Yes ik ook!quote:Op woensdag 28 december 2022 09:17 schreef einzeinz het volgende:
Onder de 70 zou ik Tesla wel durven kopen.
100 is een hele sterke bodemquote:
quote:Tesla, Inc. (TSLA)
NasdaqGS - NasdaqGS Real Time Price. Currency in USD
Follow
Quote Lookup
109.10-14.05 (-11.41%)
At close: December 27 04:00PM EST
105.84 -3.26 (-2.99%)
Pre-Market: 4:32AM EST
Levert dat nou eigenlijk wat op, stukjes schrijven voor Nu? Die paar open deuren en halve waarheden in 4 alinea's kan ik ook wel een paar minuten tikken.quote:Op woensdag 28 december 2022 11:06 schreef Black-Death het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)-ruim-twee-jaar.html
Geen idee, ik schrijf ze nietquote:Op woensdag 28 december 2022 11:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Levert dat nou eigenlijk wat op, stukjes schrijven voor Nu? Die paar open deuren en halve waarheden in 4 alinea's kan ik ook wel een paar minuten tikken.
Ik zie een markt.quote:Op woensdag 28 december 2022 11:19 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Geen idee, ik schrijf ze niet
Ja de aandelenmarkt..quote:
Leg eens uit waarom 100 z'n sterke bodem is?quote:Op woensdag 28 december 2022 10:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
100 is een hele sterke bodem
[..]
jawel de kan best houden en terug opveren naar 140quote:Op woensdag 28 december 2022 12:10 schreef dop het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom 100 z'n sterke bodem is?
Ik zie alleen een psychologische grens, daar trekt de markt zich niets van aan.
Dat kan zeker, maar het is gewoon geen harde grens, het is een getal als elk ander.quote:Op woensdag 28 december 2022 12:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jawel de kan best houden en terug opveren naar 140
maar hij gaat er niet onder duikenquote:Op woensdag 28 december 2022 12:30 schreef dop het volgende:
[..]
Dat kan zeker, maar het is gewoon geen harde grens, het is een getal als elk ander.
elk aandeel kan naar 0.quote:Op woensdag 28 december 2022 12:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar hij gaat er niet onder duiken
overigens is de marktwaarde van Tesla nog steeds de hoogste met 340 miljard dollar
toyota staat nu op 225 miljard\
De markt bestaat echter uit individuele beleggers, zoals jij en ik. Wij zijn dus per definitie gevoelig voor psychologische factoren (ook al ontkennen veel individuen dat).quote:Op woensdag 28 december 2022 12:10 schreef dop het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom 100 z'n sterke bodem is?
Ik zie alleen een psychologische grens, daar trekt de markt zich niets van aan.
de markt bestaat zeker niet uit alleen individuele beleggers, sterker nog het grootste deel van het belegd vermogen is niet in handen van individuele beleggers.quote:Op woensdag 28 december 2022 13:26 schreef Black-Death het volgende:
[..]
De markt bestaat echter uit individuele beleggers, zoals jij en ik. Wij zijn dus per definitie gevoelig voor psychologische factoren (ook al ontkennen veel individuen dat).
Ik ben totaal niet ingelezen in Tesla, maar gaan ze uiteindelijk niet de concurrentie verliezen van de standaard automerken nu zij zich allemaal op EV’s gaan storten?quote:Op woensdag 28 december 2022 13:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Uiteindelijk zal je nooit precies op de bodem kopen.
Ik sluit niet uit dat ik in 2023, verspreid over het jaar, weer wat dividend in Tesla ga stoppen.
Er is eigenlijk niet zoveel aan de hand bij Tesla.
Ze maken meer auto's dan vorig jaar.
De energy storage is gegroeid.
De Semi is in productie gegaan.
De winstmarges zijn dik in orde, ook als er prijsverlagingen nodig zijn.
Alleen de productiedoelen / -verwachtingen gaan niet gehaald worden, in totaal maanden lockdown in Shanghai, ook bij leveranciers als CATL.
Dat helpt niet.
En dat de tax-credit in de US uitgesteld is tot maart helpt ook niet. Tesla is overigens niet het enige EV-merk dat daar last van heeft.
Nee dat snap ik; bedoel ook vooral dat het overal om mensen gaat.quote:Op woensdag 28 december 2022 13:45 schreef dop het volgende:
[..]
de markt bestaat zeker niet uit alleen individuele beleggers, sterker nog het grootste deel van het belegd vermogen is niet in handen van individuele beleggers.
institutionele beleggers Maken rekensommetjes en doen niet aan psychologische grenzen.quote:Op woensdag 28 december 2022 13:50 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nee dat snap ik; bedoel ook vooral dat het overal om mensen gaat.
worldonline nietquote:
Nee nooitquote:Op woensdag 28 december 2022 13:50 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik ben totaal niet ingelezen in Tesla, maar gaan ze uiteindelijk niet de concurrentie verliezen van de standaard automerken nu zij zich allemaal op EV’s gaan storten?
Vanzelfsprekend zal Tesla altijd een marktaandeel kunnen behouden, maar kunnen ze een serieuze concurrent worden (qua aantallen en qua kwaliteit) van de VAG’s van deze wereld?
Ik kan geen 10 jaar in de toekomst kijken uiteraard.quote:Op woensdag 28 december 2022 13:50 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik ben totaal niet ingelezen in Tesla, maar gaan ze uiteindelijk niet de concurrentie verliezen van de standaard automerken nu zij zich allemaal op EV’s gaan storten?
De markt is nog lang niet verzadigd, pas 10% van alle verkochte nieuwe auto's is een volwaardige bEV.quote:Vanzelfsprekend zal Tesla altijd een marktaandeel kunnen behouden, maar kunnen ze een serieuze concurrent worden (qua aantallen en qua kwaliteit) van de VAG’s van deze wereld?
Die energiemarkt is gigantisch groot en er is nog maar zo weinig accu-capaciteit geplaatst (en beschikbaar), dat er nog tot 2050 groei mogelijk is.quote:Op woensdag 28 december 2022 13:55 schreef nostra het volgende:
Energy storage zet ik m'n geld op Stem, tegelijkertijd gaan die bij echt doorontwikkelen óf naar een Tesla óf naar PE, dus het opwaarts potentieel is wat beperkt.
Kwaliteit en afwerking is wel iets dat bij Tesla (en andere Amerikanen) een probleem is.quote:Jaren Tesla gereden, maar afgezien van de op het oog shiny features, blijft het een plastic Amerikaans bakje met voor Europeaanse begrippen verschrikkelijke service. Ik blijf erbij dat VW, Toyota en Ford op de Amerikaanse markt uiteindelijk gaan winnen.
Daarnaast blijft een persona als Musk toch een liability voor je bedrijf. Niet zolang alles crescendo gaat, dan is het nog hi-ha-ho, wel als je andere bestuursleden gillend wegrennen en je personeel als oud vuil wordt behandeld. Al kan ik persoonlijk zijn libertarische denkbeelden nog wel waarderen, maar we leven helaas niet in utopia.
Just my 2 cents.
Apple heeft jaren in een dip gezeten, dus als dat de manier is om er tegen aan te kijken.quote:Op woensdag 28 december 2022 15:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee nooit
\Tesla heeft veel lagere productiekosten per eenheid en is heel erg ver in SD niveau5
deze enorme dip heeft Apple ook meeegemaakt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |