Oh damnquote:Op woensdag 1 februari 2023 13:39 schreef CoolGuy het volgende:
Ik kan het deze maand niet zeggen, want hier is zo ongeveer alles mis gegaan wat kon. Ik kreeg een nieuwe meter, want ik had 1 fase en nu 3. Ik heb dus geen standen zo snel van de oude meter bij de hand (heb ik wel, maar moet ik gaan kijken wat de stand nu is op de nieuwe meter etc.
Vervolgens is de mini PC waar Home Assistant op draaide gevallen. Kapot. Doet helemaal niks meer. Had ik dan geen backups van mijn HA? Zeker wel, maar waar staan die op....juist...![]()
Dus nu mag ik įlles opnieuw gaan doen, ik moet een nieuw apparaatje kopen, ik moet de hele installatie opnieuw doen, ik ben mijn hele historie kwijt... echt.
Ja, en dan heb ik ook nog tig raam- en deursensoren, en tussenstekkers, en en en...en die zijn allemaal aan dat device gekoppeld dat kapot is. dus die moet ik allemaal 'excluden', en vervolgens weer includen op het nieuwe device.quote:Op woensdag 1 februari 2023 16:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh damnDaar zou ik ook flink chagrijnig van worden
Wat klote man. Het is nu ook niet eens echt leuk meer om het in te stellen lijkt me.quote:Op woensdag 1 februari 2023 16:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en dan heb ik ook nog tig raam- en deursensoren, en tussenstekkers, en en en...en die zijn allemaal aan dat device gekoppeld dat kapot is. dus die moet ik allemaal 'excluden', en vervolgens weer includen op het nieuwe device.
En die raam en deursensoren zitten op ramen en deuren, dus die kan ik er niet makkelijk vanaf halen, dus ik kan het hele huis door...alles gaan renamen, echt...en dat is naast de...mwah, 100 tot 120 uur die ik er aan heb gespendeerd om de rommel zo te krijgen zoals ik het wilde.
Nee, want ik weet van sommige dingen niet eens meer hoe ik het gemaakt heb. Maar eigen schuld uiteraard, want ik ben de debiel die de backups van alles heeft laten staan op datzelfde device.quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat klote man. Het is nu ook niet eens echt leuk meer om het in te stellen lijkt me.
Ik wil deze maand beginnen met HA. Ik lees hieruit dat een backup, ook van je devices dus super belangrijk is. Ga ik over nadenken.quote:Op woensdag 1 februari 2023 16:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en dan heb ik ook nog tig raam- en deursensoren, en tussenstekkers, en en en...en die zijn allemaal aan dat device gekoppeld dat kapot is. dus die moet ik allemaal 'excluden', en vervolgens weer includen op het nieuwe device.
En die raam en deursensoren zitten op ramen en deuren, dus die kan ik er niet makkelijk vanaf halen, dus ik kan het hele huis door...alles gaan renamen, echt...en dat is naast de...mwah, 100 tot 120 uur die ik er aan heb gespendeerd om de rommel zo te krijgen zoals ik het wilde.
Die backups worden automatisch gemaakt (als je dat aan zet) maar dan moet je daarna wel die backup naar een andere locatie kopiėren en dat heb ik nagelaten.quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:32 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik wil deze maand beginnen met HA. Ik lees hieruit dat een backup, ook van je devices dus super belangrijk is. Ga ik over nadenken.
Is je schijf aan zn grootje?quote:Op woensdag 1 februari 2023 17:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die backups worden automatisch gemaakt (als je dat aan zet) maar dan moet je daarna wel die backup naar een andere locatie kopiėren en dat heb ik nagelaten.
Ik krijg morgen mijn nieuwe device als t goed is, vanochtend besteld.
Het is een eMMC kaartje wat er in zit, het is een mini pctje, maar ik krijg de behuizing niet open en het ding doet helemaal niks meer, dus dat is gewoon einde oefening.quote:Op donderdag 2 februari 2023 07:14 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Is je schijf aan zn grootje?
Dit hangt sterk af hoe je de elektrische verwarming gebruikt.quote:Op woensdag 8 februari 2023 16:21 schreef Firuze60 het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Ik ben aan het experimenteren met verwarmen dmv gas of gas plus elektrische bij verwarmen (in de woonkamer). Er is mij altijd verteld dat elektrisch verwarmen veel duurder is dan gas zonder zonnepanelen. Nu kom ik erachter dat het laatste toch goedkoper lijkt. Voorbeeld, kamer op thermostaattemperatuur houden op 18 graden met alleen de cv aan of op datzelfde met een aantal uren bij verwarmen middels een elektrisch convector radiator. Gebruik minder dan gemiddeld stroom, zelfs met een droger, afwasmachine en de gebruikelijke apparaten.
Tussenwoning matige isolatie:
2022 januari
stroom 208 kWH
gas 160 kuub
Bij verwarmd met elektra
Kosten: 160
2023 januari
stroom 73 kWh
gas 183 kuub
Kosten: 201
Zonder
PS, kosten zijn enigszins vergelijkbaar, want vast contract, verhoging zit deels in vermindering energietoeslag.
Ja, zo heb ik het ook altijd begrepen, maar op mijn (Vattenfall) maandelijkse rekening wordt de energietoeslag op elektra geminderd en niet op gas, hoe meer elektra hoe meer 'voordeel'. Het kan best een manier zijn om lui van het gas af te krijgen.quote:Op woensdag 8 februari 2023 17:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit hangt sterk af hoe je de elektrische verwarming gebruikt.
Als je de temperatuur gelijk houdt dan is elektrisch verwarmen duurder dan met gas en zonnepanelen hebben daar alleen invloed op als er saldering is en je meer produceert dan gebruikt zonder elektrrische verwarming.
hoe kom je hierbij?quote:Op woensdag 8 februari 2023 18:04 schreef Firuze60 het volgende:
hoe meer elektra hoe meer 'voordeel'
Op het totale bedrag aan energiebelasting dat je moet betalen, geeft de overheid korting. Zo wil de overheid ervoor zorgen dat stroom voor iedereen betaalbaar blijft. In 2023 is die korting 597 euro. Dat is minder dan in 2022 toen de korting tijdelijk verhoogd werd met ¤ 265.quote:Op woensdag 8 februari 2023 18:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Door het te testen, heb ik toch in bovenstaande uitgelegd?
Hier geef je het zelf aan aan. stroom voor iedereen betaalbaar. Gas niet.quote:Op woensdag 8 februari 2023 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Op het totale bedrag aan energiebelasting dat je moet betalen, geeft de overheid korting. Zo wil de overheid ervoor zorgen dat stroom voor iedereen betaalbaar blijft. In 2023 is die korting 597 euro. Dat is minder dan in 2022 toen de korting tijdelijk verhoogd werd met ¤ 265.
troll alertquote:Op woensdag 8 februari 2023 18:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hier geef je het zelf aan aan. stroom voor iedereen betaalbaar. Gas niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |