abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207258805
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 december 2022 15:46 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Zelf steek ik al ruim 20 jaar geen vuurwerk meer af, dus voor mij persoonlijk speelt het geen enkele rol. Maar ik ben wel helemaal klaar met alles maar verbieden in dit land. Als je alles maar gaat verbieden waar mensen niet normaal mee om kunnen gaan, gaat de lijst wel heel erg lang worden.
Dit ja, persoonlijk raakt een verbod mij niet echt, maar dat eeuwige verbieden komt mijn strot uit.
  dinsdag 27 december 2022 @ 15:51:33 #152
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207258846
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 15:38 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Is precies hetzelfde, je hebt last van illegaal zwaar spul, dat los je dan op door licht legaal spul te willen verbieden.
Ik ben niet voor een vuurwerkverbod vanwege het al verboden vuurwerk. Leuk verzonnen ^O^
pi_207258866
Succes met die sociale druk in Kanaleneiland en Overvecht.
pi_207258871
Als ze gaan verbieden, is er altijd nog carbid *O*
pi_207258874
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 december 2022 15:49 schreef Starhopper het volgende:
Dan is er ook sociale druk.
Waar is de sociale druk nu dan? Of komt die opeens op 31 december om 23:00?
  dinsdag 27 december 2022 @ 15:55:11 #157
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207258940
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 15:52 schreef Specularium het volgende:
Plus Duindorp, de Schilderswijk etc :X
  dinsdag 27 december 2022 @ 15:55:24 #158
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207258945
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 15:52 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Waar is de sociale druk nu dan? Of komt die opeens op 31 december om 23:00?
Nu kan men het nog als iets onschuldigs en kattenkwaad zien. Net als vroeger stiekem een rotje afsteken buiten de officiele afsteektijden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207258950
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 15:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik ben niet voor een vuurwerkverbod vanwege het al verboden vuurwerk. Leuk verzonnen ^O^
Dank je, maar je snapt het niet helemaal geloof ik.
pi_207258960
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 december 2022 15:46 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Iedereen die op straat loopt met vuurwerk is dus illegaal bezig. Dan hoef je niet eerst te bedenken of het een legaal of illegaal vuurwerkje is.
Dat is het nu ook. En je kunt heel snel zien of iemand op oudjaarsdag na 18.00 iets illegaals bij zich heeft (alles dat knalt zonder verder effect is al verboden) En dan heb je nog het categorie 1 vuurwerk, wil je dat ook verbieden?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_207259031
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 15:52 schreef Specularium het volgende:
Mooi. Komt daar eindelijk eens iets sociaals vandaan
pi_207259033
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 december 2022 15:55 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nu kan men het nog als iets onschuldigs en kattenkwaad zien. Net als vroeger stiekem een rotje afsteken buiten de officiele afsteektijden.
En met verbod denken ze dan, "oei ik doe iets wat echt verboden is, laat ik het maar niet doen?" Of, "de buurvrouw kijkt, straks wordt ze boos".
  dinsdag 27 december 2022 @ 16:00:07 #163
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207259064
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 15:58 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
En met verbod denken ze dan, "oei ik doe iets wat echt verboden is, laat ik het maar niet doen?"
Uiteindelijk wel ja.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 27 december 2022 @ 16:00:49 #164
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_207259078
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 13:08 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Je kunt het ook in EU verband aanpakken, fabrieken staan gewoon in Italië DiBlasio (Cobra) en in Polen.

https://www.diblasioeliofireworks.it/en/products/
Waar ik me dan zo over verbaas is dat ze in die landen kennelijk niet de dringende behoefte voelen hun landgenoten op te blazen in de nacht van 31-12 naar 1-1, zodat ze die dingen daar gewoon legaal kunnen houden.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 27 december 2022 @ 16:00:59 #165
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 27 december 2022 @ 16:03:50 #166
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207259153
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 16:00 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Waar ik me dan zo over verbaas is dat ze in die landen kennelijk niet de dringende behoefte voelen hun landgenoten op te blazen in de nacht van 31-12 naar 1-1, zodat ze die dingen daar gewoon legaal kunnen houden.
Omdat Nederland het enige land in de wereld is waar mensen veranderen in teringdebielen op 31-12.
pi_207259186
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 15:55 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dank je, maar je snapt het niet helemaal geloof ik.
jij hoort bij een bijzonder vermoeiende groep mensen die het nodig hebben om zaken te verzinnen wat de 'andere kant' zou vinden of zou doen.

Ik weet per definitie beter dan jij, wat of waarom ik iets vindt. Dat maakte mij niet uniek, dat heeft iedereen, jij ook. Stop met dat verzinnen en als iemand zegt dat je verzinsel niet klopt dan moet je dat accepteren
pi_207259683
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 16:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
jij hoort bij een bijzonder vermoeiende groep mensen die het nodig hebben om zaken te verzinnen wat de 'andere kant' zou vinden of zou doen.

Ik weet per definitie beter dan jij, wat of waarom ik iets vindt. Dat maakte mij niet uniek, dat heeft iedereen, jij ook. Stop met dat verzinnen en als iemand zegt dat je verzinsel niet klopt dan moet je dat accepteren
Ik verzin niks mijn waarde, er is nu al vuurwerkoverlast, dat komt niet door het vuurwerk wat vanaf komende donderdag te koop is... En bewaard van vorig jaar of het jaar ervoor kan ook niet want toen was het verboden...

En toch gaat het verbod op consumentenvuurwerk het illegale vuurwerk tegen.... Hmmm

Net als het argument dat handhaven opeens wel kan... Als dat deze dagen ook al niet lukt, terwijl elke knal nu illegaal is.
pi_207259781
quote:
84s.gif Op dinsdag 27 december 2022 16:03 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Omdat Nederland het enige land in de wereld is waar mensen veranderen in teringdebielen op 31-12.
Dat is met WK wedstrijden ook hoor.
pi_207259911
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 16:25 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik verzin niks mijn waarde, er is nu al vuurwerkoverlast, dat komt niet door het vuurwerk wat vanaf komende donderdag te koop is... En bewaard van vorig jaar of het jaar ervoor kan ook niet want toen was het verboden...

En toch gaat het verbod op consumentenvuurwerk het illegale vuurwerk tegen.... Hmmm

Net als het argument dat handh
Zou het kunnen zijn dat er een groep mensen bestaat die graag zien dan er op 31 december helemaal niks afgestoken wordt? Ongeacht wat er op een willekeurige dag van het jaar afgestoken wordt. Het gaat alleen even om die paar legale uurtjes van 31/12 en 01/01, niet om begin december, eind oktober of noem maar op, alleen die paar uurtjes dat het nu nog mag.....

Elke debiel begrijpt dat als legaal vuurwerk verboden er mensen dus als alternatief illegaal vuurwerk gaan kopen. Ja die tegenstanders van vuurwerk begrijpen dat. De diehard vuurwerkliefhebbers zijn echt niet de enige die dat begrijpen, echt niet.

Ook begrijpen die tegenstanders van vuurwerk dat er illegaal vuurwerk afgestoken zal blijven worden en ze begrijpen ook dat er nu al niet gehandhaafd wordt. Niet alleen de voorstanders van vuurwerk zijn slim.
  dinsdag 27 december 2022 @ 16:34:51 #171
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207259914
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 16:29 schreef etuiedelapiel het volgende:
Dat is met WK wedstrijden ook hoor.
Waarom nou gelijk de marokanen er weer bijhalen :')
  dinsdag 27 december 2022 @ 16:35:23 #172
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207259926
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 16:00 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik vermoed dat er een causaal verband is met een zichtbaar aanwezige politie die niet als eerste taakstelling de-escaleren heeft. Niet dat ik vind dat we hier meteen Amerikaanse toestanden moeten hebben en in veel gevallen is de-escaleren een prima optie maar er moet iets mogelijk zijn tussen een politiekorps met bazooka's en rupsbanden op 3 weken training daar en dat eeuwige waarschuwen, pappen en nathouden hier áls ze al komen.

Paar maanden terug werd er hier een scooteraso aangehouden waar werkelijk niks uit kwam behalve kanker en je moeder. Kwartier lang kreeg hij alle ruimte om zijn "emotie" te ventileren, om via zijn telefoon nog 5 gastjes uit dezelfde categorie erbij te halen en aan het einde mocht hij weg met een waarschuwing. Daar gaat het dus al fout.
pi_207259950
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 16:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zou het kunnen zijn dat er een groep mensen bestaat die graag zien dan er op 31 december helemaal niks afgestoken wordt? Ongeacht wat er op een willekeurige dag van het jaar afgestoken wordt. Het gaat alleen even om die paar legale uurtjes van 31/12 en 01/01, niet om begin december, eind oktober of noem maar op, alleen die paar uurtjes dat het nu nog mag.....

Elke debiel begrijpt dat als legaal vuurwerk verboden er mensen dus als alternatief illegaal vuurwerk gaan kopen. Ja die tegenstanders van vuurwerk begrijpen dat. De diehard vuurwerkliefhebbers zijn echt niet de enige die dat begrijpen, echt niet.
Natuurlijk kan dat, zuurpruimen zul je altijd houden 👍
pi_207259977
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 16:35 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik vermoed dat er een causaal verband is met een zichtbaar aanwezige politie die niet als eerste taakstelling de-escaleren heeft. Niet dat ik vind dat we hier meteen Amerikaanse toestanden moeten hebben en in veel gevallen is de-escaleren een prima optie maar er moet iets mogelijk zijn tussen een politiekorps met bazooka's en rupsbanden op 3 weken training daar en dat eeuwige waarschuwen, pappen en nathouden hier áls ze al komen.

Paar maanden terug werd er hier een scooteraso aangehouden waar werkelijk niks uit kwam behalve kanker en je moeder. Kwartier lang kreeg hij alle ruimte om zijn "emotie" te ventileren, om via zijn telefoon nog 5 gastjes uit dezelfde categorie erbij te halen en aan het einde mocht hij weg met een waarschuwing. Daar gaat het dus al fout.
Alles voor de diversiteit hè 👍
pi_207260111
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 december 2022 15:46 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Zelf steek ik al ruim 20 jaar geen vuurwerk meer af, dus voor mij persoonlijk speelt het geen enkele rol. Maar ik ben wel helemaal klaar met alles maar verbieden in dit land. Als je alles maar gaat verbieden waar mensen niet normaal mee om kunnen gaan, gaat de lijst wel heel erg lang worden.
Alles waar mensen zonder geloof overlast van hebben dient te worden verboden, want daardoor voelen zij zich niet welkom.
Mensen zonder geloof zijn dus gebaat bij een interventiemacht die de strijdende partijen (gelovigen versus ongelovigen) uit elkaar doet houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')