SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met livelink.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.![]()
Mijn beschikbare tijd is wat krap deze week, maar ik wil vanavond vanaf 20.00 uur wel een poging wagen. Schikt dat?quote:Op dinsdag 20 december 2022 09:15 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ga je deze week een eerbetoon draaien op Radio49? Zou ik heel tof vinden
Oh dat zal er al een stuk anders uitzien, gaafquote:Op dinsdag 20 december 2022 11:02 schreef Doedezemaar het volgende:
Er wordt een begin gemaakt met het planten van de hagen als erfafscheiding
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.On topic ik ga kijken of ik vanavond energie/zin heb om te luisteren. Wel opbeurende muziek en dat enjoyen moet en wil ik ook echt meer gaan doen. Al is de kans aanwezig dat ik mij volgend jaar vrijwillig weer laat opnemen, korter dan wel, maar even helemaal resetten en medicatie aanpassen en afstellen. Maar dat dan dus in gecontroleerde omgeving.
Tijdens vorige opname ben ik van 20+ naar ca 10 pillen per dag gegaan, maar nu heb ik er weer nieuwe bij en nog wat in het vooraanzicht. Paracetamol, vitamines etc. tel ik dan niet mee. Oke niet waar, Tiamine wel, B1.You sound reasonable...Time to up my medication.
Het bleef bij een beginnetje, de bodem is te drassig dus de planten hadden geen houvast en waaiden zo ongeveer uit hun plantgat. Sowieso gaat het wel heel veel jaren duren voordat dat een beetje een fatsoenlijke hoge en dichte haag wordt, het zijn maar lullige plantjes (op dit moment stokjes met bruine blaadjes eraan).quote:Op dinsdag 20 december 2022 15:58 schreef just me het volgende:
[..]
Oh dat zal er al een stuk anders uitzien, gaaf
Waarschijnlijk om 19:00 uur, maar misschien om 18:30 uur. Ik moet het nog even bekijken.quote:Op dinsdag 20 december 2022 07:40 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Goedemorgen!![]()
Hoe laat gaan jullie draaien op kerstavond @:DJ11 & @:Melting?
Vanaf nu bijna 1,5 uur een compleet live concert, opgenomen in 2011 tijdens de reünie tour van The Specials...quote:
Geweldig, je voelt de opgetogen sfeer van het hele concert.quote:Op dinsdag 20 december 2022 20:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vanaf nu bijna 1,5 uur een compleet live concert, opgenomen in 2011 tijdens de reünie tour van The Specials...
Hoewel het allemaal wat plichtmatiger werd en enkele bandleden al vertrokken of overleden waren, waren de concerten altijd een feestje...quote:Op dinsdag 20 december 2022 20:37 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Geweldig, je voelt de opgetogen sfeer van het hele concert.
quote:Is this the in place to be?
What am I doing here?
Watching the girls go by
Spending money on
Sleep all day
It's the only way
I'm a parasite
I creep about at night
(Nite Klub) Is this the in place to be?
(Nite Klub) What am I doin' here?
(Nite Klub) Watching the girls go by
Spending money on
Hey, hey, I don't work
'Cos I don't have to
I don't have to work
There's no, no work to do
(Nite Klub) I'm a member of the Nite Klub, oh-oh-oh
(Nite Klub) A fully paid up member of the Nite Klub
You might also like
Too Much Too Young
The Specials
Concrete Jungle
The Specials
Doesn’t Make It Alright
The Specials
[Instrumental Break]
I won't dance in a club like this
All the girls are slags
And the beer tastes just like piss
I'm a, (Nite Klub) a parasite
I creep (Nite Klub) about at night
Yes, I'm a member of the Nite Klub
A fully paid up member of the Nite Klub
(Nite Klub) Is this the in place to be?
(Nite Klub) What am I doing here?
(Nite Klub) Watching the girls go by
Spending money on beer
quote:Just because you're nobody
It doesn't mean that you're no good
Just because there's a reason
It doesn't mean it's understood
It doesn't make it alright
It's the worst excuse in the world
And it, it doesn't make it alright
Some people think they're really clever
To smash your head against the wall
Then they say "you got it my way"
They really think they know it all
Just because you're a black boy
Just because you're a white
It doesn't mean you've got to hate him
It doesn't mean you've got to fight
Just because you're nobody!
The Specials waren voor mij toch wel hét gezicht/geluid van de ska golf in de jaren 70/80.quote:Op dinsdag 20 december 2022 20:47 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Ska/reggae sound met de onmiskenbare drums/trommels.
quote:I'm going out tonight
I don't know if I'll be alright
Everyone wants to hurt me
Baby danger in the city
I have to carry a knife
Because there's people threatening my life
I can't dress just the way I want
I'm being chased by the National Front
Concrete jungle, animals are after me
Concrete jungle, it ain't safe on the streets
Concrete jungle, glad I got my mates with me
I won't fight for a cause
Don't want to change the law
Leave me alone, just leave me alone
I want to get out on my own
I'm walking home tonight
I only walk where there's lots of lights
In the alleys and the doorways
Some throw a bottle right in your face
I'm walking home tonight
I only walk where there's lots of lights
In the alleys and the doorways
Some throw a bottle right in your face
I won't fight for a cause
I don't want to change the law
Leave me alone, just leave me alone
I want to get out on my own
Die heb ik een jaar of tien geleden een keer live gezien, was een feestjequote:Op dinsdag 20 december 2022 20:49 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Ja eens en The Selecter inderdaad ook.
Ja die waren ook zo dynamisch als maar kon.quote:Op dinsdag 20 december 2022 20:52 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Die heb ik een jaar of tien geleden een keer live gezien, was een feestje
Bob was eerder, met een toch wel iets andere song...quote:Op dinsdag 20 december 2022 20:51 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Heeft Bob de titel van hen gepikt, of andersom?
quote:Court in session
What do you mean
'Oy oy oy'? Must have court in session
Order. My name is Judge Roughneck
And I will not tolerate any disobedience in my courtroom
Rude boy, you have been brought in
Front of me and charged
With smashing this woman's window
Before I sentence you
What have you got to say in your defense?
I was walking down the street one night
When I saw her silhouette in her bathroom light
Her way of life may be nothing to hide
With her frosted glass shattered, curtains open wide
Naked woman, naked man
Where did you get that nice sun tan?
You live in a castle built of sand
Naked woman, naked man
Naked from your bath
You go naked to your bed
And I can't stop the hatred
Running through my head
Silence in court
Order rude boy, you have led me to believe
That you was going out with a girl
And she left you and married someone else
So you got drunk
And smashed up your ex-girlfriend's property
I have come to one conclusion
That is to sentence you to five months in prison
Before they take you down to the cells
What have you got to say for yourself?
He wanted to be something but she knows he never will
She's got him where she wanted
And forgot to take her pill
And he thinks that
She'll be happy when she's hanging out the nappies
If that's a happy marriage
I'd prefer to be unhappy
Married woman, married man
Where did you get that family plan?
Mrs. Ewe and Mr. Ram
Where did you get that lovely lamb?
Naked woman, naked man
(Order in my courtroom)
Naked woman, naked man
(Hush up)
Naked woman, naked man
Naked woman, naked man
Naked woman, naked man
Naked woman, naked man
Naked woman, naked man
Naked woman, naked man
Naked woman, naked man
(Take him away)
Correct, maar tijdens de reünie tour in 2011 en daarna deed hij niet meer mee...quote:Op dinsdag 20 december 2022 21:13 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Jeremy David Hounsell Dammers GCOT (born 22 May 1955) is a British musician who was a founder, keyboard player and primary songwriter of the Coventry based ska revival band The Specials, The Special A.K.A. and The Spatial AKA Orchestra. He also founded 2 Tone Records.
Ik heb geen idee, maar het was vaak een aftands ding...quote:Op dinsdag 20 december 2022 21:16 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Zocht eigenlijk naar het type keyboard.
Kólere wat een bakbeest.quote:Op dinsdag 20 december 2022 21:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, maar het was vaak een aftands ding...
[ afbeelding ]
Er komen nog wat hits straks en ik eindig met een mooi, toepasselijk duet van Terry met een dame...quote:
Veel zwart/wit, net zoals de band zelf...quote:Op dinsdag 20 december 2022 21:30 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Waren aardige foto's ook allemaal.
Ik vind dat zo’n leuke seriequote:Op dinsdag 20 december 2022 21:34 schreef MadMaster het volgende:
Eigenlijk is dit allemaal wel Death In Paradise muziek.
Lekkere tropische klanken...
Deze heb ik niet bijgewoond, maar ik was wel bij de tour aanwezig.quote:Op dinsdag 20 december 2022 21:48 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Als je dat concert bijwoonde heb je er weinig over te klagen.
Ska muziek moet je niet van een studio album beluisteren, dat moet je live meemaken...quote:Op dinsdag 20 december 2022 21:55 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Normaal gesproken als je eerst het opgenomen nummer hoort, dan is er live vaak niet zoveel aan, maar dat is hier absoluut niet het geval.
Ja dat blijkt.quote:Op dinsdag 20 december 2022 21:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ska muziek moet je niet van een studio album beluisteren, dat moet je live meemaken...
een doorleefde kopquote:
Moest hardop lachen.quote:Op woensdag 21 december 2022 08:24 schreef MadMaster het volgende:
Goedemorgen, het is er weer bijna tijd voor...
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 21 december 2022 08:24 schreef MadMaster het volgende:
Goedemorgen, het is er weer bijna tijd voor...
[ afbeelding ]
Deel 2 van een lijst met muziek die niet (meer) in de Top 2000 staat, maar er wel in thuis hoort.quote:Programma voor vandaag
19:00 uur: DJ11 - More Complaints
Ik kijk wel wat past. De vooraf-track (het is er eentje) begint ongeveer om 18:47:30 uur. En voor wie denkt: hé, die duurt dan best lang... - dat kloptquote:Op woensdag 21 december 2022 17:49 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Wel graag even rekening houden met het feit dat Melting je wellicht weer overspoeld met verzoekjes.
Wil nog even wat etenquote:Op woensdag 21 december 2022 18:27 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Dan zou je nu dus al kunnen draaien tot negen uur.
Goedenavond en welkomquote:Op woensdag 21 december 2022 18:51 schreef anotherRandomdude het volgende:
Goedenavond
Luister een gedeelte mee
quote:Op woensdag 21 december 2022 16:43 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Deel 2 van een lijst met muziek die niet (meer) in de Top 2000 staat, maar er wel in thuis hoort.
Verzoekjes / suggesties zijn welkom via DM. Voor inspiratie: https://www.pino112.nl/top2000/laatstejaar.php (je kunt daar per jaar scrollen) ... maar uiteraard kun je ook nummers aanvragen die überhaupt nooit in de Top 2000 hebben gestaan.
De zanger is 1 van de gasten bij Jools in de nieuwjaarsnachtquote:Op woensdag 21 december 2022 19:05 schreef DJ11 het volgende:
Voor het laatst in de lijst in 2004. Mag van mij onmiddellijk terug erin:Fine Young Cannibals - She Drives Me Crazy
Voor je gemoedsrust is het beter om dat niet te doenquote:Op woensdag 21 december 2022 19:09 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Dat gaat weer lekker zo. Moet toch eens goed kijken wat er allemaal voor in de plaats is gekomen.
Helemaal goed tochquote:Op woensdag 21 december 2022 19:16 schreef DJ11 het volgende:
Dit ging zaterdag een beetje mis... - maar wat in het vat zit, verzuurt niet. Verzoekje van Symph:Procol Harum - Grand Hotel
quote:Op woensdag 21 december 2022 19:18 schreef DJ11 het volgende:
Ik heb ook verzoekjes van Livelink en Lucky in de wachtrij inmiddels. Andere verzoekjes zijn ook welkom. Zelfs van MeltingWel graag iets minder dan 1 per minuut
Dit is een fijne plaat.quote:Op woensdag 21 december 2022 19:21 schreef DJ11 het volgende:
Stokpaardje, sorry.Everly Brothers - Let It Be Me
Hierna twee Nederlandstalige verzoekjes!
Dear MadMaster,quote:Op dinsdag 20 december 2022 22:00 schreef MadMaster het volgende:
Dream A Little Dream - Terry Hall & Salad...
Dank voor het luisteren, tot de volgende ronde...
[ afbeelding ]
En bedanktquote:Op woensdag 21 december 2022 19:23 schreef Melting het volgende:
Zo..... ik heb DJ11 weer even wat werk bezorgd.
quote:Op woensdag 21 december 2022 19:25 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Vraagt DJ Vout nooit iets aan trouwens?
*wegrent*
Waren ook leuk geweest.quote:Op woensdag 21 december 2022 19:25 schreef livelink het volgende:
En ik had ook kunnen kiezen voor 'In het Donker' of 'Dagen dat ik je vergeet'. Gewoon geen nummer van Kadanz in de top2000. Al sinds jaren niet meer
Uiteraard.quote:
Echt nostalgie...... weet nog dat Henny de vrouwen bijna van zich af moest slaan. Ernst was nog erger.quote:
quote:Op woensdag 21 december 2022 19:28 schreef DJ11 het volgende:
Ja, er komt zo een verzoekje van Vout... Na lang onderhandelen (33 voorstellen afgewezen) zijn we eruit gekomen....
quote:Op woensdag 21 december 2022 19:28 schreef Melting het volgende:
[..]
Echt nostalgie...... weet nog dat Henny de vrouwen bijna van zich af moest slaan.
En nu is hij dit jaar overleden.
Ja, er komt zo een verzoekje van Vout... Na lang onderhandelen (33 voorstellen afgewezen) zijn we eruit gekomen....
dat is voor ons nog maar afwachtenquote:
Deze vind jij ook gewoon heel goed.quote:Op woensdag 21 december 2022 19:29 schreef just me het volgende:
[..]
dat is voor ons nog maar afwachten
quote:Op woensdag 21 december 2022 19:30 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
Deze vind jij ook gewoon heel goed.
Vond ik ook.quote:Op woensdag 21 december 2022 19:31 schreef livelink het volgende:
Nou, vooruit. Dit is er wel eentje die in de top2000 mag uit nostalgische overwegingen.
quote:Op woensdag 21 december 2022 19:31 schreef Doedezemaar het volgende:
Ga direct naar de uitgang, ga niet eerst langs de Evergreen Top1000, ksst
Fixedquote:Op woensdag 21 december 2022 19:31 schreef livelink het volgende:
Nou, vooruit. Dit is er wel eentje die uit de top2000 mag, niks nostalgische overwegingen.
Verzoekje van Homijn?quote:Op woensdag 21 december 2022 19:35 schreef DJ11 het volgende:
Het nummer hierna is een verzoekje en heeft te maken met een diersoort waar geheid weinig liedjes over zijn gemaakt. De groep is een stuk bekender dan het nummer, maar dat mag de pret niet drukken...
quote:Op woensdag 21 december 2022 19:31 schreef Doedezemaar het volgende:
Ga direct naar de uitgang, ga niet eerst langs de Evergreen Top1000, ksst
Die zeurt alleen maar om Bright Eyes van Art Garfunkel. Gek word je ervanquote:
quote:Op woensdag 21 december 2022 19:38 schreef livelink het volgende:
Sparks is altijd leuk, maar dit ken ik inderdaad niet.
Titeltrack van hun album uit 2017.quote:Op woensdag 21 december 2022 19:38 schreef livelink het volgende:
Van dit liedje word niet blij. Heeft dit ooit in de Top 2000 gestaan? Dan snap ik wel dat het eruit ligt.quote:Op woensdag 21 december 2022 19:38 schreef livelink het volgende:
Het is niet hun meest toegankelijke single, maar ik vind het wel okéquote:Op woensdag 21 december 2022 19:39 schreef Melting het volgende:
[..]
Van dit liedje word niet blij. Heeft dit ooit in de Top 2000 gestaan? Dan snap ik wel dat het eruit ligt.
Deze is toch veel leuker dan dat van Sting. Hoewel ik toch steevast voor Under your thumb ga.quote:Op woensdag 21 december 2022 19:42 schreef DJ11 het volgende:
Die van Sting staat op 270, maar deze stond voor het laatst in de lijst in 2013:Godley & Creme - An Englishman In New York
Mag (lees: moet) onmiddellijk terug de lijst in.
Nou maak je me nieuwsgierig.quote:Op woensdag 21 december 2022 19:43 schreef DJ11 het volgende:
Hierna komt een verzoekje waarbij ik niet ga vertellen wie het heeft aangevraagd. Dat mogen jullie zelf raden.Het is te doen, zeg ik alvast.
Wordt er toevallig in de gang gepaard?quote:Op woensdag 21 december 2022 19:43 schreef DJ11 het volgende:
Hierna komt een verzoekje waarbij ik niet ga vertellen wie het heeft aangevraagd. Dat mogen jullie zelf raden.Het is te doen, zeg ik alvast.
quote:Op woensdag 21 december 2022 19:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Wordt er toevallig in de gang gepaard?
quote:Op woensdag 21 december 2022 19:44 schreef livelink het volgende:
[..]
lol... nee.quote:Op woensdag 21 december 2022 19:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Volgens mij heb je geen gelijkquote:Op woensdag 21 december 2022 19:45 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]![]()
![]()
Maar mijn verzoekjes worden stelselmatig geweigerd.![]()
Ik word gediscrimineerd.
DJ11..... zeg jij het eens eerlijk!quote:
Volkomen terecht. Staat Snollebollekes niet in de lijst?quote:Op woensdag 21 december 2022 19:45 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]![]()
![]()
Maar mijn verzoekjes worden stelselmatig geweigerd.![]()
Ik word gediscrimineerd.
Ehh... het ene verzoekje is geslaagder dan het andere...quote:Op woensdag 21 december 2022 19:46 schreef Dj_Vout het volgende:
[..]
DJ11..... zeg jij het eens eerlijk!
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |