Ik vind er wel een topic over, maar dat is een foto-topic met (uiteraard) foto's en commentaar op die foto's.
Thailand foto-impressie
quote:Leuke kroegjes/restaurantjes/winkeltjes/etc. De do's and don'ts. Must see e.d.
Op zaterdag 8 februari 2003 19:41 schreef asco het volgende:
Ja, ik, wat wil je weten?
Kortom: the usual stuff.
Na 3 dagen feesten boekten we een binnenlandse vlucht naar Koh Samui. Een schitterend eiland met een nog mooier strand uitermate geschikt voor excursies en strandfun. Vergeet absoluut niet de FULL MOON PARTY te bezoeken, eens per maand, circa 10000 partygangers zullen met je meefeesten. Het is iets dat je nooit zult vergeten. Over prijzen moet je je nergens druk maken in Thailand, alles is spotgoedkoop, je lacht om de prijzen.
Na 4 dagen reisden we verder met de boot+bus naar Phuket, ook weer een bruisende stad met mooie stranden, discotheken en excursiemogelijkheden.
Weer 4 dagen later namen we de nachttrein naar Bangkok, een belefenis op zich. Neem wel 1e klasse, niet duur en je reist dan tenminste met luxe, eigen coupé.
Bangkok is een echte wereldstad, we verblaven in het hoogste hotel ter wereld (Bayiko Sky Hotel) 300m en echt voor de kak van Thailand zeg maar, een kamer kostte per nacht 80 gulden, een lachertje dus.
Tijdens onze reis werden we overal als fimlsterren verwelkomd en behandeld, een ongekend iets voor gewonen mensen uit Nederland, geniet ervan! In Bangkok heb je ook een computerwarenhuis van ZEVEN verdiepingen hoog, niet overslaan en best goedkoop.
Ik ga dit jaar weer want als je eenmaal in Thailand bent geweest zou je bij God niet meer weten waar het nog beter, leuker of goedkoper zou moeten zijn, wij weten het in ieder geval niet!
Veel plezier in dit geweldige land.
quote:We blijven een dag of 5 in Bangkok (lijkt me inderdaad een geweldige stad!), daarna reizen we door naar Jomtien en zien we wel verder.
Op zaterdag 8 februari 2003 19:56 schreef Liejannuh het volgende:
Ga je alleen naar Jomtien of ook nog naar andere plaatsen in Thailand??
Bangkok is wel leuk voor een paar dagen. Is het nodige te zien!
Leuk detail is dat ik er waarschijnlijk een Fokker/Woester ga meeten die er dan ook toevallig is.
quote:Ik in ieder geval wel, ik ga in september 2 weken naar Thailand, als we op doorreis naar Australie zijn.
Op zaterdag 8 februari 2003 20:06 schreef asco het volgende:
Ow, het gaat speciaal over een plaats in Thailand, lol.
Ff niet goed gelezen, maargoed misschien heb je wat aan mijn info.
Hoe lang ga je naar Thailand? Want er is nog veel meer te zien!
Ayuthaya is bijv. best leuk om te zien! Is anderhalf uur met de trein vanaf Bangkok en dus ook goed te doen in een daytrip!
Bangkok is zeker leuk om even te blijven. De weekend market is inderdaad leuk, verder is het leuk om een riviertochtje te maken, of naar het World trade center te gaan (mooie buurt, met veel markten). De Airtrain brengt je er heen (kost ook niets.)
naja, zo kan ik nog wel ff doorgaan...
als je nog vragen hebt...
mzzl
Alien
[edit]Oja, 1 ding is onmisbaar: Lonely planet Thailand/South east Asia.[edit]
Ga naar het zuiden (niet in het regenseizoen) en zeker naar het Noorden; Chiang Mai, Chiang Rai, Drielandenpunt aan de Mekong.
Ga op bezoek bij de bergvolkeren de Akha etc...
En ja Ayuteya, Sokhotai etc, alllemaal zien joh!
quote:Heerlijk.
Op maandag 10 februari 2003 10:08 schreef oYo het volgende:
Verwacht niet te veel van Jomtien.
Maximaal daar een paar dagen blijven. Het is een badstadje net onder Pattaya en er valt niks te beleven, alleen bars...
Het is een pure relax-vakantie met uitspattingen wanneer wij dat willen. Luxe hotel genomen, dus dat komt wel goed. Lekker in de zon wat vakliteratuur bijlezen. Kan niet wachten.
quote:Ik kan niet wachten.
Op zaterdag 15 februari 2003 00:27 schreef static het volgende:
uitspattingen wanneer wij dat willen.
quote:Stil nou.
Op zaterdag 15 februari 2003 00:29 schreef Oxazepam het volgende:[..]
Ik kan niet wachten.
Alsjeblieft een foto gemaakt door mij op een klein eilandje bij Thailand.
Helaas weet ik de naam niet meer.
Het was er prachtig
Jomtien ben ik niet geweest. Wel in Bangkok en Phuket.
Als je in Bangkok bent moet je zeker naar een Thaibokswedstrijd gaan.Meerdere rondes.. leuke ervaring.
De smog is daar hevig.. wel een indrukwekkende stad.
Ik hoop dat je in een megahoog hotel zit in Bangkok.
Tis nml ongelofelijk om midden in de stad heel hoog.. op t dak in een jacuzzi te zitten badderen
quote:Ik hoop het niet, ik word al bang als ik in een diep bord kijk.
Op zaterdag 15 februari 2003 03:01 schreef Brennie het volgende:
[afbeelding]Ik hoop dat je in een megahoog hotel zit in Bangkok.
quote:Die heb ik al uitgebreid gelezen.
Op zaterdag 8 februari 2003 20:32 schreef Liejannuh het volgende:
Bangkok tips
quote:17 dagen, dus genoeg tijd om andere dingen te doen.
Hoe lang ga je naar Thailand? Want er is nog veel meer te zien!![]()
quote:Ik dacht alleen in Amerika, dus waarschijnlijk niet.
Op dinsdag 25 februari 2003 16:15 schreef static het volgende:
Heb je daar eigenlijk een triple-band telefoon nodig?
quote:Keej, dank je.
Op dinsdag 25 februari 2003 18:28 schreef Tburg het volgende:[..]
Ik dacht alleen in Amerika, dus waarschijnlijk niet.
quote:
Maar niet gaan slaan als ik per ongeluk lieg
Nee hoor.
quote:Nou ben ik ook niet echt de Lonely Planet te buiten gegaan, maar dit verhaal klinkt mij als een regelrechte HEL in de oren.
Op zaterdag 8 februari 2003 20:03 schreef asco het volgende:
Nou ik ben vorig jaar in Thailand geweest.
Bangkok - Pattaya - Ko Samui - Phuket?
Ga dan naar Renesse...
quote:Nee, maar bellen is wel erg duur.
Op dinsdag 25 februari 2003 16:15 schreef static het volgende:
Heb je daar eigenlijk een triple-band telefoon nodig?
Als je toch in het Oostelijke gedeelte zit zou ik doorreizen naar Koh Chang, een eiland ongeveer drie uur verder (met de bus.)
Ik ben er al 5 keer geweest. Het wordt steeds drukker, maar het is nog nèt leuk. Alles is mogelijk, van een rieten hutje op het strand (7¤) tot luxere stenen bungalows. Er zijn rustige stranden waar je niemand tegenkomt en drukkere stranden met bars en restaurants etc.
quote:Bij Trat, op het vasteland, wordt binnenkort een vliegveld gebouwd en is het uit met de pret....
Koh Chang Marine National Park is a secret retreat yet to be explored. Nearly 75% of the Marine Park is protected by law, under the jurisdiction of the Forestry Department of Thailand. This explains how it remains a virtual virgin wonderland shielded from devastating and vigorous developments. Hence, the lack of infrastructure and population.There are few thoughts of modernization.
quote:Vond ik eigenlijk ook.
Op maandag 3 maart 2003 06:26 schreef tomroes het volgende:
Nou ben ik ook niet echt de Lonely Planet te buiten gegaan, maar dit verhaal klinkt mij als een regelrechte HEL in de oren.Bangkok - Pattaya - Ko Samui - Phuket?
Ga dan naar Renesse...
quote:Klinkt goed, het hotel waar we verblijven schijnt een prive-eilandje te hebben waar je met een speedboat naartoe gebracht kunt worden (op een uur afstand), lijkt me ook wel waanzinning.
Op donderdag 6 maart 2003 01:37 schreef APK het volgende:[..]
Nee, maar bellen is wel erg duur.
Als je toch in het Oostelijke gedeelte zit zou ik doorreizen naar Koh Chang, een eiland ongeveer drie uur verder (met de bus.)
Ik ben er al 5 keer geweest. Het wordt steeds drukker, maar het is nog nèt leuk. Alles is mogelijk, van een rieten hutje op het strand (7¤) tot luxere stenen bungalows. Er zijn rustige stranden waar je niemand tegenkomt en drukkere stranden met bars en restaurants etc.
[..]Bij Trat, op het vasteland, wordt binnenkort een vliegveld gebouwd en is het uit met de pret....
En SARS? Ai, ja, ik geloof niet dat het echt is 'uitgebroken' in Thailand, maar ik zou wel even het nieuws in de gaten houden...ik persoonlijk zou denk ik nog even goed nadenken!
wauw....dat ik dat nog allemaal weet (tis ook alweer een poosje geleden)
Je gaat toch niet 11 uur in een vliegtuig zitten om vervolgens op een of ander strand te gaan liggen? Ga dan in godsnaam naar Egypte - daar heb je ook nog eens geen Sars.
Ik ben in januari in Thailand geweest. 3 dagen Bangkok (is meer dan genoeg - 5 is te lang) vervolgens naar Chiang Mai, Pai, Kanchanaburi en nog een weekje Koh Samui en Koh Pagnang.
Prachtig land - ik heb tijgers geaaid, slangen gekust, met olifanten gezwommen en ondertussen heerlijk op een motor rondgereden.
Als je in Bangkok bent moet je absoluut naar de Weekend Market en naar de diverse Wat's (tempels) aan de rivier. Neem hiervoor gewoon een pontje en laat je niet verleiden om voor veel te veel geld op een longtail-boot vervoerd te worden.
Jomtien ken ik alleen van verhalen en ik kan je zeggen dat die niet echt positief waren. Maar goed ieder zijn eigen plezier...
Zal over een paar dagen e.e.a. posten als we uit Bangkok weg zijn.
quote:jij zit nu in Thailand? ik ben jaloers..!
Op zondag 20 april 2003 13:07 schreef static het volgende:
Geweldig hier!Zal over een paar dagen e.e.a. posten als we uit Bangkok weg zijn.
Het is niet echt een toeristisch stadje, maar meer eentje waar de Thaise mensen zelf op vakantie gaan, erg leuk.
En buiten dat ligt het maar een kwartiertje van Pattaya, daar is genoeg te beleven.
Wat wel irritant was is dat gisteren de bliksem is ingeslagen wat tot gevolg had dat de hele stad zonder stroom (en dus ook airco) zat, dat is vanmiddag weer gebeurt (het is hier zo rond 18:30 nu).
We rollen hier van de ene belevenis in de andere, dus om nu ff een reisverslag te maken zou geen zin hebben, eerst ff alle indrukken op een rijtje zetten, vooral m.b.t. Bangkok.
Ohja: hup Ajax!
quote:Pfffft, heb heimwee naar Thailand!!!
Op woensdag 23 april 2003 13:30 schreef static het volgende:
We rollen hier van de ene belevenis in de andere, dus om nu ff een reisverslag te maken zou geen zin hebben, eerst ff alle indrukken op een rijtje zetten, vooral m.b.t. Bangkok.
quote:Hoe is het weer daar Static?
Op zondag 20 april 2003 13:07 schreef static het volgende:
Geweldig hier!Zal over een paar dagen e.e.a. posten als we uit Bangkok weg zijn.
Maar nu, terwijl ik dit post, is er een gigantische tropische storm aan het voorbijtrekken, ik heb nog nooit zulke regenbuien gezien.
quote:Wat een extreme omstandigheden!! Hoe is je ho(s)tel?
Op donderdag 24 april 2003 11:26 schreef static het volgende:
In Bangkok was het +40 (geen pretje om met die temp. door o.a. China Town te hobbelen) en hier is het ook zoiets maar het voelt koeler omdat we aan zee zitten.Maar nu, terwijl ik dit post, is er een gigantische tropische storm aan het voorbijtrekken, ik heb nog nooit zulke regenbuien gezien.
Voor hoe lang ben je eik in Thailand?
Het hotel is prima, is een 4 sterren hotel maar dat maakt niet zo heel veel uit, we slapen er alleen. : http://www.hoteltravel.com/thailand/pattaya/hotels_resorts/jomtien_palm_beach.htm
En o wat zal de Nederlandse douane blij met me zijn. )
quote:Geef eens een paar voorbeelden als je wilt?
Op vrijdag 25 april 2003 13:34 schreef static het volgende:
PS: als je veel geld uit wilt geven kun je dat hier wel vergeten, het is allemaal zo belachelijk goedkoop ...
quote:Legio voorbeelden, een compleet McDonalds menu (niet dat ik daar zou eten natuurlijk
Op zaterdag 26 april 2003 00:33 schreef Sphere het volgende:[..]
Geef eens een paar voorbeelden als je wilt?
Een driedelig maatpak van cashmere met cool-whool, zijden overhemd, stropdas en extra pantalon voor iets minder dan 175 euro.
Op het strand, een verse cocosnoot (wordt geklieft waar je bij staat (ligt in mijn geval ) voor 10 Baht. Een bak (en ja, een bak, geen bakje) met een assortiment van vers fruit, 15 Baht, een halve liter bronwater ook 15 Baht.
Uur op de jetski, 500 baht (betaalde ik op de Antillen 100 dollar voor), een hele dag met een Quad rondtouren, ook 500 Baht, dagexcursies liggen rond de 1000 Baht, etc, etc, etc.
Er zijn zoveel voorbeelden, als ik terug in Nederland ben schrijf ik een uitgebreid verslag over de dagen in Bangkok en hier in Jomtien en omgeving.
Ik neem weer een duik.
PS: 50 Baht is ca. 1 Euro.
quote:In Pattaya ja, maar daar verblijven we juist niet omdat we hier een prima uitvalsbasis hebben om de culturele activiteiten te ontplooien.
Op maandag 28 april 2003 16:24 schreef oYo het volgende:
Wordt weinig aan cultuur gedaan daar
Alleen die meiden in die bars doen daar aan cultuur.
Hebn je het leuk en naar je zin?
Ben je al bruin?
Neem je een aapje voor me mee?
Maak je mooie foto's?
We missen je
Het is stil in FB
quote:Hallo
Op dinsdag 29 april 2003 08:41 schreef yvonne het volgende:
Hoi!!!!
quote:Ja en ja. Het is hier werkelijk geweldig.
Hebn je het leuk en naar je zin?
quote:Ik ben poepiebruin en heb ondertussen lichtblond haar.
Ben je al bruin?
quote:Welk merk, kleur en formaat wil je hebben?
Neem je een aapje voor me mee?
quote:Yep, al 8 rolletjes ontwikkeld en ook op CD laten zetten.
Maak je mooie foto's?
quote:Als het goed is ben ik er volgende week weer (als er geen vluchten worden gecancelled).
We missen je![]()
quote:Ik ben aan het sparen.
Het is stil in FB![]()
Doeidoei.
Ik ben zelf van plan om er in juli/augustus heen te gaan en ik twijfel nog steeds tussen het boeken van de gehele reis of alleen het vliegticket. Hopelijk kan jij me van deze onzekerheid afhelpen...
Alvast bedankt!
[Dit bericht is gewijzigd door TongPo op 05-05-2003 17:05]
quote:Hotels zijn retegoedkoop, voor ca. 17 Euro per nacht zit je in een perfect hotel incl. ontbijt, airco, etc.
Op maandag 5 mei 2003 16:40 schreef TongPo het volgende:
Hoi Static, ik heb veel verschillende dingen gehoord over de prijzen van hotels daar in Thailand, maar wat klopt er nou van? Wat betaal je voor een normaal hotel (met airco) of een luxe hotel per nacht?
quote:Absoluut niet, de MCDonalds, Burger King, KFC, etc. schommelen allemaal rond die 39 Baht.
Verder geef je als voorbeeld het MC-menu voor 38 Baht, maar ik hoorde van iemand anders dat juist de Westerse dingen zoals de MCDonalds erg duur zijn
quote:Het maakt volgens mij niet zoveel uit, als je een complete reis boekt heb je wat extra zekerheden e.d.
Ik ben zelf van plan om er in juli/augustus heen te gaan en ik twijfel nog steeds tussen het boeken van de gehele reis of alleen het vliegticket. Hopelijk kan jij me van deze onzekerheid afhelpen...
quote:yw.
Alvast bedankt!
Nog een vraagje; hoe zit het daar met de kleding? Als het goed is, moet dat daar toch ook goedkoop zijn aangezien bijna alle kleding in Azië gemaakt wordt? Stel dat je daar bijv. een driedelig merkpak wil kopen (wat hier zéér duur is), zou dat dan ook veel schelen qua prijs?
Mijn dank is weer groot
quote:Ik heb een pak laten maken: 3 delig met eveneens handgemaakt overhemd en zijden das voor ¤175.
Op donderdag 8 mei 2003 18:49 schreef TongPo het volgende:
Stel dat je daar bijv. een driedelig merkpak wil kopen (wat hier zéér duur is), zou dat dan ook veel schelen qua prijs?
Perfecte kwaliteit en redelijk snel klaar!
Ik ga van 16 juli t/m 26 augustus... ja regenseizoen weet ik, maar ja!
quote:Dat wil ik ook wel
Op donderdag 8 mei 2003 18:52 schreef static het volgende:[..]
Ik heb een pak laten maken: 3 delig met eveneens handgemaakt overhemd en zijden das voor ¤175.
![]()
Perfecte kwaliteit en redelijk snel klaar! [afbeelding]
Heb je dat in Bangkok laten doen of in een andere stad?
quote:In Pattaya. Om precies te zijn in deze mall:
Op donderdag 8 mei 2003 21:06 schreef TongPo het volgende:[..]
Dat wil ik ook wel
Heb je dat in Bangkok laten doen of in een andere stad?
Maar je struikelt over de kleermakers, in welke stad/dorpje dan ook dus daar hoef je je geen zorgen over te maken (wel eerst ff rondkijken natuurlijk).
quote:Reken daar maar wel op, men spreekt wel Engels maar met de Thaise klemtonen en intonatie, buiten dat is de 'r' ook een probleem.
Op donderdag 8 mei 2003 23:39 schreef TongPo het volgende:
Dit in verband met hotels boeken etc. Of wordt het handen -en voetenwerk
'Ice' spreken ze bijvoorbeeld uit als 'ei'.
quote:Hehe... het zal wel lukken
Op donderdag 8 mei 2003 23:45 schreef static het volgende:[..]
Reken daar maar wel op, men spreekt wel Engels maar met de Thaise klemtonen en intonatie, buiten dat is de 'r' ook een probleem.
Bijna niet te verstaan dus.'Ice' spreken ze bijvoorbeeld uit als 'ei'.
Heb je voor de rest nog tips/adviezen voor degenen die deze zomervakantie naar Thailand gaan?
quote:Kijk hier maar 's
Op vrijdag 9 mei 2003 00:13 schreef TongPo het volgende:[..]
Hehe... het zal wel lukken
Heb je voor de rest nog tips/adviezen voor degenen die deze zomervakantie naar Thailand gaan?
quote:Hoi Yvonne, ik las op je site dat je in dezelfde periode als ik naar Bangkok bent geweest. Wat kun je vertellen over het weer? Viel het mee/tegen, veel zon/regen etc?
Op vrijdag 9 mei 2003 07:57 schreef Yvonnetje het volgende:[..]
quote:Het was er warm
Op vrijdag 9 mei 2003 11:05 schreef TongPo het volgende:[..]
Hoi Yvonne, ik las op je site dat je in dezelfde periode als ik naar Bangkok bent geweest. Wat kun je vertellen over het weer? Viel het mee/tegen, veel zon/regen etc?
Verder was het niet echt schokkend weer (als je het weer van hier gewend bent). Soms heel zonnig, soms bewolkt, soms regen. Van alles wat
quote:In de grote steden is het in ieder geval geen probleem, hoor!!!
Op zaterdag 10 mei 2003 17:07 schreef Ken_Adams het volgende:
Is het ook nog een beetje safe om alleen te gaan naar thailand?
Zat te denken om eind dit jaar te gaan. Thailand of Nieuw Zeeland. Maar weet eigenlijk niet of het verstandig is om alleen te gaan naar Thailand
Is het ook veilig tijdens het reizen? Is het trouwens een beetje makkelijk om rond te reizen met de bus/trein??
quote:Ehm... hondeneiland;
Op zaterdag 10 mei 2003 20:00 schreef Ken_Adams het volgende:
hmm... hondeneiland... ik durf het bijna niet te vragen... maarre vertel eens?Is het ook veilig tijdens het reizen? Is het trouwens een beetje makkelijk om rond te reizen met de bus/trein??
Rondreizen is goed te doen. Je moet er wel de tijd voor hebben, want om bv met de trein te gaan moet je kaartjes reserveren. 2eklas treinen zijn erg luxe, 1x kregen we er zelfs eten bij (en het was nog lekker ook!). Met de bus was iets minder; je koopt een kaartje en zit ie vol dan heb je pech en moet je een uur -of langer- wachten. Ook rijden ze erg wild Ga je met de trein, ben je verzekerd van een plaats.
Weet iemand welke plaatsen de moeite waard zijn om heen te rijden (niet te ver), zoals mooie badplaatsen etc?
quote:Ga alstjeblieft niet twee weken in Bangkok zitten - dat is echt zonde van je tijd en je longen.
Op dinsdag 13 mei 2003 23:05 schreef TongPo het volgende:
Ik hoorde eerder al dat Pattaya de moeite waard is. Verder nog plaatsen in de buurt van Bangkok die de moeite waard zijn?
Ik ben bijvoorbeeld 3 weken geweest en ben naar 6 verschillende plekken gereisd.
Eerst naar Bangkok, toen met de nachttrein naar Chiang Mai en met de bus naar Pai en terug naar Bangkok, vervolgens met de bus naar Kanchanaburi en daarna met het vliegtuig naar Koh Samui en met de boot naar Koh Pagnang.
Maar je kan nog veel andere kanten op. Wat misschien wel een tip is, is om een brochure aan te vragen met rondreizen - en daar je keuze uit te maken!
Viel Spass!
Pattaya is de moeite waard als je 65 bent en op een meisje (of jongentje) van rond de 16 wilt duiken.
Hoe wil je trouwens gaan reizen? Met een auto of gewoon met een backpack in de trein?
quote:Waarschijnlijk daar een auto huren. Schijnt heel erg goedkoop te zijn...
Op woensdag 14 mei 2003 10:48 schreef thomba het volgende:Hoe wil je trouwens gaan reizen? Met een auto of gewoon met een backpack in de trein?
quote:Klopt - maar alles is goedkoop. Autorijden wordt overigens wel afgeraden als je geen ervaring hebt met linksrijden en in landen waar men de verkeersregels niet zo nauw neemt
Op woensdag 14 mei 2003 11:02 schreef TongPo het volgende:[..]
Waarschijnlijk daar een auto huren. Schijnt heel erg goedkoop te zijn...
Ik ben met het openbaar vervoer erg ver gekomen, je hebt nog eens tijd voor een boek én je het kost echt helemaal niets. (Nachttrein met bed van Bangkok naar Chiang Mai - voor € 14,00 - daar kom je in Nederland nog niets eens voor van Amsterdam naar Rotterdam)
quote:Dus ze rijden daar links? Dan wordt het idd even afwegen welke vorm van vervoer het wordt. En die 14 euro is erg weinig geld voor zo'n lang stuk; Chiang Mai is toch helemaal aan de andere kant van Thailand?
Op woensdag 14 mei 2003 12:01 schreef thomba het volgende:[..]
Klopt - maar alles is goedkoop. Autorijden wordt overigens wel afgeraden als je geen ervaring hebt met linksrijden en in landen waar men de verkeersregels niet zo nauw neemt
Ik ben met het openbaar vervoer erg ver gekomen, je hebt nog eens tijd voor een boek én je het kost echt helemaal niets. (Nachttrein met bed van Bangkok naar Chiang Mai - voor € 14,00 - daar kom je in Nederland nog niets eens voor van Amsterdam naar Rotterdam)
En een plaats zoals Pattaya wordt dus afgeraden. Wat weet je verder over Phuket; dat is toch ook een strandplaats dicht bij Bangkok? Is dat nog het bezoeken waard?
quote:Chiang Mai ligt inderdaad in het Noorden - de nachttrein doet er ongeveer 12 uur over (voordeel is wel dat je 's ochtends aankomt en dus ook een nachtje hotel/guesthouse uitspaart) - Ter plekke huur je een motor(tje) voor 5 euri en toer je in de rondte! Veel relaxter dan een auto lijkt me. Chiang Mai is erg geliefd voor buitenlanders (europeanen) die in Thailand wonen. De stad heeft bijna alle mogelijkheden die Bangkok heeft maar is veel compacter en schoner. De omgeving is echt geweldig - met watervallen, bergen en allerlei Hill-Tribe villages. 's avonds zit je echter weer in de stad en heb je alle gemakken die je zou willen.
Op woensdag 14 mei 2003 16:24 schreef TongPo het volgende:[..]
Dus ze rijden daar links? Dan wordt het idd even afwegen welke vorm van vervoer het wordt. En die 14 euro is erg weinig geld voor zo'n lang stuk; Chiang Mai is toch helemaal aan de andere kant van Thailand?
En een plaats zoals Pattaya wordt dus afgeraden. Wat weet je verder over Phuket; dat is toch ook een strandplaats dicht bij Bangkok? Is dat nog het bezoeken waard?
Phuket ligt veel verder dan Pattaya (is een eiland in het zuiden) - ik ben er niet geweest maar een maatje van mij die er een half jaar gewerkt heeft, is er vol van. De stranden schijnen erg mooi te zijn maar het is wederom supertoeristisch. Als je dat niet wilt kun je beter naar Koh Pangnan, Koh Tao of één van de andere kleine eilandjes.
Wat ik erg mooi vond was de omgeving van kanchanaburi (bij de river kwae) - lekker warm, mooie natuur en erg veel te doen. Dit ligt zo'n 1,5 uur met een airco-bus van Bangkok (voor € 1,60 ben je er!)
Als je meer wilt weten kan ik je de volgende sites aanraden:
http://thailand.pagina.nl/
http://www.bumabuma.nl/reizen/Thailand01.php
http://www.bumabuma.nl/reizen/Thailand01.php als je toch naar Phuket wilt.
Verder hebben wij alles met de Lonely Planet in de hand gedaan - het enige wat we hadden geboekt was het ticket en het hotel en bangkok (dat is wel erg lekker als je 's ochtends om 6 uur aankomt)
quote:Nou, veel succes.
Op woensdag 14 mei 2003 11:02 schreef TongPo het volgende:[..]
Waarschijnlijk daar een auto huren. Schijnt heel erg goedkoop te zijn...
Erg leuk ook die u-turns op de snelweg.
En rijden in Bangkok is ook helemaal geweldig.
quote:Ik proef hier enigszins wat ironie
Op woensdag 14 mei 2003 16:41 schreef static het volgende:[..]
Nou, veel succes.
Erg leuk ook die u-turns op de snelweg.
En rijden in Bangkok is ook helemaal geweldig.
Je kan dus beter voor het openbaar vervoer gaan...
Ik kwam kwam net op het net trouwens een complete vakantie van 17 dagen tegen inclusief luxe hotel met ontbijt, transfers etc. Je verblijft dan 4 nachten in Bangkok en de rest (10 nachten) in Phuket. De prijs ligt op 1032 euro in het hoogseizoen. Is dit goedkoop of vinden jullie dat dit wel meevalt?
quote:Als ik jou was, zou ik Phuket zoveel mogelijk vermijden...ik ben er geweest op doorreis naar Ko Lanta en ik vond het vreselijk. Het is erg toeristisch en dat heeft ook zijn invloed op de Thaise mensen.
Op woensdag 14 mei 2003 17:02 schreef TongPo het volgende:[..]
Ik kwam kwam net op het net trouwens een complete vakantie van 17 dagen tegen inclusief luxe hotel met ontbijt, transfers etc. Je verblijft dan 4 nachten in Bangkok en de rest (10 nachten) in Phuket. De prijs ligt op 1032 euro in het hoogseizoen. Is dit goedkoop of vinden jullie dat dit wel meevalt?
quote:En geldt dat negatieve zoals bij Phuket ook voor de badplaats Pattaya?
Op woensdag 14 mei 2003 20:59 schreef Catsy het volgende:[..]
Als ik jou was, zou ik Phuket zoveel mogelijk vermijden...ik ben er geweest op doorreis naar Ko Lanta en ik vond het vreselijk. Het is erg toeristisch en dat heeft ook zijn invloed op de Thaise mensen.
Thailand heeft gewoon zoveel mooiere plekken dan Phuket dat het zonde zou zijn om erheen te gaan...Maarja, dat is natuurlijk mijn mening...
Ik heb voor 570 euro een ticket gekocht en heb in een maand een hele rondreis gemaakt, ik heb bij elkaar in een maand zeker niet meer dan 500 euro uitgegeven aan vervoer, verblijf, eten etc...
Vluchten vanaf Phuket gaan via Bangkok, maar is zeker wel te regelen.
Alhoewel een afsluitend weekendje in Bangkok ook best wel heel leuk is, want dan kun je naar de weekend market! En die is pas echt onwijs leuk!
En voor Catsy, zelf regelen is leuker en goedkoper!
Vluchten kosten zo'n ¤ 550,- op dit moment en hotels zijn ook niet belachelijk duur.
Vergeet je Lonely Planet niet trouwens!
Het ligt er ook een beetje aan wat je wilt TongPo. - Wij hebben in Thailand alleen in Guesthouses geslapen, niet zozeer om de prijs maar meer omdat het veel gezelliger is. Elke dag andere backpackers met allemaal hun eigen verhaal.
Die 1053 is naar mijn mening te veel omdat je zo'n luxe hotel ook al voor 20 euro ter plekke kan regelen.
Ik geloof dat wij in totaal 2500 euro kwijt waren (met z'n tweeën - 22 dagen) inclusief alles: Treinen, Boten, Vluchten, Motoren, Eten, Drinken, Slapen, Zwemmen, Olifanten, Slangen, Tijgers, etc....
Verder zou ik het zonde vinden om naar de andere kant van de wereld te reizen om daar alleen maar op het strand te gaan liggen. Maar goed dat is ieders keuze
quote:Hebben wij ook gedaan; vliegreis en eerste 2 dagen hotel. Hoef je je daar niet druk om te maken en kan je gelijk taxi/tuktuk nemen vanaf het vliegveld.
Op donderdag 15 mei 2003 17:14 schreef TongPo het volgende:
Ik denk dan toch dat ik alleen een ticket ga kopen. Op vliegwinkel.nl of bij Dreizen heb je er al eentje voor 499 euro. Misschien is het verstandig om alleen de 1e overnachting van tevoren te boeken aangezien je midden in de nacht kan aankomen? Ik denk ook dat de vliegreis in combinatie met het tijdsverschil wel aardig slopend zal zijn...
2 jaar geleden was het goed, kan natuurlijk niet garanderen dat het nog steeds zo is!
quote:Hhmm... China Town, is dat net zoiets als China Town in New York? Of is het totaal iets anders?
Op donderdag 15 mei 2003 19:22 schreef static het volgende:
Trouwens in Bangkok wel even China Town bezoeken, wat je daar allemaal tegenkomt in de kleine steegjes.
quote:Nogal ja...
Op donderdag 15 mei 2003 22:02 schreef TongPo het volgende:[..]
Hhmm... China Town, is dat net zoiets als China Town in New York? Of is het totaal iets anders?
quote:behalve dat als je naar die aanbiedingen gaat zoeken ,dat je die aanbiedingen noooit vind. ik niet, tenminste
Op donderdag 15 mei 2003 17:14 schreef TongPo het volgende:
Ik denk dan toch dat ik alleen een ticket ga kopen. Op vliegwinkel.nl of bij Dreizen heb je er al eentje voor 499 euro. Misschien is het verstandig om alleen de 1e overnachting van tevoren te boeken aangezien je midden in de nacht kan aankomen? Ik denk ook dat de vliegreis in combinatie met het tijdsverschil wel aardig slopend zal zijn...
quote:Vertel...
Op donderdag 15 mei 2003 22:03 schreef static het volgende:[..]
Nogal ja...
Ik heb geboekt op http://www.hoteltravel.com/ en dat was allemaal prima geregeld (20 euro per nacht - wat erg veel is in Thailand, maar niet veel voor onze begrippen natuurlijk)
Boek inderdaad dus een hotel vooraf. Overigens duurt het nog wel een uurtje of drie voordat je er bent (douane, koffers, bus etc)
Overigens kun je vanaf het vliegveld net zo goed een taxi nemen ipv die alomgeprezen airportbus. A) is het sneller en B) kost het misschien 50 bath meer (bij twee personen) - let wel op dat je een taxi kiest met een meter (staat Taxi Meter op het dak) en zorg ervoor dat de chauffeur hem aanzet!
quote:Eh, bedoel je dat als tip of als bevestiging?
Op donderdag 15 mei 2003 10:59 schreef Liejannuh het volgende:
En voor Catsy, zelf regelen is leuker en goedkoper!
Dus Liejannuh, ben het HELEMAAL met je eens!
En het is toch verder zo dat je in het geval van een negatief reisadvies altijd je geld terug krijgt?
En wie heeft zich laten inenten voordat hij of zij naar Thailand ging? Krijg je dit eigenlijk vergoed van het ziekenfonds?
[Dit bericht is gewijzigd door TongPo op 17-05-2003 15:04]
Heb me laten inenten voor Hepatitis A. Ben ziekenfonds verzekerd, maar kreeg niks terug. Ligt eraan of je je bijverzekerd hebt, maar dit kan je toch makkelijk nazoeken?
quote:Ik heb 50 euri teruggekregen van mijn verzekering - dus dan valt het weer mee...
Op zondag 18 mei 2003 12:20 schreef Tburg het volgende:
Ik moet me in augustus laten inenten DTP en Hepatitus A, kost me gewoon bijna 70 euro
Maar ja voorkomen is beter dan genezen
Ik ga in september 2 weken naar Thailand als ik op doorreis ben naar AustralieIk kan echt niet wachten
quote:moet ik ook eens navragen dan, maar volgens mij krijg ik niks terug
Op zondag 18 mei 2003 16:21 schreef thomba het volgende:[..]
Ik heb 50 euri teruggekregen van mijn verzekering - dus dan valt het weer mee...
In de grote steden en aan de kust schijnt malaria niet voor te komen, maar ik ben iig wel van plan om een beetje rond te gaan reizen.
ps. Yvonnetje, ik kan idd beter bij m'n verzekering navragen hoe het zit met vergoeding etc... dacht ik even niet aan, stom van me
Iemand trouwens nog echt aan te raden plekken? Wat moet je zien in Bangkok? (ik ga in mijn eentje dus alle ervaringen zijn welkom!) En waaar moet je naartoe na Bangkok?
quote:Het nadeel van zo'n kuur is dat ze, mocht je Malaria oplopen, je niet meer goed kunnen behandelen.Dit komt omdat de tegenmiddelen niet goed samengaan met die Malariakuur. De meeste mensen die ik heb gesproken raden het dus ten zeerste af!
Op zondag 18 mei 2003 20:55 schreef TongPo het volgende:
Ik wist niet dat er nadelen aan zo'n kuur zitten. Ik dacht gewoon een week voor de vakantie, tijdens de vakantie, en een week na de vakantie pillen slikken en that's it... ik ga morgen maar even langs bij de plaatselijke GGD...
Als je toch Malaria krijgt zijn er veel goede ziekenhuizen in Thailand waar je behandeld kan worden!
quote:- Weekendmarket (op za en zo)
Op zondag 18 mei 2003 21:51 schreef Da_QQ het volgende:Iemand trouwens nog echt aan te raden plekken? Wat moet je zien in Bangkok? (ik ga in mijn eentje dus alle ervaringen zijn welkom!) En waaar moet je naartoe na Bangkok?
Ik kan je verder aanraden om zeker het water op te gaan (de klongs in) dat is a) heel mooi om te zien en b) ben je even weg uit de smog!
Verder moet je de Lonely Planet meenemen waarin je precies kunt uitzoeken wat voor jou geschikt is.
quote:Hmm, ik zou beginnen met een dag of 3 bangkok - vervolgens inderdaad naar Chiang Mai (Nachttrein - het liefst die eerst dinsdag al boeken op Huanghampon (?) trainstation)
Op maandag 19 mei 2003 09:20 schreef Da_QQ het volgende:
Thomba, dank je voor je tips over Bangkok! Vertel eens wat meer over die weekendmarket? Ik kom op een dinsdag aan en ik vertrek op een dinsdag, dus is het waard om zondags alweer terug te gaan naar Bangkok voor die markt?
Ja Lonely Planet heb ik al, en zelfs nog een gids in het Frans: Trotter. Heb net mijn laatste inenting gehaald - rest had ik al - dus nu alleen nog een reisschema maken. Nog aanraders voor na de eerste dagen Bangkok? Ik wil eigenlijk eerst naar het noorden (Chiang Mai, Golden Triangle, misschien Laos in?) en laatste dagen op het strand doorbrengen.
In Chiang Mai een motortje huren en de omgeving verkennen - 's avonds een beetje door de stad struinen.
Ik ben zelf naar Pai geweest met de bus, maar dat zou ik niet doen - beetje erg saai met vergeten hippies etc. Je kan naar Chiang Rai en Laos gaan maar dan zijn twee weken wel erg kort.
Je kunt beter afdalen naar Kanchanaburi (River Kwai) - met de trein terug naar Bangkok en dan met de bus naar Kanchanaburi- erg mooie omgeving vond ik zelf. Voordeel daarvan is dat je dichtbij bangkok zit en eventueel nog naar die markt kan (ik zou er niet speciaal je reisschema voor omgooien) - in Kanchanaburi kun je dan ook meteen al je toeristische flauwekul uitvoeren: Olifantje Rijden, Slangen vastpakken, Tour over de river kwai etc. - verder zijn er erg leuke guesthouses, goede restaurantjes (tip: Apples - het beste waar wij gegeten hebben)
en veel backpackers dus altijd wel aanspraak.
Nog 1 tip : als je naar Kanchanaburi gaat moet je naar de Tiger Temple - zo'n 35 kilometer met de motor maar hier kun je dan ook zelf tijgers aaien (en dat is vrij bijzonder kan ik je vertellen)
http://www.farangonline.com/disp_articles.asp?art=115&origin=The%20Big%20Read
Als je naar het strand wilt - kies dan één van de kleinere eilanden - ik heb over Koh PhiPhi echt mooie verhalen gehoord (ben zelf alleen op Koh Pagnang en Koh Samui geweest) - maar PhiPhi is wel een eind reizen. Binnenlandse vluchten zijn in verhouding toch best prijzig maar je kan ook met de boot / trein / bus. Hiervoor moet je dan wel een beetje geduld hebben...
Kanchanaburi klinkt trouwens wel gaaf, met die tijgers enzo. En die motors, zijn die net als in Indonesie, meer een soort brommers dus met gas geven en remmen? Of moet je hier wel een motor kunnen rijden?
Wil ook erg graag naar Ko Phi Phi en Ko Phangang, maar eerst naar het noorden dus. En ja binnenlandse vlucht, misschien als ik in 'tijdnood' zit?
quote:Een malaria-kuur zorgt er toch juist voor dat je beschermd bent tegen malaria en dat je het dus niet kan krijgen, een soort inenting dus?
Op zondag 18 mei 2003 23:36 schreef thomba het volgende:[..]
Het nadeel van zo'n kuur is dat ze, mocht je Malaria oplopen, je niet meer goed kunnen behandelen.Dit komt omdat de tegenmiddelen niet goed samengaan met die Malariakuur. De meeste mensen die ik heb gesproken raden het dus ten zeerste af!
Als je toch Malaria krijgt zijn er veel goede ziekenhuizen in Thailand waar je behandeld kan worden!
En uit voorzorg laat ik 's nachts wel de airco aanstaan op de hotelkamer...
quote:Helaas pindakaas, maar zo werkt dat dus niet. Voor zover ik heb begrepen is het nut van malaria tabletten dat als je malaria oploopt, de aanvallen later komen en wat minder heftig. Malaria tabletjes slikken is dus geen garantie dat je het niet krijgt.
Op maandag 19 mei 2003 11:30 schreef TongPo het volgende:[..]
Een malaria-kuur zorgt er toch juist voor dat je beschermd bent tegen malaria en dat je het dus niet kan krijgen, een soort inenting dus?
quote:En dat is dus niet zo ... het klinkt heel raar maar je kan dus nog steeds malaria krijgen en doordat je een kuur hebt gedaan kunnen ze het minder goed behandelen! Daarnaast is Thailand in de normale gebieden gewoon malariavrij dus ik zou de moeite niet nemen!
Op maandag 19 mei 2003 11:30 schreef TongPo het volgende:[..]
Een malaria-kuur zorgt er toch juist voor dat je beschermd bent tegen malaria en dat je het dus niet kan krijgen, een soort inenting dus?
quote:Motoren zijn inderdaad gewoon van die brommertjes (met semi-versnelling) - maar ze gaan wel 95 km per uur dus op zich kun je snel op plaats van bestemming zijn.
Op maandag 19 mei 2003 11:21 schreef Da_QQ het volgende:
Thomba, wauw, gaaf al die tips. Ik ga drie weken, dus ik heb wel tijd om dingen te zien of te doen. Hoewel ik wel wil proberen de toeristenshit te mijden. (maar dat wil iedereen natuurlijk, zucht)Kanchanaburi klinkt trouwens wel gaaf, met die tijgers enzo. En die motors, zijn die net als in Indonesie, meer een soort brommers dus met gas geven en remmen? Of moet je hier wel een motor kunnen rijden?
Wil ook erg graag naar Ko Phi Phi en Ko Phangang, maar eerst naar het noorden dus. En ja binnenlandse vlucht, misschien als ik in 'tijdnood' zit?
Tijdnood is natuurlijk met de nachttrein redelijk te vermijden - en je spaart een gusthouse uit. Echter is na een nachtrit van 12 uur een dagrit van 14 uur er achteraan een beetje teveel van het goede.
Verder zou ik vooraf een globale planning maken en ter plekke besluiten hoe lang je blijft. Er zijn slaapplaatsen genoeg dus je bent niet afhankelijk van reserveringen etc.
Nu ik dit allemaal zit in te typen zou ik wel erg graag weer een paar weekjes die kant op willen....
Die motoren klinken wel gaaf. Vorig jaar heb ik alleen achterop bij mijn vriendje gezeten, maar das uit dus nu moet ik zelf rijden
quote:Guesthouse: Plekje vind je inderdaad nog wel maar om ervan af te zijn zou ik toch voor Bangkok iets vooraf boeken. Dat scheelt toch een hoop ergernis na een vlucht van 12 uur en je eerst kennismaking met Bangsmog City.
Op maandag 19 mei 2003 12:06 schreef Da_QQ het volgende:
Nou ja als je zin hebt om te gaan, boek een ticket zou ik zeggen... ik heb er ook onwijs veel zin in! Ik ga inderdaad een globale planning maken, ben vorig jaar naar Indonesie geweest en toen heb ik dat ook gedaan. Soms blijf je ergens langer als het relaxed is, soms valt een plek erg tegen en wil ik meteen weg. Ik heb nog geen hostels geboekt, ik zie het wel als ik aankom. Ik kom in het begin van de middag dus dan zal ik nog wel een plekkie vinden op de Khao San Road denk ik zo.Die motoren klinken wel gaaf. Vorig jaar heb ik alleen achterop bij mijn vriendje gezeten, maar das uit dus nu moet ik zelf rijden
Motoren: Het is echt erg simpel - 5 minuten oefenen en je hebt het onder de knie.
Ik heb trouwens je website even bekeken maar dat zag er ook allemaal wel erg leuk uit daar in Indonesië!
Heeft iemand nog tips voor het reizen naar strandplaatsen? Kan je dit het beste met de trein doen of met een taxi? (Eersteklas) treinreizen schijnen namelijk heel goedkoop te zijn...
quote:Hey Da_QQ, wat nog grappiger is... die via Helsinki blijkt ineens vol te zitten, dus het wordt toch via Hong Kong...
Op maandag 19 mei 2003 14:05 schreef Da_QQ het volgende:
Hee Tongpo, dat is grappig, ik had dezelfde keuze qua vliegen en ben uiteindelijk toch voor Hong Kong gegaan... ik durf het wel aan. Vliegveld is meestal goed beveiligd. Neem wel mondkapje mee voor alle zekerheid, als ik naast een ziek uitziende Chinese man of vrouw kom te zitten gaat ie op!
En inentingen: ik had al buiktyfus en DPT en hep A gehaald toen ik vorig jaar op reis ging, ben vanmorgen geweest voor de herhaling van Hep A! (viel mee!)
En klopt het dat die Lonely Planet ook gelijk van Vietnam, Laos en Cambodja is?
Ik kreeg nog als advies mee van een medewerkster van het reisbureau dat je in Hong Kong op de luchthaven beter de grote menigte kan vermijden en het eventueel naar de WC gaan uit te stellen (of gewoon ergens een paal pakken alhoewel ik denk dat wild plassen daar nog erger is dan hier)
Verder hoef je je over SARS niet echt veel zorgen te maken. De Chinezen die het kregen waren er over het algemeen vatbaarder voor, doordat hun gezondheid al niet echt optimaal was. Ik neem aan dat jij gewoon gezond bent en goed eet etc... in dat geval is de kans al veel kleiner dat je het op loopt...
Hmm, ik denk dat je als een jongen een probleem hebt om daar wild te plassen, maar ik ben een meisje dus dan valt het helemaal op... Maar lastig is het wel, want in vliegtuigen plassen vind ik meestal heel vies. Misschien koop ik ook nog wel een plastuit, haha! En grote menigtes vermijden... hmm, hoe zie jij dat voor je op een vliegveld?
Je moet trouwens echt overstappen in Hong Kong he?
Overigens: ja ik ben wel in goede gezondheid, thanx for asking Maar toch, als je nou naast een heel vies hoestend mannetje komt te zitten... wat dan?
quote:Dan doe je je zelf nog zieker voor
Op maandag 19 mei 2003 22:19 schreef Da_QQ het volgende:
Overigens: ja ik ben wel in goede gezondheid, thanx for askingMaar toch, als je nou naast een heel vies hoestend mannetje komt te zitten... wat dan?
Ik heb trouwens vanavond besloten dat we naar phi phi gaan
quote:Hee gaaf!!! Ik wil daar ook wel heen... hoe ga jij dat doen?
Op maandag 19 mei 2003 22:22 schreef Tburg het volgende:[..]
Ik heb trouwens vanavond besloten dat we naar phi phi gaan
En TongPo: Goede tip, maar als ze die tip aan iedereen geeft schiet het natuurlijk ook niet op Bovendien, meestal kun je na 11 (!) uur vliegen echt niet wachten tot je weer in de 'frisse' buitenlucht staat. Trouwens, zouden die mondkapjes van de Gamma voldoende beschermen?
Oh, door al dat schrijven op het forum hier kan ik echt niet meer wachten om te gaan!
quote:Nou we landen 2 september in Bangkok, en dan euh weet ik het nog niet
Op dinsdag 20 mei 2003 08:57 schreef Da_QQ het volgende:[..]
Hee gaaf!!! Ik wil daar ook wel heen... hoe ga jij dat doen?
En over die mondkapjes van de gamma of praxis ofzo, die helpen helemaal niks hoor. Het gaat om de waterdruppeltjes die je in en uitademd. Die mondkapjes zijn binnen 10 minuten al verzadigd met vocht, zodat het dus nog geen nut heeft.
quote:Ik ga 2 weken naar Thailand ben dan op doorreis naar Australie. Maar misschien blijven we wel langer
Op dinsdag 20 mei 2003 18:15 schreef Da_QQ het volgende:
TBurg: gaaf man, hoelang ga je naar Thailand? Ik wil ook zo graag naar Ko Phi Phi, ik heb er zulke verhalen over gehoord, foto's van gezien... klinkt echt helemaal te gek.
En die mondkapjes, ja daar was ik al bang voor. Welke moet je dan wel nemen?
Is wel een onzin-topic, maar goed.
En ik ga 14 juli, en 5 augustus terug... en als je langer kunt blijven: zeker doen... australie... gaaf man.. auto huren en land verkennen... maar das weer een ander topic
En als het goed is, moet het zelfs nog cheaper kunnen...
Ik ga voor het eerst van me leven alleen op reis ben benieuwd.
[edit]
De kans op een dodelijke afloop van de ziekte ligt tussen de 14 tot 15 procent is. Leeftijd en de kwaliteit van de lokale gezondheidszorg hebben invloed op dit cijfer. Personen die 24 jaar of jonger zijn, lopen 1 procent kans op een dodelijke afloop van de ziekte. Tussen de 25 en 44 jaar is dit cijfer 6 procent, tussen 45 en 64 jaar 15 procent. Boven de 65 jaar is het cijfer 50 procent.
[Dit bericht is gewijzigd door Robbie_Roffa op 22-05-2003 15:47]
quote:Dat denk ik dus juist wel - backpackers zijn nou net die doelgroep die zich niet echt iets aantrekt van dit soort dingen maar juist voor de lage prijzen gaat!
Op vrijdag 23 mei 2003 00:30 schreef Da_QQ het volgende:
Zo, zou dat echt zo zijn dat het toerisme terugloopt? Te gek, dan word je niet overal overspoeld met backpackers!! En over SARS maak ik me geen zorgen. Ik ben 24!
Waar ga je allemaal heen Robbie_Raffa?
Maar hoe dan ook: hoe rustiger het daar is, hoe beter voor ons!!
quote:Ik heb 1 planning en dat is mijn ticket naar bangkok
Zo, zou dat echt zo zijn dat het toerisme terugloopt? Te gek, dan word je niet overal overspoeld met backpackers!! En over SARS maak ik me geen zorgen. Ik ben 24!
IK blijf de eerste 4 a 5 dagen in bangkok, en ga daar een fietsexcursie doen
Dat is mijn enigste planning.
quote:http://www.realasia.net/
Op vrijdag 23 mei 2003 22:06 schreef Da_QQ het volgende:
Blijf je daar vier dagen?! Hm, ik dacht zelf aan twee of drie, alleen om te acclimatiseren en te shoppen... en dan wegwezen uit die smogstad...
en fietsexcursie, dat klinkt wel gaaf!! Wat en hoe?
zijn nederlanders.
quote:Wil niet weer meteen negatief zijn, want ik ben gek op Thailand! Maar mijn mening: ga niet naar Ko Phi Phi. Tis wel supermooi, absoluut, maar het zit ZO VOL met toeristen die naar 'het eiland van The Beach' gaan...Ik ging naar Ko Lanta en moest van boot wisselen op Ko Phi Phi...er stapten daar gigantisch veel mensen van de boot en ook toen we langs het eiland voeren was het ontzettend druk op de stranden.
Op dinsdag 20 mei 2003 18:15 schreef Da_QQ het volgende:
TBurg: gaaf man, hoelang ga je naar Thailand? Ik wil ook zo graag naar Ko Phi Phi, ik heb er zulke verhalen over gehoord, foto's van gezien... klinkt echt helemaal te gek.
En die mondkapjes, ja daar was ik al bang voor. Welke moet je dan wel nemen?
quote:er zijn nu 50% minder toeristen in thailand, dus dat scheelt ^O
Op zaterdag 24 mei 2003 15:33 schreef Catsy het volgende:[..]
Wil niet weer meteen negatief zijn, want ik ben gek op Thailand! Maar mijn mening: ga niet naar Ko Phi Phi. Tis wel supermooi, absoluut, maar het zit ZO VOL met toeristen die naar 'het eiland van The Beach' gaan...Ik ging naar Ko Lanta en moest van boot wisselen op Ko Phi Phi...er stapten daar gigantisch veel mensen van de boot en ook toen we langs het eiland voeren was het ontzettend druk op de stranden.
Hoewel het dus wel erg mooi is, zou ik OF even uitzoeken of er nog rustige plekken op Ko Phi Phi zijn, OF naar een ander eiland gaan zoals Ko Tao. Tenzij je natuurlijk die drukte niet erg vindt, dan ontzettend veel plezier want ik moet toegeven: het is een prachtig eiland!
quote:Wij zaten op Koh Pagnan maar zijn toch nog een dag of drie naar Samui gegaan vanwege het toeristische karakter.
Op zaterdag 24 mei 2003 16:22 schreef Yvonnetje het volgende:
Nog 'n eilandadvies: Koh Samui was verschrikkelijk mooi, maar echt *ieuw* heeeeel toeristisch! Leek zowat meer op Salou dan op Azie...
Als ik 't nog eens over zou doen, zou Koh Samui wegblijven!
quote:300 Baht was het goedkoopste tarief. Let op: voor het stadion lopen er jochies die je proberen de duurste 'toeristen-kaartjes' aan te smeren. Trap hier niet in! Ze zeggen dat de rest is uitverkocht en dat de toeristen op die plaats moeten zitten, maar je moet gewoon even doorlopen naar het loket
Op zaterdag 24 mei 2003 17:44 schreef TongPo het volgende:
@Yvonnetje: je zei dat je in Bangkok naar een Muay Thai wedstrijd was geweest. Wat kost zoiets eigenlijk en kan je gewoon op de dag van het gevecht een kaartje halen? Ik wil daar zowieso zo'n wedstrijd bijwonen...
Was erg indrukwekkend om te zien. Gelukkig gingen wij op zondag en was het een wat softere wedstrijd; het begon met lichte jongens, en pas in de laatste ronden gingen er mensen knock-out...
[Dit bericht is gewijzigd door Robbie_Roffa op 25-05-2003 17:18]
quote:Ik ben dan wel niet Robbie_Raffa, maar ik ben net een week of twee geleden teruggekomen van een maandje Thailand en Cambodja en ik kan bevestigen dat het toerisme daar momenteel grotendeels op zijn gat ligt. (Overigens niet alleen door de SARS, maar ook doordat de oorlog in Irak nog volop bezig was toen ik vertrok, plus het feit dat het warme seizoen in deze regio altijd al minder toeristen trekt.)
Kortom, erg lege hotels en volop ontslagen in die branche. Rampzalig dus voor de mensen die van het toerisme afhankelijk zijn, maar voor de toerist lekker rustige bezienswaardigheden. Nadeel van die stilte is overigens wel dat je een beetje moet uitkijken met het eten, want door het gebrek aan klanten blijft vis en vlees wel eens wat langer in de restaurantkeuken liggen dan wenselijk is.
quote:De zomer is eigenlijk niet echt het beste moment om naar Thailand te gaan - het wordt er dan veel warmer dan tijdens de "wintermaanden" daarom is het dan ook een stuk rustiger
Op zondag 25 mei 2003 13:39 schreef TongPo het volgende:
Maar ik neem aan dat het in de maand juli/augustus minder erg gesteld is met het toerisme dan zo'n 2 maanden geleden. Toen zat je idd nog met de oorlog in Irak etc. Er zullen deze zomer dan wel minder toeristen zijn in Thailand, maar ik denk dat dit aantal nog best mee zal vallen maw dit zullen er echt niet weinig zijn...
quote:BK - CM = 12 uur / 700 km geloof ik
Op zondag 25 mei 2003 22:50 schreef TongPo het volgende:
Ik ben van plan om de meeste 'bekende' plaatsen in Thailand te bezoeken en dan waarschijnlijk met de trein. Hoe lang duurt nu bijv een treinreis van Bangkok naar Chiang Mai (noorden) of een treinreis van Bangkok naar Phuket (zuiden)? En hoeveel kilometers zijn die reizen ongeveer?
quote:China Airlines, stopt in Bankok vliegt door naar Taipe. En weer terug.
Op zaterdag 24 mei 2003 22:59 schreef Robbie_Roffa het volgende:
ik zie bijna geen rechtstreekse vluchten meer, alleen klm maar ik haat klm.
quote:Ok, thanks. En weet je ook wat de afstand Bangkok-Phuket is?
Op zondag 25 mei 2003 23:26 schreef thomba het volgende:[..]
BK - CM = 12 uur / 700 km geloof ik
quote:Ongeveer 600km geloof ik.
Op maandag 26 mei 2003 00:35 schreef TongPo het volgende:[..]
Ok, thanks. En weet je ook wat de afstand Bangkok-Phuket is?
En verder: ik maak me eigenlijk niet zoveel zorgen of het er druk of rustig is. Ik ben in mijn eentje, ik maak me vooral zorgen of ik een beetje leuke mensen ontmoet en geen bijlmoordenaar achter me aankrijg (zoals dat meisje in Backpack!).
quote:Ja, ca. 3 uur in een busje (als je de mazzel hebt om over de bovenste tolweg te gaan, die hebben verdiepingen).
Op dinsdag 27 mei 2003 00:16 schreef TongPo het volgende:
En weet iemand ook wat ongeveer de afstand Bangkok-Pattaya is?
quote:Ik zou maar even heroverwegen of je dat wel wilt, vooral in Bangkok is het verkeer (bijna) niet te overzien.
Op donderdag 29 mei 2003 15:35 schreef Da_QQ het volgende:
Weet je ook hoeveel het kost om zo'n motorscooter te huren? Wat zijn redelijke prijzen?
Ik hoorde ook nog iets over hele hoge hotels in Bangkok. Dat je dan 30 hoog op het dak in een jacuzzi kan gaan zitten. Schijnt ook niet duur te zijn, dus in zo'n hotel wil ik ook wel een nachtje verblijven; zoiets is in NL ondenkbaar. Ook schijnt het hoogste hotel ter wereld in Bangkok te staan.
Kan iemand mij iets vertellen over die hoge hotels en de prijzen ervan? BVD
quote:Motor rijden in noord-thailand is prima - dat verkeer ben je in no-time meester en ook linksrijden is binnen 5 minuten onder de spreekwoordelijke knie. Op eilanden als Koh Samui en in Bangkok lijkt het me inderdaad geen goed idee: Bangkok is te druk en op die eilanden is er veelal geen verharde weg - vandaar al die glijpartijen
Op donderdag 29 mei 2003 15:37 schreef Yvonnetje het volgende:
Ik heb alles gewoon met het openbaar vervoer of taxi gedaan, hoor. Om een brommer/scooter te huren zag ik niet zo zitten; je kent de verkeersregels niet, ze hebben allerlei sein-tekens (met lampen en knipperlichten) en voor je het weet lig je op de grond
Niet zo'n leuk idee op vakantie...
Op de boot vanaf Koh Samui zagen we dan ook veel mensen met schaafwonden en verbanden, die waren allemaal onderuit gegaan...
Een motor huren voor een dag kost ongeveer 200 bath (4 euro) dus daar hoef je het zeker niet voor te laten
Voor de rest stap ik gewoon in de bus en de trein!
Enne dat links rijden zal wel lukken, verkeer is waar ik wil rijden volgens mij niet zo druk, het enige waar ik mee zit is of ik het rijden onder de knie zal krijgen...
quote:Volgens mij is het hoogste hotel in Bangkok het Baiyoke Sky Tower Hotel. (http://www.bangkokhoteltravel.com/baiyoke_sky.htm) Ik weet niet op welke verdieping hun zwembad zit, maar ik dacht dat hun restaurant op de 78e etage zit. Ik ben er overigens niet zelf geweest, want ik ben niet zo'n liefhebber van buffet-restaurants waar alle eten zo volledig karakterloos is.
Op vrijdag 30 mei 2003 11:36 schreef TongPo het volgende:
Ik hoorde ook nog iets over hele hoge hotels in Bangkok. Dat je dan 30 hoog op het dak in een jacuzzi kan gaan zitten. Schijnt ook niet duur te zijn, dus in zo'n hotel wil ik ook wel een nachtje verblijven; zoiets is in NL ondenkbaar. Ook schijnt het hoogste hotel ter wereld in Bangkok te staan.Kan iemand mij iets vertellen over die hoge hotels en de prijzen ervan? BVD
Weet iemand hoeveel je koffers mogen wegen wanneer je weer terug vliegt? Ik dacht zelf 20 kg, maar ik weet niet of dit nog kan verschillen...
quote:Het Shangri La, heeeeeel mooi aan de oever (en ook heel hoog), kost geloof ik iets van $150 per nacht.
Op vrijdag 30 mei 2003 11:36 schreef TongPo het volgende:
Kan iemand mij iets vertellen over die hoge hotels en de prijzen ervan? BVD
Het Sheraton is ook zeer smakelijk:
quote:Is idd 20 kg afhankelijk van de klasse die je vliegt.
Op zaterdag 31 mei 2003 15:08 schreef TongPo het volgende:
Thanks Max.Weet iemand hoeveel je koffers mogen wegen wanneer je weer terug vliegt? Ik dacht zelf 20 kg, maar ik weet niet of dit nog kan verschillen...
Een overnachting kost 48 USD inclusief American Breakfast.
quote:Zou niet op Kao San een kamer zoeken. Tenminste, als je niet constant in de herrie wil zitten...
Op zondag 1 juni 2003 13:16 schreef Da_QQ het volgende:
Oeps, nou dat is in ieder geval niet mijn budget... bovendien heb ik al snel hoogtevrees.. .dus ik zoek wel een kamertje op de Khao San Road! Zijn er nog hostels af te raden ivm ongedierte, of tips voor prima slaapkamertjes?
quote:Eh.. daar ben ik dus echt superbang voor!!!
Op zondag 1 juni 2003 13:33 schreef Yvonnetje het volgende:[..]
Ongedierte heb je daar overal wel; vooral de kakkerlakken zijn erg in trek
quote:Ik ben helemaal niets van dat spul tegengekomen.
Op zondag 1 juni 2003 13:33 schreef Yvonnetje het volgende:[..]
Ongedierte heb je daar overal wel; vooral de kakkerlakken zijn erg in trek
quote:Don't worry, je zult het merendeel van dat soort insecten in eetbare vorm (dus al gebakken e.d.
Op maandag 2 juni 2003 10:58 schreef Da_QQ het volgende:
Oe gelukkig, dat scheelt wel. Ik ben echt een schijterd wat betreft kruipende beesten. Trouwens ratten en muizen vink ook eng. En slangen ook. Hmm. Ik begin mezelf nu een beetje gek te maken denk ik. Het valt toch wel mee?!
Het enige 'enge' (ik ben precies zoals jij) wat we zijn tegengekomen zijn uit de kluiten gewassen Libelles (en dan nog sporadisch).
Oh ja, gecko's hebben ze vaak in de badkamer en op muren buiten Die zijn zoooooo lief!!! -en eten de muggen op-
quote:Ja, die zijn er wel veel.
Op maandag 2 juni 2003 18:36 schreef Yvonnetje het volgende:
Oh ja, gecko's hebben ze vaak in de badkamer en op muren buitenDie zijn zoooooo lief!!! -en eten de muggen op-
Ik zou wel een flink aantal uren de tijd nemen.
quote:Je komt ogen tekort.
Op maandag 9 juni 2003 15:19 schreef Da_QQ het volgende:
140 duizend vierkante meter shopping!!!
Ik wil eh... nou als ik daar loop verzin ik wel wat ik allemaal nodig heb! Vet!
Maar denk wel hieraan:
Opheldering over de regels mbt namaakartikelen.
En hoe weten ze op Schiphol nou of je allemaal nepkleding in je koffer hebt zitten... gaat dat dmv een steekproef?
quote:Ja
Op donderdag 12 juni 2003 11:02 schreef TongPo het volgende:
Toen ik 3 jaar terug naar Alanya in Turkije was geweest, heb ik ook aardig wat kleding meegenomen... m'n koffer zat over de 20 kilo, maar niemand deed moeilijk.En hoe weten ze op Schiphol nou of je allemaal nepkleding in je koffer hebt zitten... gaat dat dmv een steekproef?
quote:Ze zien het aan de manier waarop het gefabriceerd is. Labeltje of geen labeltje.
Op donderdag 12 juni 2003 09:51 schreef Da_QQ het volgende:
Hmm ik denk dat het wel meevalt dat ik daarmee gepakt wordt. Ik knip namelijk standaard merkjes uit mijn shirts omdat ik dat vind kriebelen. En bij witte shirtjes vind ik zo'n label nog lelijk ook. Dus ik weet niet waar ze naar kijken, maar die paar kledingstukken zullen het niet zijn... toch?
Er zit meestal wel iets van een merkje op de borst, staat een beetje lullig als je die ook wegknipt.
quote:Dat is bij het inchecken, niet bij douane in Amsterdam als je aankomt.
Op donderdag 12 juni 2003 11:02 schreef TongPo het volgende:
Toen ik 3 jaar terug naar Alanya in Turkije was geweest, heb ik ook aardig wat kleding meegenomen... m'n koffer zat over de 20 kilo, maar niemand deed moeilijk.
quote:Yep, ze weten wanneer de vluchten van dergelijke landen aankomen en controleren dan extra.
En hoe weten ze op Schiphol nou of je allemaal nepkleding in je koffer hebt zitten... gaat dat dmv een steekproef?
Toen ik mijn koffer van de band had gehaald en weg wilde gaan werd ik wel aangesproken (ik had dus meteen een hartverzakking ondanks dat ik niet zoveel nep mee had genomen) of ik alcohol en sigaretten bij me had. Met een bibberend stemmetje zei ik dat ik alleen sloffen sigaretten bij me had (die daar ook geen drol kosten, minder dan een euro voor een pakje, maar goed) en toen mocht ik doorlopen.
Maar je kunt net zo goed meegenomen worden en dan moet echt alles uit de koffer en wordt alles gecontroleerd.
En Static, jij vertelde van dat maatpak voor 175 euro. Volgens die kennis kan je het beste naar een grote naam gaan als bijv Manhattan. Daar betaal je zo'n 100 euro voor een maatpak (Cashmere zal natuurlijk duurder zijn, maar vraag me niet naar de prijs) en je hebt kwaliteit terwijl je, wat nog balangrijker is, niet kan worden opgelicht.
Weet iemand eigenlijk zit met electronica? Is het toegestaan om bijv een laptop uit Thailand mee te nemen?
quote:Dat is een hele goede keuze! Aardige mensen en een leuke sfeer.
Op dinsdag 3 juni 2003 20:52 schreef Da_QQ het volgende:
Bah. Heb net een aardige recensie gelezen in mijn Franse reisgids over Shanti Lodge, ga daar morgen maar eens naartoe bellen om te reserveren (wordt aangeraden). Wel hopen dat je zes weken van tevoren kunt reserveren natuurlijk haha, maar dat zien we wel.
Had net al gebeld, maar mijn Thais was net zo goed als haar Engels (dus niet) dus ik moet morgen bellen, want dan is de manager er. Spannend!
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar elektronica, ik zou er graag een digitale camera of laptop willen kopen.
Eigenlijk idioot, ik praat nu alleen maar over shoppen, alsof ik daarom die reis ga maken!! Maar goed, ik weet ook nog steeds niet wat ik wil gaan doen na Bangkok...
Hoe zit het daar trouwens met de zon in het regenseizoen (juli/augustus)? Is die fel en verbrand je snel of juist niet?
quote:Jaaaaa! De zon is fel (vast minder fel dan in het droge seizoen, maar goed
Op woensdag 18 juni 2003 10:33 schreef TongPo het volgende:
Hhmmzz... niemand die dit weet?Hoe zit het daar trouwens met de zon in het regenseizoen (juli/augustus)? Is die fel en verbrand je snel of juist niet?
En uiteraard de stem van een onvergetelijke zangeres in een fantastisch (nagenoeg toeristloos) restaurantje in Chiang Mai. Nog steeds spijt dat ik niet meer van haar CD's heb gekocht daar.
quote:Ik heb de prijzen toentertijd gecontroleerd met Nederlandse prijzen maar het verschil is té klein om het risico te lopen dat je een defect toestel koopt. Ik zou het dus gewoon niet doen.
Op maandag 16 juni 2003 00:22 schreef Da_QQ het volgende:Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar elektronica, ik zou er graag een digitale camera of laptop willen kopen.
quote:Die komen dan niet uit het gewone circuit want ik ben in redelijk wat winkels geweest in Bangkok en Chiang Mai om te kijken en het viel mij tegen - maar misschien zit ik er naast
Op donderdag 19 juni 2003 13:27 schreef TongPo het volgende:
Ik heb net even met de Douane gebeld en voor laptops hoef je dus geen invoerrechten te betalen, maar wel BTW. En zoals ik al zei; ik ken een aantal mensen die daar zo'n ding hebben gekocht voor ongeveer een derde (soms zelfs vierde) van de prijs die je hier betaalt, dus het scheelt wel degelijk...
quote:thailand doet mij denken aan:
Op woensdag 18 juni 2003 20:06 schreef Catsy het volgende:
Laatst had ik het met iemand over Thailand, en ze herinnerde me aan het 'belletje' dat je hoort als je de deur van de supermarkt (7/11) in Thailand opent...Was ik helemaal vergeten en ik vond het superleuk dat ze me daar weer aan herinnerde! Hebben meer mensen van die kleine dingetjes (geluiden, geuren?) waarbij ze aan Thailand denken?
afdingen op alles wat ik koop, schijnheillige verkopers en propers die je constant lastig vallen, tailor made winkels met pakistanen die er alles aan doen om je binnen te krijgen op elke hoek van de straat, go go bars en lastige hoeren die je niet los laten, tuk tuk's die blijven zeuren of ik mee wil.. uhmm riool lucht aroma op straat.. oneindig veel brommertjes die op de verkeerde weghelft rijden zodat ik er vaak bijna onder lig als ik niet oplet, kruipende rompen die bedelen..( kweet t kunnen ze niets aan doen.. maar wel erg creepy though )
maar voor de rest is het een TOP land!!!
Benauwd, smog, 'vriendelijk' lachende mensen, "sawadi haaaaaa", opdringerige tuktukchauffeurs, elke dag is een boeddhistische feestdag , veel boeddha's en tempels, lotussen, wierrook, rampzalig verkeer, aardige verpleegsters
, leuk shoppen, lekker eten, en last but not least; Thai vinden: "hoe blanker, hoe beter"
En tof dat je geen invoerrechten hoeft te betalen. Dan ga ik toch even rondkijken... ik weet trouwens nog steeds niet waar ik naartoe ga na Bangkok. Ik denk richting Chiang Mai. Heeft iemand op die route nog een tip voor een leuke tussenstop?
quote:En post nu eens onder je echte nick?
Op dinsdag 24 juni 2003 20:52 schreef daveboy het volgende:
static is dus een sekstoerist.
wat een smeerpijp zeg. heb je geen respect voor andere mensen. je maakt gewoon misbruik van ze.
Een DVD (a film) kost daar zo'n 2 euro. Wordt zowat gebrand waar je bij staat.
Ik kan alleen even niet meer op de naam komen.
Weet iemand trouwens wat nu de waarheid is mbt het sekstoerisme daar? Ik hoor soms verhalen over dikke oude Duitsers die daar achter de jonge kinder aan gaan etc... maar wat is nou de truth, want mocht het waar zijn en ik zie dus zo'n gast achter een paar kinderen aan gaan dan is het dus niet Muay-Thai Online, maar Muay-Thai OnDuitser...
quote:Is zeker de moeite waard.
Op woensdag 25 juni 2003 10:39 schreef TongPo het volgende:
Hhmmzz... dat winkelcentrum gaan we ook maar eens opzoeken
Het is de vuurt van het WTC geloof ik.
quote:Ja, dat komt voor. Je ziet soms oude kerels hand in hand lopen met jongeren, alleen ik heb ze minderjarige niet gezien.
Weet iemand trouwens wat nu de waarheid is mbt het sekstoerisme daar? Ik hoor soms verhalen over dikke oude Duitsers die daar achter de jonge kinder aan gaan etc... maar wat is nou de truth, want mocht het waar zijn en ik zie dus zo'n gast achter een paar kinderen aan gaan dan is het dus niet Muay-Thai Online, maar Muay-Thai OnDuitser...
Wat wel leuk is is dat je een dronken vent met een Thaise travestiet hand in hand ziet lopen zonder dat hij daar erg in heeft.
quote:Ik ga ook weer, 28 juli.
Op zaterdag 28 juni 2003 02:01 schreef Da_QQ het volgende:
Nog twee weken en twee dagen en dan zit ik daar!!!
Regentijd.
Wel strontgoedkoop eigenlijk.
¤449 via Helsinki.
quote:Zal wel vanwege SARS zijn geweest, of niet?
Op zaterdag 28 juni 2003 13:51 schreef TongPo het volgende:
Toevallig, ik ga ook op 28 juli. Ik zou in eerste instantie ook via Helsinki vliegen, maar het is toch via Hong Kong geworden... was nog goedkoper
De vluchten die ik nu vind zijn allemaal rond de 700 euri en dat vind ik toch nog wel duur
quote:Als je nu een aanbieding vindt zou ik zo snel mogelijk boeken.
Op zaterdag 28 juni 2003 21:09 schreef Ken_Adams het volgende:
Ik ga in november naar thailland, maar wat is nou wijsheid? wachten op de aanbiedingen of nu al boeken voordat het nog duurder wordt.De vluchten die ik nu vind zijn allemaal rond de 700 euri en dat vind ik toch nog wel duur
Nov/dec/jan/feb is over het algemeen een dure tijd om die kant op te vliegen.
Het hangt er ook vanaf hoe flexibel je bent. Als je een beetje rondneust op www.vliegwinkel.nl kun je nu nog wel boeken voor ong. 550¤ denk ik.
En het enige wat ik kan vinden voor 550 is een vlucht van kuwait air, maar vind het nou niet echt lekker om over dat gebied daar te vliegen
quote:Maakt helemaal niets uit, wij zijn over Afghanistan gevlogen.
Op zaterdag 28 juni 2003 22:18 schreef Ken_Adams het volgende:
En het enige wat ik kan vinden voor 550 is een vlucht van kuwait air, maar vind het nou niet echt lekker om over dat gebied daar te vliegen
quote:Ik zou dat gewoon lekker boeken.
Op zaterdag 28 juni 2003 22:18 schreef Ken_Adams het volgende:
Tenzij je 200¤ meer wilt betalen......
nog een vraagje: hebben ze nou in thailand dezelfde stopcontacten als hier? Ik lees overal tegengestelde berichten hierover
quote:Bijna dezelfde.
Op zondag 29 juni 2003 13:08 schreef Ken_Adams het volgende:
nog een vraagje: hebben ze nou in thailand dezelfde stopcontacten als hier? Ik lees overal tegengestelde berichten hierover
Met een beetje wringen past een stekker er gewoon in.
Je kan zo'n wereldstekker gewoon halen bij de kijkshop, expert, ANWB etc etc.
575,= incl., da's een mooie prijs.
quote:De moesson begint geloof ik ergens in mei/juni (?), en het hoogtepunt ligt in september. Maar ik heb het niet nagecheckt. Rough Guide of Lonely Planet voor meer info.
Op donderdag 3 juli 2003 20:39 schreef Da_QQ het volgende:
Over dat budget heb ik geen idee... wel een andere vraag: hoe zit dat met die moesson? Wanneer is de moesson, en hoe werkt dit natuurverschijnsel?
Hoe het werkt? Er valt een hoop water uit de hemel.
Regenseizoen valt trouwens reuze mee, 1x per dag een zware regenbui van rond een uur lang (meestal snachts of morgens) en afentoe teveel bewolking overdag.. maar voor de rest top weer en erg warm!
quote:In september
Op vrijdag 4 juli 2003 11:02 schreef Ringo het volgende:[..]
De moesson begint geloof ik ergens in mei/juni (?), en het hoogtepunt ligt in september. Maar ik heb het niet nagecheckt. Rough Guide of Lonely Planet voor meer info.
Hoe het werkt? Er valt een hoop water uit de hemel.
quote:16 juli? China Airlines...?
Op zaterdag 28 juni 2003 02:01 schreef Da_QQ het volgende:
Nog twee weken en twee dagen en dan zit ik daar!!!
En kan je trouwens ook ter plaatse zulk soort middeltjes halen? Het schijnt dat er echt Deet in moet zitten, want anders heb je er niks aan...
quote:Ik zou hier iets kopen voor de eerste dagen, daar heb je prima - en goedkoop- spul met deet er in.
Op zondag 6 juli 2003 17:25 schreef TongPo het volgende:
En kan je trouwens ook ter plaatse zulk soort middeltjes halen? Het schijnt dat er echt Deet in moet zitten, want anders heb je er niks aan...
quote:Tja, ik ga daar wel eens naar een eiland waar een paar malariamuggen rondvliegen.
Op zondag 6 juli 2003 19:30 schreef bluesparkle het volgende:
Dat DEET spul is wel vet aggresieve rotzooi...
Ik gebruik het liever zo min mogelijk.....
Moet je zo'n spray eens opspuiten als je licht verbrand bent of als je lekker zweet
Alternatief lemon gedoe werkt in ieder geval niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |