abonnement Unibet Coolblue
pi_207137052
Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier. Ik ben hier via google wel eens terechtgekomen en lees af en toe nog wel eens wat in het nieuws topic. Nu zit ikzelf te dubben met iets en dacht ik: laat ik hier eens een profiel aanmaken.

Ik probeer het verhaal een beetje kort en bondig uit te typen en ik hoop erop dat ik wat adviezen van jullie kan krijgen. Allereerst even iets meer over mezelf.

Ik ben een jongeman van 26 jaar en woon inmiddels 5 jaar samen met mijn vriendin. Ik werk in de bouw en mijn vriendin als verkoper van een middel-groot warenhuis. We verdienen samen zo’n 60K op jaarbasis obv 32u/week en hebben een pot spaargeld in de vorm van aandelen. Tevens zijn we in het bezit van een grote camper omdat we van kamperen houden. Hier staat nog een kleine schuld tegenover van ~3K. We hebben een studieschuld open staan van 10K en 13K. Ondanks dat we erg klein wonen, zijn we heel gelukkig samen. Overigens hebben we ook 2 honden en een kat.

Nu is het zo dat we al een tijd uit ons huis gegroeid zijn. Je moet je voorstellen dat we echt in een soort van tiny house leven. We hebben alleen de benedenverdieping, kleine tuin en een woonkamer van 3,5 bij 4. Wel een aparte keuken, douche en kleine slaapkamer, maar dat is het dan ook. De huur is ¤500,- per maand. We zijn redelijk fanatiek opzoek naar iets anders, maar elke mogelijkheid bij ons in de omgeving (+/- 15km) begint bij ¤1200,- in de maand minimaal, en dan gaan we er in ruimte 1 extra kamer op vooruit. Niet echt te moeite dus. Voor een heel huis zit je hier echt aan de ¤1500 - ¤1800,- per maand.

Kopen is voor ons, ondanks dat we toch goed verdienen, nauwelijks een optie. Al zouden we beiden fulltime gaan werken, dan komen we er door onze studieschuld niet tussen. Dit heeft ermee te maken dat onze beginstand schuld erg hoog was, ondanks dat we keihard ons best hebben gedaan verreweg het grootste gedeelte af te lossen. Hier wordt jammer genoeg niet naar gekeken.

Bovenop dit alles ervaren wij in onze, voorheen fijne buurt, erg veel overlast van asielzoekers/statushouders. Boven ons woont er zo een en we hebben meerdere malen nachten wakker gelegen omdat hij zonodig al zijn 23 broers en neven uit moet nodigen tot diep in de nacht, waar de nodige geluidsoverlast mee gepaard gaat. Dit op doordeweekse dagen.

Ik houd het even bij het topje van de ijsberg, maar laten we het erop houden dat onze ervaring met mensen van deze cultuur niet positief is. Eerlijk gezegd zijn we ook een beetje klaar met ze, plus met de voorkeursbehandeling die ze krijgen. Zo hadden wij zicht op 2 woningen (via de woningstichting), maar zijn we 2 maal gepasseerd door “urgentiegevallen”, als in statushouders. Woningruil is bij deze vereniging ook niet mogelijk. Wij houden duplex, deze statushouders kregen een heel woonhuis ter beschikking.

We zijn er al ruim een jaar met elkaar over in gesprek, maar het begint ons nu toch wel echt hoog te zitten. We zijn eerlijk gezegd klaar met Nederland, de beleidsmakers, en eerlijk gezegd ook met landgenoten die deze koers steevast blijven verdedigen. We zijn des te meer klaar met de ongeremde aanwas van mensen van die andere cultuur, laten we maar gewoon zeggen moslims, die bewust of onbewust het laten te integreren en zo de identiteit die we ooit voelden, langzaam te verdrukken. Vanuit welke hoek we onze situatie ook proberen aan te snijden, telkens weer komen we tot de conclusie dat wij het beste eruit proberen te halen, maar dat je als starter in Nederland zowel rechts als links gepasseerd wordt. Zolang je hier geboren bent, hard werkt en netjes je belasting betaald, sta je overal onderaan de lijst, is ons gevoel.

Wij overwegen dus om te emigreren.

In eerste instantie dachten wij aan Zweden. Wij hebben het idee dat de rust, het dunbevolkte gebied en de goede sociale voorzieningen ons goed zal doen. Tevens dachten wij aan Nieuw-Zeeland of Australië, maar dat houdt ook in je familie en vrienden een soort van semi-definitief achter te laten. Vanuit Zweden kun je in geval van nood dezelfde dag nog in Nederland zijn, bij wijze van.

Wat blijkt nu; in Zweden worden alle betaalbare plattelandsdorpjes inmiddels ook overspoeld met vluchtelingen. Dan zit je weer tussen de ellende. En je gaat toch voor de rust daarheen uiteindelijk.

Het land met in die zin de minste cultuurverderving zou dan Denemarken zijn. De huizenmarkt daar is echter ook zeer competitief, alhoewel de betaalbaarheid beter is dan Nederland (ook niet zo moeilijk natuurlijk). Zolang we daar een goede baan vinden is dat op zich geen probleem.

Wat zouden jullie in onze situatie doen? Hebben jullie misschien tips voor ons? Literatuur? Wat dan ook.

Voordat we daadwerkelijk emigreren zouden we samen een jaar lang op taal- en cultuurcursus gaan van het desbetreffende land. Maar dan moeten we wel zeker weten dat we daarin de goede keuze maken.

Als je tot zo ver bent gekomen: bedankt voor het lezen. Ik merk dat het al fijn is om dit zo even van me af te schrijven. Hopelijk hebben jullie adviezen of vragen voor ons waar we nog niet aan hebben gedacht!
  Moderator zondag 18 december 2022 @ 20:19:46 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_207137244
Hoi, ik heb je topic verplaatst. Denk dat ze je in Kaaskoppen in het buitenland -> KAA prima voort kunnen helpen :)

quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2022 20:02 schreef Dusthor92 het volgende:
Als je tot zo ver bent gekomen: bedankt voor het lezen. Ik merk dat het al fijn is om dit zo even van me af te schrijven. Hopelijk hebben jullie adviezen of vragen voor ons waar we nog niet aan hebben gedacht!
Ik heb het helemaal gelezen, maar ik zelf kan je daar niet mee voort helpen.
pi_207137253
Ik zou naar Hongarije gaan.
Sicker than your average.
pi_207137272
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 20:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoi, ik heb je topic verplaatst. Denk dat ze je in Kaaskoppen in het buitenland -> KAA prima voort kunnen helpen :)
Dankjewel! :)

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 20:20 schreef Aberkullie het volgende:
Ik zou naar Hongarije gaan.
Hongarije? Waarom dat zo?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 18 december 2022 @ 20:23:51 #5
269689 crew  Viv
pi_207137293
@Dusthor92 welkom op FOK! en in het subforum KAA (Kaaskoppen in het buitenland: voor Nederlanders die geëmigreerd zijn of dit overwegen). w/

Ik zie dat je inmiddels bent afgeknapt op het idee van Zweden (waar ik woon), maar ik wilde daar nog over zeggen dat die goede sociale vergoedingen ook ergens vandaan komen: je betaalt daar zo mogelijk nog meer belasting dan in Nederland. ;) (Oh, en fulltime werken is daar wel de norm. Geen enkel land heeft zoveel parttimers als Nederland.)
pi_207137466
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2022 20:23 schreef Viv het volgende:
@:Dusthor92 welkom op FOK! en in het subforum KAA (Kaaskoppen in het buitenland: voor Nederlanders die geëmigreerd zijn of dit overwegen). w/

Ik zie dat je inmiddels bent afgeknapt op het idee van Zweden (waar ik woon), maar ik wilde daar nog over zeggen dat die goede sociale vergoedingen ook ergens vandaan komen: je betaalt daar zo mogelijk nog meer belasting dan in Nederland. ;) (Oh, en fulltime werken is daar wel de norm. Geen enkel land heeft zoveel parttimers als Nederland.)
Hoi @Viv

Bedankt voor het welkom!

Nu ik het teruglees komt het inderdaad wel zo over, maar ik (of we) zijn niet afgeknapt op Zweden. We hebben er nog niet een dusdanig compleet beeld van kunnen krijgen. We overwegen om daar aankomend jaar eens twee weken rond te reizen om er een gevoel bij te krijgen.

En wat betreft de hoeveelheid belasting betalen: daar hebben we eigenlijk helemaal geen probleem mee. Zolang hetgeen wat je afdraagt ten opzichte van de toekomstmogelijkheden die je ervoor krijgt, in balans zijn. Wat in onze ogen in Nederland echt vol-ledig scheef is gegroeid.

Mag ik vragen hoe jullie wonen en hoe lang jullie er al wonen? Hebben jullie snel een persoonsnummer kunnen krijgen? Hoe is de werkgelegenheid daar in vergelijking met Nederland? Ook schaarste op de arbeidsmarkt, of is dat daar totaal anders?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 18 december 2022 @ 20:56:34 #7
269689 crew  Viv
pi_207137813
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 20:34 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Hoi @:viv

Bedankt voor het welkom!

Nu ik het teruglees komt het inderdaad wel zo over, maar ik (of we) zijn niet afgeknapt op Zweden. We hebben er nog niet een dusdanig compleet beeld van kunnen krijgen. We overwegen om daar aankomend jaar eens twee weken rond te reizen om er een gevoel bij te krijgen.

En wat betreft de hoeveelheid belasting betalen: daar hebben we eigenlijk helemaal geen probleem mee. Zolang hetgeen wat je afdraagt ten opzichte van de toekomstmogelijkheden die je ervoor krijgt, in balans zijn. Wat in onze ogen in Nederland echt vol-ledig scheef is gegroeid.
Ah okay. ^O^

Wat betreft vluchtelingen: ik heb er geen last van. Of ja, een ruimhartig beleid kost natuurlijk wel meer belastinggeld van ons allemaal. Maar zo in het dagelijks leven niet. We wonen (tijdelijk) in een wijk met relatief veel allochtonen, nooit problemen mee gehad. En qua politieke wind is dat ruimhartige wel aan het veranderen inmiddels.
quote:
Mag ik vragen hoe jullie wonen en hoe lang jullie er al wonen? Hebben jullie snel een persoonsnummer kunnen krijgen? Hoe is de werkgelegenheid daar in vergelijking met Nederland? Ook schaarste op de arbeidsmarkt, of is dat daar totaal anders?
Wij zijn begin januari van dit jaar naar Zweden verhuisd, wonen sindsdien in een huurappartement terwijl we rustig rondkijken voor een koopwoning. Onze persoonsnummers waren snel* geregeld omdat ik een vast contract heb (we zijn geëmigreerd toen ik al een baan in Zweden gevonden had). Geen idee hoe de arbeidsmarkt verder is. Ik zag dat je ons topic al gevonden hebt, hier kun je vanaf het begin teruglezen:
Topicreeks: Evenstar, Viv en ZZ emigreerden naar Zweden!

*Even teruggezocht:
quote:
do 27-01 aangemeld voor personnummers bij Skatteverket (Belastingdienst)

do 10-02 personnummers toegekend
pi_207138104
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2022 20:56 schreef Viv het volgende:

[..]
Ah okay. ^O^

Wat betreft vluchtelingen: ik heb er geen last van. Of ja, een ruimhartig beleid kost natuurlijk wel meer belastinggeld van ons allemaal. Maar zo in het dagelijks leven niet. We wonen (tijdelijk) in een wijk met relatief veel allochtonen, nooit problemen mee gehad. En qua politieke wind is dat ruimhartige wel aan het veranderen inmiddels.
[..]
Wij zijn begin januari van dit jaar naar Zweden verhuisd, wonen sindsdien in een huurappartement terwijl we rustig rondkijken voor een koopwoning. Onze persoonsnummers waren snel* geregeld omdat ik een vast contract heb (we zijn geëmigreerd toen ik al een baan in Zweden gevonden had). Geen idee hoe de arbeidsmarkt verder is. Ik zag dat je ons topic al gevonden hebt, hier kun je vanaf het begin teruglezen:
Topicreeks: Evenstar, Viv en ZZ emigreerden naar Zweden!

*Even teruggezocht:
[..]

Ik was al rustig bezig terug te lezen inderdaad :D Topic begonnen in 2007/8. Wat een tijd alweer.

Bedankt voor je reactie, dat klinkt wel veelbelovend.

Ik moet mezelf ook blijven zeggen dat het feit dat onze ervaring met moslims zo slecht is, niet betekent dat dit overal zo is. Kennelijk kan dit sterk verschillen.

Ik begrijp uit je verhaal dat het hebben van een vaste baan het een en ander wel gemakkelijker maakt. Zou je kunnen stellen dat dit, naast het leren van de taal en cultuur, wel zo’n beetje prio 1 zou moeten zijn?

Zijn de huurhuizen daar een beetje betaalbaar nog?
pi_207138114
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2022 20:56 schreef Viv het volgende:

*Even teruggezocht:
[..]

Dat is wel retesnel geregeld dan eigenlijk :D
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 18 december 2022 @ 21:26:38 #10
269689 crew  Viv
pi_207138396
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 21:14 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Ik was al rustig bezig terug te lezen inderdaad :D Topic begonnen in 2007/8. Wat een tijd alweer.

Bedankt voor je reactie, dat klinkt wel veelbelovend.

Ik moet mezelf ook blijven zeggen dat het feit dat onze ervaring met moslims zo slecht is, niet betekent dat dit overal zo is. Kennelijk kan dit sterk verschillen.

Ik begrijp uit je verhaal dat het hebben van een vaste baan het een en ander wel gemakkelijker maakt. Zou je kunnen stellen dat dit, naast het leren van de taal en cultuur, wel zo’n beetje prio 1 zou moeten zijn?
Er zijn meerdere wegen naar Rome/Zweden, maar in ons geval was de vaste baan absoluut prio 1. Ik sprak de taal niet eens, maar ik werk ergens waar de voertaal Engels is. ;) Cultuur is overigens niet zo heel anders dan in Nederland, dat komt wel goed.

Zoals gezegd was het persoonsnummer snel geregeld (en dus ook alles wat daarmee samenhangt), maar het vaste contract betekende ook dat we niet op de gok deze sprong waagden. Het is nogal wat, je kind uit haar vertrouwde omgeving weghalen (inclusief basisschool), je baan in Nederland opzeggen, je huis in Nederland verkopen, etc. Dan is het heel fijn als daar alvast wat tegenover staat. :Y)
quote:
Zijn de huurhuizen daar een beetje betaalbaar nog?
Vergelijkbaar met Nederland denk ik. Voor ons was het belangrijker dat we zelf iets konden huren en geen onderhuurders zouden worden. Collega's van mij die onderhuren in Stockholm of Uppsala, moeten soms wel 4 keer in een jaar verhuizen. :N
  maandag 26 december 2022 @ 21:57:59 #11
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_207245704
Je weet niet half hoe goed je het hebt in NL. Woon al 15+ jaar in de VS en je krijgt alleen maar meer rottigheid te zien. Hold your ass .Met je 60k voor met z'n tweeën kom je nergens. Een trailer park mischien, good luck with that.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator maandag 26 december 2022 @ 22:22:53 #12
45833 crew  Fogel
pi_207246116
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 21:57 schreef popolon het volgende:
Je weet niet half hoe goed je het hebt in NL. Woon al 15+ jaar in de VS en je krijgt alleen maar meer rottigheid te zien. Hold your ass .Met je 60k voor met z'n tweeën kom je nergens. Een trailer park mischien, good luck with that.
Wat is volgens jouw een OK bedrag om in de VS een beetje fatsoenlijk te kunnen leven?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 26 december 2022 @ 22:59:10 #13
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_207246833
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2022 20:02 schreef Dusthor92 het volgende:
Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier. Ik ben hier via google wel eens terechtgekomen en lees af en toe nog wel eens wat in het nieuws topic. Nu zit ikzelf te dubben met iets en dacht ik: laat ik hier eens een profiel aanmaken.

Ik probeer het verhaal een beetje kort en bondig uit te typen en ik hoop erop dat ik wat adviezen van jullie kan krijgen. Allereerst even iets meer over mezelf.

Ik ben een jongeman van 26 jaar en woon inmiddels 5 jaar samen met mijn vriendin. Ik werk in de bouw en mijn vriendin als verkoper van een middel-groot warenhuis. We verdienen samen zo’n 60K op jaarbasis obv 32u/week en hebben een pot spaargeld in de vorm van aandelen. Tevens zijn we in het bezit van een grote camper omdat we van kamperen houden. Hier staat nog een kleine schuld tegenover van ~3K. We hebben een studieschuld open staan van 10K en 13K. Ondanks dat we erg klein wonen, zijn we heel gelukkig samen. Overigens hebben we ook 2 honden en een kat.

Nu is het zo dat we al een tijd uit ons huis gegroeid zijn. Je moet je voorstellen dat we echt in een soort van tiny house leven. We hebben alleen de benedenverdieping, kleine tuin en een woonkamer van 3,5 bij 4. Wel een aparte keuken, douche en kleine slaapkamer, maar dat is het dan ook. De huur is ¤500,- per maand. We zijn redelijk fanatiek opzoek naar iets anders, maar elke mogelijkheid bij ons in de omgeving (+/- 15km) begint bij ¤1200,- in de maand minimaal, en dan gaan we er in ruimte 1 extra kamer op vooruit. Niet echt te moeite dus. Voor een heel huis zit je hier echt aan de ¤1500 - ¤1800,- per maand.

Kopen is voor ons, ondanks dat we toch goed verdienen, nauwelijks een optie. Al zouden we beiden fulltime gaan werken, dan komen we er door onze studieschuld niet tussen. Dit heeft ermee te maken dat onze beginstand schuld erg hoog was, ondanks dat we keihard ons best hebben gedaan verreweg het grootste gedeelte af te lossen. Hier wordt jammer genoeg niet naar gekeken.

Bovenop dit alles ervaren wij in onze, voorheen fijne buurt, erg veel overlast van asielzoekers/statushouders. Boven ons woont er zo een en we hebben meerdere malen nachten wakker gelegen omdat hij zonodig al zijn 23 broers en neven uit moet nodigen tot diep in de nacht, waar de nodige geluidsoverlast mee gepaard gaat. Dit op doordeweekse dagen.

Ik houd het even bij het topje van de ijsberg, maar laten we het erop houden dat onze ervaring met mensen van deze cultuur niet positief is. Eerlijk gezegd zijn we ook een beetje klaar met ze, plus met de voorkeursbehandeling die ze krijgen. Zo hadden wij zicht op 2 woningen (via de woningstichting), maar zijn we 2 maal gepasseerd door “urgentiegevallen”, als in statushouders. Woningruil is bij deze vereniging ook niet mogelijk. Wij houden duplex, deze statushouders kregen een heel woonhuis ter beschikking.

We zijn er al ruim een jaar met elkaar over in gesprek, maar het begint ons nu toch wel echt hoog te zitten. We zijn eerlijk gezegd klaar met Nederland, de beleidsmakers, en eerlijk gezegd ook met landgenoten die deze koers steevast blijven verdedigen. We zijn des te meer klaar met de ongeremde aanwas van mensen van die andere cultuur, laten we maar gewoon zeggen moslims, die bewust of onbewust het laten te integreren en zo de identiteit die we ooit voelden, langzaam te verdrukken. Vanuit welke hoek we onze situatie ook proberen aan te snijden, telkens weer komen we tot de conclusie dat wij het beste eruit proberen te halen, maar dat je als starter in Nederland zowel rechts als links gepasseerd wordt. Zolang je hier geboren bent, hard werkt en netjes je belasting betaald, sta je overal onderaan de lijst, is ons gevoel.

Wij overwegen dus om te emigreren.

In eerste instantie dachten wij aan Zweden. Wij hebben het idee dat de rust, het dunbevolkte gebied en de goede sociale voorzieningen ons goed zal doen. Tevens dachten wij aan Nieuw-Zeeland of Australië, maar dat houdt ook in je familie en vrienden een soort van semi-definitief achter te laten. Vanuit Zweden kun je in geval van nood dezelfde dag nog in Nederland zijn, bij wijze van.

Wat blijkt nu; in Zweden worden alle betaalbare plattelandsdorpjes inmiddels ook overspoeld met vluchtelingen. Dan zit je weer tussen de ellende. En je gaat toch voor de rust daarheen uiteindelijk.

Het land met in die zin de minste cultuurverderving zou dan Denemarken zijn. De huizenmarkt daar is echter ook zeer competitief, alhoewel de betaalbaarheid beter is dan Nederland (ook niet zo moeilijk natuurlijk). Zolang we daar een goede baan vinden is dat op zich geen probleem.

Wat zouden jullie in onze situatie doen? Hebben jullie misschien tips voor ons? Literatuur? Wat dan ook.

Voordat we daadwerkelijk emigreren zouden we samen een jaar lang op taal- en cultuurcursus gaan van het desbetreffende land. Maar dan moeten we wel zeker weten dat we daarin de goede keuze maken.

Als je tot zo ver bent gekomen: bedankt voor het lezen. Ik merk dat het al fijn is om dit zo even van me af te schrijven. Hopelijk hebben jullie adviezen of vragen voor ons waar we nog niet aan hebben gedacht!
Ik heb het eerste stukje gelezen van je bericht: ik zou aanraden om nog even af te wachten. De economie is zo grimmig, ook met leningen. Wat staat er te wachten? Ik ben geen expert, misschien moet je JUIST instappen met vast rente ofzoiets. Ik heb geen idee. Hoe zeker zijn jullie van jullie baan... Je huurt nu voor 500- da's een buitenkansje!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wees blij. Spaar-spaar-spaar. En kies het juiste moment nog even af. Ga desnoods soms even een paar dagen naar een natuurhuisje om daar te werken (als je hybrid mag werken) om toch het gevoel te hebben van vrijheid, tussentijds. Hoe zeker ben je van de relatie. Een koophuis is best een commitment. Denk ook aan de gevolgen. Sorry, een beetje negatief maar wilde het wel delen, weeg het mee. Succes :)
  maandag 26 december 2022 @ 23:06:36 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207246984
Je omschrijft 2 banen op mbo-niveau en toch allebei een studieschuld? Hoe dan? Bijgeleed?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 26 december 2022 @ 23:07:42 #15
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_207247004
Ik lees nu de rest van je bericht. Hoe in hemelsnaam denk je zelf in een ander land te kunnen gaan wonen met de instelling die je hebt?

Daarnaast, de woningnood is fors. Dat is in andere landen niet veel anders. Mijn advies is ook spaar nog langer door. En met schulden kun je volgens mij ook niet zomaar emigreren. Overigens heb je daar een baan nodig, regel dat eerst voordat je naar woningen gaat kijken.

Jullie tijd komt nog wel. Wees blij met wat je nu hebt. Echt.
  maandag 26 december 2022 @ 23:15:13 #16
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207247117
Blijft toch ironisch, mensen die een probleem hebben met immigranten en vervolgens zelf immigrant in een ander land willen worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 26 december 2022 @ 23:21:25 #17
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_207247235
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 23:15 schreef Janneke141 het volgende:
Blijft toch ironisch, mensen die een probleem hebben met immigranten en vervolgens zelf immigrant in een ander land willen worden.
Om daar waarschijnlijk wel iets van hun leven te maken en bij te dragen aan de maatschappij in tegenstelling tot al dat volk dat hierheen komt bedoel je?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 26 december 2022 @ 23:39:48 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207247554
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 23:15 schreef Janneke141 het volgende:
Blijft toch ironisch, mensen die een probleem hebben met immigranten en vervolgens zelf immigrant in een ander land willen worden.
Geluk zoeken...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207269432
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2022 20:02 schreef Dusthor92 het volgende:

We zijn er al ruim een jaar met elkaar over in gesprek, maar het begint ons nu toch wel echt hoog te zitten. We zijn eerlijk gezegd klaar met Nederland, de beleidsmakers, en eerlijk gezegd ook met landgenoten die deze koers steevast blijven verdedigen. We zijn des te meer klaar met de ongeremde aanwas van mensen van die andere cultuur, laten we maar gewoon zeggen moslims, die bewust of onbewust het laten te integreren en zo de identiteit die we ooit voelden, langzaam te verdrukken. Vanuit welke hoek we onze situatie ook proberen aan te snijden, telkens weer komen we tot de conclusie dat wij het beste eruit proberen te halen, maar dat je als starter in Nederland zowel rechts als links gepasseerd wordt. Zolang je hier geboren bent, hard werkt en netjes je belasting betaald, sta je overal onderaan de lijst, is ons gevoel.


Heb je weer zo'n kansloos PVV/FvD figuur :')
Dat ga je in elk land vinden en het beleid in NL is niets anders dan de meeste andere landen aangezien bijna alles EU geregeld is.
Tenzij je naar een 2e wereld land gaat waar asielzoekers niet heen willen.
Je bent gwn ongelofelijk verwend.

Nederlanders hebben heel veel, krijgen heel veel, maar blijven klagen.

Wss kun je het beste naar Rusland gaan, daar moorden ze andere bevolkingsgroepen maar al te graag uit.
pi_207269463
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 23:21 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Om daar waarschijnlijk wel iets van hun leven te maken en bij te dragen aan de maatschappij in tegenstelling tot al dat volk dat hierheen komt bedoel je?
Of niet....
Meer dan genoeg asielzoekers die wel veel betekenen hier.
pi_207269690
In verband met een onverwachts drukke vervelende week is een uitgebreide reactie er bij in geschoten, sorry daarvoor. Maar Na het lezen van sommige reacties hier heb ik er eigenlijk ook al geen in meer in.

Wat mij betreft mag dit onderwerp gesloten worden. Dank aan de serieuze respectvolle users hier.
pi_207269845
Zal je even een realiteitscheck geven: In Zweden kom je zonder werk als buitenlander niet aan een (huur)
huis. Of je moet onderhands willen huren (wil je niet). Heb je wel werk dan wordt het een stuk makkelijker. Reken alleen niet op 500 euro. In Uppsala huur je daar nog geen kamer voor, in Stockholm of andere grote stad een bezemkast. In plattelandsddorpen heb je meer kans, maar dan moet je al flink naar het Noorden willen trekken. En daar is voor bouwvakkers en winkelbediendes weer nauwelijks werk.

Moraal van dit verhaal: zorg dat je werk hebt, vóórdat je richting Zweden gaat.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_207429483
Vond nog een interessant artikel. Ben het zelf niet met alles eens, maar het raakt wel de kern van verhuizen naar Zweden.

https://grenzenloos.nl/12(...)igreren-naar-zweden/

Onderaan trouwens 15 reden om wél naar Zweden te verhuizen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_207459697
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 13:03 schreef Knutknuttsson het volgende:
Vond nog een interessant artikel. Ben het zelf niet met alles eens, maar het raakt wel de kern van verhuizen naar Zweden.

https://grenzenloos.nl/12(...)igreren-naar-zweden/

Onderaan trouwens 15 reden om wél naar Zweden te verhuizen.
Daar zitten ook wel veel algemene dingen in. Nu trekt Zweden mij niet, maar veel van de dingen die daar worden genoemd, gelden voor bijna elk land.

Vietnam zit je ook ver van je familie. Polen blijf je ook een buitenlander. Ergens ver weggestopt in Australië ga je je waarschijnlijk ook wel eenzaam voelen. Etc.
  maandag 9 januari 2023 @ 17:15:52 #25
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_207485062
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2022 22:22 schreef Fogel het volgende:

[..]
Wat is volgens jouw een OK bedrag om in de VS een beetje fatsoenlijk te kunnen leven?
Hangt er vanaf waar je zit. Oost- en Westkust zijn erg prijzig. Ik zit tot nu toe nog goed. :D
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 9 januari 2023 @ 17:19:18 #26
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_207485101
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:18 schreef Halcon het volgende:

Ergens ver weggestopt in Australië ga je je waarschijnlijk ook wel eenzaam voelen. Etc.
En hele dikke spinnen. Kangeroes die je op je bek stampen en vliegende schorpioenen. Nope, nope en nope.

[ Bericht 5% gewijzigd door popolon op 09-01-2023 17:25:47 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator donderdag 12 januari 2023 @ 10:38:43 #27
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_207522851
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2022 22:32 schreef Dusthor92 het volgende:
In verband met een onverwachts drukke vervelende week is een uitgebreide reactie er bij in geschoten, sorry daarvoor. Maar Na het lezen van sommige reacties hier heb ik er eigenlijk ook al geen in meer in.

Wat mij betreft mag dit onderwerp gesloten worden. Dank aan de serieuze respectvolle users hier.
Een paar 'vervelende' reacties en je reageert niet meer. Dat lijkt me niet de juiste instelling als je wil emigreren. Vind de mate van vervelend overigens heel erg meevallen en het aanpassen of verwijderen niet waard. De wijze waarop jij over bepaalde medelanders post vind ik persoonlijk vervelender, maar dat neemt niet weg dat ik je veel succes wens bij de verdere uitwerking van je emigratieplannen.

Ik sluit overigens nooit topics omdat de TS dat nu eenmaal wil en dus blijft het open.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 15 januari 2023 @ 02:01:19 #28
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_207566188
@Dusthor92

Groningen en Friesland zijn dichterbij kennen dorpen waar nog leegstand is. Probleem is vaak wel dat er ook weinig werk is, maar nog wel te vinden binnen 40 km reisafstand. Vooral in de Eemshaven (boven Delfzijl) zijn goede mogelijkheden weer snel werk te vinden, vooral voor mensen met een technische achtergrond, maar ook voor mensen met andere opleidingen. Huren in deze regionen is nog mogelijk op redelijk korte termijn (wel eerst even inschrijven). Hoewel de koopwoningmarkt hier nog redelijk geprijsd is, zul je wel de contouren van het aardbevingsgebied even moeten bekijken. Wat dat betreft is huren een veiliger optie.
En ja moslims heb je overal, dus ook in Groningen (en Friesland), maar hier zijn ze doorgaans beter geïntegreerd en ook meestal ook gewoon vriendelijk (mede omdat ze hier meestal niet samen klitten).

Kortom deze optie staat ook open.
pi_207567256
Ik vraag me af waarom niemand heeft gewezen op de schuld van 23.000 euro die ze samen hebben. Die zou ik eerst aflossen voordat ik zou gaan kijken om ergens anders heen te gaan. Emigreren is niet goedkoop, het gaat je hard tegenvallen hoe hard de kosten op gaan lopen.
pi_207567433
Wat klonk als n mooi idee wordt hier vaak snel plat geslagen.

Maar 23k studieschuld moet je toch zo op tafel kunnen leggen met 2 goedbetaalde banen? Om daar nu voor te emigreren.
  zondag 15 januari 2023 @ 10:23:25 #31
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_207567571
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 23:15 schreef Janneke141 het volgende:
...
Even je post aangepast om het ontopic te houden :W

[ Bericht 12% gewijzigd door Fogel op 15-01-2023 12:09:42 ]
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  zondag 15 januari 2023 @ 10:24:56 #32
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207567598
Reactie op offtopic ook gewoon weg.

[ Bericht 94% gewijzigd door Fogel op 15-01-2023 12:10:16 ]
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209234837
Je zou eens kunnen overwegen om naar Spanje of Portugal te gaan als je toch voor je rust wilt gaan. Of centraal in Frankrijk wat behoorlijk dun bevolkt is.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_209237040
quote:
7s.gif Op zondag 21 mei 2023 23:12 schreef HSG het volgende:
Je zou eens kunnen overwegen om naar Spanje of Portugal te gaan als je toch voor je rust wilt gaan. Of centraal in Frankrijk wat behoorlijk dun bevolkt is.
Ja, dat kan je goed doen als je een baan zoekt die je thuis kan doen. Er zitten veel telewerkers in Portugal, Spanje. Het maakt niet uit waar je zit, tegenwoordig met Starlink of in een dorp met glasvezel kan je makkelijk thuis werken.
pi_209237060
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 09:34 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ja, dat kan je goed doen als je een baan zoekt die je thuis kan doen. Er zitten veel telewerkers in Portugal, Spanje. Het maakt niet uit waar je zit, tegenwoordig met Starlink of in een dorp met glasvezel kan je makkelijk thuis werken.
Er zijn genoeg banen waar je thuis kan werken. Tegenwoordig grote internationale softwarebedrijven bieden dat aan. Een consultant van een leverancier van ons werkt (bijna) altijd thuis op Sardinië.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_209237139
quote:
7s.gif Op maandag 22 mei 2023 09:37 schreef HSG het volgende:

[..]
Er zijn genoeg banen waar je thuis kan werken. Tegenwoordig grote internationale softwarebedrijven bieden dat aan. Een consultant van een leverancier van ons werkt (bijna) altijd thuis op Sardinië.
Dit ja.

Calls met andere bedrijven zie ik vaak genoeg mensen die ergens in Spanje, Thailand, Portugal of zo op afstand zitten te werken.
pi_209238136
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 09:44 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dit ja.

Calls met andere bedrijven zie ik vaak genoeg mensen die ergens in Spanje, Thailand, Portugal of zo op afstand zitten te werken.
Ik ben wel een beetje jaloers op hem (positief). Op een mooi eiland, appartement met uitzicht op zee (heeft hij mij laten zien), lekker weer en veel thuis werken. :P
Ô mon citoyens vous serez unis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')