abonnement Unibet Coolblue
pi_207375440
quote:
3 2219
CLAUDIA DE BREIJ OUDEJAARSCONFERENCE 2022
NPO1 9,9 28,9 1.596.000 2.971.000
4 2005
OUDEJAARSCONFERENCE 2022
RTL4 8,8 28,6 1.429.000 2.630.000
https://kijkonderzoek.nl/component/kijkcijfers/file,d1-0-0-p
pi_207377281
Guido vond ik weinig aan, ik vond me zelf een chagarijn dat die man me nauwelijks kon laten glimlachen. Hoewel hij daar wel zijn best voor deed kon ik weinig diepgang vinden. Soms een beetje duiding.

Claudia vond ik een verademing. Spanning in de opbouw, de nodige diepgang en veel duiding. Regelmatig hardop gelachen. Ga het vanavond nog eens terug kijken.
pi_207378041
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 16:16 schreef qajariaq het volgende:
Claudia vond ik een verademing. Spanning in de opbouw, de nodige diepgang en veel duiding. Regelmatig hardop gelachen. Ga het vanavond nog eens terug kijken.
Het is verbazend hoe meningen zo kunnen verschillen. Ik miste elke vorm van diepgang, het was het afvinken van het standaard BNNVARA columnistenlijstje (waarbij Matthijs van Nieuwkerk zoals verwacht gespaard bleef) en heb misschien twee aardige grappen voorbij horen komen.

Maar goed, het is fijn dat er mensen van genoten hebben.
pi_207378112
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 17:05 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Het is verbazend hoe meningen zo kunnen verschillen. Ik miste elke vorm van diepgang, het was het afvinken van het standaard BNNVARA columnistenlijstje (waarbij Matthijs van Nieuwkerk zoals verwacht gespaard bleef) en heb misschien twee aardige grappen voorbij horen komen.

Maar goed, het is fijn dat er mensen van genoten hebben.
Elke post van je versterkt het beeld dat je de helft hetzij niet gehoord, hetzij niet begrepen hebt. Van Nieuwkerk bleef gespaard? Werkelijk?
  Moderator zondag 1 januari 2023 @ 17:13:50 #55
5428 crew  miss_sly
pi_207378179
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 17:05 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Het is verbazend hoe meningen zo kunnen verschillen. Ik miste elke vorm van diepgang, het was het afvinken van het standaard BNNVARA columnistenlijstje (waarbij Matthijs van Nieuwkerk zoals verwacht gespaard bleef) en heb misschien twee aardige grappen voorbij horen komen.

Maar goed, het is fijn dat er mensen van genoten hebben.
Je hebt met je posts o er de Oekraïense balletdanseres al duidelijk getoond dat je niet goed geluisterd hebt en niet alles begrepen hebt. Ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat jij vooral wenst te ageren tegen Claudia de Breij en het BNN/VARA narratief waar je bepaald tegen bent.

Dat mag natuurlijk, maar dat maakt je recensie niet echt zinvol of waardevol.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 1 januari 2023 @ 17:18:38 #56
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207378293
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 17:05 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Het is verbazend hoe meningen zo kunnen verschillen. Ik miste elke vorm van diepgang, het was het afvinken van het standaard BNNVARA columnistenlijstje (waarbij Matthijs van Nieuwkerk zoals verwacht gespaard bleef) en heb misschien twee aardige grappen voorbij horen komen.

Maar goed, het is fijn dat er mensen van genoten hebben.
Een tip voor jou: misschien de volgende keer zonder oogkleppen en oordoppen in gaan kijken en proberen te begrijpen wat er gezegd en geduid wordt?
Levert je zoveel meer plezier in het leven op. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 zondag 1 januari 2023 @ 18:34:14 #57
7889 tong80
Spleenheup
pi_207379498
Kijkcijfers Oudejaarsconference afgelopen 10 jaar

2022: Claudia de Breij: 1,6 miljoen
2021: Peter Pannekoek: 2,0 miljoen
2020: Youp van 't Hek: 2,7 miljoen
2019: Claudia de Breij: 1,8 miljoen
2018: Marc-Marie Huijbregts: 1,5 miljoen
2017: Youp van 't Hek: 2,6 miljoen
2016: Claudia de Breij: 2,1 miljoen
2015: Herman Finkers: 3 miljoen
2014: Youp van 't Hek: 2,4 miljoen
2013: Theo Maassen: 1,7 miljoen

(Bron: Stichting KijkOnderzoek)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_207380256
Terecht dat Herman Finkers de hoogste kijkcijfers heeft van de afgelopen jaren. Die was zó goed _O_
pi_207380677
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 17:09 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Elke post van je versterkt het beeld dat je de helft hetzij niet gehoord, hetzij niet begrepen hebt. Van Nieuwkerk bleef gespaard? Werkelijk?
Ja. Het ging vooral over Claudia zélf: dat ze werd gebeld door allerlei andere talkshowredacties voor haar reactie. Verder viel het woord ‘angstcultuur’.
Voor iemand die zijn medewerkers als oud vuil behandeld heeft, vind ik dit extreem mild vergeleken met haar tirades tegen Hoekstra (die in 2022 echt niet zoveel fout heeft gedaan), Henk Bleker (die nota bene op zijn uiterlijk gepakt werd) of Johan Derksen. Iemand als Van Nieuwkerk, die jarenlang zó op het schild is gehesen (ook door Claudia zelf) hoort tot op het bot te worden afgemaakt nu hij zo opzichtig door de mand is gevallen.

Het is zoals we Claudia kennen: meten met twee maten.

[ Bericht 0% gewijzigd door JaxStrumleyII op 01-01-2023 19:49:41 ]
pi_207380784
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2023 17:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je hebt met je posts o er de Oekraïense balletdanseres al duidelijk getoond dat je niet goed geluisterd hebt en niet alles begrepen hebt. Ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat jij vooral wenst te ageren tegen Claudia de Breij en het BNN/VARA narratief waar je bepaald tegen bent.

Dat mag natuurlijk, maar dat maakt je recensie niet echt zinvol of waardevol.
Mag je vinden. BNNVARA is inderdaad niet voor iedereen bedoeld en dat bleek maar weer uit deze conference. Zogenaamd willen verbinden, maar wel onder de voorwaarde dat iedereen zich achter de D66/PvdA/GL vlag schaart. VVD is voor deze mensen al ‘bruin’.

Wat betreft de ballerina: op het moment dat een cabaretier het niet zélf af kan, maar op effect moet sturen door er een vluchteling bij te halen, ben ik inderdaad mijn interesse al half kwijt. En dan maakt het niet uit of die vluchteling uit Oekraïne, Rusland of Syrië komt: het blijft goedkoop effectbejag. Het is je indekken tegen kritiek, want o, wat is de bedoeling toch goed.

Maar goed, laten we dit vooral toejuichen met z’n allen, wie weet krijgen we dan eind 2023 weer Marc-Marie!
  Trouwste user 2022 zondag 1 januari 2023 @ 19:52:10 #61
7889 tong80
Spleenheup
pi_207380827
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:19 schreef PotjeSambal het volgende:
Terecht dat Herman Finkers de hoogste kijkcijfers heeft van de afgelopen jaren. Die was zó goed _O_
Vond ik de slechtste. Was geen eindejaarsconference. Was een gewone cabaretvoorstelling. Met nul over het afgelopen jaar.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_207380869
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:52 schreef tong80 het volgende:

[..]
Vond ik de slechtste. Was geen eindejaarsconference. Was een gewone cabaretvoorstelling. Met nul over het afgelopen jaar.

:T
Maar ook zonder wapperend vingertje. Een verademing.
pi_207380876
quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:42 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Ja. Het ging vooral over Claudia zélf: dat ze werd gebeld door allerlei andere talkshowredacties voor haar reactie. Verder viel het woord ‘angstcultuur’.
Voor iemand die zijn medewerkers als oud vuil behandeld heeft, vind ik dit extreem mild vergeleken met haar tirades tegen Hoekstra (die in 2022 echt niet zoveel fout heeft gedaan), Henk Bleker (die nota bene op zijn uiterlijk gepakt werd) of Johan Derksen. Iemand als Van Nieuwkerk, die jarenlang zó op het schild is gehesen (ook door Claudia zelf) hoort tot op het bot te worden afgemaakt nu hij zo opzichtig door de mand is gevallen.

Het is zoals we Claudia kennen: meten met twee maten.
Je beweerde eerder dat De Breij Kaag zo goed vond. Toen ik je er op wees dat ze juist negatief over Kaag was, schreef je een lange, warrige reactie, die vooral zei 'ja, maar niet negatief genoeg'. Nu krijgen we hetzelfde met Van Nieuwkerk. Eerst beweren dat die de dansontsprong en als je er op gewezen wordt dat dat echt niet zo was, is de reactie 'ja, maar het had veel erger gemoeten'.

Het lijkt erop dat je vooral op zoek bent naar een cabaretier die precies jouw mening verwoordt. En het lijkt er tevens op dat je al van tevoren besloten had dat De Breij dat niet zou zijn.
pi_207380910
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:52 schreef tong80 het volgende:

[..]
Vond ik de slechtste. Was geen eindejaarsconference. Was een gewone cabaretvoorstelling. Met nul over het afgelopen jaar.

:T
_O-
  Trouwste user 2022 zondag 1 januari 2023 @ 19:57:24 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_207380920
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:56 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
_O-
Waarom moet je lachen :? Het was een soort preek.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_207380927
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:19 schreef PotjeSambal het volgende:
Terecht dat Herman Finkers de hoogste kijkcijfers heeft van de afgelopen jaren. Die was zó goed _O_
En uniek. Die wilde nooit, tot-ie uiteindelijk besloot om het toch wel te doen, één keer. Terwijl-ie al flink ziek was.
  zondag 1 januari 2023 @ 20:04:04 #67
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207381011
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:42 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Ja. Het ging vooral over Claudia zélf: dat ze werd gebeld door allerlei andere talkshowredacties voor haar reactie. Verder viel het woord ‘angstcultuur’.
Voor iemand die zijn medewerkers als oud vuil behandelt heeft, vind ik dit extreem mild vergeleken met haar tirades tegen Hoekstra (die in 2022 echt niet zoveel fout heeft gedaan), Henk Bleker (die nota bene op zijn uiterlijk gepakt werd) of Johan Derksen. Iemand als Van Nieuwkerk, die jarenlang zó op het schild is gehesen (ook door Claudia zelf) hoort tot op het bot te worden afgemaakt nu hij zo opzichtig door de mand is gevallen.

Het is zoals we Claudia kennen: meten met twee maten.
'Her Von Neuenkerk!', of iets van soortgelijke strekking, en wat daar aan vooraf ging, was dus niet genoeg voor je rond de Matthijs kwestie.
Hoekstra werd uitvergroot als een besluiteloos type rond de stikstof situatie, waardoor de positie van het kabinet dit jaar in het gedrang kwam en Derksen kreeg de eer voor zijn 'feministische actie'.
Dat waren geen tirades, daar werd op 'humoristische wijze'* verteld wat er zich afgelopen jaar rond die personen zich heeft afgespeeld. Dat gebeurd wel vaker tijdens een conference. Sterker nog, dat is het doel van een oudejaarsconference…

Inmiddels is je eerste post over de daar nog gemelde 'matige grappen en voorspelbaarheid' omgeslagen naar een zich herhalende Claudia/BNNVARA bash. Daarmee maak je je betoog niet sterker…

En zoals ik al eerder in andere woorden meldde, het was natuurlijk geen conference namens Ongehoord Nederland, dus ik weet niet zo goed wat je verder wel had verwacht…

* = Humor ervaart iedereen anders, dus of het ook echt grappig was, daar laat ik me niet over uit.
pi_207381021
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:57 schreef tong80 het volgende:

[..]
Waarom moet je lachen :? Het was een soort preek.

:T
Je herinnert je de conference verkeerd.
pi_207381079
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 19:55 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je beweerde eerder dat De Breij Kaag zo goed vond. Toen ik je er op wees dat ze juist negatief over Kaag was, schreef je een lange, warrige reactie, die vooral zei 'ja, maar niet negatief genoeg'. Nu krijgen we hetzelfde met Van Nieuwkerk. Eerst beweren dat die de dansontsprong en als je er op gewezen wordt dat dat echt niet zo was, is de reactie 'ja, maar het had veel erger gemoeten'.

Het lijkt erop dat je vooral op zoek bent naar een cabaretier die precies jouw mening verwoordt. En het lijkt er tevens op dat je al van tevoren besloten had dat De Breij dat niet zou zijn.
Je kunt toch niet ontkennen dat Kaag en Van Nieuwkerk er in vergelijking met Rutte, Hoekstra, Bleker en Derksen extreem mild vanaf kwamen?
Dat noem ik inderdaad de dans ontspringen; ik heb nooit beweerd dat ze helemaal niet genoemd werden.
Claudia preekt voor eigen parochie. Dat mag, maar ik had gehoopt dat ze zeker naar Van Nieuwkerk wat harder had durven uithalen. Zeker omdat ze zich tot nu toe niet over DWDD durfde uitlaten (terwijl ze normaal vooraan staat).

Dat ze mild was voor Kaag kan ik nog wel begrijpen; die is totaal ineffectief als MinFin, maar kan daar eigenlijk weinig aan doen. Ze is vooral een symbool van hoe afhankelijk de Nederlandse regering is geworden van de grillen van Poetin en de ECB.
Maar: dan snap ik niet waarom Hoekstra wél zo de wind van voren kreeg. Want die heeft afgelopen jaar niet zo veel verkeerd gedaan.
  Trouwste user 2022 zondag 1 januari 2023 @ 20:11:20 #70
7889 tong80
Spleenheup
pi_207381125
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 20:08 schreef JaxStrumleyII het volgende:

Maar: dan snap ik niet waarom Hoekstra wél zo de wind van voren kreeg. Want die heeft afgelopen jaar niet zo veel verkeerd gedaan.
Als je niks doet en er nooit bent kun je weinig fout doen. Maar vooral niks goed. Dat legde ze mooi uit.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 1 januari 2023 @ 20:12:14 #71
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207381139
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 20:08 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Je kunt toch niet ontkennen dat Kaag en Van Nieuwkerk er in vergelijking met Rutte, Hoekstra, Bleker en Derksen extreem mild vanaf kwamen?
Ik ontken dat dus wel, zie mijn voorgaande post.
En daarmee sluit ik deze discussie af, kennelijk heb je een andere bril op dan ik en diverse anderen hier…
pi_207381142
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2023 20:04 schreef MadMaster het volgende:

[..]
'Her Von Neuenkerk!', of iets van soortgelijke strekking, en wat daar aan vooraf ging, was dus niet genoeg voor je rond de Matthijs kwestie.
Hoekstra werd uitvergroot als een besluiteloos type rond de stikstof situatie, waardoor de positie van het kabinet dit jaar in het gedrang kwam en Derksen kreeg de eer voor zijn 'feministische actie'.
Dat waren geen tirades, daar werd op 'humoristische wijze'* verteld wat er zich afgelopen jaar rond die personen zich heeft afgespeeld. Dat gebeurd wel vaker tijdens een conference. Sterker nog, dat is het doel van een oudejaarsconference…

Inmiddels is je eerste post over de daar nog gemelde 'matige grappen en voorspelbaarheid' omgeslagen naar een zich herhalende Claudia/BNNVARA bash. Daarmee maak je je betoog niet sterker…

En zoals ik al eerder in andere woorden meldde, het was natuurlijk geen conference namens Ongehoord Nederland, dus ik weet niet zo goed wat je verder wel had verwacht…

* = Humor ervaart iedereen anders, dus of het ook echt grappig was, daar laat ik me niet over uit.
Kijk, als je niet klakkeloos het BNNVARA praatje volgt, word je in de hoek van het tuig van Ongehoord Nederland gezet. Jammer is dat, maar het helpt me je post op waarde te schatten.
Precies de methode die Claudia ook hanteert: je bent links óf fout. Een middenweg is er niet meer.

Wat ik miste is gelijke monniken gelijke kappen.
Dat is alles.
pi_207381206
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 20:08 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Maar: dan snap ik niet waarom Hoekstra wél zo de wind van voren kreeg. Want die heeft afgelopen jaar niet zo veel verkeerd gedaan.
Wat werd er dan allemaal over Hoekstra gezegd, dat maakt dat hij 'zo de wind van voren kreeg'? Behalve over z'n baardje, werd er toch nauwelijks iets over hem gezegd?

En is het tegenwoordig al een kwaliteit als je 'niet zo veel verkeerd' hebt gedaan? Moet je daarom geprezen worden?
  zondag 1 januari 2023 @ 20:15:34 #74
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207381211
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2023 20:12 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Kijk, als je niet klakkeloos het BNNVARA praatje volgt, word je in de hoek van het tuig van Ongehoord Nederland gezet. Jammer is dat, maar het helpt me je post op waarde te schatten.
Precies de methode die Claudia ook hanteert: je bent links óf fout. Een middenweg is er niet meer.

Wat ik miste is gelijke monniken gelijke kappen.
Dat is alles.
Ik zet slechts 2 extremen tegenover elkaar als vergelijking, ik zet je niet 'in de hoek van dat tuig'.
Ik heb je wel gevraagd wat je wel van een BNNVARA oudejaarsconference verwacht…
pi_207381430
quote:
7s.gif Op zondag 1 januari 2023 20:15 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik zet slechts 2 extremen tegenover elkaar als vergelijking, ik zet je niet 'in de hoek van dat tuig'.
Ik heb je wel gevraagd wat je wel van een BNNVARA oudejaarsconference verwacht…
Ik verwacht misschien een oudejaarsconference die wat onpartijdiger is, het BNNVARA narratief (dat we al dagelijks in de Nieuws BV op Radio 1 moeten aanhoren) wat probeert los te laten.

Ik snap ook wel dat dat een naïeve verwachting is… maar die ene avond in het jaar zou men misschien kunnen proberen écht iets voor iedereen te maken.
Ik snap best dat bv. boeren en de VVD doelwit zijn in een conference, onvermijdelijk gezien wat er het afgelopen jaar is gebeurd. Maar misschien ook eens de andere kant bekijken? Waarom niet iets vanuit het perspectief van de boer of visser die zijn bedrijf kwijtraakt? Waarom niet iets over een Frans Timmermans die zelf nauwelijks leeft volgens zijn eigen klimaatbeleid?

Dat is wat ik bedoel met ‘gelijke monniken gelijke kappen’.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')