Nog snel bijkopen dusquote:Op donderdag 29 december 2022 22:41 schreef einzeinz het volgende:
Ik lees overal dat de beurzen gaan opveren in 2023. Buffett is er klaar voor, hij verwacht een groei van 15% tot 20%.
Zal volgende week nieuwe batterijen halen voor m'n glazen bol.quote:Op donderdag 29 december 2022 22:41 schreef einzeinz het volgende:
Ik lees overal dat de beurzen gaan opveren in 2023. Buffett is er klaar voor, hij verwacht een groei van 15% tot 20%.
Eind Februari grote plofquote:Op donderdag 29 december 2022 19:42 schreef einzeinz het volgende:
Wat verwachten jullie van de beurzen de komende maanden?
Nee dat komt pas later toch? Dit is gewoon fictief 6,17% en dan 32% belast en in 2024 gaat het naar 33% als het goed is.quote:Op donderdag 29 december 2022 23:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat rendement moet dan wel aangetoond worden en dan is verlies dus aftrekbaar
In Euro's wordt het een beetje treurig maar in procenten zal het ongeveer 6,5% verlies zijn.quote:Op vrijdag 30 december 2022 09:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoe is jullie beursjaar verlopen? Ik heb een keurige 5000 euro verlies geboekt over 2022.
KPN heeft toch niet zoveel raars gedaan, of ben je nog uut de tijd van de PTT en bedoel je PostNL?quote:Op vrijdag 30 december 2022 10:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In Euro's wordt het een beetje treurig maar in procenten zal het ongeveer 6,5% verlies zijn.
Dat is nog hard gegaan de laatste maand.
Voor m'n VRH is het wel dikke prima dat het zakt.
3 grootste dalers zijn Beyond Meat, KPN en Tesla.
Dan heb je een heel lekker jaar gedraaid.quote:Op vrijdag 30 december 2022 11:48 schreef dop het volgende:
+27% op mijn portefeuille.
Met kanttekening dat ik de mazzel had in het begin van het jaar geen beleggingen te hebben .
Ik mag niet klagen maar ben de laatste jaren een voorzichtige belegger geen grote portefeuille.quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dan heb je een heel lekker jaar gedraaid.
Ja, ik bedoelde uiteraard PostNLquote:Op vrijdag 30 december 2022 11:46 schreef nostra het volgende:
[..]
KPN heeft toch niet zoveel raars gedaan, of ben je nog uut de tijd van de PTT en bedoel je PostNL?
Jij leek mij juist een gozer die dat dagelijks tot op twee cijfers achter de komma bijhoudt.quote:Op vrijdag 30 december 2022 11:50 schreef nostra het volgende:
Geen idee hoe ik mijn jaarrendement uit DeGiro krijg zonder zelf te gaan kutten met alle transacties in Excel, te lui voor.
Het is mij nog niet geluktquote:Op vrijdag 30 december 2022 11:50 schreef nostra het volgende:
Geen idee hoe ik mijn jaarrendement uit DeGiro krijg zonder zelf te gaan kutten met alle transacties in Excel, te lui voor.
De UX van DeGiro is sowieso om te huilen. Niet kunnen openen met je dagresultaat, koersen die niet kloppen, geen categorieėn kunnen aanbrengen. Maar ja.quote:Op vrijdag 30 december 2022 20:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat ik heb gedaan is bij portefeuille overzicht van 1-1-22 gedownload. Vervolgens in Excel waarde portefeuille op die datum en waarde portefeuille vandaag gezet en verschil berekend, vervolgens in m'n algemene Excel met alle transacties en dividend gekeken welk bedrag ik sinds 1-1-22 extra heb ingelegd min dividend en vervolgens verschil waarde portefeuille min (extra ingelegd min dividend) gedaan. Zou fijn zijn als deGiro dit handiger eruit zou kunnen laten rollen..
Goed om te horen dat ik als een complete autist overkom.quote:Op vrijdag 30 december 2022 18:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Jij leek mij juist een gozer die dat dagelijks tot op twee cijfers achter de komma bijhoudt.
Heyhey, niks tegen cash cow corona knaller PostNL.quote:Op vrijdag 30 december 2022 14:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde uiteraard PostNL
![]()
Verder niet ontevreden, het had een heel zwart jaar kunnen zijn, mijn eerste volle jaar in beleggingen.
Gelukkig de adviezen ter harte genomen om wat meer te spreiden over sectoren en daardoor wat "saaiere" aandelen uitgezocht, zoals Coca Cola, Kraft Heinz, PepsiCo, Chipotle, Walmart, Costco, etc.
Daarnaast hebben Alfen, ABN-Amro, ING en ASR zich ook prima gehouden.
2023 zal ik nog wat meer richting dividend aandelen gaan schuiven, al moet dat ook weer met zorg zodat ik niet weer in een "dividend trap" als PostNL trap. Als m'n dividend de VRH afdekt dan ben ik een heel eind.
Nou inderdaad, wat denkt ie eigenlijk welquote:Op zaterdag 31 december 2022 04:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Heyhey, niks tegen cash cow corona knaller PostNL.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |