abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 19 december 2022 @ 17:43:41 #26
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_207148570
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2022 17:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wanneer die mensen iets anders gaan doen dan levert dat natuurlijk ook economische waarde op, en hoogstwaarschijnlijk is dat meer dan die 8 miljard dat het nu schijnbaar zou opleveren. De vraag is ook een beetje hoeveel er van die 8 miljard overblijft als alle verborgen kosten (vervuiling van lucht, water en bodem, overlast, afname biodiversiteit, indirecte subsidies, etc.) netjes verdisconteerd worden. Een andere vraag is: wie verdient daar nou vooral aan? Hint: dat zijn de agro-multinationals.
Dan moeten we ook alle vervuiling meenemen die bijvoorbeeld festivals veroorzaken. Zal ook niet weinig zijn. Of mensen die naar een theatervoorstelling gaan. Co2 van hun auto's niet vergeten, of het ov.
Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar ik neem aan dat mijn punt duidelijk is. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 19 december 2022 @ 17:49:50 #27
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207148645
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 17:43 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Dan moeten we ook alle vervuiling meenemen die bijvoorbeeld festivals veroorzaken. Zal ook niet weinig zijn. Of mensen die naar een theatervoorstelling gaan. Co2 van hun auto's niet vergeten, of het ov.
Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar ik neem aan dat mijn punt duidelijk is. :)
Ja, het is duidelijk: je wil niet inzien, alle feiten en argumenten ten spijt, dat die hele agrarische export ons een hoop kost maar niet een hoop oplevert.
Huilen dan.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 19 december 2022 @ 17:53:07 #28
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_207148710
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2022 17:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, het is duidelijk: je wil niet inzien, alle feiten en argumenten ten spijt, dat die hele agrarische export ons een hoop kost maar niet een hoop oplevert.
Slechte poging om mijn post te negeren.
Jammer dat je het op de man wil gaan spelen. Voor mij een teken om deze discussie te beindigen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_207148740
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 17:43 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Dan moeten we ook alle vervuiling meenemen die bijvoorbeeld festivals veroorzaken. Zal ook niet weinig zijn. Of mensen die naar een theatervoorstelling gaan. Co2 van hun auto's niet vergeten, of het ov.
Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar ik neem aan dat mijn punt duidelijk is. :)
Alle festivals bij elkaar opgeteld is verwaarloosbaar in vergelijking met wat landbouw verwoest. Bijna de helft van Nederland bestaat uit landbouwgrond. Dit is allemaal vergiftigd en dood (soms zelfs te vergelijken met asfalt).
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 19 december 2022 @ 18:00:43 #30
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207148828
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 17:53 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Slechte poging om mijn post te negeren.
Jammer dat je het op de man wil gaan spelen. Voor mij een teken om deze discussie te beindigen.
:')

Natuurlijk negeer ik je post: die gaat over de cultuursector. Die cultuursector noemde ik alleen maar om die o-zo gigantisch belangrijke en onmisbare agrarische export waar je mee kwam aanzetten in perspectief te zetten. Maar hey, als je zo hard op zoek bent naar een excuus om de benen te nemen en niet inhoudelijk op het onderwerp in te gaan dan ben ik de laatste die je hier houdt.
Huilen dan.
pi_207148891
Smerige tyfusbio-industrie en mensen die het probleem bagataliseren :r
Sicker than your average.
pi_207148917
quote:
7s.gif Op maandag 19 december 2022 17:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij? De waarde van de primaire binnenlandse landbouw is nog geen 2 procent van het BBP. Om dat in perspectief te zetten: dat is zo'n beetje de helft van de bijdrage van de cultuursector.

Dus al met al neemt die hele agrarische industrie een hoop ruimte in, zorgt voor een hoop vervuiling, en levert ons eigenlijk amper wat op. Maar hey, we zijn wel trots op de boer of zo.
Wow we moeten die boeren echt dit land uitwerken vuile smeerlappen met die homo laarsjes altijd!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207149232
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 17:28 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Duidelijke cijfers. Blijft bij alleen de vraag over waarom er dan zoveel subsidie heen moet als de branch zoveel omzet op jaarbasis. Geld wat er dus nog vanaf getrokken moet worden voor een eerlijk beeld.
Blijft er nog steeds een flink bedrag over uiteraard.
Je hebt het nu over de agrarische sector? Als we het over subsidies gaan hebben..... :D
  maandag 19 december 2022 @ 19:54:34 #34
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_207150550
Jammer dat half Nederland weer blind achter een superkleine groep miljonairs aanholt. Met hun vlaggen op de kop en zakdoekjes aan hun spiegels. En de onzin die knuffeltante caroline van der Plas in de kamer bazelt als zoete koek slikt. Ik verbaas me er elke keer weer over hoe dom een groot deel van de Nederlanders is :')
pi_207170146
Janken over boeren terwijl je zelf wel dik in de crypto zit :')

En zoek eens uit wat zonnepaneel-velden met het bodemleven doet.

Overigens is er een reden dat er in Nederland zoveel agrarische activiteit is. Maar goed, dat zal jij wel weigeren om in te zien, met je NIMBY-mentaliteit.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2022 10:28:38 ]
  woensdag 21 december 2022 @ 10:28:47 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207170203
quote:
16s.gif Op maandag 19 december 2022 18:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wow we moeten die boeren echt dit land uitwerken vuile smeerlappen met die homo laarsjes altijd!
Rustig maat we kunnen dat ook anders aanpakken ik stel 'heropvoedingskampen' voor.
Huilen dan.
pi_207171644
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:25 schreef 2xHenk het volgende:
Janken over boeren terwijl je zelf wel dik in de crypto zit :')

En zoek eens uit wat zonnepaneel-velden met het bodemleven doet.

Overigens is er een reden dat er in Nederland zoveel agrarische activiteit is. Maar goed, dat zal jij wel weigeren om in te zien, met je NIMBY-mentaliteit.
Zonnepanelenvelden zijn echt een achterlijke oplossing zolang nog niet ieder dak volligt
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_207172015
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 17:43 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Dan moeten we ook alle vervuiling meenemen die bijvoorbeeld festivals veroorzaken. Zal ook niet weinig zijn. Of mensen die naar een theatervoorstelling gaan. Co2 van hun auto's niet vergeten, of het ov.
Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar ik neem aan dat mijn punt duidelijk is. :)
Ontzettend goede vergelijking yo.
Conscience do cost.
pi_207399249
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2022 10:25 schreef 2xHenk het volgende:
Janken over boeren terwijl je zelf wel dik in de crypto zit :')

En zoek eens uit wat zonnepaneel-velden met het bodemleven doet.

Overigens is er een reden dat er in Nederland zoveel agrarische activiteit is. Maar goed, dat zal jij wel weigeren om in te zien, met je NIMBY-mentaliteit.
Crypto wordt steeds milieuvriendelijker, sommige netwerken worden al co2 neutraal of zorgen voor blockchain diensten die milieuvriendelijker zijn dan ouderwetse oplossingen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_207802256
Die smerige boeren moeten van ons land af, Nederland is voor de bewoners, niet voor de megaexport!
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_207802700
Boeren dwingen te stoppen en vervolgens alleen maar importeren. Goed voor de onafhankelijke van je land. Kortzichtig gedoe.

Boerenbedrijven moeten niet stoppen, maar transformeren. Waarom is het nodig om aardbeien te eten in de winter? Terug naar seizoensproducten en minder importeren lijkt me een betere eerste stap.
pi_207822391
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 10:34 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Boeren dwingen te stoppen en vervolgens alleen maar importeren. Goed voor de onafhankelijke van je land. Kortzichtig gedoe.

Boerenbedrijven moeten niet stoppen, maar transformeren. Waarom is het nodig om aardbeien te eten in de winter? Terug naar seizoensproducten en minder importeren lijkt me een betere eerste stap.
90% is export, zij kunnen stoppen
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_207822551
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 10:34 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Boeren dwingen te stoppen en vervolgens alleen maar importeren. Goed voor de onafhankelijke van je land. Kortzichtig gedoe.

Boerenbedrijven moeten niet stoppen, maar transformeren. Waarom is het nodig om aardbeien te eten in de winter? Terug naar seizoensproducten en minder importeren lijkt me een betere eerste stap.
De boeren die voor Nederlanders verbouwenmkunnen blijven.


De rest: wegwezen! Vooral die megastallen, heel veel vervuiling en ruimte die ze innemen, en al het geld eindigt binnen een familie. Hier en daar wat oost europeanen uitbuiten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_207822815
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 18:07 schreef firefly3 het volgende:

[..]
90% is export, zij kunnen stoppen
Ok dan importeren we ook geen voedsel meer. :')
pi_207893222
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 18:43 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Ok dan importeren we ook geen voedsel meer. :')
Natuurlijk wel. Het is maar een klein percentage in vergelijking met onze MEGA export. Jij snapt niet dat wij voedsel leveren voor HALF europa en ons grond en natuur dood gaat
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_207893887
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 14:06 schreef firefly3 het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Het is maar een klein percentage in vergelijking met onze MEGA export. Jij snapt niet dat wij voedsel leveren voor HALF europa en ons grond en natuur dood gaat
Wij exporteren vooral naar onze buurlanden, dat zou in Amerika gewoon regionaal zijn. Daarnaast importeren we naast voedsel, bijna alles uit het buitenland, auto's, elektrische apparaten, kleding etc. Wat ook enorm vervuilend is in de landen waar het gemaakt word. En de natuur gaat niet dood, die veranderd. Waarschijnlijk weer naar de natuur die het was voor het door mensen was afgeturft.
pi_207916444
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 15:12 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Wij exporteren vooral naar onze buurlanden, dat zou in Amerika gewoon regionaal zijn. Daarnaast importeren we naast voedsel, bijna alles uit het buitenland, auto's, elektrische apparaten, kleding etc. Wat ook enorm vervuilend is in de landen waar het gemaakt word. En de natuur gaat niet dood, die veranderd. Waarschijnlijk weer naar de natuur die het was voor het door mensen was afgeturft.
Nee hoor, er verdwijnen hierdoor zoveel insectensoorten die door miljoenen jaren van evolutie zijn ontstaan. Zonder deze biodiversiteit zullen bijna alle planten, bloemen en daarbij voedsel dat wij kennen uitsterven omdat deze insecten voor de verspreiding zorgen van zaden.

Er zijn al zo'n 40% minder insecten in vergelijking met de jaren 90.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_207916509
Mensen hebben nog totaal geen besef van de massainstinctie en de gevolgen voor ons.

Misschien is het tijd dat mensen beter onderwezen worden.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')