quote:Dansende paarden, de draaimolen draait
Of de tijd stil heeft gestaan
Hijgende paarden, de draaimolen draait
Totdat de tijd toe zal slaan
Dansende paarden, de draaimolen draait
Of de tijd stil heeft gestaan
Kreunende paarden, de draaimolen draait
Totdat het hout is vergaan
quote:Children are innocent, yeah
Teenagers fucked up in the head
Adults are even more fucked up
And elderlies are like children
Will there be another race
To come along and take over for us?
Maybe Martians could do
Better than we've done
quote:
Wat van wie?quote:Watching the season parade
Dying trees, and neon spars, and plastic Santas
For a penny urging to celebrate, ding dong ding dong
Idem, was eigenlijk gewoon een excuus om de Kerst Fay weer eens te posten:quote:Op vrijdag 23 december 2022 09:58 schreef iggyinthehouse het volgende:
Mijn alltime kerstfavoriet: Fay Lovsky - Christmas was a friend of mine
BB Kingquote:Op maandag 26 december 2022 12:32 schreef tong80 het volgende:
Wat was de Nederlandse bijdrage aan Live Aid ? 😋
Voordat het jaar voorbij is:quote:
Standquote:Op vrijdag 30 december 2022 11:49 schreef methodmich het volgende:
Crowded House - Don't Dream It's Over
Simon and Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
Technotronic - Get Up! (Before The Night Is Over)
Sophie Ellis Bextor - Get Over You
Alanis Morissette - Head Over Feet
John Lennon, Yoko Ono & Plastic Ono Band - Happy Xmas (War Is Over)
Volumia! - Het Is Over
Lenny Kravitz - It Ain't Over 'Til It's Over
No Mercy - Kiss You All Over
Status Quo - Rockin' All Over The World
Geen idee.quote:Op vrijdag 30 december 2022 12:09 schreef methodmich het volgende:
Overal zijn inmiddels jaarlijsten opgedoken. Zo ook bij Pitchfork. Welk album werd door deze muziekwebsite uitgeroepen tot plaat van het jaar 2022?
Ja, jij kopt hem in.quote:
Standquote:
Standquote:
quote:I need a reminder
Something you can see
Something on my finger
Shining so brightly
quote:"" is a song by American trumpeter
from his 27th studio album Released as the second single from Keep Your Eye on Me on March 14, 1987, by A&M Records, the song features lead and background vocals by American singers
and
.
Inderdaad, ? is Lisa Keith (wie kent haar niet..)quote:Op maandag 2 januari 2023 11:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Herb Alpert & Janet Jackson & ? - Diamonds
OK, wie weet dit te herleiden tot welke song en de bijbehorende uitvoerende?quote:Ik zal de geur van de schuren inademen
Vrede voor wie er zal zijn en voor de bakkers
Regen zal ik zijn, regen jij zult zijn
Mijn ogen zullen helder worden en de sneeuwvelden zullen bloeien
We zullen leren lopen
Hand in hand samen wandelen, zondag
Klaus und Klaus, bekend van de cover van The Wild Rover (en van het origineel van er staat een paard in de gang)quote:
Ik ook, is ook geen enkele reden toe…quote:Op dinsdag 3 januari 2023 21:09 schreef cafca het volgende:
Om Margriet Eshuis nou een oude doos te noemen vind ik een beetje oneerbiedig...
Baccara ?quote:Op dinsdag 3 januari 2023 20:52 schreef MadMaster het volgende:
Die is niet veel veranderd…
[ afbeelding ]
Nog eentje uit de oude doos, wie?
Met ook een 'Get Up And Boogie'...quote:
On with the show...quote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:04 schreef Geluiden het volgende:
Zag ik volgens mij een keer bij een Doe Maar docu, was hun oude bassist Piet Dekker toch?
Harry Bannink ?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:13 schreef Geluiden het volgende:
Mijn dochter is dol op de liedjes van Sesamstraat. Stiekem kan ik ook wel genieten van de teksten en composities, omdat deze meestal zijn geschreven door Henny Vrienten. Met welke componist (1929-1999), die ook voor Klokhuis veel muziek maakte, werkte Henny jarenlang samen aan sommige van deze liedjes?
Standquote:
Je hebt gelijk. Stonden wel ooit in hun voorprogramma, maar dat was zo'n 20 jaar eerder.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 16:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die deden het toen al een tijdje niet meer...
Klopt, maar alleen bij hun Duitse concerten, in Paradiso stond een band waar ik nooit meer iets van gehoord heb.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dukes of Hazzard in the classroom
Doe anders maar een andere vraag, punt hoef ik zo niet…quote:Op vrijdag 6 januari 2023 17:37 schreef bartrid het volgende:
ah kut, ja inderdaad. Dat is Rebecca Black. Beetje gemist.
quote:Gonna have fun in the city
Be with my girl, she's so pretty
Tuurlijkquote:
Macarena Los Trios ?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:00 schreef MadMaster het volgende:
Wat was/waren in 1993 de langst op de #1 plek van de Top 40 bivakkerende song(s) van wie?
Evenmin…quote:
De eerste is Whitney Houston (we’ve got a problem) - I will always love youquote:Op vrijdag 6 januari 2023 19:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Evenmin…
Het gaat om een cover door een zangeres met wie het niet goed is afgelopen én een song die de comeback betekende voor een zanger die inmiddels ook al niet meer onder ons is…
Beide 6 weken op #1 in 1993…quote:Op vrijdag 6 januari 2023 20:13 schreef cafca het volgende:
I would do anything for love van Meatloaf?
Hmmm, ik zie dat je je 1e antwoord geëdit hebt.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 20:11 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
En Meat Loaf - I’d do anything for love (but I won’t use brackets to make my song titles unnecissarily long)
Prima. Ik had Cafca niet gezien.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 20:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hmmm, ik zie dat je je 1e antwoord geëdit hebt.
Ik weet niet of de spelregels nog ergen beschikbaar zijn, maar het was altijd een regelmdat dat niet mocht, omdat niet te controleren valt wanneer dat gedaan is…
Welke band?quote:wordt in 1983 opgericht. Jeroen Haamers (zang/gitaar), Johnny Zuidhof (drums) en Eric Haamers (contrabas) besluiten na enkele maanden nummers coveren van Elvis Presley, Johnny Burnette en Gene Vincent eigen nummers te gaan schrijven. In 1985 wordt het eerste
album uitgebracht, wat leidde tot aanzienlijke (inter)nationale erkenning.
De tweede helft van de jaren tachtig en de eerste helft van de jaren negentig staan in het teken van tournees door West-Duitsland, Frankrijk, Japan, Spanje, Zwitserland, Oostenrijk en Engeland. De band is headliner op talloze internationale festivals, waaronder vele malen in de tempel van de neobilly, The KlubFoot in Londen.
Batmobile out of Hell, inderdaad!quote:
Vraag hersteld.quote:
Jaquote:
N........quote:Op zaterdag 7 januari 2023 12:05 schreef cafca het volgende:
Mjah, ik kan best wat Nederlandse John Peel-bandjes bedenken (Nasmak, Clan of Xymox, Eton Crop....), maar die komen allemaal niet uit Deventer
Standquote:
quote:is a British house music project from Glasgow, Scotland, assembled by producer, DJ and vocalist John Reid.
Nightcrawlers...quote:Op maandag 9 januari 2023 10:59 schreef iggyinthehouse het volgende:
is a British house music project from Glasgow, Scotland, assembled by producer, DJ and vocalist John Reid.
Standquote:
Over wie gaat dit?quote:ambitie om acteur te worden werd tenietgedaan door de afwijzing door de toneelschool. Rond 1965 was hij actief als zanger in de Gooische band The Caps, en in 1967 maakte hij met Peter Koelewijn onder de naam You and me een single. Toen
door Phonograms verkoopafdeling werd ontslagen, werd hij door de afdeling Artiesten en repertoire van hetzelfde bedrijf aangetrokken, en werd hij aangesteld als producer voor de afdeling "Pop". De dan twintigjarige
is op dat moment verantwoordelijk voor groepen als Zen, Group 1850, Q65, The Motions, The Dukes, en The Sound Magics en Big Wheel. Opmerkelijk is dat
soms de solozang voor zijn rekening neemt bij die groepen. Dit is het geval bij Mother No-Head van Group 1850 en If I Stay Too Long van Big Wheel.
Eddy Ouwens ?quote:
Neushoorn!quote:Op dinsdag 10 januari 2023 11:39 schreef iggyinthehouse het volgende:
Da's Kamahl....Hans van Hemert dan?
Inderdaad, de grote man achter Twenty 4 Sevenquote:
Welk nummer van wie?quote:I'm not content to be with you in the day time
Girl, I want to be with you all of the time
The only time I feel alright is by your side
Girl, I want to be with you all of the time
quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:41 schreef slaveloos het volgende:
the kinks - all day and all of the night
wat van wie?quote:Marry him
Marry me
I'm the one that loved you baby can't you see?
Ain't got no future or family tree
quote:
Wat van wie?quote:Think of you with pipe and slippers,
think of her in bed.
Laying there just watching telly,
then think of me instead.
I'll never grow so old and flabby,
that could never be.
.....
quote:
De kern van de band kwam uit Hull, dus waarschijnlijk vonden ze dat al nooit.quote:Op donderdag 12 januari 2023 09:02 schreef cafca het volgende:
Ze vonden het zuiden niet meer zo mooi?
'No more musical differences'?quote:Op donderdag 12 januari 2023 09:05 schreef Litpho het volgende:
[..]
De kern van de band kwam uit Hull, dus waarschijnlijk vonden ze dat al nooit.
Desalniettemin, niet het juiste antwoord. Het correcte antwoord is een inversie van een cliché, zoals je van The Beautiful South zou verwachten.
Dichtbij genoeg. "Musical similarities".quote:
quote:
Om de vaart er in te houden reken ik het goedquote:Op vrijdag 13 januari 2023 11:30 schreef Lonaa het volgende:
Ik ging er vanuit dat het iets met Jeff Beck was, maar ik weet niet wat.
Om de vaart erin te houden.quote:
Zekerquote:
quote:On November 15, 2022, it was announced that [Band] was nominated for three Grammy Awards: Best Rock Performance, Best Rock Song and Best Metal Performance.
Zeker. En weer terug naar jou.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 16:04 schreef pipster het volgende:
Turnstile wellicht, die hadden wel wat nominaties en zijn plots best hip geworden.
quote:Hey, what's wrong with you?
You're looking kinda down to me
'Cause things ain't getting over
Listen to what I say
Turn Around - Phats & Small…quote:Op zondag 15 januari 2023 19:37 schreef pipster het volgende:
Oops beetje vergeten
[..]
Welk nummer van wie?
Yes, en weer doorquote:
... en een briljante, als ik zo vrij mag zijn.quote:
Cindy und Bert ?quote:Op maandag 16 januari 2023 16:02 schreef MadMaster het volgende:
Ingrid was de opvolgster van de eerste zangeres van het duo, van wie de mannelijke helft van het duo op het podium regelmatig beweerde dat ze geen borsten had.
En dan iemand als vervanger aannemen met de naam 'Kup'…
Rosie en Andres ?quote:Op zondag 15 januari 2023 20:50 schreef MadMaster het volgende:
Met wie vormde Ingrid Kup een duo onder welke naam?
Dat is het eerste duo en dus maar voor 50% juist.quote:
Briljant, hoe kwam je er op?quote:
Ik denk dat het een generatie dingetje is, ik ben afkomstig uit de 60's en ben dankzij mijn ouders opgegroeid met dit soort muziek...quote:dit soort dingen zijn echt wel een hiaat in mijn muziekkennis. toen was ik te jong en daarna nooit meer opgepikt.
quote:
quote:When we dance I want to lead
When you turn yourself around alone
Let us control you a bit
I'll show you how to walk right
We create a lovely round dance
quote:Wenn getanzt wird will ich führen
Auch wenn ihr euch alleine dreht
Lasst euch ein wenig kontrollieren
Ich zeige euch wie's richtig geht
Jawohl!quote:
kovacsquote:Op vrijdag 20 januari 2023 08:59 schreef Berkery het volgende:
Welke zangeres bracht deze week haar nieuwste single, een duet met Till Lindeman, uit?
S T A N Dquote:
quote:Op vrijdag 20 januari 2023 14:12 schreef Geluiden het volgende:
Heb het opgezocht, maar kende het niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
Het is wel goed zo…quote:
...en van de poes van zijn grootje, ja!quote:Op zondag 22 januari 2023 11:52 schreef methodmich het volgende:
Was dat niet Rob de Nijs, ook wel bekend van Zondaaaagggg, zondaaggggg?
quote:And Who You Think You Are Screaming Hollywood Burn?
If You Really Want To Stop It Then Burn Your Sperm
S T A N Dquote:
Welk nummer van wie?quote:Please don't talk about love tonight
Please don't talk about sweet love
Please don't talk about being true
And all the trouble we've been through
Ah, please don't talk about all of the plans
We had for fixin' this broken romance
I want to go where the people dance
I want some action
I want to live
quote:Op maandag 23 januari 2023 12:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
I Love The Nightlife - Alicia Bridges
Ik dacht altijd dat ik t verkeerd verstond...blijkt je t echt te zeggenquote:
Een Frank Farian product uit Oostenrijk met deze cover als grootste hit hier:quote:
quote:,
just a little bit
And take it easy, show you're likin' it
And lover, you know that we're gonna hit
The heights cause I'm sure that we're made to fit
Together just like pieces of a
Jigsaw puzzle, what's the hustle
quote:A place where nobody dared to go
The love that we came to know
They call it(it takes your breath and it'll leave you blind)
S T A N Dquote:Op dinsdag 24 januari 2023 16:38 schreef slaveloos het volgende:
Olijfje Newton John met ELO met xanadu
Jazeker yquote:
quote:England's not the mythical land of Madame George and roses
It's the home of police who kill![]()
And I love my boy and that's why I'm leaving
I don't want him to be aware that there's
Any such thing as grieving
Black boys on mopeds van Sinead.quote:
quote:Op donderdag 26 januari 2023 21:06 schreef slaveloos het volgende:
Hyper hyper
Back in the UK
How much for the fish
quote:And I can't believe that she really wants to leave me
And it's getting me so, it's getting me so
O Jazeker. Van scooter naar motorenquote:
Prachtplaat.quote:
quote:Every night my dream's the same
Same old city with a different name
They're not coming to take me away
I don't know why, but I know I can't stay
S T A N Dquote:
Welk nummer van wie?quote:I feel so unsure
As I take your hand and lead you to the dance floor
As the music dies, something in your eyes
Calls to mind a silver screen
And all its sad good-byes
George michael- Careless whisperquote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:53 schreef pipster het volgende:
Owww, vraag stellen natuurlijk. Voor de rappe quizzer.
[..]
Welk nummer van wie?
S T A N Dquote:
Wie?quote:Who is the man
That would risk his neck for his brother, man?
tuurlijkquote:
quote:It was performed bycast member Nancy Cartwright, with backing vocals from American singer Michael Jackson, alongside additional vocals from Dan Castellaneta. Jackson also produced the song, which was written by American recording artist Bryan Loren.
yes!quote:Op maandag 30 januari 2023 11:36 schreef Geluiden het volgende:
Aangezien Dan de stem doet van Homer Simpson, gok ik op Do the Bartman? Van.. The Simpsons?
quote:In 2019, he wrote and performed the theme song for Jim Jarmusch's horror-comedy movie The Dead Don't Die, in which he also appeared as "Zombie".
Tom Waits?quote:
Eens. Script was misschien iets té zelfbewust. Bovendien een punt voor jou.quote:Op maandag 30 januari 2023 14:54 schreef Z het volgende:
Sturgill Simpson. Bizarre film. Niet helemaal gelukt imho.
quote:Bij het grote internationale publiek brak(opnieuw) door, toen vanaf eind jaren '90 de
heruitgaven van de compilatieserie
) verschenen en zijn muziek in 2005 werd gebruikt voor de soundtrack van Jim Jarmusch' film 'Broken Flowers'.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |