Hele kerst kerstliedjes voor gezongen.quote:Op zaterdag 31 december 2022 06:27 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Nou inderdaad, wat denkt ie eigenlijk wel![]()
PostNL is een heilig aandeel... kom laten wij aanbidden![]()
![]()

quote:Op zaterdag 31 december 2022 04:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Heyhey, niks tegen cash cow corona knaller PostNL.

Ik hoop dat q4 redelijk is want andersquote:Op zaterdag 31 december 2022 04:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Heyhey, niks tegen cash cow corona knaller PostNL.

Als inmiddels ervaren pakketsorteerder kan ik (N=1) vertellen dat de drukte meeviel.quote:Op zaterdag 31 december 2022 10:40 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik hoop dat q4 redelijk is want anders

Staat Chipotle ook niet ergens tegen 100x de winst of ben ik nu in de war?quote:Op vrijdag 30 december 2022 14:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
Gelukkig de adviezen ter harte genomen om wat meer te spreiden over sectoren en daardoor wat "saaiere" aandelen uitgezocht, zoals Coca Cola, Kraft Heinz, PepsiCo, Chipotle, Walmart, Costco, etc.

Ik dacht ergens rond de 50 maar kan me vergissen.quote:Op zaterdag 31 december 2022 11:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Staat Chipotle ook niet ergens tegen 100x de winst of ben ik nu in de war?

Only time will TELL.quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:23 schreef Centenbak het volgende:
Gaat TELL nog opkrabbelen, sta nu dik in de min. Of kan ik het toch maar beter dumpen omdat het nog verder zakt?

De pakketten die jij dan door je vingers krijgt is n=10.000 dus goede steekproef. Ga er maar vanuit dat die wel betrouwbaar is.quote:Op zaterdag 31 december 2022 11:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Als inmiddels ervaren pakketsorteerder kan ik (N=1) vertellen dat de drukte meeviel.

Verlies nemen is een kunst.quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:23 schreef Centenbak het volgende:
Gaat TELL nog opkrabbelen, sta nu dik in de min. Of kan ik het toch maar beter dumpen omdat het nog verder zakt?

Het is voor de concurrent, dus misschien vaart PostNL er juist wel bij.quote:Op zaterdag 31 december 2022 18:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
De pakketten die jij dan door je vingers krijgt is n=10.000 dus goede steekproef. Ga er maar vanuit dat die wel betrouwbaar is.

Ik heb in het verleden veel te vaak te snel verlies genomen.quote:Op zaterdag 31 december 2022 19:01 schreef dop het volgende:
[..]
Verlies nemen is een kunst.
Niet in iets blijven zitten om te hopen dat je je verlies goed maakt.
Alleen als daar aanwijzing voor zijn en je je huiswerk goed hebt gedaan.
Anders verkopen en opzoek naar iets wat je wel snapt.
En onderzoeken wat er mis was met je strategie.

Hoe oud ben je? Als je nog geen 60 ofzo bent gewoon lekker laten staan en over 10-15 jaar nog eens kijken.quote:Op zaterdag 31 december 2022 22:12 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden veel te vaak te snel verlies genomen.
Sinds dit jaar een begonnen met buy en hold en bijkopen met dips.
Maar tot nu toe is dat dus 1 grote dikke faal geweest. Nog nooit zoveel geld weggegooid als dit jaar.
Maar misschien tot weer aan mijn oude faalstrategie vasthouden, die faalde nog iets minder hard dan deze nieuwe.

Ik ben nog geen 60, dus laat ik het maar staan. Bedankt voor uw advies.quote:Op zaterdag 31 december 2022 22:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoe oud ben je? Als je nog geen 60 ofzo bent gewoon lekker laten staan en over 10-15 jaar nog eens kijken.

Buy and hold is over het algemeen een goed advies, maar de voorwaarde is dat je het bedrijf, de aktiviteiten en de financiele waardering daarvan begrijpt, zoals @dop hierboven al aangeeft; je huiswerk doen.quote:Op zaterdag 31 december 2022 22:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoe oud ben je? Als je nog geen 60 ofzo bent gewoon lekker laten staan en over 10-15 jaar nog eens kijken.

over 10 of 15 jaar is een luchtkasteel nog steeds niets waard.quote:Op zaterdag 31 december 2022 22:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]

Het makkelijkste is om iedere maand of kwartaal een vast bedrag in te leggen in een S&P500 ETF en daar vervolgens niet meer aan te komen.quote:Op zaterdag 31 december 2022 22:12 schreef Centenbak het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden veel te vaak te snel verlies genomen.
Sinds dit jaar een begonnen met buy en hold en bijkopen met dips.
Maar tot nu toe is dat dus 1 grote dikke faal geweest. Nog nooit zoveel geld weggegooid als dit jaar.
Maar misschien tot weer aan mijn oude faalstrategie vasthouden, die faalde nog iets minder hard dan deze nieuwe.

I second that.quote:Op maandag 2 januari 2023 12:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Lekkere eerste beursdag van het jaar (vooralsnog)! Voor mijn portefeuille in elk geval.

Dat is een lekker algemeen advies waar je bij specifieke aandelen vaak weinig aan hebt. Intel staat nog altijd onder de koers van 2000. Philips is een Nederlands aandeel in verval dat ikzelf te lang heb gehouden.quote:Op zaterdag 31 december 2022 22:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |