abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207181415
pi_207181461
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 22:26 schreef Tele6 het volgende:
Ik hoorde vandaag dat er morgen na werk een "spontane" kerstborrel (eigen hapjes en drankjes meenemen) gaat zijn met onze hele verdieping.

Nou heb ik de afgelopen dagen thuisgewerkt. M'n ouders testen allebei positief en hebben dezelfde klachten als ik, ik test dan wel negatief maar ik hoest en snotter nog flink en dan lijkt het me niet handig om naar m'n werk in het ziekenhuis te gaan.

Collega vandaag zei "kom op, gewoon komen, hier snottert en kucht iedereen ook en we malen er niet om" maar ik neig ernaar om niet te gaan.

Ik weet alleen niet goed of dit m'n oude sociale-angst-brein is dat uitvluchten aan het verzinnen is omdat met de hele verdieping borrelen eng is (überhaupt, wat doen mensen op een borrel en wat voor hapjes/drankjes zou ik dan mee moeten nemen) of dat het m'n realistische anti-corona-brein is of dat ik me aanstel met de anti-corona. Maar het is een zíekenhuis en ik kan m'n werk prima vanuit huis doen.

Ik neig ernaar om niet te gaan.

Ik heb wel een fles fris en een pak kerstkransjes om eventueel mee te nemen.

*zucht*

@:vlindertje89 jij bent altijd goed met andermans gedachtegangen in dit soort situaties, wat zeg jij? ;)
pi_207181466
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2022 22:56 schreef Candaasje het volgende:
Avond :O

Wie deed vandaag (onder professionele begeleiding) de anesthesie voor zowel een thoracotomie (openen borstholte, moest een tumor tussen de longen worden weggehaald), als pinnen verwijderen uit poot als een hernia operatie?

8-)

Juist, ondergetekende *O*

Wie is nu helemaal afgedraaid en zit met loddige oogjes op de bank?

Ook ondergetekende :')

Maar het was wel gaaf O+
_O_
pi_207181532
Haha :D

Ik moet er wel even bij vermelden dat de echte anesthesist natuurlijk de lead had, dus kan eigenlijk niet echt alle credits zo nemen als ik een beetje deed. Maar het ging lekker en was bizar leerzaam en tof!

@Tele6 produceer je nog liters snot?
Zo nee; heb je zelf zin om te gaan? Of doe je het meer voor je collega’s?
pi_207181617
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2022 23:08 schreef Candaasje het volgende:
Haha :D

Ik moet er wel even bij vermelden dat de echte anesthesist natuurlijk de lead had, dus kan eigenlijk niet echt alle credits zo nemen als ik een beetje deed. Maar het ging lekker en was bizar leerzaam en tof!

@:Tele6 produceer je nog liters snot?
Zo nee; heb je zelf zin om te gaan? Of doe je het meer voor je collega’s?
Liters snot, check. Van dat mooie groengele O+ :9
Slijmerig hoestje, check.
:{

Ik denk dat ik het vooral zou doen omdat ik bang ben dat mensen me stom vinden als ik niet kom? dat ik wat mis? dat ik geen goede collega ben als ik dit soort extra's mis?

Ik denk ook dat ik me de afgelopen paar weken een beetje te druk heb gemaakt. Veel nieuwe dingen, een ambitieus sportschema, veel onrust op werk, het Sinterklaasfeest en m'n vaders verjaardag. Vrije momenten gebruikt om bij te slapen of om het huishouden te doen. Veel van hetzelfde gegeten. (o.a. twee weken lang shepherd's pie elke dag :') )
Nou ga ik kerst vrij minimaal vieren. Tussen kerst en oud en nieuw komt m'n vriendengroep bij elkaar maar ik kom niet. Oud en nieuw in een klein groepje. Hopelijk heb ik na de kerstvakantie weer wat meer energie en wat meer ruimte in m'n hoofd _O-
pi_207181644
en of ik kerst wel "op de goede manier" vier? ik heb ook al geen kerstversiering in huis, en ik stuur voor het eerst ooit geen zelfgemaakte kaarten (en ik ben erg aan de late kant met de kaarten)
en nu ga ik dus óók al niet naar de kerstborrel?
pi_207181795
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 23:16 schreef Tele6 het volgende:
en of ik kerst wel "op de goede manier" vier? ik heb ook al geen kerstversiering in huis, en ik stuur voor het eerst ooit geen zelfgemaakte kaarten (en ik ben erg aan de late kant met de kaarten)
Slaap er een nachtje over. Morgen is het vast makkelijker om een beslissing te nemen.
Spoilers!
pi_207181900
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 23:16 schreef Tele6 het volgende:
Als je geen energie hebt voor sociale dingen ga je het beetje dat je hebt zeker niet verspillen aan een brave werknemer zijn op een borrel waar je niet heen wil.

Je gaat lekker niet en wie weet krijg je door voor jezelf te zorgen genoeg energie om deze vakantie nog iets leuk te doen met mensen die er voor jou echt toe doen.

Ook is de enige goeie manier de manier die jou past, vandaag en morgen en dit weekend. Wtf Tele, kerst vieren op de goede manier. Hou op met me.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207182688
@Tele6 ik zou inderdaad vooral even kijken hoe je je er zometeen bij opstaan over voelt. Ik merk dat als ik eigenlijk wel wil, ik in de ochtend een stuk minder beren op de weg zie dan 's avonds. Lijken alle beren dus ineens verdwenen, en je hebt er zin in en energie voor? Lekker gaan. Zijn de beren er nog steeds, heb je geen zin of geen energie? Sla alsjeblieft lekker over!
Als je echt denkt dat het met angst voor het sociale deel te maken heeft, zou ik overigens wel gaan, al is het maar eventjes (omdat vaak het gaan zelf de grootste drempel is en het dan meestal heel leuk is als je er eenmaal bent), maar als ik het zo lees dan zit de angst hem eerder in wat 'ze' zullen denken als je niet gaat - en als je dan ook nog eens geen puf en geen zin hebt, zou ik dus juist niet gaan. Ten eerste: 'ze' vinden daar meestal niks van, en als wel, vooral jammer, maar niet meer dan dat. Over hoe iemand kerst invult of viert vinden collega's meestal al helemaal niks. En als ze er al wat van vinden, is dat volstrekt irrelevant :).

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 22-12-2022 06:54:45 ]
pi_207182694
Ik heb overigens als het aan mij ligt nooit kerstdingen in huis (oke dit jaar voor het eerst een lichtgevend hert, maar thats it) en heb behalve wat kaartjes voor de paar buren in de straat ook nog nooit een kerstkaart gestuurd. En die ook alleen maar omdat ze mij allemaal kerstkaart brachten en ik dat zo lief vond. En ik ga ook al niet naar familie met kerst, ook al had mn broertje me wel uitgenodigd tweede kerstdag bij de familie van z'n vriendin (teveel praktische onhandigheden). De enige goede manier om kerst te vieren is de manier waarop jij er zin in hebt. Niet behoort daar ook toe.

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 22-12-2022 06:56:18 ]
pi_207182745
En voor de drie op een rij, wat een kutnacht. Sliep rond 23u, werd 3u wakker en heb sindsdien niet meer geslapen. Ik begon net weer een beetje in slaap te vallen toen mn wekker ging om 6.15. Mn horloge heeft überhaupt geen slaap geregistreerd :')

Vandaag stond op de planning: tentamen bijzitten tot 11u, even heen en weer naar Leiden voor een verjaardags-iets dat niet goed blijft tot na kerst (denk dat ze iets voor me hadden gebakken oid) en lunch, in Amsterdam mn werk laptop ophalen en laten installeren, dan nog een afspraak met collega om tentamen te bespreken en dan 16.30 nog een online meeting met student.

Extra blij nu dat ik niet naar het afdelingsdiner ga dat om 19.00 pas start met inloop :+

Laptop afspraak ga ik verzetten naar 10 januari, ga er in m'n vakantie toch niks mee doen. Hopelijk zijn er surveillanten bij het tentamen zo, dan kan ik om 10u al weg. Dan dus voor de lunch al in Leiden maar wel even thee met collega, en dan ben ik rond 12.30-13u wss wel weer terug. Dan kijken of mn afspraak met collega van 14.30 naar 12.30/13u kan, zodat ik om 13.30/14u naar huis kan en dan hopelijk nog even kan slapen voor de meeting van 16.30 :Z
pi_207182823
Wijze woorden O+

De nieuwe vloek is dat ik stipt om 2 uur moet plassen en dan zeer moeizaam weer inslaap }:| Tevens heb ik zometeen mijn mystery-afspraak in het ziekenhuis *)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_207182885
Yay voor alle Lidl-toetjes. O+

Ik wil vandaag ook nog eens kijken of ze ze weer hebben.
pi_207182889
'morgen. Het wordt al steeds rustiger op kantoor, steeds meer mensen hebben vakantie. Nog eeeeven en ik kan me bij ze aansluiten.
pi_207182892
Oh ja, de s'mores chocolade souffle toetjes vd Lidl zijn ook lekker, vind ik. Voor vanavond staat een pure chocolade salted caramel souffle op de planning.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 december 2022 @ 07:59:51 #16
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207182900
Ik heb thuis alleen een houten kerstboom met ballen lichtjes erin :P. Dat is genoeg.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_207182915
Ik heb ook nog altijd niets in huis voor Kerstmis. Maar van mij mag het allemaal eigenlijk ook wel weer voorbij zijn. Dit jaar doet het me allemaal gewoon even niets. Wat heel vreemd is voor mij, maarja. Wel zin in een paar wat rustigere dagen, dus dat is wel fijn.
pi_207182918
Wanneer is het tijd om naar een andere werkgever te gaan kijken? :+

Mèèèèèn wat had ik vanmorgen geen zin om naar het werk te gaan zeg!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_207182928
Tip van Fles: 19 jaar is te lang ;)

Tevens goedemorgen allen :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_207182978
Goedemorgen!

Het is nevelig buiten, en niet koud. Ik loop een langzaam rondje met drie honden, kan lief nog even slapen.

ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207183009
Dat is een probleem wat ik nog nooit bij de hand heb gehad want ik ben altijd na maximaal 5 jaar weggestuurd :+
pi_207183014
Dagstart gevideobeld met de collega's. Waar ik verwachtte de enige thuiswerker te zijn (want kerstborrel) zitten er een hoop anderen ook thuis. Kennelijk gaat er een verkoudheid en een griep rond naast de corona :') en de mensen die niet ziek zijn blijven ook thuis omdat ze niet net voor de kerst nog ziek willen worden _O-
Wordt een gezellige kerstborrel dan. Ik had niet het idee dat ik veel ga missen ^O^

Verder beroerd geslapen en nog steeds zoveel snot, dus fijn om nu rustig thuis aan de dag te beginnen O+

bedankt @Vanyel en @vlindertje89 voor jullie stof tot nadenken *;
pi_207183075
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:31 schreef Clubsoda het volgende:
Dat is een probleem wat ik nog nooit bij de hand heb gehad want ik ben altijd na maximaal 5 jaar weggestuurd :+
Nouja ik zit niet 13 jaar op dezelfde baan.. iedere 3 jaar wel iets anders.. en nu zelfs een ander land.. maar de manier waarom de werkgever zich hier nu profileert is niet helemaal mijn ding..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_207183090
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 08:45 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Nouja ik zit niet 13 jaar op dezelfde baan.. iedere 3 jaar wel iets anders.. en nu zelfs een ander land.. maar de manier waarom de werkgever zich hier nu profileert is niet helemaal mijn ding..
Dat klinkt als een goede reden om je te oriënteren op iets anders toch?
pi_207183101
Sowieso kan rondkijken nooit kwaad, al is het om bevestigd te krijgen dat je nog wel goed zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')