abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207353502
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 december 2022 06:27 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Nou inderdaad, wat denkt ie eigenlijk wel :(

PostNL is een heilig aandeel... kom laten wij aanbidden _O_ _O_ _O_
Hele kerst kerstliedjes voor gezongen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  PR/Manusje van alles zaterdag 31 december 2022 @ 10:03:39 #177
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_207353989
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 04:48 schreef ludovico het volgende:

[..]
Heyhey, niks tegen cash cow corona knaller PostNL.
:D

Als ik toen wist wat ik nu weet. ;(
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_207354427
Heb deze keer de koersen en totalen keurig genoteerd (CSV / XLS gedownload).

Aangezien er toch geen extra geld in de aandelen gaat dit jaar (afgezien van dividend) moet winst / verlies dan een stuk makkelijker te berekenen zijn.
pi_207354584
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 04:48 schreef ludovico het volgende:

[..]
Heyhey, niks tegen cash cow corona knaller PostNL.
Ik hoop dat q4 redelijk is want anders :X
pi_207355364
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2022 10:40 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik hoop dat q4 redelijk is want anders :X
Als inmiddels ervaren pakketsorteerder kan ik (N=1) vertellen dat de drukte meeviel.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_207355384
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 14:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
Gelukkig de adviezen ter harte genomen om wat meer te spreiden over sectoren en daardoor wat "saaiere" aandelen uitgezocht, zoals Coca Cola, Kraft Heinz, PepsiCo, Chipotle, Walmart, Costco, etc.
Staat Chipotle ook niet ergens tegen 100x de winst of ben ik nu in de war?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_207355504
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 december 2022 11:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Staat Chipotle ook niet ergens tegen 100x de winst of ben ik nu in de war?
Ik dacht ergens rond de 50 maar kan me vergissen.

Ze willen wel weer zo'n 8 tot 10% uitbreiden in 2023 qua vestigingen.
In die verwachtingen zal veel van de hoge prijs zitten.
pi_207360155
Gaat TELL nog opkrabbelen, sta nu dik in de min. Of kan ik het toch maar beter dumpen omdat het nog verder zakt?
  zaterdag 31 december 2022 @ 15:26:25 #184
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_207360203
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 15:23 schreef Centenbak het volgende:
Gaat TELL nog opkrabbelen, sta nu dik in de min. Of kan ik het toch maar beter dumpen omdat het nog verder zakt?
Only time will TELL.

Overigens is het wel vrij rustig vanuit de grote TELL-holders. Zware tijden voor ze. :{

Ik zit er redelijk klein in dus blijf gewoon zitten.
pi_207363499
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 december 2022 11:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Als inmiddels ervaren pakketsorteerder kan ik (N=1) vertellen dat de drukte meeviel.
De pakketten die jij dan door je vingers krijgt is n=10.000 dus goede steekproef. Ga er maar vanuit dat die wel betrouwbaar is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 31 december 2022 @ 19:01:42 #186
545 dop
:copyright: dop
pi_207364765
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 15:23 schreef Centenbak het volgende:
Verlies nemen is een kunst.
Niet in iets blijven zitten om te hopen dat je je verlies goed maakt.
Alleen als daar aanwijzing voor zijn en je je huiswerk goed hebt gedaan.
Anders verkopen en opzoek naar iets wat je wel snapt.
En onderzoeken wat er mis was met je strategie.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_207365118
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 18:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
De pakketten die jij dan door je vingers krijgt is n=10.000 dus goede steekproef. Ga er maar vanuit dat die wel betrouwbaar is.
Het is voor de concurrent, dus misschien vaart PostNL er juist wel bij. ;) Maar otoh, het was wel gewoon druk. Ben wel benieuwd naar de retailresultaten, zit ik redelijk fors in en wil nog wel wat uitbreiden.
pi_207368405
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2022 19:01 schreef dop het volgende:

[..]
Verlies nemen is een kunst.
Niet in iets blijven zitten om te hopen dat je je verlies goed maakt.
Alleen als daar aanwijzing voor zijn en je je huiswerk goed hebt gedaan.
Anders verkopen en opzoek naar iets wat je wel snapt.
En onderzoeken wat er mis was met je strategie.
Ik heb in het verleden veel te vaak te snel verlies genomen.
Sinds dit jaar een begonnen met buy en hold en bijkopen met dips.
Maar tot nu toe is dat dus 1 grote dikke faal geweest. Nog nooit zoveel geld weggegooid als dit jaar.
Maar misschien tot weer aan mijn oude faalstrategie vasthouden, die faalde nog iets minder hard dan deze nieuwe.
  zaterdag 31 december 2022 @ 22:14:08 #189
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_207368427
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 22:12 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Maar tot nu toe is dat dus 1 grote dikke faal geweest. Nog nooit zoveel geld weggegooid als dit jaar.
Maar misschien tot weer aan mijn oude faalstrategie vasthouden, die faalde nog iets minder hard dan deze nieuwe.
Hoe oud ben je? Als je nog geen 60 ofzo bent gewoon lekker laten staan en over 10-15 jaar nog eens kijken.
pi_207368675
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 december 2022 22:14 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Hoe oud ben je? Als je nog geen 60 ofzo bent gewoon lekker laten staan en over 10-15 jaar nog eens kijken.
Ik ben nog geen 60, dus laat ik het maar staan. Bedankt voor uw advies.
pi_207373151
quote:

[..]
Buy and hold is over het algemeen een goed advies, maar de voorwaarde is dat je het bedrijf, de aktiviteiten en de financiele waardering daarvan begrijpt, zoals @dop hierboven al aangeeft; je huiswerk doen.

In veel gevallen vraag ik me af of TELL beleggers voldoende bekend zijn met de ins and outs rondom de bouw van een energie terminal. Bijvoorbeeld via Stocktwits kom je weinig diepgravende inzichten tegen. In dit forum had alleen @tuinkabouter5000 zich in TELL verdiept, maar deze user gebruikt het forum al geruime tijd niet meer.
pi_207373227
Op een nieuwe dip in 2023 c_/ >:O
Cindy De Vuyst
  zondag 1 januari 2023 @ 12:31:13 #193
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_207374277
Ik verwacht voor het nieuwe jaar in totaal een lichte stijging.
Maar eerst moeten we nog door een lading tegenvallende cijfers vanwege dure grondstoffen en gestegen kosten.
pi_207381374
Rond 11 januari verwacht ik de uitslag van de FOK! ETF klaar te hebben.
We zijn 10 januari 2022 begonnen met 40 aandelen dus het jaar zit er bijna op!

Het zal wss een klein slagveld zijn ;(
  zondag 1 januari 2023 @ 21:10:36 #195
545 dop
:copyright: dop
pi_207382223
quote:

[..]
over 10 of 15 jaar is een luchtkasteel nog steeds niets waard.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_207384575
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2022 22:12 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Het makkelijkste is om iedere maand of kwartaal een vast bedrag in te leggen in een S&P500 ETF en daar vervolgens niet meer aan te komen.
pi_207388944
Lekkere eerste beursdag van het jaar (vooralsnog)! Voor mijn portefeuille in elk geval.
pi_207389348
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2023 12:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Lekkere eerste beursdag van het jaar (vooralsnog)! Voor mijn portefeuille in elk geval.
I second that.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_207390554
Laat dit het begin van een maandenlange sprint omhoog zijn. :)
pi_207390937
quote:

[..]
Dat is een lekker algemeen advies waar je bij specifieke aandelen vaak weinig aan hebt. Intel staat nog altijd onder de koers van 2000. Philips is een Nederlands aandeel in verval dat ikzelf te lang heb gehouden.

International zie ik de Netflixen, GameStops en zooms binnen 15 jaar ook niet meer hun recente top aantikken.

Eigenlijk moet je kijken waarom je een aandeel hebt gekocht, als dat verhaal nog altijd staat, dan lekker houden of zelfs bijkopen. Is dat veranderd dan daarnaar handelen.

Volgens mij was het Buffett die ooit heeft gezegd dat het aandeel geen bal geeft om jouw aankoopprijs. Of jij nu 50% winst staat, 50% verlies of dat je het aandeel nu koop, verandert niks aan het rendement dat je vanaf vandaag gaat maken.

Daarom zou jij je bijsluit moeten nemen op basis van de huidige prijs en jouw hypothese.

Daarvoor moet je heel goed weten waarom je een aandeel koopt en wat je verwachtingen zijn. Dit laatste kan bij mij ook nog altijd beter.

Veel particulieren weten niet waarom ze iets kopen en wat ze kopen. Dat zorgt bij dalingen voor paniek en vaak te snel verkopen.

@Centenbak kun jij wel aangeven waarom jij bepaalde aandelen hebt gekocht/verkocht los van een koersdaling?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')