Snuggs voor je gecheckt maar die hebben het niet helaas!quote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zwemkleding
Ik zwem elke week en zit altijd te klooien met tampons en dan nog onzeker zijn.
Weet iemand meer merken die zoiets verkopen? Want modibodi heeft maar één badpak en dat is uitverkocht in mijn maat
Hoe is dit anders dan snachts 8+ uur één maandverband?quote:Op zaterdag 7 januari 2023 16:43 schreef quirina het volgende:
Lekker fris een natte bebloede slip acht tot twaalf uur achterelkaar dragen.
(Aanvulling op je post):quote:Op zaterdag 7 januari 2023 19:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Een maandverband kun je op de lichtere dagen ook wel 8-12 uur dragen. Ik heb de Saforelle 2 x een hele nacht gedragen, niks aan het handje hoor.
Jouw bewering over TSS door een maandverband of menstruatieslip klopt volgens mij echt geen hout van. Verhoogd risico op TSS heb je door tampon gebruik. Als ik er zo over nadenk: tampons lijken me een lekker warm broeinest voor bacteriën is, alleen de bacteriën kunnen letterlijk alleen maar in je vagina en terug in je baarmoeder verder broeien…..
Ik denk niet dat je kunt stellen dat maandverband en menstruatieslips onhygiënischer is dan tampons, of andersom. Wat wel bewezen is, is dat tampon gebruik een hoger risico op TSS veroorzaakt. En dan nog zijn er dus in NL hooguit 20 gevallen per jaar, de helft van de patiënten zijn vrouwen die tampons gebruiken.
Wat een kutwebsite.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 10:32 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik zie de laatste tijd ook veel reclame voorbij komen voor modibodi (eu.modibodi.com). Denk dat ik daar eens iets ga bestellen!
Ze hebben zelfs sportkleding (leggings en shorts) met van die absorptiepads en zwemkleding![]()
Ik had dit moeten hebben toen ik nog op school zat. Altijd gedoe met maandverband dat bij de gymles verschoof enzo.
Ja dat bedacht ik me later ook dat dat je intentie was, maar wilde niet m'n reactie bewerken dan wordt het zo'n rommeltje.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 19:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Klopt, maar ik wilde aangeven dat je door een menstruatieslip geen hoger risico loopt (in tegenstelling tot tampons, dat verhoogt het risico wel).
Labia pads van biologisch katoen in diverse kleuren en printjes. Een labia pad is een stukje stof in de vorm van een druppel of blaadje, je plaatst de pad tussen je schaamlippen en deze dient als back-up tijdens je menstruatie bij het gebruik van een tampon of menstruatie cup of gebruik hem bij licht urine verlies of afscheiding. De herbruikbare labia pads worden geleverd in een klein netzakje welke je meteen als toilettasje kunt gebruiken als je de pads mee neemt.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 20:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wie gaat er mee zwemmen door een zee van bloed![]()
https://www.graceisgreen.com/nl/menstruatie-badpak.html Wat een vreselijke naam![]()
https://moi-et-marie.com/(...)riant=43080600944858
En ik kom er nu achter dat er uitwasbare tampons (ugh..) bestaan en… labiapads
Waar heeft een mens labiapads voor nodig !? Het is iets anders dan uitwasbaar maandverband.
Vaag frutwerk in je frut dusquote:Op zaterdag 7 januari 2023 21:00 schreef Donna het volgende:
[..]
Labia pads van biologisch katoen in diverse kleuren en printjes. Een labia pad is een stukje stof in de vorm van een druppel of blaadje, je plaatst de pad tussen je schaamlippen en deze dient als back-up tijdens je menstruatie bij het gebruik van een tampon of menstruatie cup of gebruik hem bij licht urine verlies of afscheiding. De herbruikbare labia pads worden geleverd in een klein netzakje welke je meteen als toilettasje kunt gebruiken als je de pads mee neemt.
Inmiddels zijn we een paar uur verder en heb ik geleerd dat je ze ook … liplapjes mag noemenquote:
quote:Op zondag 8 januari 2023 00:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Inmiddels zijn we een paar uur verder en heb ik geleerd dat je ze ook … liplapjes mag noemen
Mocht je toch gaan bestellen, ben benieuwd naar je review!quote:Op woensdag 11 januari 2023 14:31 schreef CherryLips het volgende:
De libresse is nu voor de halve prijs bij Kruidvat (als je zo'n kaart hebt en alleen online geloof ik), maar kan hier nog niet echt recensies vinden. Durf er ook niet meteen twee te kopen voor het geval ze niet passen.
Mooie reviewquote:Op donderdag 12 januari 2023 16:04 schreef Debsterr het volgende:
Ik heb een stapel Snuggs liggen en vind het fijne dingen! Ik gebruikte al een cup, maar merk op de lichte dagen dat ik die dan niet zo fijn vind zitten en op de zware dagen juist dat ik het dan soms maar 3/4 uur red op 1 cup en me constant onzeker voel over doorlekken.
Heb in eerste instantie een "proefpakket" van 5 verschillende modellen en stofjes aangeschaft, waarvan ik de Hugger het allerfijnste vind: lekker hoog, stevig materiaal en grootste absorptie vermogen. Daarmee durf ik buiten de 2 zware dagen wel te slapen, en op de zware dagen is 'ie fijn als extra zekerheid. De lichtere absorptie vermogens zijn dan juist weer fijn als je net wel/net niet meer ongesteld bent of als je onzeker bent over je eerste dag van menstruatie.
Daarnaast ook fijn als je meer afscheiding hebt, ik hou niet zo van inlegkruisjes.
Nee, dat dan helaas weer niet. Zou eigenlijk wel mooi zijn ja, als je een soort van custom kan samenstellen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 19:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mooie review. Ik heb m’n oog ook laten vallen op de hugger. Hebben ze die ook voor de lichtere dagen?
Maar ik heb hem wel gekochtquote:Op zaterdag 7 januari 2023 20:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wie gaat er mee zwemmen door een zee van bloed![]()
https://www.graceisgreen.com/nl/menstruatie-badpak.html Wat een vreselijke naam![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |