Ik zag het voorbij komen dat kleine cakes nu ook al verboden zijn. Heb steeds meer het gevoel dat ze richting compounds en fonteinen willen gaan. Als je VWC dan de adviesprijzen ziet staan van sommige compounds word je daar ook niet vrolijk van. Plus was @N22 al zei veel kleinere calibers en/of minder schoten. In Duitsland valt het nog wel mee met prijzen als je goed zoekt alleen kennen ze daar niet de acties die ze in Nederland hebben. Voordeel is dat 1.3 daar gewoon verkocht mag worden dus geen kooien gezeik. In België wat altijd wat duurdere is dan Duitsland en Nederland valt me weer op dat tegenwoordig bij heel veel compounds staat dat je ze met 2 personen moet ophalen. Dus daar is ook het ene en andere veranderd. Dus geen idee of het ook geld als je een berg kleine cakes koopt.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:32 schreef tja77 het volgende:
Het assortiment van vuurwerk zal naar alle waarschijnlijkheid weer een stuk beperkter zijn ten opzichte van vorige jaarwisseling.
Alles cakes die om kunnen vallen vanwege een grotere hoogte dan breedte/diameter zouden verdwijnen. Dan wordt een tripje België/Duitsland weer wat aantrekkelijker natuurlijk.
ze werken gewoon langzaam naar een totaal verbod toe, volgend jaar mag er nog minder.quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik zag het voorbij komen dat kleine cakes nu ook al verboden zijn. Heb steeds meer het gevoel dat ze richting compounds en fonteinen willen gaan. Als je VWC dan de adviesprijzen ziet staan van sommige compounds word je daar ook niet vrolijk van. Plus was @:N22 al zei veel kleinere calibers en/of minder schoten. In Duitsland valt het nog wel mee met prijzen als je goed zoekt alleen kennen ze daar niet de acties die ze in Nederland hebben. Voordeel is dat 1.3 daar gewoon verkocht mag worden dus geen kooien gezeik. In België wat altijd wat duurdere is dan Duitsland en Nederland valt me weer op dat tegenwoordig bij heel veel compounds staat dat je ze met 2 personen moet ophalen. Dus daar is ook het ene en andere veranderd. Dus geen idee of het ook geld als je een berg kleine cakes koopt.
wappiequote:Op dinsdag 19 september 2023 14:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze werken gewoon langzaam naar een totaal verbod toe, volgend jaar mag er nog minder.
Dat was allang duidelijk natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze werken gewoon langzaam naar een totaal verbod toe, volgend jaar mag er nog minder.
Heeft niks met 'wappie' te maken. Er worden al enkele jaren steeds meer dinger verboden. Van Romeinse kaars en 'babypijltjes' naar knalvuurwerk naar single shots.quote:
Ja 3x raden waaromquote:Op woensdag 20 september 2023 09:21 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Heeft niks met 'wappie' te maken. Er worden al enkele jaren steeds meer dinger verboden. Van Romeinse kaars en 'babypijltjes' naar knalvuurwerk naar single shots.
Heb zelf ook hekel aan knalvuurwerk dus ik mis het nietquote:Op maandag 25 september 2023 16:17 schreef smegmanus het volgende:
Vandaar dat de 'rotjes' ook verboden worden. Meest onzinnige verbod ooit.
scheetjesquote:Op maandag 25 september 2023 18:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Heb zelf ook hekel aan knalvuurwerk dus ik mis het niet
Precies, het Nederlandse buskruit vuurwerk knalde amper en zorgde niet voor letsel. Het alternatief uit België, Polen, Italië e.d. zorgt juist voor de overlast en letsel.quote:Op maandag 25 september 2023 16:17 schreef smegmanus het volgende:
Dat is best tof. Waar ga je op inzettenquote:Op donderdag 28 september 2023 21:57 schreef Noisecontrollers het volgende:
In Utrecht worden 100 burgers die een representatieve afspiegeling van de bevolking vormen (autochtoon/allochtoon, jong/oud, hoogopgeleid/laagopgeleid etc.) uitgenodigd voor een burgerberaad over de jaarwisseling.
De gemeente komt er zelf niet uit en vraagt dus hulp van 100 burgers.
Vuurwerk is natuurlijk het grootste discussiepunt.
Laat ik nou net de brief hebben gekregen dat ik ben geselecteerd voor het burgerberaad
Kan ik toch nog een beetje de belangen behartigen van vuurwerkliefhebbers
Confettiquote:Op donderdag 28 september 2023 22:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat is best tof. Waar ga je op inzetten
En de rest van de inwoners kiest voor eigen vuurwerkquote:Op donderdag 28 september 2023 20:01 schreef Nober het volgende:
Gaan nu meerdere gemeenten een eigen show organiseren?
Dat valt vast ook onder de Global Goals doelstellingen.
Dat kan, feit blijft dat het een onzinnig verbod is. Ik vind het symboolpolitiek, iets verbieden dat totaal geen invloed heeft op het daadwerkelijke probleem.quote:Op maandag 25 september 2023 18:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Heb zelf ook hekel aan knalvuurwerk dus ik mis het niet
is toch leuk, alleen nu niet zo trendyquote:Op vrijdag 29 september 2023 10:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nog nooit zon slecht advies gelezen
De rotjes van de jaren 90, die nog voor snippers zorgdenquote:Op maandag 25 september 2023 16:17 schreef smegmanus het volgende:
Als je die nog wilt hebben in Duitsland de Funke Bollers bestellen. Wel duur maar zijn nog van die echte ouderwetse snipper knallers met grijs lont. Of van Fire Event zijn ook goed en beetje hetzelfde als Funke.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 11:02 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
De rotjes van de jaren 90, die nog voor snippers zorgdenDat waren nog 's puike knallers.
Zit je nou illegaal vuurwerk aan te bevelen? pas op hoor de modjes lezen meequote:Op donderdag 5 oktober 2023 13:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als je die nog wilt hebben in Duitsland de Funke Bollers bestellen. Wel duur maar zijn nog van die echte ouderwetse snipper knallers met grijs lont. Of van Fire Event zijn ook goed en beetje hetzelfde als Funke.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |