Volkomen kansloos. Het knalt hier al een paar dagen, en nu gaat het helemaal los. Er werd ook gewoon vuurwerk verkocht in de stad. En Kranenburg is maar 15 kilometer verderop.quote:Op zaterdag 31 december 2022 19:22 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Werkt goed hé, dat vuurwerkverbod
Dat gaat papa Bruls niet leuk vinden.quote:Op zaterdag 31 december 2022 19:22 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Werkt goed hé, dat vuurwerkverbod
Proberen te laten uitsterven als onderdeel van de cultuur, denk ik.quote:Op zaterdag 31 december 2022 19:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Leuk, al die verboden. Maar dan moeten ze ook kunnen handhaven.
Als een kind zich niet aan de regels houdt en niet wordt terecht gewezen en daarna z’n gang kan gaan, is het niet duidelijk.
Dit heeft dan toch geen zin ?
Ik ben trouwens tegen de vertrutting in de maatschappij.
Idd!quote:Op zaterdag 31 december 2022 18:16 schreef Amplifier het volgende:
[..]
En dan hebben we het vuurwerk wat we bij de zuider- en oosterburen gekocht hebben nog niet eens meegeteld. Hoezo men is klaar met vuurwerk?!
Dit.quote:Op zaterdag 31 december 2022 19:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Als een kind zich niet aan de regels houdt en niet wordt terecht gewezen en daarna z’n gang kan gaan, is het niet duidelijk.
De het ook. En als het nu al niet is te handhaven, hoe willen ze dat dan doen?quote:Op zaterdag 31 december 2022 20:01 schreef AlwaysConnected het volgende:
Dan komt het uit Belgie, Duitsland, Polen
Wat veel gevaarlijker is met het vervoer
Dus verbieden kan alleen als het het in geheel Europa zou gebeuren anders gaat het gewoon de illegale kant uit
Ik krijg bij het vuurwerkverbod in Nederland steeds die episode van South Park in mijn hoofd waarbij Cartman die nanny aan zijn broek krijgt, op de strafstoel gezet wordt, te horen krijgt dat hij er niet af mag, vraagt wat hem dan precies op die stoel houdt en er vervolgens steeds naast staat:quote:Op zaterdag 31 december 2022 19:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Heh?quote:Op zaterdag 31 december 2022 20:39 schreef tja77 het volgende:
Misschien moeten ze dat carbid schieten eens gaan verbieden. Net als illegaal vuurwerk zorgt het voor de meeste zwaar gewonden en doden tijdens de jaarwisseling. Owja, natuurlijk de alcohol slachtoffers niet vergeten.
Wat is nou je punt hiermee? Als je niet voor verdere beperkingen bent, betekent dat niet dat je dan automatisch vindt dat alles maar moet kunnen.quote:Op zaterdag 31 december 2022 20:26 schreef opgebaarde het volgende:
we moeten het versoepelen. Meer en zwaarder vuurwerk legaal maken en het aantal dagen dat mag worden afgestoken ook verruimen naar, om voor ju te beginnen, een dag of zeven per jaar.
Daar is niet alleen vuurwerkliefhebbend Nederland bij gebaat maar ook de haters want minder illegaal vuurwerk, beter gecontroleerd vuurwerk, minder criminaliteit en uiteindelijk raakt iedereen gewend aan de ontploffingen (zie je ook in Oekraïne). Ook wordt er dan minder in het buitenland geshopt, wellicht stijgt onze export, politie hoeft niet meer zo hard te handhaven/controleren, meer werkgelegenheid en ook kan het goed zijn voor plaatselijke aannemers die de reparaties kunnen uitvoeren. En de belangrijkste was ik even vergeten, minder betutteling en meer vrijheid
Andersom zijn het wel goede argumenten. Toch?quote:Op zaterdag 31 december 2022 20:59 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat is nou je punt hiermee? Als je niet voor verdere beperkingen bent, betekent dat niet dat je dan automatisch vindt dat alles maar moet kunnen.
Als er wordt gepleit om de leeftijd om alcohol te mogen nuttigen wordt verhoogd naar 25 en bent daar niet voor, zeg je toch ook niet sarcastisch: "We moeten het versoepelen. Kinderen vanaf een jaar of 5 moeten gewoon legaal alcohol kunnen kopen in de winkel en zelf weten of ze een krat bier opzuipen. Weet je wat, we laten ze ook gewoon sigaretten kopen en ach kom, laten we ook maar niet zo moeilijk doen over pillen en coke."
Beetje kinderachtige manier van redeneren wat mij betreft.
Dat laatste zal een grap geweest zijn. Niemand gaat dat serieus als argument gebruiken.quote:Op zaterdag 31 december 2022 21:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Andersom zijn het wel goede argumenten. Toch?
Om vuurwerk niet te verbieden zijn dit de meest aangedragen argumenten op dat onzinnige argument 'gewenning aan knallen 'na
Welke "andersom"? Er is geen "andersom".quote:Op zaterdag 31 december 2022 21:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Andersom zijn het wel goede argumenten. Toch?
Om vuurwerk niet te verbieden zijn dit de meest aangedragen argumenten op dat onzinnige argument 'gewenning aan knallen 'na
ALLE ongevallen gedurende oud op nieuw worden toegeschreven aan vuurwerk en aangegrepen voor een verbod op legaal consumentenvuurwerk. Vorig jaar die klaphamer, elk jaar schiet één of andere malloot z’n kop eraf dmv een shell, auto’s die in de fik vliegen, hulpverleners die worden bekogeld met cobra’s, en brandbommen. Allemaal de schuld van het consumenten vuurwerk.quote:Op zaterdag 31 december 2022 20:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heh?
Het hoort er toch gewoon bij? Mogen de goeden dan nu wel lijden onder de slechten? En die slachtoffers komen niet door carbid of door de alcohol maar door de gebruiker die er niet mee om kan gaan.
Om vuurwerk niet te verbiedenquote:Op zaterdag 31 december 2022 21:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
Welke "andersom"? Er is geen "andersom".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |