Nou, daar heb ik dus helemaal geen zin in.
Als het deposito maandag niet geopend is, ben ik ook weg daar.
pi_207444607
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:14 schreef qajariaq het volgende:
Wekt weinig vertrouwen dat soort foutjes. Het gaat niet over grote bedragen maar het hoort gewoon in een keer goed vind ik.
Ik heb diezelfde e-mail van NIBC Direct gehad. Ronduit slording. En dat voor een bank. Ik had het ook chiquer gevonden als de bank de fout gewoon had geaccepteerd. Iets als: "dit was een vergissing van ons in uw voordeel." Maar nee. "De betreffende storting van ¤*,** is daardoor niet correct en is op 6 januari 2023 teruggedraaid. Ook leuk voor je belastingaangifte. Gelukkig gaat het nergens over, maar toch.
pi_207444608
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:14 schreef qajariaq het volgende:
Geachte heer q

Op vrijdag 30 december 2022 hebben wij door een foutieve handeling ten onrechte een bedrag van ¤*.** als bonusrente op uw NIBC Direct Kwartaalspaarrekening gestort. Op 1 november 2022 is de bonusrente op uw NIBC Direct Kwartaalspaarrekening verhoogd naar 0,05%. Deze verhoging geldt vanaf een nieuw kwartaal (1 januari 2023). U heeft dus ten onrechte de bonusrente over het laatste kwartaal ontvangen.

De betreffende storting van ¤*.** is daardoor niet correct en is op 6 januari 2023 teruggedraaid. Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

NIBC Direct

Je mag dat best eisen van ze :)

Sinds het begin van sparen een rekening bij LLoyds en LPB. Beide banken nooit problemen mee gehad en nooit fouten. Werken super goed en boden altijd goede rente. LPB blijft naar mijn mening wel echt nummer 1. Zolang ze hun rente niet richting de 1% gooien stal ik het ergens anders. Het verschil wordt nu wel heel groot.
pi_207444613
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:46 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Ik heb diezelfde e-mail van NIBC Direct gehad. Ronduit slording. En dat voor een bank. Ik had het ook chiquer gevonden als de bank de fout gewoon had geaccepteerd. Iets als: "dit was een vergissing van ons in uw voordeel." Maar nee. "De betreffende storting van ¤*,** is daardoor niet correct en is op 6 januari 2023 teruggedraaid. Ook leuk voor je belastingaangifte. Gelukkig gaat het nergens over, maar toch.
Ik zou meteen weg gaan als ik zo'n mail zou krijgen. Ook al ging het om 1 cent.
pi_207444673
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 09:14 schreef ES_FOK het volgende:
Heb mijn rekening bij Openbank gereed.
Wat is jullie ervaring qua tijd voordat een overboeking bij Openbank binnen is ?
Vanmorgen een overboeking gedaan. Na 4,5 uur stond het op mijn Open betaalrekening.

Overigens kom je daar met de ¤40,- van de spaaractie en de basis rente van 1,1% omgerekend ook uit op een ruime 1,5% (op jaarbasis) voor een periode van 6 maanden en zelfs een nog iets hoger percentage als je de helft van je 20k inleg na een paar weken weer zou terug boeken.
pi_207445042
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:15 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]

Extra info:

In mijn ogen is het nog steeds onjuist. Vandaag iets meer tekst er over gelezen. Vooral dit document van DNB is lang en verhelderend. https://www.dnb.nl/media/(...)derde-publicatie.pdf Vanaf pagina 43. Hieronder een kopieslag met vet gedrukte delen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naar aanleiding van die tekst per vet gemaakt stukje:
- Op een derdenrekening (dat is die escrow rekening waar je het geld op zet) kan mogelijk een DGS claim bestaan, maar de afhandeling van deze claim is in het meest gunstige geval Citi bank in Nederland zou zitten al 3 maanden ipv 7 dagen. Hoe dit in Ierland werkt heb ik niet opgezocht.
- Dit is wat ik zelf dus ook had gelezen in mijn eerdere stukje -> jouw gegevens staan niet bij Citi bank, maar bij Trade Republic.
- In de tekst staat dat banken geen recht hebben op een DGS als zij als bank dat geld hebben staan bij een andere bank. Dit geldt ook voor beleggingsinstellingen. Dus het geld dat Trade Republic heeft staan bij Citi valt er niet onder. Jij moet aannemen dat het om een escrow account gaat en dat lijkt wel goed te zitten omdat mensen klagen over het feit dat het naar een geblokkeerde rekening gaat. Dit is dus juist goed, want als je die melding niet krijgt ben je sowieso fucked.
- Blijkbaar ben je afhankelijk van hoe Ierland haar wetgeving heeft ingericht om te bepalen of jij persoonlijk een claim mag hebben als individu of dat jij gezamenlijk met alle andere mensen die geld hebben staan op die ene rekening van Trade Republic als 1 deposito-houder gezien wordt. Dan mag jij de 100.000 delen met alle andere Trade Republic klanten.
- Nederland heeft het ingericht dat het per individu geldt, ik heb dus niet gekeken wat Ierland doet.
- (zonder vet gemaakt stukje) Ook weet je vaak niet welke andere producten misschien nog via Citi Bank zouden lopen en het is dus ook onzeker hoe Ierland omgaat met het optellen van het saldo van die producten om te bepalen of het wel of niet gedekt is.

Dus voor mij nogmaals een herhaling van mijn eerdere statement. Het is leuk dat een schrijver op een blogje denkt dat het dan wel goed zit, maar dat maakt het nog niet waar. Mensen gaan blind in zee met iets waarvan ze geen flauw idee hebben of het wel gedekt is of niet.
Voor iedereen die wel in zee gaat, ik hoop voor jullie dat Trade Republic of Citi niet in de problemen komt, want het gaat sowieso niet zo makkelijk worden als een simpele casus dat een normale bank kapot gaat. Daarom pleit ik er ook maar gewoon voor dat we Trade Republic gewoon niet meer als sparen zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door snabbi op 06-01-2023 18:12:56 ]
pi_207448933
Dank Snabbi,

De eerste 100 euro gestort en vanmorgen 10 euro teruggeboekt om te checken of het ook weer terugkomt.

Maar de twijfel is na jouw verhaal weer groter geworden. y

Ach, nog kwartaaltje wachten en de eerste reguliere banken komen met rentes in de buurt van Trade Republic
pi_207468127
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:47 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Ik zou meteen weg gaan als ik zo'n mail zou krijgen. Ook al ging het om 1 cent.
Ik heb maar 'ns een aanvraag ingediend voor een spaarrekening bij BigBank. Als dat lukt, dan stoot ik mijn spaarrekening bij NIBC af en ontvang ik ook nog 'ns meer rente (1,30% versus 0,50% + 0,05%).
pi_207468397
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 12:33 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Ik heb maar 'ns een aanvraag ingediend voor een spaarrekening bij BigBank. Als dat lukt, dan stoot ik mijn spaarrekening bij NIBC af en ontvang ik ook nog 'ns meer rente (1,30% versus 0,50% + 0,05%).
Op zich een prima bank met vlotte afhandeling. Openen lijkt me geen probleem. Afhandeling depositogarantie is wel met de Nationale Bank van Estland. Je krijgt dezelfde rente bij bunq met Nederlandse garantie.
pi_207469332
Op basis van de rente nu ook maar gekozen voor een bunq-account. Rekening is aangemaakt.
Uit veiligheidsoverweging wil ik een spaarrekening die alleen maar kan overboeken naar mijn betaalrekening bij een andere bank. Ik kan niet vinden hoe dit in te stellen, heeft iemand daar ervaring mee?
pi_207489857
Nou de bankmedewerkers vandaag weer terug van hun kerstvakantie. Dinsdag is natuurlijk een kantoordag, dus dan kunnen we de rentecommissie wel houden... morgen einde dag misschien een renteupdate ergens? Of gaan we tot het einde van de maand op deze voet door.

Ik vind het zelf wel opmerkelijk dat er nog zo'n gat zit tussen ecb depositorente en spaarrentes.
pi_207492908
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 12:55 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Op zich een prima bank met vlotte afhandeling. Openen lijkt me geen probleem. Afhandeling depositogarantie is wel met de Nationale Bank van Estland. Je krijgt dezelfde rente bij bunq met Nederlandse garantie.
Ik heb geen positieve associatie bij Bunq. Dat komt door Bux. Daarnaast, als ik onder de 'veel gestelde vragen' bij de vraag "Wat heb ik nodig om een Easy Savings rekening te openen?" op de hyperlink voor meer informatie klik, dan kom ik niet op een pagina met meer informatie maar in een forum. Maar je snijdt een terecht punt aan. Ik ben om die reden niet van plan grote bedragen op de spaarrekening van BigBank te plaatsen.
pi_207494239
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 21:53 schreef snabbi het volgende:
Nou de bankmedewerkers vandaag weer terug van hun kerstvakantie. Dinsdag is natuurlijk een kantoordag, dus dan kunnen we de rentecommissie wel houden... morgen einde dag misschien een renteupdate ergens? Of gaan we tot het einde van de maand op deze voet door.

Ik vind het zelf wel opmerkelijk dat er nog zo'n gat zit tussen ecb depositorente en spaarrentes.
Ik verwacht deze maand niet zoveel wijzigingen meer, en helaas loopt LPB weer achter de feiten aan
pi_207503290
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 10:06 schreef ES_FOK het volgende:

[..]
Ik verwacht deze maand niet zoveel wijzigingen meer, en helaas loopt LPB weer achter de feiten aan
Wie weet dat LPB nog midden in deze maand de rente gaat verhogen. Deden ze vorige maand ook (of de maand ervoor). Ik verwacht het deze maand niet meer (maar wie weet).

En eindelijk is Raisin gelukt... heeft me echt 3 weken gekost. En die app is ook niet super gebruiksvriendelijk.
  dinsdag 10 januari 2023 @ 20:54:14 #70
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_207503308
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:53 schreef black-soldier het volgende:

En eindelijk is Raisin gelukt... heeft me echt 3 weken gekost. En die app is ook niet super gebruiksvriendelijk.
Iets sneller hier. Maar als je klantenservice nodig hebt... good luck. Telefoon en email-ondersteuning is traag tot niet-existent.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_207503681
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:54 schreef Gunner het volgende:

[..]
Iets sneller hier. Maar als je klantenservice nodig hebt... good luck. Telefoon en email-ondersteuning is traag tot niet-existent.
Ik ben me toch steeds meer aan het afvragen of ik überhaupt eraan moet beginnen.

Op zich kan het niet misgaan (ik zit bij Renault bank met Franse depositogarantie) en het verschil met LPB is te groot geworden.
pi_207504210
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 20:54 schreef Gunner het volgende:

[..]
En dan is het nu de goede tijd. Je wil graag klant worden. Kijken hoe goed bereikbaar ze zijn als er ooit eens stront aan de knikker is.
  woensdag 11 januari 2023 @ 08:15:39 #73
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_207506802
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 21:47 schreef Horsemen het volgende:

[..]
En dan is het nu de goede tijd. Je wil graag klant worden. Kijken hoe goed bereikbaar ze zijn als er ooit eens stront aan de knikker is.
Ik weet even niet zo goed hoe ik je reactie moet interpreteren :)
Tot nu toe loopt het proces goed, al kost het wat tijd.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_207507479
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 21:17 schreef black-soldier het volgende:

[..]
Ik ben me toch steeds meer aan het afvragen of ik überhaupt eraan moet beginnen.

Op zich kan het niet misgaan (ik zit bij Renault bank met Franse depositogarantie) en het verschil met LPB is te groot geworden.
Ze geven zelf ook aan dat ze het ontzettend druk hebben, dus dat is allemaal niet zo heel spannend. De rentes zijn als een raket gegaan vorig jaar en dit is de keerzijde van het succes van een Raisin en de partnerbanken.

Maar qua misgaan zou ik mij niet zo druk maken. Je geld is altijd gedekt door het Europese garantiestelsel (let wel op met bijvoorbeeld Zweden, dan betalen ze 100k in Zweedse Kronen). Zowel Raisin als de partnerbanken vallen onder dit stelsel. Als een bank omvalt dan heb je binnen 7 dagen je geld terug en als Raisin omvalt dan moet je de verschillende banken contacteren, uiteindelijk staat de rekening gewoon op jouw naam namelijk.
pi_207507485
quote:
2s.gif Op woensdag 11 januari 2023 08:15 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik weet even niet zo goed hoe ik je reactie moet interpreteren :)
Tot nu toe loopt het proces goed, al kost het wat tijd.
Als je eenmaal aangemeld bent dan loopt het als de gesmeerde bliksem, niks anders dan 12 maanden geleden. Geld gaat gewoon netjes heen en weer zoals je mag verwachten.

Het is wel een dingetje als mensen verwachten dat het allemaal via Instant Payment gaat, want dat is niet zo. Geld is gerust 2 tot 3 werkdagen onderweg, net als vroeger.

Ik heb tot nu toe maar 1 nadeel kunnen ontdekken, je kan geld niet geplanned overmaken. Ik weet bijvoorbeeld nu al dat ik op 30 januari 2k nodig heb. Bij andere banken zou ik dan nu al een overboeking klaarzetten voor 28 januari. Dat kan helaas niet. Nu los ik dat op met een kleine buffer bij LPB, maar het zou wel een mooie extra bonus zijn als het wel kon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')