abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207275125
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 09:17 schreef einzeinz het volgende:
Onder de 70 zou ik Tesla wel durven kopen.
Yes ik ook!
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  woensdag 28 december 2022 @ 10:33:10 #102
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207275830
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 09:40 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Yes ik ook!
100 is een hele sterke bodem
quote:
Tesla, Inc. (TSLA)
NasdaqGS - NasdaqGS Real Time Price. Currency in USD
Follow
Quote Lookup

109.10-14.05 (-11.41%)
At close: December 27 04:00PM EST
105.84 -3.26 (-2.99%)
Pre-Market: 4:32AM EST
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207276354
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_207276601
quote:
Levert dat nou eigenlijk wat op, stukjes schrijven voor Nu? Die paar open deuren en halve waarheden in 4 alinea's kan ik ook wel een paar minuten tikken.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_207276615
quote:
10s.gif Op woensdag 28 december 2022 11:19 schreef nostra het volgende:

[..]
Levert dat nou eigenlijk wat op, stukjes schrijven voor Nu? Die paar open deuren en halve waarheden in 4 alinea's kan ik ook wel een paar minuten tikken.
Geen idee, ik schrijf ze niet :')
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_207276640
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 11:19 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Geen idee, ik schrijf ze niet :')
Ik zie een markt.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_207276661
quote:
88s.gif Op woensdag 28 december 2022 11:20 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik zie een markt.
Ja de aandelenmarkt..
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_207276690
Heeft iemand ooit nog wat van @SeLang gehoord eigenlijk? Of is ie weer de wereld aan het rondlopen op zoek naar de madagaskarwitoogeend?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  woensdag 28 december 2022 @ 12:10:23 #109
545 dop
:copyright: dop
pi_207277921
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 10:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
100 is een hele sterke bodem
[..]

Leg eens uit waarom 100 z'n sterke bodem is?
Ik zie alleen een psychologische grens, daar trekt de markt zich niets van aan.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 28 december 2022 @ 12:11:26 #110
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207277951
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 12:10 schreef dop het volgende:

[..]
Leg eens uit waarom 100 z'n sterke bodem is?
Ik zie alleen een psychologische grens, daar trekt de markt zich niets van aan.
jawel de kan best houden en terug opveren naar 140
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 28 december 2022 @ 12:30:16 #111
545 dop
:copyright: dop
pi_207278496
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 12:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
jawel de kan best houden en terug opveren naar 140
Dat kan zeker, maar het is gewoon geen harde grens, het is een getal als elk ander.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 28 december 2022 @ 12:31:44 #112
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207278529
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 12:30 schreef dop het volgende:

[..]
Dat kan zeker, maar het is gewoon geen harde grens, het is een getal als elk ander.
maar hij gaat er niet onder duiken

overigens is de marktwaarde van Tesla nog steeds de hoogste met 340 miljard dollar
toyota staat nu op 225 miljard\
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207278930
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 12:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar hij gaat er niet onder duiken

overigens is de marktwaarde van Tesla nog steeds de hoogste met 340 miljard dollar
toyota staat nu op 225 miljard\
elk aandeel kan naar 0.
pi_207279867
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 12:10 schreef dop het volgende:

[..]
Leg eens uit waarom 100 z'n sterke bodem is?
Ik zie alleen een psychologische grens, daar trekt de markt zich niets van aan.
De markt bestaat echter uit individuele beleggers, zoals jij en ik. Wij zijn dus per definitie gevoelig voor psychologische factoren (ook al ontkennen veel individuen dat).
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_207280037
Uiteindelijk zal je nooit precies op de bodem kopen.

Ik sluit niet uit dat ik in 2023, verspreid over het jaar, weer wat dividend in Tesla ga stoppen.
Er is eigenlijk niet zoveel aan de hand bij Tesla.

Ze maken meer auto's dan vorig jaar.
De energy storage is gegroeid.
De Semi is in productie gegaan.
De winstmarges zijn dik in orde, ook als er prijsverlagingen nodig zijn.

Alleen de productiedoelen / -verwachtingen gaan niet gehaald worden, in totaal maanden lockdown in Shanghai, ook bij leveranciers als CATL.
Dat helpt niet.
En dat de tax-credit in de US uitgesteld is tot maart helpt ook niet. Tesla is overigens niet het enige EV-merk dat daar last van heeft.
  woensdag 28 december 2022 @ 13:45:14 #116
545 dop
:copyright: dop
pi_207280294
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 13:26 schreef Black-Death het volgende:

[..]
De markt bestaat echter uit individuele beleggers, zoals jij en ik. Wij zijn dus per definitie gevoelig voor psychologische factoren (ook al ontkennen veel individuen dat).
de markt bestaat zeker niet uit alleen individuele beleggers, sterker nog het grootste deel van het belegd vermogen is niet in handen van individuele beleggers.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 28 december 2022 @ 13:50:52 #117
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_207280431
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 13:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Uiteindelijk zal je nooit precies op de bodem kopen.

Ik sluit niet uit dat ik in 2023, verspreid over het jaar, weer wat dividend in Tesla ga stoppen.
Er is eigenlijk niet zoveel aan de hand bij Tesla.

Ze maken meer auto's dan vorig jaar.
De energy storage is gegroeid.
De Semi is in productie gegaan.
De winstmarges zijn dik in orde, ook als er prijsverlagingen nodig zijn.

Alleen de productiedoelen / -verwachtingen gaan niet gehaald worden, in totaal maanden lockdown in Shanghai, ook bij leveranciers als CATL.
Dat helpt niet.
En dat de tax-credit in de US uitgesteld is tot maart helpt ook niet. Tesla is overigens niet het enige EV-merk dat daar last van heeft.
Ik ben totaal niet ingelezen in Tesla, maar gaan ze uiteindelijk niet de concurrentie verliezen van de standaard automerken nu zij zich allemaal op EV’s gaan storten?

Vanzelfsprekend zal Tesla altijd een marktaandeel kunnen behouden, maar kunnen ze een serieuze concurrent worden (qua aantallen en qua kwaliteit) van de VAG’s van deze wereld?
pi_207280434
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 13:45 schreef dop het volgende:

[..]
de markt bestaat zeker niet uit alleen individuele beleggers, sterker nog het grootste deel van het belegd vermogen is niet in handen van individuele beleggers.
Nee dat snap ik; bedoel ook vooral dat het overal om mensen gaat.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_207280579
Jaren Tesla gereden, maar afgezien van de op het oog shiny features, blijft het een plastic Amerikaans bakje met voor Europeaanse begrippen verschrikkelijke service. Ik blijf erbij dat VW, Toyota en Ford op de Amerikaanse markt uiteindelijk gaan winnen.

Energy storage zet ik m'n geld op Stem, tegelijkertijd gaan die bij echt doorontwikkelen óf naar een Tesla óf naar PE, dus het opwaarts potentieel is wat beperkt.

Daarnaast blijft een persona als Musk toch een liability voor je bedrijf. Niet zolang alles crescendo gaat, dan is het nog hi-ha-ho, wel als je andere bestuursleden gillend wegrennen en je personeel als oud vuil wordt behandeld. Al kan ik persoonlijk zijn libertarische denkbeelden nog wel waarderen, maar we leven helaas niet in utopia.

Just my 2 cents.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  woensdag 28 december 2022 @ 13:59:30 #120
545 dop
:copyright: dop
pi_207280692
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 13:50 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Nee dat snap ik; bedoel ook vooral dat het overal om mensen gaat.
institutionele beleggers Maken rekensommetjes en doen niet aan psychologische grenzen.

Serieus beleggen is cijfertjes bekijken en rekenen.
Ik zie een hoge waardering die momenteel niet wordt waargemaakt, dat wordt afgestraft. Niet het ideale koop moment
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 28 december 2022 @ 15:39:47 #121
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207283134
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 12:47 schreef Malavita het volgende:

[..]
elk aandeel kan naar 0.
worldonline niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 28 december 2022 @ 15:42:08 #122
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207283200
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2022 13:50 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik ben totaal niet ingelezen in Tesla, maar gaan ze uiteindelijk niet de concurrentie verliezen van de standaard automerken nu zij zich allemaal op EV’s gaan storten?

Vanzelfsprekend zal Tesla altijd een marktaandeel kunnen behouden, maar kunnen ze een serieuze concurrent worden (qua aantallen en qua kwaliteit) van de VAG’s van deze wereld?
Nee nooit

\Tesla heeft veel lagere productiekosten per eenheid en is heel erg ver in SD niveau5

deze enorme dip heeft Apple ook meeegemaakt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207284392
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2022 13:50 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik ben totaal niet ingelezen in Tesla, maar gaan ze uiteindelijk niet de concurrentie verliezen van de standaard automerken nu zij zich allemaal op EV’s gaan storten?
Ik kan geen 10 jaar in de toekomst kijken uiteraard.
Voorlopig hobbelen andere merken achter Tesla aan.

Op productiecapaciteit en marge zullen ze Tesla voorlopig niet verslaan.
(Berlin-Brandenburg en Houston draaien nog maar op 25% van volle capaciteit en ze kunnen nog wel 3 van die fabrieken kwijt op de aangekochte grond).

Ook op het gebied van accu-productie heeft Tesla een aantal goede kaarten in het spel.

En nogmaals: Tesla is meer dan auto's. In 2030 zijn auto's mss nog maar ~40% van de totale omzet van Tesla.

Tesla maakt ook dermate goede marges op hun producten dat ze nog 15 tot 20% procentpunt kunnen inleveren en nog steeds net zoveel verdienen als VW doet op een EV.

quote:
Vanzelfsprekend zal Tesla altijd een marktaandeel kunnen behouden, maar kunnen ze een serieuze concurrent worden (qua aantallen en qua kwaliteit) van de VAG’s van deze wereld?
De markt is nog lang niet verzadigd, pas 10% van alle verkochte nieuwe auto's is een volwaardige bEV.

Zolang Tesla modellen maakt waar klanten voor zijn, dan kunnen ze nog groeien.

Rond 2030 verwacht ik pas echt verzadiging.

Nogmaals, ik kan het mis hebben maar het is meer dan simpel "Tesla wordt straks links en rechts ingehaald".

quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2022 13:55 schreef nostra het volgende:

Energy storage zet ik m'n geld op Stem, tegelijkertijd gaan die bij echt doorontwikkelen óf naar een Tesla óf naar PE, dus het opwaarts potentieel is wat beperkt.
Die energiemarkt is gigantisch groot en er is nog maar zo weinig accu-capaciteit geplaatst (en beschikbaar), dat er nog tot 2050 groei mogelijk is.

Wie de goedkope accu's heeft, heeft deze markt straks.

quote:
Jaren Tesla gereden, maar afgezien van de op het oog shiny features, blijft het een plastic Amerikaans bakje met voor Europeaanse begrippen verschrikkelijke service. Ik blijf erbij dat VW, Toyota en Ford op de Amerikaanse markt uiteindelijk gaan winnen.


Daarnaast blijft een persona als Musk toch een liability voor je bedrijf. Niet zolang alles crescendo gaat, dan is het nog hi-ha-ho, wel als je andere bestuursleden gillend wegrennen en je personeel als oud vuil wordt behandeld. Al kan ik persoonlijk zijn libertarische denkbeelden nog wel waarderen, maar we leven helaas niet in utopia.

Just my 2 cents.
Kwaliteit en afwerking is wel iets dat bij Tesla (en andere Amerikanen) een probleem is.

Maar Tesla heeft wel een eigen laadnetwerk, tijdens de rit plant de auto het laden voor je, je hebt geen laadpas nodig, updates gaan OTA dus je hoeft niet naar de dealer, etc.

Er zijn toch ook pluspunten.

Ondanks alle problemen is de tevredenheid onder Tesla eigenaren ongeveer net zo hoog als bij Porsche en daarmee staan ze beiden in de top.

En Musk? Tsja... een geniaal ongeleid projectiel...

[ Bericht 16% gewijzigd door TheFreshPrince op 28-12-2022 16:36:35 ]
  woensdag 28 december 2022 @ 16:38:22 #124
545 dop
:copyright: dop
pi_207284659
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 15:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nee nooit

\Tesla heeft veel lagere productiekosten per eenheid en is heel erg ver in SD niveau5

deze enorme dip heeft Apple ook meeegemaakt
Apple heeft jaren in een dip gezeten, dus als dat de manier is om er tegen aan te kijken.
Slechte vergelijking hele slechte.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_207285014
Wat betreft Tesla: het enige wat telt is winst per aandeel.
Die is nu iets van 3,3 dollar per aandeel. Over 2021 was het 1,66 in 2020 0,2. Dat is een forse groei geweest. Maar groeit het nog exponentieel door of wordt het lineair of vlakt het zelfs af?

De model 3 was een cashcow in NL, maar nu niet meer. De model Y zie ik hier niet zoveel, maar Nederland is natuurlijk maar een kleine markt.
De vraag is een beetje: hoe lang blijft de model 3 en y goed verkopen? En komt er een goede aanvulling als in de cybertruck of vervanging van de X of S?

Misschien dat komend jaar de winst per aandeel wel groeit naar 5 of 6 dollar per aandeel.
Ik zelf zou niet meer dan 20 keer de winst willen betalen en dat is al heel fors voor een autobouwer.
Bij de andere grote autobouwers (ford, GM, Honda Toyota etc ligt dat onder de 10…)

Het groeipotentieel van Tesla is niet erg duidelijk met zo’n vage line up van modellen en het uitblijven van nieuwe versies van de S en X.
Zo lang die vaagheid blijft kan het zo maar zijn dat mensen kortzichtig kijken naar de 3 dollar winst per aandeel en dat het dan zo terug kan zakken naar een aandeel prijs van 30 dollar als je uitgaat van de gemiddelde p/e in auto industrie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')