Wat knap dat je het thema al helemaal rond hebt!quote:Op zaterdag 31 december 2022 23:05 schreef banaanenappel het volgende:
[..]
😐ik krijg vraag 2,4b,5,6,7,8,9,11,13,14,19,20,21,22,23,24 niet opgelost. Dat kan toch niet?
Thema? Moet dat ook? Dat kan toch niet??quote:Op zondag 1 januari 2023 02:41 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Wat knap dat je het thema al helemaal rond hebt!
quote:Op zaterdag 31 december 2022 18:51 schreef freddifish69 het volgende:
ik focus dit jaar op de juniorpuzzel want heb deze vakantie wegens verbouwingsklus minder tijd. Maar de ballonnen van de grote puzzel wilde ik toch wel proberen. Ik heb nu de lijnen opgelost, denk ik maar krijg nu een ballon die verbonden is met twee labels (blauw), dat kan toch niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is bijna nooit een bekend format in deze puzzel, maar wel vaak een variant erop. En 19b is erger.quote:Op zondag 1 januari 2023 21:46 schreef Aigle het volgende:
Is 19a een bekend format? We hebben geen idee hoe we die moeten aanpakken. Hebben jullie een hint voor ons?
Ja, en ze gaan ook gewoon (vrolijkquote:Op zaterdag 31 december 2022 11:00 schreef MScript het volgende:
Oke, ze doen het erom!
Dat ben ik inmiddels van overtuigd!
Volgens mij hebben ze allemaal gewacht tot na het uitkomen van de puzzel:
-Han Peekel
-Terry Hall
-Maxi Jazz
-John Leddy
-Pelé
-Vivian Westwood
-oud-Paus Benedictus
(R.I.P.)
Waar staat dat dan?quote:Op vrijdag 30 december 2022 15:22 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Alleen jammer dat ze er een onderbouwing bij willen 😜
Nergens.quote:
Pagina 2: Geef vooral in de commentaarvelden bij de vragen aan hoe je de opgave hebt opgelost of welke deelresultaten je hebt bereikt.quote:
Deelresultaat: frustratie, soms euforiequote:Op maandag 2 januari 2023 23:18 schreef thabit het volgende:
[..]
Pagina 2: Geef vooral in de commentaarvelden bij de vragen aan hoe je de opgave hebt opgelost of welke deelresultaten je hebt bereikt.
Vooruit dan:quote:Op dinsdag 3 januari 2023 07:38 schreef dersan1986 het volgende:
De beste wensen puzzelaars! Iemand een stille hint voor opgave 2?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 3 januari 2023 08:11 schreef thabit het volgende:
[..]
Vooruit dan:Haha. Dat is wel heel stil. Bedankt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je weet
Hij is misschien wat cryptisch, maar uiteindelijk toch wel duidelijk.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:05 schreef Legoblokje het volgende:
Meer mensen die de eindvraag van 23 raar vinden/vonden?
Kan er niet echt iets mee…
Ik krijg de eindvraag nog niet ontcijferd nee als dat is wat je bedoelt....quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:05 schreef Legoblokje het volgende:
Meer mensen die de eindvraag van 23 raar vinden/vonden?
Kan er niet echt iets mee…
Nee ik heb hem al ontcijferd, ik bedoelde dat de vraag nogal cryptisch is. Ik kan wel dingen bedenken als antwoord, maar niets wat me volledige zekerheid geeft. Toch maar verder zoeken denk ikquote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:32 schreef jurjen3000 het volgende:
[..]
Ik krijg de eindvraag nog niet ontcijferd nee als dat is wat je bedoelt....
ik weet het antwoord niet, maar ik kan wel als rubber eend fungerenquote:Op dinsdag 3 januari 2023 15:59 schreef MScript het volgende:
Mag ik iemand een vraag stellen over opgave 9?
quote:Op dinsdag 3 januari 2023 20:04 schreef Legoblokje het volgende:
Zo, dat was 23 dan. Wat een opgave...
Natuurlijkquote:Op dinsdag 3 januari 2023 15:59 schreef MScript het volgende:
Mag ik iemand een vraag stellen over opgave 9?
Hier is een goede tip: Nooit wedden op een 1-puntsopgave.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 23:13 schreef NiekDam het volgende:
Hallo, ik heb een weddenschap met een vriend van mij om opgave 9 op te lossen. Ik ben hier nu al een lange tijd mee bezig maar room echt niet tot de oplossing. Iemand tips?
1 punt is juist makkelijk toch?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 23:45 schreef CarloV het volgende:
[..]
Hier is een goede tip: Nooit wedden op een 1-puntsopgave.
Kunnen we hier ook een weddenschap over houden?quote:Op woensdag 4 januari 2023 01:18 schreef NiekDam het volgende:
Achja iniedergeval, iemand die mij kan helpen?
Womit?quote:Op woensdag 4 januari 2023 01:18 schreef NiekDam het volgende:
Achja iniedergeval, iemand die mij kan helpen?
Met lijntjes?quote:Op woensdag 4 januari 2023 13:50 schreef MxxS het volgende:
Bij 12 alles kunnen ontcijferen! Ik dacht dat ik er bijna was, maar nu zie ik niet hoe ik de punten moet verbinden. Frustrerend.
Afhankelijk van het type weddenschap eens gaan praten bij je bank, of nog even snel een cursus volgen over hoe je met zo min mogelijk werk zijn huis een jaar lang schoon houdt?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 23:13 schreef NiekDam het volgende:
Hallo, ik heb een weddenschap met een vriend van mij om opgave 9 op te lossen. Ik ben hier nu al een lange tijd mee bezig maar room echt niet tot de oplossing. Iemand tips?
Serieus? Ik vind er toch echt maar één.quote:Op woensdag 4 januari 2023 15:12 schreef puzzelmaker het volgende:
[..]
En anders kun je met je vriend afspreken dat je opgave 23 tot en met onderdeel c doet. Het schijnt (volgens de errata) dat er voor onderdeel c zelfs meerdere oplossingen goedgekeurd worden! Da's toch mooi meegenomen?
Ha! Ik zelfs nog minder!quote:Op woensdag 4 januari 2023 15:19 schreef thabit het volgende:
[..]
Serieus? Ik vind er toch echt maar één.
Ik vind er ook maar 1 (alhoewel ik ook niet heb doorgezocht na die eerste oplossing)quote:Op woensdag 4 januari 2023 15:19 schreef thabit het volgende:
[..]
Serieus? Ik vind er toch echt maar één.
Ik zie nu opeens dat ik de stelling verkeerd had overgenomen op m'n schaakbord. Er zijn inderdaad meerdere zetten mogelijk (de zet die ik eerst had zit er gelukkig ook tussen).quote:Op woensdag 4 januari 2023 15:50 schreef jurjen3000 het volgende:
[..]
Ik vind er ook maar 1 (alhoewel ik ook niet heb doorgezocht na die eerste oplossing)
[ Bericht 16% gewijzigd door thabit op 04-01-2023 16:12:44 ]
1) Dit moet je redelijk makkelijk zelf kunnen uitzoeken door te kijken naar wat er al is ingevuld.quote:Op donderdag 5 januari 2023 09:02 schreef MScript het volgende:
Ik heb vragen over 25.
1. Betekent de notatie 1,2,3 dat er in die rij 1 boom, 2 skihutten en 3 sneeuwpoppen staan?
2. Bij het origineel mogen de tentjes elkaar niet raken. Ik neem dus aan dat de skihutten elkaar niet mogen raken.
Geld dat ik voor de sneeuwpoppen en bomen?
Alvast bedankt!
Er zijn inderdaad meerdere oplossingen te vinden waarbij de woorden met elkaar kunnen, maar er is er eentje die er direct uitspringt als je hem ziet omdat het allemaal in 1 'thema' is! Blijven zoeken dus!quote:Op woensdag 4 januari 2023 20:00 schreef tegelkoning het volgende:
11 heeft me intussen veel te veel tijd gekost, maar nog geen echte oplossing. Op zich zijn er wel wat mogelijkheden te vinden om de buitenste ring kloppend te maken, maar een categorie komt er niet uit. En zeker geen woord uit de omcirkelde letters.
Iemand een tipje?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |