Omdat ze dat nieuwe contract nog laten zien met de overheidsheffingen van dit jaar en de 9% btw.quote:Op dinsdag 20 december 2022 17:38 schreef BEFEM het volgende:
Mijn Vattenfall contract loopt af en als ik niks doe ga ik per 1 januari over op variabel. Mail die ze gestuurd hebben zegt:
Variabele kosten Per kWh
Enkeltarief (1.052 kWh)
¤ 0,836098
Vaste kosten Per maand
Vaste leveringskosten ¤ 5,99
Variabele kosten Per m3
Variabele leveringskosten G1 ¤ 3,219447
Als ik naar de Vattenfall site ga en mijn gegevens invul dan kom ik op de volgende tarieven:
Totaal variabele leveringskosten enkeltarief (0 - 10.000 kWh)
1.600 kWh * ¤ 0,765676 per kWh
Variabele leveringskosten enkeltarief: ¤ 0,613228 per kWh
Overheidsheffing: ¤ 0,152448 per kWh
Totaal variabele leveringskosten (0 - 170.000 m³)
800 m³ * ¤ 2,865038 per m³
Zeker het gas is 36 cent goedkoper als ik een nieuw contract afsluit, hoe kan datIn verband met dat dat een jaarcontract is en variabel maar tot juli loopt?
Nou dat vraag ik me af.quote:Op dinsdag 20 december 2022 21:41 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Omdat ze dat nieuwe contract nog laten zien met de overheidsheffingen van dit jaar en de 9% btw.[/s] Foutje. Vreemde situatie
En ik haal Eneco erbij om het verschil in inkooptactiek uit te leggen en de effecten ervan.quote:Op dinsdag 20 december 2022 21:39 schreef BEFEM het volgende:
Ik vergelijk vattenfall variabel met vattenfall vast contract. Niet 2 verschillende aanbieders.
een accountant gaat je boeken na, als je teveel winst maakt moet je betalen, zoiets heb ik iig gelezenquote:Op dinsdag 20 december 2022 22:01 schreef Anoniem83832 het volgende:
Waar kun je eigenlijk de maximale tarieven vinden die een energie leverancier mag rekenen?
Want please vertel me dat die er zijn. Anders is het natuurlijk wachten op de eerste oetlul die z'n eigen energie maatschappij start met zichzelf als enige klant, 150 euro per m3 vraagt en vervolgens 148,55 euro per kuub van de overheid krijgt
"We hebben weinig klanten dus moeten dit hoge tarief vragen ivm de bedrijfskosten"quote:Op dinsdag 20 december 2022 22:14 schreef mschol het volgende:
[..]
een accountant gaat je boeken na, als je teveel winst maakt moet je betalen, zoiets heb ik iig gelezen
https://www.ad.nl/geld/en(...)et-betalen~aa6ddca5/quote:Energie-armoede in villawijk van Bilthoven: ‘2200 euro per maand kan mijn vader van z’n AOW niet betalen’
In de villawijk van het vermogende Bilthoven-Noord heerst armoede, veroorzaakt door torenhoge energierekeningen. Dit is het verhaal van een 81-jarige weduwnaar, die weliswaar in een groot huis woont, maar niet 2200 euro per maand aan de energierekening kan uitgeven. Simpelweg omdat hij dat geld niet hééft.
quote:Op dinsdag 20 december 2022 23:39 schreef Anton91 het volgende:
Ik kan het hele artikel niet lezen, maar energiearmoede treft blijkbaar ook mensen die in villa's wonen
[..]
https://www.ad.nl/geld/en(...)et-betalen~aa6ddca5/
quote:,,Mijn 81-jarige vader betaalt 2200 euro per maand aan zijn energierekening. Hij is helemaal geen miljonair en kocht dit slecht geïsoleerde huis veertig jaar geleden voor een prikkie”, vertelt dochter Femke over haar dementerende vader, die als weduwnaar wacht op een plek in een verzorgingshuis. ,,Ach, die rijke stinkerds kunnen dat wel ophoesten, denkt iedereen. Maar mijn vader heeft het helemaal niet breed. Hij heeft een klein pensioen en een AOW’tje, waar hij zijn energierekening niet meer van kan betalen.
In deze wijk wonen veel meer ouderen met slecht onderhouden huizen die in de problemen zijn gekomen door de energiecrisis.”
Mja boven je stand leven zit in alle lagen van de samenlevingquote:Op dinsdag 20 december 2022 23:39 schreef Anton91 het volgende:
Ik kan het hele artikel niet lezen, maar energiearmoede treft blijkbaar ook mensen die in villa's wonen
[..]
https://www.ad.nl/geld/en(...)et-betalen~aa6ddca5/
Je zou zo bij Eneco kunnen werken.quote:Op dinsdag 20 december 2022 23:04 schreef Anoniem83832 het volgende:
[..]
"We hebben weinig klanten dus moeten dit hoge tarief vragen ivm de bedrijfskosten"
Tja, 210 per maand. Daar zouden een hoop mensen een moord voor doen. Kan niet in jullie portemonnee kijken en het is anders wanneer je nu nog in 14° zit te vernikkelen natuurlijk, maar als je dan nog redelijk comfortabel (cq 18-19°) kan stoken is het nog niet zo'n ramp lijkt me.quote:Op woensdag 21 december 2022 10:19 schreef Serinde het volgende:
Wij kregen een mailtje met ons aangepaste maandbedrag vanaf januari.
Na de jaarafrekening gingen we in september van 115 naar 361 en door het plafond gaan we vanaf januari 210 betalen. Komt hoofdzakelijk door de prijs die we nu voor gas betalen, bijna 3 euro per kuub
-edit- Eneco trouwens
En dan krijg ik hier altijd (niet van jou) naar mn hoofd gegooid dat enkel glas naar hr++ geen onderhoud is maar woningverbetering.quote:Op dinsdag 20 december 2022 23:57 schreef Leandra het volgende:
Bilthoven Noord was 40 jaar geleden ook niet goedkoop, je kunt het alleen "voor een prikkie" noemen als je de aankoopprijs van toen omrekent naar euro's en doet alsof een 1982 inkomen vergelijkbaar is met nu.
Verder zijn er geen verzorgingstehuizen meer, tenzij particulier en daar is amper een wachtlijst voor.
Wat hij wel had kunnen betalen als hij zijn huis een jaar geleden verkocht had.
Maar vervelend, als je van je AOW en pensioentje de energierekening van je doorwaaivilla niet meer kunt betalen.
Ten slotte komen ze in hun slecht onderhouden villa's vooral in de problemen omdat ze die villa's slecht onderhouden hebben.
Het is ook geen ramp, integendeel. Die indruk wek ik hoop ik niet? Die 150 minder per maand vind ik nogal wat. Onze huidige prijs is blijkbaar echt veel hoger dan het plafond. In 2022 tot nu toe 2329 kWh en 755 m3 gas verbruikt. Energielabel B, 622 m3 (153 m2) maar boven staat alleen de radiator in de kamer waar de was staat aan.quote:Op woensdag 21 december 2022 10:32 schreef ISVV het volgende:
[..]
Tja, 210 per maand. Daar zouden een hoop mensen een moord voor doen. Kan niet in jullie portemonnee kijken en het is anders wanneer je nu nog in 14° zit te vernikkelen natuurlijk, maar als je dan nog redelijk comfortabel (cq 18-19°) kan stoken is het nog niet zo'n ramp lijkt me.
Het is even terug naar Vandebron stond er ooit erg slecht voorquote:Op woensdag 21 december 2022 11:04 schreef exode het volgende:
Ok, de keuze om over te stappen van Eneco naar....is nu teruggebracht tot 3 keuzes: Van de Bron, Greenchoice en Oxxio.
Valt me op dat Oxxio en Van de Bron al berkeningen maken met 21% btw en het prijsplafond en Greenchoice niet. Maar goed de tarieven staan vermeld dus ik kan zelf vergelijken.
Ik kijk naar de prijzen voor het plafond overigens voor mijn keuze.
Ik vind het belangrijk dat je vebruik goed inzichtelijk is, met name via een App. Maar dat doen ze volgens mij ook al alle 3.
Wat dan overblijft: de zonnepanelen, in de toekomst plaatsen we er meer en gaan we wellicht overproduceren. Mijn vermoeden is dat Greenchoice en Van de Bron daar het beste in meegaan gezien hun visie.
Goede, dank je wel.quote:Op woensdag 21 december 2022 11:08 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Het is even terug naar Vandebron stond er ooit erg slecht voor
https://www.rtlnieuws.nl/(...)lissementen-minister
Greenchoice is prima met zonnepanelen maar duurder dan bijvoorbeeld Power Peers per 1 januari.quote:Op woensdag 21 december 2022 11:04 schreef exode het volgende:
Ok, de keuze om over te stappen van Eneco naar....is nu teruggebracht tot 3 keuzes: Van de Bron, Greenchoice en Oxxio.
Valt me op dat Oxxio en Van de Bron al berkeningen maken met 21% btw en het prijsplafond en Greenchoice niet. Maar goed de tarieven staan vermeld dus ik kan zelf vergelijken.
Ik kijk naar de prijzen voor het plafond overigens voor mijn keuze.
Ik vind het belangrijk dat je vebruik goed inzichtelijk is, met name via een App. Maar dat doen ze volgens mij ook al alle 3.
Wat dan overblijft: de zonnepanelen, in de toekomst plaatsen we er meer en gaan we wellicht overproduceren. Mijn vermoeden is dat Greenchoice en Van de Bron daar het beste in meegaan gezien hun visie.
Die komen zonder energieplafond 120 Euro per maand hoger uit dan Oxxio en Greenchoice.Ik zie het al, ze rekenen 3,7 voor Gas en ik dacht dat Eneco duur was.....quote:Op woensdag 21 december 2022 11:35 schreef laziness het volgende:
[..]
Greenchoice is prima met zonnepanelen maar duurder dan bijvoorbeeld Power Peers per 1 januari.
Oh ja ik heb geen gas dus die heb ik niet vergelekenquote:Op woensdag 21 december 2022 11:39 schreef exode het volgende:
[..]
Die komen zonder energieplafond 120 Euro per maand hoger uit dan Oxxio en Greenchoice.Ik zie het al, ze rekenen 3,7 voor Gas en ik dacht dat Eneco duur was.....
Wij zijn weggegaan bij Greenchoice vanwege schimmig gedoe over de salderingsregeling (of salderen per jaar of per tariefperiode plaatsvindt*). Wij zitten nu bij Van de Bron en wat me vooralsnog opvalt is de goede, snelle ondersteuning en de adequate online omgeving. Zo kunnen we verbruik per uur/dag/maand inzien (met een vertraging van 24 uur) en werd het maandbedrag snel naar beneden bijgesteld nadat we een factuur opstuurden van de warmtepomp. Overstappen ging bovendien heel snel.quote:Op woensdag 21 december 2022 11:04 schreef exode het volgende:
Ik lees het (een deel dan, het is nogal veel) wat een waardeloze werkwijze joh. Maar hoe weet je zeker dat andere leveranciers dit niet doen? Kortom dat ik een ander kies en tegen hetzelfde aan ga lopen.quote:Op woensdag 21 december 2022 11:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij zijn weggegaan bij Greenchoice vanwege schimmig gedoe over de salderingsregeling (of salderen per jaar of per tariefperiode plaatsvindt*). Wij zitten nu bij Van de Bron en wat me vooralsnog opvalt is de goede, snelle ondersteuning en de adequate online omgeving. Zo kunnen we verbruik per uur/dag/maand inzien (met een vertraging van 24 uur) en werd het maandbedrag snel naar beneden bijgesteld nadat we een factuur opstuurden van de warmtepomp. Overstappen ging bovendien heel snel.
* Zie dit topic op het Tweakersforum. Ik weet niet hoe het er nu voorstaat, dus dat zou je zelf moeten bekijken.
Nou idd, klagen dat die bejaarden in hun slecht onderhouden villa's het zo slecht hebben.quote:Op woensdag 21 december 2022 10:36 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En dan krijg ik hier altijd (niet van jou) naar mn hoofd gegooid dat enkel glas naar hr++ geen onderhoud is maar woningverbetering.
Maar manoman. Wat heeft deze man historisch gezien de plank enorm mis geslagen
Uit het artikel blijkt dat ie een huis boven zijn stand heeft gekocht tijdens een buitenkansje en nooit er over nagedacht heeft dat er meer bij komt kijken dan alleen de aankoopprijs kunnen betalen.quote:Op woensdag 21 december 2022 12:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou idd, klagen dat die bejaarden in hun slecht onderhouden villa's het zo slecht hebben.
Het is niet de woningstichting die jarenlang amper tot geen onderhoud aan hun woningen doet, het is gewoon de eigenaar die zijn/haar eigen huis niet onderhoudt en niet moderniseert.
Echt heel vervelend dat de energierekening nu explodeert, maar juist mensen met een vrijstaande villa kunnen hun huis relatief makkelijk moderniseren omdat je nooit rekening hoeft te houden met buren waar je een muur mee deelt, of dat de aansluiting van het dak niet meer mooi is als jij je dak vervangt en isoleert.
Je kunt er bij wijze van spreken zo een schil omheen laten bouwen.
Slecht onderhouden vind ik een prima argument voor mensen in een doorwaai (sociale) huurwoning, maar klagen over de slecht onderhouden vrijstaande villa van je vader is bizar.
Maar goed Bilthoven Noord zal nog steeds een flink bedrag opleveren, ook als het een slecht onderhouden villa is, dus het lijkt me een prima moment voor vader om te verhuizen, ik mag hopen dat die hut wel afbetaald is en zo niet, dat de openstaande hypotheek ook maar "een prikkie" is, dan houdt vader zat over om de komende 20 jaar desnoods ¤ 3.000 huur per maand te betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |