je begrijpt het niet, alcholisme is een lichamelijke verslaving waardoor het schadelijk (en soms dodelijk) kan zijn om zomaar te stoppen. het is ook een geestelijke verslaving,m aar door het lichamelijke aspect kan het schadelijk zijn om er zomaar mee te stoppenquote:Op maandag 26 december 2022 22:21 schreef greysbones het volgende:
[..]
als je je er zoveel zorgen om maakt
kun je sowieso beter stoppen
dat snap ik welquote:Op maandag 26 december 2022 22:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je begrijpt het niet, alcholisme is een lichamelijke verslaving waardoor het schadelijk (en soms dodelijk) kan zijn om zomaar te stoppen.
ondervind je ook in het dagelijkse leven hinder van, zoals werk of sociale contacten?quote:Op maandag 26 december 2022 22:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je begrijpt het niet, alcholisme is een lichamelijke verslaving waardoor het schadelijk (en soms dodelijk) kan zijn om zomaar te stoppen. het is ook een geestelijke verslaving,m aar door het lichamelijke aspect kan het schadelijk zijn om er zomaar mee te stoppen
ja maar greys, de reden dat ik die onderzoeken heb is doordat ik vorige week bij een instantie heb gezeten die als doel heeft om mensen te laten stoppen met die shit. die onderzoeken, het bloedonderzoek en het hartfilmpje dus, zijn nota bene ge-initieerd door de arts van die instelling die als doel heeft om mensen zoals ik te laten stoppen met drugs (zoals alcohol en andere drugs)quote:Op maandag 26 december 2022 22:24 schreef greysbones het volgende:
[..]
dat snap ik wel
dan moet je hulp zoeken bij het stoppen Maan
zodat je het verantwoord kunt afbouwen
maar je weet zelf zonder ziekenhuis dat het effect heeft op je lichaam
maar dat kan ik niet ruiken vanaf hier Maantjequote:Op maandag 26 december 2022 22:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja maar greys, de reden dat ik die onderzoeken heb is doordat ik vorige week bij een instantie heb gezeten die als doel heeft om mensen te laten stoppen met die shit. die onderzoeken, het bloedonderzoek en het hartfilmpje dus, zijn nota bene ge-initieerd door de arts van die instelling die als doel heeft om mensen zoals ik te laten stoppen met drugs (zoals alcohol en andere drugs)
Heel veel succesquote:Op maandag 26 december 2022 22:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja maar greys, de reden dat ik die onderzoeken heb is doordat ik vorige week bij een instantie heb gezeten die als doel heeft om mensen te laten stoppen met die shit. die onderzoeken, het bloedonderzoek en het hartfilmpje dus, zijn nota bene ge-initieerd door de arts van die instelling die als doel heeft om mensen zoals ik te laten stoppen met drugs (zoals alcohol en andere drugs)
Wil je zelf wel stoppen? Want het klinkt een beetje dat je het maar onzin vindt.quote:Op maandag 26 december 2022 22:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja iddquote:Op maandag 26 december 2022 22:28 schreef greysbones het volgende:
[..]
maar dat kan ik niet ruiken vanaf hier Maantje
vind het heel goed dat je dat doet
ik wil stoppen met matequote:Op maandag 26 december 2022 22:29 schreef devzero het volgende:
[..]
Wil je zelf wel stoppen? Want het klinkt een beetje dat je het maar onzin vindt.
en ik snap dat he daar hier niet heel open over bentquote:Op maandag 26 december 2022 22:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja iddsnap ik ook want ik ben er natuurlijk niet open over
wacht je wilt stoppen maar niet helemaal?quote:Op maandag 26 december 2022 22:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik wil stoppen met matehet ging me niet om die alcohol maar om de drugs
Zo werkt het neitquote:Op maandag 26 december 2022 22:30 schreef greysbones het volgende:
[..]
wacht je wilt stoppen maar niet helemaal?
ja, want dan zit ik een week in een depressie als ik mezelf laat verleiden tot wat drankjes ergens. terwijl ik gewoon gelukkig wil zijn en niet depressief.quote:Op maandag 26 december 2022 22:30 schreef greysbones het volgende:
[..]
wacht je wilt stoppen maar niet helemaal?
Als je dan moet drinken om gelukkig te zijn wat voor leven heb je dan?quote:Op maandag 26 december 2022 22:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja, want dan zit ik een week in een depressie als ik mezelf laat verleiden tot wat drankjes ergens. terwijl ik gewoon gelukkig wil zijn en niet depressief.
De UI op de fiets is gemaakt door Flory, volgens mij had SBE er een bewegende van gemaakt en Schakeltopia daarna nog een snellere of eentje die een salto maakt. Ik weet het niet meer precies.quote:Op maandag 26 december 2022 22:12 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik denk dat @:-shii- die zelf heeft gemaakt
maar lieve schatquote:Op maandag 26 december 2022 22:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja, want dan zit ik een week in een depressie als ik mezelf laat verleiden tot wat drankjes ergens. terwijl ik gewoon gelukkig wil zijn en niet depressief.
ik had de vertraagde en versnelde gemaaktquote:Op maandag 26 december 2022 22:32 schreef -Shii- het volgende:
[..]
De UI op de fiets is gemaakt door Flory, volgens mij had SBE er een bewegende van gemaakt en Schakeltopia daarna nog een snellere of eentje die een salto maakt. Ik weet het niet meer precies.
't is onmogelijk om het te ontwijken.quote:Op maandag 26 december 2022 22:32 schreef greysbones het volgende:
[..]
maar lieve schat
dat werkt ook niet
en stiekem weet je dat ook wel
je kunt niet maar een klein beetje drinken
Niet gebruiken is de key.quote:Op maandag 26 december 2022 22:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
't is onmogelijk om het te ontwijken.
heb al bij de tenniscliub mezelf uitgeschreven voor 1,5 jaar omdat daar alcoholcultuur heerst
lang niet naar bedfijrsfeestjes gegaan omdat daar alcoholcultuur heerfst.
verantwoord gebruik is de key. en aangezien er afgelopen 3 jaar geen incidenten zijn gebeurd reken ik dat tot een positieve ontwikkeling.
De coke daarentegen...
vind dit wel heel pittig maanquote:Op maandag 26 december 2022 22:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
't is onmogelijk om het te ontwijken.
heb al bij de tenniscliub mezelf uitgeschreven voor 1,5 jaar omdat daar alcoholcultuur heerst
lang niet naar bedfijrsfeestjes gegaan omdat daar alcoholcultuur heerfst.
verantwoord gebruik is de key. en aangezien er afgelopen 3 jaar geen incidenten zijn gebeurd reken ik dat tot een positieve ontwikkeling.
De coke daarentegen...
nee, om het gevoel te verminderen dat ik geen toekomst hebquote:Op maandag 26 december 2022 22:37 schreef greysbones het volgende:
[..]
vind dit wel heel pittig maan
dat er geen incidenten zijn maakt het nog niet beter
en klinkt alsof je heel verslavingsgevoelig bent
of gebruik je coke om de effecten van alcohol te doen verminderen?
dat is onmogelijk, want overal is alcohol. stel je het voor als de grooteste heroinejunk die je kent, die je uitnodigt in een huis waar dat gewoon op tafel ligtquote:
is het dan geen goed idee om daar ook aan te werkenquote:Op maandag 26 december 2022 22:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nee, om het gevoel te verminderen dat ik geen toekomst heb
Niets is onmogelijk. Het is hoe hard je er zelf voor wil werken. Zo maak je je zelf eigenlijk alleen maar depressiever.quote:Op maandag 26 december 2022 22:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat is onmogelijk, want overal is alcohol
ik denk dat het heel goed mogelijk isquote:Op maandag 26 december 2022 22:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat is onmogelijk, want overal is alcohol
Oh sorry, wist het niet meer.quote:Op maandag 26 december 2022 22:33 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
ik had de vertraagde en versnelde gemaakt
potverdikkie moonquote:Op maandag 26 december 2022 22:39 schreef Moonlight het volgende:
[..]
Niets is onmogelijk. Het is hoe hard je er zelf voor wil werken. Zo maak je je zelf eigenlijk alleen maar depressiever.
hier in DTSquote:Op maandag 26 december 2022 22:40 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
weet alleen niet meer wat de context was
Thanks lieverdquote:
ik wil werken voor die drugsgebruik, met alcohol wil ik vooralsnog verantwoordquote:Op maandag 26 december 2022 22:39 schreef Moonlight het volgende:
[..]
Niets is onmogelijk. Het is hoe hard je er zelf voor wil werken. Zo maak je je zelf eigenlijk alleen maar depressiever.
ben supertrots op jequote:Op maandag 26 december 2022 22:41 schreef Moonlight het volgende:
[..]
Thanks lieverd
Is gewoon zo. Ik heb ook nog wel eens terugvallen, maar die maken dan alleen maar meer kapot dan dat het wat goeds aanricht. Dus alcohol/drugs is gewoon troep wat je helemaal kapot maakt. En ik wil dan echt wel graag iemand helpen.
Het is niet onmogelijk te stoppen met gebruiken, ook al staat het op elke poster van het bushokje. Of staat er een fles bij een vriend op tafel. Jij hoeft het nog niet te nemen. Cola met vanille is ook heel lekker.
Helemaal met je eens op die laatste zin na. Colaquote:Op maandag 26 december 2022 22:41 schreef Moonlight het volgende:
[..]
Thanks lieverd
Is gewoon zo. Ik heb ook nog wel eens terugvallen, maar die maken dan alleen maar meer kapot dan dat het wat goeds aanricht. Dus alcohol/drugs is gewoon troep wat je helemaal kapot maakt. En ik wil dan echt wel graag iemand helpen.
Het is niet onmogelijk te stoppen met gebruiken, ook al staat het op elke poster van het bushokje. Of staat er een fles bij een vriend op tafel. Jij hoeft het nog niet te nemen. Cola met vanille is ook heel lekker.
je kan het maar voor 1 iemand doen Maanquote:Op maandag 26 december 2022 22:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik wil werken voor die drugsgebruik, met alcohol wil ik vooralsnog verantwoord.
wilskracht is heel makkelijk voor mensen die gelukkig zijn, die niet alleen ziijn, die mense hebben voor wie ze het allemaal doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |