Ja het goed bij btc .quote:
Bitvavo schermt zelf nogal met de constructie dat de tegoeden van klanten ondergebracht zijn bij de Stichting Bitvavo Payments, die losstaat van Bitvavo B.V. De resultaten van Bitvavo B.V. (waar een faillissement neem ik aan ook onder valt), hebben volgens hen op deze wijze geen enkele invloed op klantentegoeden.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:37 schreef Soldier2000 het volgende:
Hoe kan ik vanuit Bitvavo mijn BTC en ETH overzetten naar een wallet? Ik zie alleen maar de optie kopen en verkopen.
Ik neem aan dat als Bitvavo faiiet gaat ik ook mijn crypto kwijt ben?
Ik vind de volatiliteit zelf niet geweldig, maar tot nog toe heeft inkopen tijdens een dip, de inleg als winst nemen tijdens een piek en tussendoor het hoofd koelhouden goed gewerkt voor ons. Zo hebben we al langere tijd niets verkocht en toen de koers onder 16k dipte aangekocht. Dit is geen raketwetenschap, alleen vereist het stalen zenuwen en enig inzicht in wat een dip en wat een piek is. Ik denk dat het eerste voor veel mensen het moeilijkst is, vooral voor de opportunisten (in tegenstelling tot de idealisten).quote:Op zaterdag 21 januari 2023 01:56 schreef Lospedrosa het volgende:
In deze tijden van inflatie was bitcoin het gouden ei geweest, mocht crypto niet besmeurd zijn geweest met het ene na het andere schandaal.
Maar van nu een mooie start weer vanaf 20K als een beleggerstool.
Het is gisteren ineens hard gegaan. Het voelt haast bevreemdend om een koers van boven de 20k te zien.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 09:16 schreef PicoMMP het volgende:
Dit voelt wel aan als een ouderwetse vrijdag/zaterdagpump voor de zondagavonddump voor de aandelenmarkt op maandag.
Als je gewoon degelijke muntjes koopt, ze gewoon zelf in bezit houd is er niets aan de hand, en als je gewoon geduld hebt komt het altijd wel goed, als je naar de 10 jaars geschiedenis kijkt van BTC spring je er gewoon altijd goed uit als je gewoon vasthoud. Ja het is vervelend als je nu op 60K hebt gekocht, maar dan is het ook gewoon verstandig om te wachten.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 01:56 schreef Lospedrosa het volgende:
In deze tijden van inflatie was bitcoin het gouden ei geweest, mocht crypto niet besmeurd zijn geweest met het ene na het andere schandaal.
Maar van nu een mooie start weer vanaf 20K als een beleggerstool.
Ik juich niet te vroeg. De (economische) wereld is fragiel; de VS kampt met een recordschuld, China kan Vietnam binnenvallen, de oorlog in Oekraïne is nog lang niet voorbij, de prijzen blijven stijgen (wel minder dan vorig jaar), exchanges in de problemen, nasleep corona.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 09:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is gisteren ineens hard gegaan. Het voelt haast bevreemdend om een koers van boven de 20k te zien.
Ik denk er net zo over. En wij zijn er in ieder geval nog niet aan toe om weer te staken. Als de onrust duidelijk voorbij is, zal blijken welke platforms de zware tijd hebben doorstaan.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 09:31 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ik juich niet te vroeg. De (economische) wereld is fragiel; de VS kampt met een recordschuld, China kan Vietnam binnenvallen, de oorlog in Oekraïne is nog lang niet voorbij, de prijzen blijven stijgen (wel minder dan vorig jaar), exchanges in de problemen, nasleep corona.
Het geeft wel een fijn gevoel dat BTC enigszins herstelt na rampjaar 2022. De markt overleeft de val van een grote CEX en de val van een top 10-coin (Luna) en diens stablecoin. Het geeft in ieder geval vertrouwen dat BTC/crypto niet "dood" is, zoals steeds wordt geroepen door tegenstanders en sceptici.
Maar nogmaals, het is fragiel en volatiel. Een financiële crisis ligt op de loer en kan BTC ook zomaar weer naar 18K of zelfs een stuk lager.
Klopt, ik zie de bear market als schoon schip maken. Dubieuze exchanges en coins/tokens verdwijnen en mensen die al in crypto zitten verkassen naar een DEX en/of zetten hun munten op een cold wallet.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 09:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk er net zo over. En wij zijn er in ieder geval nog niet aan toe om weer te staken. Als de onrust duidelijk voorbij is, zal blijken welke platforms de zware tijd hebben doorstaan.
Nee, dit klopt wel aardig. Dat 'in principe' slaat op het feit dat er een gedeelte uit de coldwallet moet worden gehaald wanneer er bijv opnames moet worden gedaan. Voordat deze opnames zijn verwerkt is er een kleine exposure, maar de (goede) exchanges houden deze exposure bewust klein (meestal 5% max online) zodat ze het zelf zouden kunnen opvangen mocht het onverhoopt ergens toch helemaal fout gaan.quote:Op zaterdag 21 januari 2023 01:34 schreef Repentless het volgende:
[..]
Bitvavo schermt zelf nogal met de constructie dat de tegoeden van klanten ondergebracht zijn bij de Stichting Bitvavo Payments, die losstaat van Bitvavo B.V. De resultaten van Bitvavo B.V. (waar een faillissement neem ik aan ook onder valt), hebben volgens hen op deze wijze geen enkele invloed op klantentegoeden.
Het merendeel van de digitale valuta van klanten wordt volgens hen bewaard op 'cold wallets'. Er wordt echter wel steevast "in principe" bij vermeld, dat lijkt (maar ik ben een leek) een beetje op een vooraf ingebakken juridische uitvlucht wanneer dat echt nodig is. Dus: "ja, in principe deden we dat, maar op dat moment toevallig helaas net even niet. We beloofden of garandeerden dus niet dat we dat altijd deden en daar ging je als gebruiker mee akkoord, dus voldoen wij aan onze verplichtingen."
Wat mij betreft het risico dat je neemt, ik ben zelf ook gebruiker van Bitvavo.Ik heb staking al wel enige tijd geleden uitgezet, want als ik het goed begrijp aanvaard je daarmee het risico dat jouw coins uit de stichting worden gehaald en in beheer worden gegeven aan de B.V. Bij off-chain kunnen ze dan worden 'uitgeleend' aan derden voor rewards, waar jij een vergoeding voor ontvangt. Als die derde partij dan omvalt terwijl jouw coins daaraan zijn 'uitgeleend', ben je het kwijt omdat je coins dan niet in de stichting zitten en niet in handen zijn van de B.V. Daar hoeft Bitvavo B.V. niet eens voor om te vallen.
Misschien klopt er geen reet van bovenstaande, maar dit is hoe ik het interpreteer. Ik vind het vrij ingewikkelde materie.
Eens zien wat het na de weekend gaat worden.quote:
Als ie uiteindelijk naar 500K-1M gaat (heb menigeen dit zien voorspellen) is 'bijkopen' op 30K zo slecht nog nietquote:Op zaterdag 21 januari 2023 18:08 schreef VeX- het volgende:
Genot om de beren die de mogelijke bodem gemist hebben te zien klagen met hun copium. Al die mensen die het allemaal zo goed weten heb ik een broertje dood aan. Zelfs mensen die ik relatief hoog heb zitten vallen aardig door de mand. Ik gun het ze zo dat ze op $30k+ moeten gaan bijkopen.
Waar vind ik deze klagende beren?quote:Op zaterdag 21 januari 2023 18:08 schreef VeX- het volgende:
Genot om de beren die de mogelijke bodem gemist hebben te zien klagen met hun copium. Al die mensen die het allemaal zo goed weten heb ik een broertje dood aan. Zelfs mensen die ik relatief hoog heb zitten vallen aardig door de mand. Ik gun het ze zo dat ze op $30k+ moeten gaan bijkopen.
Vechainquote:Op zaterdag 21 januari 2023 20:31 schreef ISVV het volgende:
Hopelijk nog een revival van VeChain (niet dat ik veel heb, maar oké)
Doen ze nog wat? Hoor er weinig meer overquote:Op zaterdag 21 januari 2023 20:31 schreef ISVV het volgende:
Hopelijk nog een revival van VeChain (niet dat ik veel heb, maar oké)
Je was er zelf 1? Met je 10k voorspelling in januari, daarna gewijzigd naar juli, en nu helemaal maar verwijderd uit je bio op Tweakers?quote:Op zaterdag 21 januari 2023 18:22 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Waar vind ik deze klagende beren?
Ik heb er zelfs een apart topic over geopend. Maanden lang heb ik onderbouwd waarom ik dacht dat er de bodem niet gezien hebben.quote:Op zondag 22 januari 2023 09:26 schreef Plots het volgende:
[..]
Je was er zelf 1? Met je 10k voorspelling in januari, daarna gewijzigd naar juli, en nu helemaal maar verwijderd uit je bio op Tweakers?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |