Mag ik meer verwachten dan dit of is het beste om hier akkoord mee te gaan?quote:Mijn collega is bij u thuis geweest en heeft geconstateerd dat er zowel boven als onderaan inderdaad iets een kromming zit van maximaal 4 mm. Een voordeur mag volgens de garantie bepaling een totale kromming van maximaal 8 mm hebben dus vanuit de leverancier zult u hiervoor niet in aanmerking komen. Daarnaast is de onderkant van de deur niet geschilderd wat erg belangrijk is dat dat altijd wel gebeurd, vocht loopt altijd naar beneden en trekt vervolgens onderin de deur.
Ik kan hiervoor een officieel klachten formulier van onze leverancier invullen maar die zullen dit helaas afwijzen op bovenstaande punten.
Daarom is mijn vraag aan u hoe zouden we dit voor u naar tevredenheid kunnen oplossen? Zouden er tochtprofielen in gezet mogen worden die wat meer diepte op kunnen vangen bijvoorbeeld?
Waarom moet je zelf de onderkant schilderen als je 'm daar koopt inclusief montage?quote:Op woensdag 21 december 2022 20:08 schreef Isane het volgende:
Ik heb 3 jaar geleden via de bauhaus een voordeur aangeschaft inclusief montage. (¤ 2000,-)![]()
Nu kwam ik er laatst achter dat er linksboven van de deur toch veel tocht doorheen komt.
Bauhaus is hier geweest en we hebben gezien dat de deur krom getrokken is.
We zijn wel vergeten om de onderkant te schilderen, maar de voordeur staat onder een carport.
Nu wil bauhaus het als volgt oplossen
[..]
Mag ik meer verwachten dan dit of is het beste om hier akkoord mee te gaan?
Ja naja exclusief schilderwerk. We hadden er zelf niet aan gedacht om de onderkant te schilderen, is ook bijna niet te doen.quote:Op woensdag 21 december 2022 20:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom moet je zelf de onderkant schilderen als je 'm daar koopt inclusief montage?
ja goede vraag, de tocht viel mij deze winter op.quote:Op woensdag 21 december 2022 20:22 schreef Geerd het volgende:
En in de zomer niet weer recht? Misschien werkt die iets.
Zou gewoon akkoord gaan met die tochtstrippen altijd mooi meegenomenquote:Op woensdag 21 december 2022 20:24 schreef Isane het volgende:
[..]
ja goede vraag, de tocht viel mij deze winter op.
Dus lastig te beantwoorden.
Als ik een waterpas tegen de deur aan zet dan zie je dat het gedeelte onder het slot recht is, en erboven buigt het naar binnen. Dus het is aan de bovenkant krom getrokken.quote:Op woensdag 21 december 2022 20:47 schreef qajariaq het volgende:
Als de kromming werkelijk boven zit en dus de deur niet scheef gemonteerd is dan lijkt mij dat het niet schilderen van de onderkant daar weinig mee te maken heeft. Zo die onderkant wel alsnog even 'raken' denk ik.
Maar als keihard staat dat 8 mm de tolerantie grens is dan doe je daar weinig aan en dus zou ik akkoord gaan met die tochtstrippen. Dat gezegd hebbend vind ik wel dat bijna een cm scheef op nog geen meter deur van slot tot bovenkant best wel veel is.
Dat klopt wat je zegt idd, er zit wel een 3 punts sluiting in.quote:Op woensdag 21 december 2022 20:55 schreef Marsenal het volgende:
Dat is nogal een marge zeg, daar steek je vrij eenvoudig een koevoetje tussen
Een kromming hoeft niet rond te lopen, hij kan ook aan het einde opeens veel meer wijken. En in je 3puntssluiting zit ook wel een paar mm speling.quote:Op woensdag 21 december 2022 21:01 schreef Isane het volgende:
[..]
Als ik een waterpas tegen de deur aan zet dan zie je dat het gedeelte onder het slot recht is, en erboven buigt het naar binnen. Dus het is aan de bovenkant krom getrokken.
[..]
Dat klopt wat je zegt idd, er zit wel een 3 punts sluiting in.
Maar nu ik dat zo zeg, de 3 punt sluiting heeft altijd gewerkt, dus dan moet de kromming al vanaf het begin zijn.... Anders had ik daar ook problemen mee gehad....
Snap ikquote:Op woensdag 21 december 2022 21:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een kromming hoeft niet rond te lopen, hij kan ook aan het einde opeens veel meer wijken. En in je 3puntssluiting zit ook wel een paar mm speling.
Dus je conclusie is wellicht iets te voorbarig.
quote:Het schilderen van omkanten van draaiende delen, zoals ramen en deuren, hoort bij het buitenschilderwerk. Het gaat hierbij om de onder- en bovenzijde en de sluitzijde. De scharnierzijde wordt in de praktijk nooit mee geschilderd. De bovenzijde wordt vaak niet meegenomen. Dit laatste is overigens meestal geen probleem. Visueel is het in de meeste gevallen niet te zien en technisch is het vaak niet echt noodzakelijk.
Ik ga ermee akkoord, hout werkt nu eenmaal.quote:Op woensdag 21 december 2022 21:10 schreef Isane het volgende:
[..]
Snap ik
De kromming is op deze foto duidelijk te zien: https://ibb.co/g4zybKK
Mijn ervaring is dat vocht wel degelijk voor kromtrekken kan zorgen. Ik weet niet hoe en waar kiertjes zitten waar vocht in kan, maar 't kan helpen de hele deur opnieuw in een kwaliteitslak te zetten (na droging)quote:Op woensdag 21 december 2022 21:42 schreef Isane het volgende:
Dan ga ik akkoord met de rubbers.
Dank voor de reacties
Nee nooit, alleen in de nachtquote:Op donderdag 22 december 2022 07:53 schreef Deshain het volgende:
Deur altijd keurig in de 3-puntssluiting gehad, ook als je thuis bent?
Dat zijn vrij normale prijzen.quote:Op donderdag 22 december 2022 20:44 schreef Cockwhale het volgende:
2000 euro voor een (bagger) voordeur
Wel voor een kwaliteitsdeur incl. afhangen.quote:Op vrijdag 23 december 2022 10:55 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat zijn vrij normale prijzen.
Dat hebben ze ook gedaan, blijkbaar binnen de marges. Dat hun leveranciers weer krom hout aanleveren tja... je ziet het helaas steeds vaker tegenwoordig door schaarste. Denk dat ze zelf dan ook met minder marge gaan rekenen. 4mm is makkelijk op te vangen met strips... meestal zitten die er al standaard op.quote:Op vrijdag 23 december 2022 10:56 schreef blomke het volgende:
[..]
Wel voor een kwaliteitsdeur incl. afhangen.
Nja wij hadden een nieuwe keuken incl montage. Bleek achteraf dat je electra en waterafvoer zelf maar moet regelen.quote:Op woensdag 21 december 2022 20:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom moet je zelf de onderkant schilderen als je 'm daar koopt inclusief montage?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |