abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207171070
Heb je wel eens een schim of geest gezien?
Misschien in je dromen?
Vertel hier jouw ervaringen, ook als je twijfelt :)

TS begint:
Ik zag als kind een meisje boven mijn wekker zitten. Ik werd vaak 's nachts wakker, keek dan naar mijn wekker en dan zag ik haar, ze stak haar armen uit naar mij en krijste heel hoog. Als ik dan gillend "wakker werd" (ik had het idee dat ik al wakker was) had niemand het gillen gehoord. Later heb ik een keer overdag hetzelfde gekrijs gehoord, ik liet mijn glas vallen uit schrik. Wederom had niemand anders het gehoord. Op een gegeven moment ging het over en heb ik het nooit meer ervaren. Misschien was het een hersenschim als ik half wakker/half slapend was. Misschien ook niet.

Ik heb ook een keer een gouden schim boven mijn bed gezien, vlak nadat mijn opa was overleden. Ik heb altijd het gevoel gehad dat hij afscheid kwam nemen.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_207171833
Ik heb het jaaaaaaaren geleden gehad. Ik zag toen mijn opa in mijn kamer staan was op mijn 7e al overleden.
Was een vrije enge gewaarwording.
Ook in moeilijke tijden.
pi_207172043
Geen verschijningen gezien, in de vorm van schimmen oid. In mijn kindertijd wel eens dat er mijn naam genoemd werd, hardop/hard fluisterend...er was niemand in de kamer of in de buurt. Na lange tijd is dat niet meer voorgekomen.
I want to believe...
pi_207179457
quote:
16s.gif Op woensdag 21 december 2022 12:47 schreef Gibson88 het volgende:
Ik heb het jaaaaaaaren geleden gehad. Ik zag toen mijn opa in mijn kamer staan was op mijn 7e al overleden.
Was een vrije enge gewaarwording.
Kon je echt goed zien dat het je opa was of was het meer een gevoel?
pi_207183581
quote:
17s.gif Op woensdag 21 december 2022 21:30 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Kon je echt goed zien dat het je opa was of was het meer een gevoel?
Aan de vorm van gedaante en typerende hoed en het voelde zo. Het voelde meteen van He dat is mijn Opa.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gibson88 op 22-12-2022 10:17:55 ]
Ook in moeilijke tijden.
  vrijdag 23 december 2022 @ 13:38:39 #6
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_207199431
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2022 13:07 schreef NoFoksGiven het volgende:
Geen verschijningen gezien, in de vorm van schimmen oid. In mijn kindertijd wel eens dat er mijn naam genoemd werd, hardop/hard fluisterend...er was niemand in de kamer of in de buurt. Na lange tijd is dat niet meer voorgekomen.
Wtf dit heb ik in mijn kindertijd ook gehad. Ook als ik in bed lag op mijn eigen kamer en niemand in de buurt dat er een stem aan de andere kant van de kamer mijn naam zei.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  Moderator / Redactie FP zondag 25 december 2022 @ 10:56:19 #7
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_207223252
Nooit echt zelf gezien, lijkt me wel interessant om eens mee te maken :)

Ik kan maar 1 ding bedenken dat het dichtst in de buurt komt: ik woonde nog thuis, en toen ik wakker werd hoorde ik duidelijk mijn deurklink op en neer gaan. Er was verder niemand thuis behalve ik. Was wel even verbaasd.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_207226867
Nooit echt gezien, weleens iets bijzonders ervaren. Het leek op een droom, maar het voelde als werkelijkheid en -zonder op de details in te gaat-was heel troostend.
pi_207226880
Alles wat je half slapend meemaakt telt natuurlijk niet mee. Wie heeft er wel eens bij zijn volle verstand wat gezien ?
pi_207228078
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2022 15:04 schreef Sjemmert het volgende:
Alles wat je half slapend meemaakt telt natuurlijk niet mee. Wie heeft er wel eens bij zijn volle verstand wat gezien ?
Ik ben een jaar of 10 geleden uitgeweken op de scooter voor een overstekende vrouw met kind. Toen ik omkeek waren ze er niet, heel raar.

Bij de begraafplaats van een vriend van mij vliegt bijna altijd een geel botervlindertje mee :)
pi_207228117
Ik schrok laats wakker. Mijn opa en mijn tante stonden voor me. Geen idee waarom, het was een droom maar ik zat rechtop in bed en zei "OH Hallo"
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_207404170
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 13:38 schreef 2NutZ het volgende:

[..]
Wtf dit heb ik in mijn kindertijd ook gehad. Ook als ik in bed lag op mijn eigen kamer en niemand in de buurt dat er een stem aan de andere kant van de kamer mijn naam zei.
Inderdaad freaky. Een klasgenootje van me had dat ook. Hij herkende wel de stemmen als zijnde mensen die hem bekend waren (maar niet overleden ofzo).
I want to believe...
pi_207404379
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 12:49 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Inderdaad freaky. Een klasgenootje van me had dat ook. Hij herkende wel de stemmen als zijnde mensen die hem bekend waren (maar niet overleden ofzo).
Kinderen zijn daar soieso véél gevoeliger voor.
pi_207420034
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 13:06 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Kinderen zijn daar soieso véél gevoeliger voor.
Weet je waarom dat is?
I want to believe...
pi_207426763
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 16:52 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Weet je waarom dat is?
Omdat ze nog voor alles open staan? Niet denken dat dingen niet kunnen?
pi_207426864
quote:
17s.gif Op donderdag 5 januari 2023 07:57 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Omdat ze nog voor alles open staan? Niet denken dat dingen niet kunnen?
Klinkt aannemelijk inderdaad.
I want to believe...
pi_207426905
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 08:22 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Klinkt aannemelijk inderdaad.
Hahaha ik dacht dat jij mij het antwoord ging geven. Ja ze zeggen vaak dat kinderen nog onbevooroordeeld zijn en daardoor veel ontvankelijker.
pi_207427215
quote:
17s.gif Op donderdag 5 januari 2023 08:28 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Hahaha ik dacht dat jij mij het antwoord ging geven. Ja ze zeggen vaak dat kinderen nog onbevooroordeeld zijn en daardoor veel ontvankelijker.
Hahaha, nee was een oprechte vraag!
I want to believe...
  Moderator / Redactie FP donderdag 5 januari 2023 @ 09:15:36 #19
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_207427221
quote:
17s.gif Op donderdag 5 januari 2023 08:28 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Zoiets soortgelijks hebben dieren toch ook? Althans, dat ze ontvankelijker zijn of gewoon een betere perceptie hebben.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_207427388
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 09:15 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Zoiets soortgelijks hebben dieren toch ook? Althans, dat ze ontvankelijker zijn of gewoon een betere perceptie hebben.
En (afhankelijk van het dier) zien meer, ruiken beter, horen meer.
I want to believe...
  donderdag 5 januari 2023 @ 09:42:22 #21
501482 ThatWoman
Drives me nuts.
pi_207427399
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 09:15 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Paarden en honden voelen heel goed aan of iemand goedaardig is en hoe ze in hun emotie zitten. Paarden worden daarom ook veel in therapie gebruikt, zij lopen van je weg zolang jij niet kalm van binnen bent.
Honden kunnen soms heel heftig op een mens reageren zonder enige aanleiding. Katten kunnen staren naar onzichtbare dingen of daar van wegrennen, het is niet zeker wat zij dan zien :P
  vrijdag 10 februari 2023 @ 23:18:25 #22
353856 Stoepboer
Stoep met boeren.
pi_207943922
Van m'n 12 tot 24 vrijwel dagelijks, en het liep enorm uit een. Van zwarte schimmen op mijn kamer tot witte gedaantes in de achtertuin of bijvoorbeeld een soort mistvorming in de huiskamer. Ik heb ook wel eens een blauwe entiteit gezien (?). Vroeger met regelmaat ook iemand op de trap van de zolder horen lopen, terwijl m'n pa en ma beneden zaten. of bij mijn vriendin thuis toen we in bed lagen dat de overloop geheel verlicht werd met baby blauw licht :? , we zaten beide redelijk verbaasd in bed, ik baal nog steeds dat ik niet ben gaan kijken.

Gelukkig is er de afgelopen 5 jaar redelijk rustig gebleven.

Ik heb heel af en toe dat ik mezelf raar voel als ik langs een willekeurig huis loop en dan naar dat huis kijk, alsof er een bepaalde negatieve energie in dat huis zit.

[ Bericht 33% gewijzigd door Stoepboer op 10-02-2023 23:40:33 ]
Vervelende stoepboer!
pi_207946078
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 23:18 schreef Stoepboer het volgende:
Van m'n 12 tot 24 vrijwel dagelijks, en het liep enorm uit een. Van zwarte schimmen op mijn kamer tot witte gedaantes in de achtertuin of bijvoorbeeld een soort mistvorming in de huiskamer. Ik heb ook wel eens een blauwe entiteit gezien (?). Vroeger met regelmaat ook iemand op de trap van de zolder horen lopen, terwijl m'n pa en ma beneden zaten. of bij mijn vriendin thuis toen we in bed lagen dat de overloop geheel verlicht werd met baby blauw licht :? , we zaten beide redelijk verbaasd in bed, ik baal nog steeds dat ik niet ben gaan kijken.

Gelukkig is er de afgelopen 5 jaar redelijk rustig gebleven.

Ik heb heel af en toe dat ik mezelf raar voel als ik langs een willekeurig huis loop en dan naar dat huis kijk, alsof er een bepaalde negatieve energie in dat huis zit.

Wat veel! Heb je een idee waardoor het nu rustiger is geworden?

Wat voor gevoel kreeg je bij dat blauwe licht? En voelden de zwarte schimmen naar/eng vergeleken met de witte schimmen of dat niet?
pi_207946298
quote:
17s.gif Op zondag 25 december 2022 17:49 schreef Speedfight het volgende:

Bij de begraafplaats van een vriend van mij vliegt bijna altijd een geel botervlindertje mee :)
Van geesten weet ik niets, van dieren wat meer.

Van deze soort vlinder heb ik nog nooit gehoord, maar begraafplaatsen
zijn in de regel erg geschikt voor vlinders. Bovendien zijn sommige vlinders absoluut niet schuw en bovendien terretoriaal.

Wanneer ik in de zomer in de tuin zit, is er altijd een Atalanta die vaste rondjes vliegt. Wanneer ik op mijn stoel erin ga zitten, landen de beestjes soms op mijn hoofd.
pi_207946346
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 09:46 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Van geesten weet ik niets, van dieren wat meer.

Van deze soort vlinder heb ik nog nooit gehoord, maar begraafplaatsen
zijn in de regel erg geschikt voor vlinders. Bovendien zijn sommige vlinders absoluut niet schuw en bovendien terretoriaal.

Wanneer ik in de zomer in de tuin zit, is er altijd een Atalanta die vaste rondjes vliegt. Wanneer ik op mijn stoel erin ga zitten, landen de beestjes soms op mijn hoofd.
Ik heb inderdaad bijna altijd een geel botervliegje dat met mij meevliegt op de begraafplaats naar een graf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')