abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207171070
Heb je wel eens een schim of geest gezien?
Misschien in je dromen?
Vertel hier jouw ervaringen, ook als je twijfelt :)

TS begint:
Ik zag als kind een meisje boven mijn wekker zitten. Ik werd vaak 's nachts wakker, keek dan naar mijn wekker en dan zag ik haar, ze stak haar armen uit naar mij en krijste heel hoog. Als ik dan gillend "wakker werd" (ik had het idee dat ik al wakker was) had niemand het gillen gehoord. Later heb ik een keer overdag hetzelfde gekrijs gehoord, ik liet mijn glas vallen uit schrik. Wederom had niemand anders het gehoord. Op een gegeven moment ging het over en heb ik het nooit meer ervaren. Misschien was het een hersenschim als ik half wakker/half slapend was. Misschien ook niet.

Ik heb ook een keer een gouden schim boven mijn bed gezien, vlak nadat mijn opa was overleden. Ik heb altijd het gevoel gehad dat hij afscheid kwam nemen.
All I need is the rhythm divine
Lost in the music, your heart will be mine
All I need is to look in your eyes
Viva la musica, say you'll be mine
  woensdag 21 december 2022 @ 12:47:41 #2
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_207171833
Ik heb het jaaaaaaaren geleden gehad. Ik zag toen mijn opa in mijn kamer staan was op mijn 7e al overleden.
Was een vrije enge gewaarwording.
Aan het typen...
pi_207172043
Geen verschijningen gezien, in de vorm van schimmen oid. In mijn kindertijd wel eens dat er mijn naam genoemd werd, hardop/hard fluisterend...er was niemand in de kamer of in de buurt. Na lange tijd is dat niet meer voorgekomen.
I want to believe...
pi_207179457
quote:
16s.gif Op woensdag 21 december 2022 12:47 schreef Gibson88 het volgende:
Ik heb het jaaaaaaaren geleden gehad. Ik zag toen mijn opa in mijn kamer staan was op mijn 7e al overleden.
Was een vrije enge gewaarwording.
Kon je echt goed zien dat het je opa was of was het meer een gevoel?
  donderdag 22 december 2022 @ 10:09:10 #5
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_207183581
quote:
17s.gif Op woensdag 21 december 2022 21:30 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Kon je echt goed zien dat het je opa was of was het meer een gevoel?
Aan de vorm van gedaante en typerende hoed en het voelde zo. Het voelde meteen van He dat is mijn Opa.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gibson88 op 22-12-2022 10:17:55 ]
Aan het typen...
  vrijdag 23 december 2022 @ 13:38:39 #6
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_207199431
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 13:07 schreef NoFoksGiven het volgende:
Geen verschijningen gezien, in de vorm van schimmen oid. In mijn kindertijd wel eens dat er mijn naam genoemd werd, hardop/hard fluisterend...er was niemand in de kamer of in de buurt. Na lange tijd is dat niet meer voorgekomen.
Wtf dit heb ik in mijn kindertijd ook gehad. Ook als ik in bed lag op mijn eigen kamer en niemand in de buurt dat er een stem aan de andere kant van de kamer mijn naam zei.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  zondag 25 december 2022 @ 10:56:19 #7
183088 El_Thijs
Brabo Bastard
pi_207223252
Nooit echt zelf gezien, lijkt me wel interessant om eens mee te maken :)

Ik kan maar 1 ding bedenken dat het dichtst in de buurt komt: ik woonde nog thuis, en toen ik wakker werd hoorde ik duidelijk mijn deurklink op en neer gaan. Er was verder niemand thuis behalve ik. Was wel even verbaasd.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_207226867
Nooit echt gezien, weleens iets bijzonders ervaren. Het leek op een droom, maar het voelde als werkelijkheid en -zonder op de details in te gaat-was heel troostend.
pi_207226880
Alles wat je half slapend meemaakt telt natuurlijk niet mee. Wie heeft er wel eens bij zijn volle verstand wat gezien ?
pi_207228078
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 15:04 schreef Sjemmert het volgende:
Alles wat je half slapend meemaakt telt natuurlijk niet mee. Wie heeft er wel eens bij zijn volle verstand wat gezien ?
Ik ben een jaar of 10 geleden uitgeweken op de scooter voor een overstekende vrouw met kind. Toen ik omkeek waren ze er niet, heel raar.

Bij de begraafplaats van een vriend van mij vliegt bijna altijd een geel botervlindertje mee :)
pi_207228117
Ik schrok laats wakker. Mijn opa en mijn tante stonden voor me. Geen idee waarom, het was een droom maar ik zat rechtop in bed en zei "OH Hallo"
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_207404170
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:38 schreef 2NutZ het volgende:

[..]
Wtf dit heb ik in mijn kindertijd ook gehad. Ook als ik in bed lag op mijn eigen kamer en niemand in de buurt dat er een stem aan de andere kant van de kamer mijn naam zei.
Inderdaad freaky. Een klasgenootje van me had dat ook. Hij herkende wel de stemmen als zijnde mensen die hem bekend waren (maar niet overleden ofzo).
I want to believe...
pi_207404379
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:49 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Inderdaad freaky. Een klasgenootje van me had dat ook. Hij herkende wel de stemmen als zijnde mensen die hem bekend waren (maar niet overleden ofzo).
Kinderen zijn daar soieso véél gevoeliger voor.
pi_207420034
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:06 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Kinderen zijn daar soieso véél gevoeliger voor.
Weet je waarom dat is?
I want to believe...
pi_207426763
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 16:52 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Weet je waarom dat is?
Omdat ze nog voor alles open staan? Niet denken dat dingen niet kunnen?
pi_207426864
quote:
17s.gif Op donderdag 5 januari 2023 07:57 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Omdat ze nog voor alles open staan? Niet denken dat dingen niet kunnen?
Klinkt aannemelijk inderdaad.
I want to believe...
pi_207426905
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 08:22 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Klinkt aannemelijk inderdaad.
Hahaha ik dacht dat jij mij het antwoord ging geven. Ja ze zeggen vaak dat kinderen nog onbevooroordeeld zijn en daardoor veel ontvankelijker.
pi_207427215
quote:
17s.gif Op donderdag 5 januari 2023 08:28 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Hahaha ik dacht dat jij mij het antwoord ging geven. Ja ze zeggen vaak dat kinderen nog onbevooroordeeld zijn en daardoor veel ontvankelijker.
Hahaha, nee was een oprechte vraag!
I want to believe...
  donderdag 5 januari 2023 @ 09:15:36 #19
183088 El_Thijs
Brabo Bastard
pi_207427221
quote:
17s.gif Op donderdag 5 januari 2023 08:28 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Zoiets soortgelijks hebben dieren toch ook? Althans, dat ze ontvankelijker zijn of gewoon een betere perceptie hebben.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_207427388
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 09:15 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Zoiets soortgelijks hebben dieren toch ook? Althans, dat ze ontvankelijker zijn of gewoon een betere perceptie hebben.
En (afhankelijk van het dier) zien meer, ruiken beter, horen meer.
I want to believe...
  donderdag 5 januari 2023 @ 09:42:22 #21
501482 ThatWoman
Drives me nuts.
pi_207427399
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 09:15 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Paarden en honden voelen heel goed aan of iemand goedaardig is en hoe ze in hun emotie zitten. Paarden worden daarom ook veel in therapie gebruikt, zij lopen van je weg zolang jij niet kalm van binnen bent.
Honden kunnen soms heel heftig op een mens reageren zonder enige aanleiding. Katten kunnen staren naar onzichtbare dingen of daar van wegrennen, het is niet zeker wat zij dan zien :P
  vrijdag 10 februari 2023 @ 23:18:25 #22
353856 Stoepboer
Stoep met boeren.
pi_207943922
Van m'n 12 tot 24 vrijwel dagelijks, en het liep enorm uit een. Van zwarte schimmen op mijn kamer tot witte gedaantes in de achtertuin of bijvoorbeeld een soort mistvorming in de huiskamer. Ik heb ook wel eens een blauwe entiteit gezien (?). Vroeger met regelmaat ook iemand op de trap van de zolder horen lopen, terwijl m'n pa en ma beneden zaten. of bij mijn vriendin thuis toen we in bed lagen dat de overloop geheel verlicht werd met baby blauw licht :? , we zaten beide redelijk verbaasd in bed, ik baal nog steeds dat ik niet ben gaan kijken.

Gelukkig is er de afgelopen 5 jaar redelijk rustig gebleven.

Ik heb heel af en toe dat ik mezelf raar voel als ik langs een willekeurig huis loop en dan naar dat huis kijk, alsof er een bepaalde negatieve energie in dat huis zit.

[ Bericht 33% gewijzigd door Stoepboer op 10-02-2023 23:40:33 ]
Vervelende stoepboer!
pi_207946078
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 23:18 schreef Stoepboer het volgende:
Van m'n 12 tot 24 vrijwel dagelijks, en het liep enorm uit een. Van zwarte schimmen op mijn kamer tot witte gedaantes in de achtertuin of bijvoorbeeld een soort mistvorming in de huiskamer. Ik heb ook wel eens een blauwe entiteit gezien (?). Vroeger met regelmaat ook iemand op de trap van de zolder horen lopen, terwijl m'n pa en ma beneden zaten. of bij mijn vriendin thuis toen we in bed lagen dat de overloop geheel verlicht werd met baby blauw licht :? , we zaten beide redelijk verbaasd in bed, ik baal nog steeds dat ik niet ben gaan kijken.

Gelukkig is er de afgelopen 5 jaar redelijk rustig gebleven.

Ik heb heel af en toe dat ik mezelf raar voel als ik langs een willekeurig huis loop en dan naar dat huis kijk, alsof er een bepaalde negatieve energie in dat huis zit.

Wat veel! Heb je een idee waardoor het nu rustiger is geworden?

Wat voor gevoel kreeg je bij dat blauwe licht? En voelden de zwarte schimmen naar/eng vergeleken met de witte schimmen of dat niet?
pi_207946298
quote:
17s.gif Op zondag 25 december 2022 17:49 schreef Speedfight het volgende:

Bij de begraafplaats van een vriend van mij vliegt bijna altijd een geel botervlindertje mee :)
Van geesten weet ik niets, van dieren wat meer.

Van deze soort vlinder heb ik nog nooit gehoord, maar begraafplaatsen
zijn in de regel erg geschikt voor vlinders. Bovendien zijn sommige vlinders absoluut niet schuw en bovendien terretoriaal.

Wanneer ik in de zomer in de tuin zit, is er altijd een Atalanta die vaste rondjes vliegt. Wanneer ik op mijn stoel erin ga zitten, landen de beestjes soms op mijn hoofd.
pi_207946346
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 09:46 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Van geesten weet ik niets, van dieren wat meer.

Van deze soort vlinder heb ik nog nooit gehoord, maar begraafplaatsen
zijn in de regel erg geschikt voor vlinders. Bovendien zijn sommige vlinders absoluut niet schuw en bovendien terretoriaal.

Wanneer ik in de zomer in de tuin zit, is er altijd een Atalanta die vaste rondjes vliegt. Wanneer ik op mijn stoel erin ga zitten, landen de beestjes soms op mijn hoofd.
Ik heb inderdaad bijna altijd een geel botervliegje dat met mij meevliegt op de begraafplaats naar een graf.
pi_207946921
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 09:48 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Ik heb inderdaad bijna altijd een geel botervliegje dat met mij meevliegt op de begraafplaats naar een graf.
Aha, zo botervlieg als in butterfly, goedemorgen hatseflats22 zeg 😁
pi_207946974
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 10:29 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Aha, zo botervlieg als in butterfly, goedemorgen hatseflats22 zeg 😁
Hahaha nee ik zeg t helemaal verkeerd, ik dacht dat t zo heette hahaha. Citroenvlinder zal t zijn denk ik. Klein geel vlindertje.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 23:47:09 #28
353856 Stoepboer
Stoep met boeren.
pi_207958862
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 09:33 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Wat veel! Heb je een idee waardoor het nu rustiger is geworden?

Wat voor gevoel kreeg je bij dat blauwe licht? En voelden de zwarte schimmen naar/eng vergeleken met de witte schimmen of dat niet?
Ja dat was me een tijd hoor, redelijk wat dingen gezien. Er was nooit interactie, als ik heel eerlijk mag zijn denk ik ook niet dat geesten/entiteiten/schimmen etc. intelligent zijn, dus ook geen contact of bepaalde verbinding mogelijk die je soms wel eens in spannende verhalen leest.

Moet zeggen dat ik aardig geschrokken ben toen er een witte gedaante in de tuin stond, dat zal ik niet snel vergeten. Of dat ik iemand in de deurpost van m'n slaapkamer zag staan ( dat was de eerste kennismaking met entiteiten).

Verder ben ik nooit echt geschrokken, na een tijdje weet je ook niet beter hoor, haha. Heb er verder ook nooit echt een raar gevoel bij gehad, ook bij die blauwe schimmen niet. Ik ben juist harder geschrokken van de witte schimmen dan van de zwarte. :9

Wat wel misschien een beetje tegenstrijdig is, is dat ik erg sceptisch probeer te blijven, ik heb bijvoorbeeld ook genoeg dingen meegemaakt die achteraf misschien gewoon verklaarbaar kunnen zijn. Ik denk dat een aanzienlijk percentage van de de dingen die men ziet gewoon verklaarbaar is.

Ik ben bijvoorbeeld ook absoluut geen voorstander van apparatuur, neem nou die zogenaamde Spirit Box, EPV apparatuur of EMF meters. Je kan veel opvangen, maar dat zijn geen geesten, dat is gewoon commerciële meuk. LiDAR kan misschien wel interessant zijn omdat deze scans erg accuraat en zeer betrouwbaar zijn, er zijn op Reddit bijvoorbeeld al een aantal mooie plaatjes voorbij gekomen moet ik zeggen.
Vervelende stoepboer!
pi_207959889
Ja ik heb standaard twee lijken in de woonkamer hangen in dit huis. Ze gaan maar niet weg en anderen zien ze niet. Ik vind het erg vervelend. Of dit geesten of mijn geest is weet ik niet. Naar is het wel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_207963442
Een hele tijd geleden zat ik bij een spirituele vereniging. We hielden af en toe ook lichtbijeenkomsten. Iedereen zat dan in een kring met een kleinere kring in het het midden die entiteiten konden channelen. Ik zat in de buitenring en zag een afrikaanse shamaan rondjes dansen tussen de twee ringen in met als opvallend kenmerk dat hij manen als van een leeuw van hooi of gras oid. om zijn hoofd had.
Na afloop vroegen ze of anderen wat gezien hadden maar ik dacht ik ga dit mooi niet zeggen, ik sta voor lul. Tot ik iemand vlak naast me precies hoorde beschrijven wat ik gezien had. Dat was wel even slikken.
pi_208248852
Ja ik heb wel eens twee kinderen zien schommelen om half twee snachts. Het was in Rotterdam Crooswijk. Later toen ik omkeek zag ik ze niet meer..
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 22:53:05 #32
381159 crew  loveyoulongtime
bibberen
pi_208272212
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 00:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja ik heb standaard twee lijken in de woonkamer hangen in dit huis. Ze gaan maar niet weg en anderen zien ze niet. Ik vind het erg vervelend. Of dit geesten of mijn geest is weet ik niet. Naar is het wel
Als jij daar echt last van hebt kun je een cleansing laten doen, zou alleen wel goed uitkijken of het iemand is die weet wat hij of zij doet. Als je dat ziet kunnen de entiteiten nog rondhangen. Dus dan zou ik echt voor een pro kiezen ipv iemand die het als hobby ziet. En eerst een observatie laten doen voor je iets afspreekt, een echte ziet hetzelfde als jij voor je het uitlegt. Dus niks zeggen, en laat ze maar kijken.
pi_208300038
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 00:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kun je hier wat meer over vertellen? Als je je er prettig bij voelt uiteraard...
I want to believe...
pi_208300123
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 22:53 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Als jij daar echt last van hebt kun je een cleansing laten doen, zou alleen wel goed uitkijken of het iemand is die weet wat hij of zij doet. Als je dat ziet kunnen de entiteiten nog rondhangen. Dus dan zou ik echt voor een pro kiezen ipv iemand die het als hobby ziet. En eerst een observatie laten doen voor je iets afspreekt, een echte ziet hetzelfde als jij voor je het uitlegt. Dus niks zeggen, en laat ze maar kijken.
^O^ een op onderzoek uit! Want het is echt vervelend

quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:16 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Kun je hier wat meer over vertellen? Als je je er prettig bij voelt uiteraard...
Wat wil je weten? Eentje hangt in de hoek bij de televisie. Een duistere gedaante, voelt niet kwaadaardig aan, maar is er wel. Duister in de zin van een mensvormige zwarte vlek. Met duidelijk een gezicht. Hij hangt aan een strop.
Die andere is niet fijn, die komt ook met elke verhuizing mee. Man, hoed... Nog nooit wat gedaan dan staan en kijken, maar hij voelt niet fijn
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_208300467
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
^O^ een op onderzoek uit! Want het is echt vervelend
[..]
Wat wil je weten? Eentje hangt in de hoek bij de televisie. Een duistere gedaante, voelt niet kwaadaardig aan, maar is er wel. Duister in de zin van een mensvormige zwarte vlek. Met duidelijk een gezicht. Hij hangt aan een strop.
Die andere is niet fijn, die komt ook met elke verhuizing mee. Man, hoed... Nog nooit wat gedaan dan staan en kijken, maar hij voelt niet fijn
Daar was ik nieuwsgierig naar, wat je ziet en wat je voelt. Is het een bekend gezicht en/of een bekende man? Zie je dit 24/7 of soms/bepaalde momenten, gemoedstoestanden?
I want to believe...
pi_208300480
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:50 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Daar was ik nieuwsgierig naar, wat je ziet en wat je voelt. Is het een bekend gezicht en/of een bekende man? Zie je dit 24/7 of soms/bepaalde momenten, gemoedstoestanden?
Het is niet iemand die ik ken, maar wel altijd dezelfde.
En 24/7, altijd op dezelfde plek
pi_208300513
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 13:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Het is niet iemand die ik ken, maar wel altijd dezelfde.
En 24/7, altijd op dezelfde plek
Lijkt me echt freaky, dank voor je antwoorden...Kan je niet helpen of op weg wijzen, maar erg interessant om meer over te leren.
I want to believe...
pi_208623391
Af en toe, zo 1 a 2 keer per jaar zie ik een spook, ene keer man, dan weer een vrouw, ze zijn dan opeens in mn huis, ik zie ze altijd als ik slaap dronken ben, meestal gaat het niet om enge mensen ofzo, of zelfs een keer was het een aardig knap meisje van 12, Mn zus ziet ze ook soms, De spoken lijken zich meestal niet aan mij te willen laten zien, verdwijnen vrij snel weer of een leek de blik te hebben dat hij zich schuldig voelde in mijn huis te zijn, Een keer was er entiteit in mn huis en pakte in mijn slaap mijn pols vast en sprak wat vernederende woorden in mn oor en was toen ook gelijk weer weg. Soms heb ik even heimwee naar de spokenwereld, maar moet dan eerst slaapdronken zijn en daar zie ik dan ook weer tegen op dus en vermijd dat dus altijd.
pi_208623409
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 12:04 schreef Trend24 het volgende:
Ja ik heb wel eens twee kinderen zien schommelen om half twee snachts. Het was in Rotterdam Crooswijk. Later toen ik omkeek zag ik ze niet meer..
Owww ik had keer op camping , maar het zou ook een prank kunnen zijn, dan liep ik snachts rond 1 en het was muisstil en ik hoorde paar mensen gezellig feesten 100 meter verderop ofzo, dus ik ging die richting oplopen en toen was ik aangekomen waar het geluid vandaan leek te komen maar toe was het opeens muisstil, leek echt een fata morgana?
  zondag 21 mei 2023 @ 16:17:53 #40
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_209229923
Ik zag in mijn vorige huis wel eens een schim vanuit mijn ooghoek, als ik dan knipperde was het weg maar het kwam ook steeds weer terug. Het gekke was dat het gewoon een nieuwbouwhuis was, maar ongeveer op de plek waar het stond heeft tijdens de tweede wereldoorlog een kamp gestaan, de straat was dan ook vernoemnd naar een gevallen held die het opblazen van een brug voorkwam maar door de granaatscherf in zijn hartstreek is overleden. Ik heb wel vaker gedacht dat het wellicht de schim van een van die soldaten was.

Ook werd ik eens wakker (normaal wakker zonder slaapdronken te zijn) en zat er een blonde vrouw op de rand van mijn bed. Die verdween ook redelijk snel.
With love :*
pi_209235130
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2023 16:17 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik zag in mijn vorige huis wel eens een schim vanuit mijn ooghoek, als ik dan knipperde was het weg maar het kwam ook steeds weer terug. Het gekke was dat het gewoon een nieuwbouwhuis was, maar ongeveer op de plek waar het stond heeft tijdens de tweede wereldoorlog een kamp gestaan, de straat was dan ook vernoemnd naar een gevallen held die het opblazen van een brug voorkwam maar door de granaatscherf in zijn hartstreek is overleden. Ik heb wel vaker gedacht dat het wellicht de schim van een van die soldaten was.

Ook werd ik eens wakker (normaal wakker zonder slaapdronken te zijn) en zat er een blonde vrouw op de rand van mijn bed. Die verdween ook redelijk snel.
Is het niet misschien dit?

quote:
History of “The Ghost Frequency”

Do you believe in ghosts? Do you ever hear creepy noises and wonder if that was a ghost? You are not alone in asking yourself these questions. One night in the early 1980’s, scientist and researcher Vic Tandy was working alone. Suddenly he thought he felt the presence of a ghost in the room where he was working. In his own words: “I was sweating but cold, and the feeling of depression was noticeable. There was also something else. It was as though something was in the room with me.” These feelings led Tandy down the path of understanding why he felt and heard the things he did.

The Story of “The Ghost Frequency”

One night, researcher Vic Tandy was working very late, alone in his lab. He started feeling very anxious and had a strange sensation that he wasn’t alone in the lab. From the corner of his eye, Tandy saw a moving gray cloud that disappeared as soon as he turned around. The vision scared Tandy enough to hurry home and not return until it was daytime.

The next day, Tandy returned to the lab. One of his hobbies was fencing and he busied himself doing some work on his fencing sword, with the handle held in a vice. Although there was nothing touching it, the blade suddenly started to vibrate wildly, terrifying Tandy.

Tandy could have convinced himself that he was working in a truly haunted laboratory and run out the door, but the scientist in him had a realization. The movement of the foil looked similar to that of a sound wave – perhaps there was a sound that he couldn’t hear that was causing vibrations in the room!

After some exploration and a quick conversation with the lab’s facilities engineer, Tandy discovered a newly installed fan in the lab was emitting a frequency of 18.98 Hz – a low, rumbly tone that humans can barely hear. Coincidentally, 18.98 is very close to the frequency at which the human eye is thought to vibrate. Tandy deduced that the ghostly figure he had seen the night before was an optical illusion caused by his eyes being affected by the sound waves. Tandy investigated this phenomenon further and later wrote a paper entitled “The Ghost in the Machine.”
https://theleonardo.org/history-ghost-frequency/

God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_209271337
Paar weken terug heb ik iets gezien. In de nacht lag ik op bed. Ik werd wakker en keek richting de gang. De slaapkamerdeur is altijd open. Ik zag een gestalte gitzwart bij de deuropening staan. Ik fluisterde naar mijn part er die naast mij lag te slapen. Ze werd niet wakker. Opeens zag ik de zwarte gestalte op mij afvliegen het werd steeds kleiner (dit duurde nog geen seconde). De oren suiste van de wind die vrijkwam door deze beweging van de gestalte. Ik deed mijn ogen dicht en begon in gedachte te zeggen nee nee nee. Opgegeven moment begon ik zelf te bidden. Ik bid vrijwel nooit dus vond het heel gek. Ik vraag wel eens dingen aan de heer of aan mijn opa's in gedachte zoals geef mij kracht of ik hoop dat ik dat krijg etcetera.

Het was een heel vreemde waarneming ik was 100 procent wakker. Het staat mij nog steeds helder in mijn geheugen. Ik krijg er nog de rillingen en kippenvel van. :{
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')