Ja, allemaal leuk en aardig, maar mensen die met zo veel alcohol in het bloed gesnapt worden zijn doorgaans nou niet echt de meest stabiele figuren waar één keer foei zeggen voldoende is. Hoe zou jij het vinden als een alcoholist die met een krat bier op van de weg geplukt zou worden een jaar later weer zonder enige gevolgen de weg op kan? Gooi maar lekker op een hoop allemaal, je bent een tyfushond als je met zo veel drank de weg op gaat en het CBR heeft alle recht om te controleren of je dat echt nooit meer zal doen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:24 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens, eigen schuld dikke bult
Maar ergens snap ik wel wat TS zegt
Hij wordt gepakt met zwaar te veel, krijgt een boete van 1500 euro en mag een jaar niet rijden, daarna melden bij het CBR voor een nieuw papier
Boete betaald, jaar uitgezeten en aangezegd gewerkt (neem ik aan)
Kom je bij het CBR mag je eerst een EMG cursus doen van 1000 euro, daarna moet je een medische verklaring laten opstellen, cursus gedaan jezelf door een dokter laten beoordelen alles laten zien en betaald en je denkt alles is goed ik krijg het papier terug
Komt het CBR weer dat hij met de psycholoog van het CBR moet praten, dat betaald en gedaan kom je er achter dat er nog meer formulieren en verklaringen nodig zijn die nog meer geld kosten (en is het daarna klaar, geen mens die het weet lijkt het)
Voelt zoals ik TS begrijp wel als pesten ja
Nogmaals boete en ontzegging door de rechter volledig terecht, het onderzoek van het CBR en de kosten daarvan ook maar voor de transparantie vooraf valt heel veel te zeggen.
Dat zeg ik niet , met de procedure zal niets mis zijn. ik snap alleen dat TS het als pesten zietquote:Op donderdag 26 januari 2023 11:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, allemaal leuk en aardig, maar mensen die met zo veel alcohol in het bloed gesnapt worden zijn doorgaans nou niet echt de meest stabiele figuren waar één keer foei zeggen voldoende is. Hoe zou jij het vinden als een alcoholist die met een krat bier op van de weg geplukt zou worden een jaar later weer zonder enige gevolgen de weg op kan? Gooi maar lekker op een hoop allemaal, je bent een tyfushond als je met zo veel drank de weg op gaat en het CBR heeft alle recht om te controleren of je dat echt nooit meer zal doen.
Kreeg heeft vaak zat lopen mekkeren over de procedure, die wist heel goed waar ie aan begon voor hij de procedure in ging. Waren destijds ook nog zat (ex-)alcomobilisten die m tips gaven, waarvan sommige ook nog uiterst dubieus en veel ervan zijn gelukkig verwijderd uit die topicsquote:Op donderdag 26 januari 2023 11:40 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet , met de procedure zal niets mis zijn. ik snap alleen dat TS het als pesten ziet
Als je vooraf weet dat je de boete die de rechter oplegt betaald hebt en je ontzeggingstermijn hebt gehad dan denk je dat je er met een EMG wel bent
Dat daarna vooraf de procedure niet duidelijk is en dat je tig formulieren en verklaringen, cursussen en onderzoeken door artsen en psychologen met een hele berg kosten die ze maar blijven stapelen en steeds weer zeggen ‘oh dit heb je nu weer nodig’
Die procedure zou prima bekend gemaakt kunnen worden zodat je gewoon weet waar je aan toe bent
Toch gewoon raar dat er geen stappenplan beschikbaar is of een route kaart of stroomschemaquote:Op donderdag 26 januari 2023 12:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Kreeg heeft vaak zat lopen mekkeren over de procedure, die wist heel goed waar ie aan begon voor hij de procedure in ging. Waren destijds ook nog zat (ex-)alcomobilisten die m tips gaven, waarvan sommige ook nog uiterst dubieus en veel ervan zijn gelukkig verwijderd uit die topics
Ik snap wat je wil zeggen, en als het puur 'je volgt het stappenplan en klaar' denkt, dan snap ik je gedachtengang. Maar hier bestaat denk ik bij de mensen die hier een beslissing over moeten nemen twijfel over of TS het wel helemaal snapt.quote:Op donderdag 26 januari 2023 12:44 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Toch gewoon raar dat er geen stappenplan beschikbaar is of een route kaart of stroomschema
Bent u langer dan zoveel maanden nuchter dan mag je door naar de volgende stap, goedgekeurd dooor de psycholoog etc etc
Ik heb gezocht en vond wel wat vage teksten maar niets concreets
Dit jaquote:Op donderdag 26 januari 2023 12:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik snap wat je wil zeggen, en als het puur 'je volgt het stappenplan en klaar' denkt, dan snap ik je gedachtengang. Maar hier bestaat denk ik bij de mensen die hier een beslissing over moeten nemen twijfel over of TS het wel helemaal snapt.
Immers, zijn gedrag, houding en uitspraken in dit topic geven aanleiding om te denken dat hij de ernst van de situatie niet inziet, en je gaat mij niet vertellen dat hij hier compleet anders is dan IRL bij deze mensen. Ik denk (ik kan het mis hebben) dat daar de schoen knelt.
Dat is onzin, hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op donderdag 26 januari 2023 16:34 schreef Molo het volgende:
Ik kom er nadelig uit door mijn eigen verslaving: dús is het een kutonderzoek en er deugt niets van het systeem![]()
Jij komt er wel jongen!
Dit dus min of meer, het moet trouwens wel een keer klaar zijn. En goed willen ze dat dan nog controleren doe het dan wel goed en laat mij niet opdraaien voor een psych die blijkbaar iets niet goed omschrijft.quote:Op donderdag 26 januari 2023 11:24 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens, eigen schuld dikke bult
Maar ergens snap ik wel wat TS zegt
Hij wordt gepakt met zwaar te veel, krijgt een boete van 1500 euro en mag een jaar niet rijden, daarna melden bij het CBR voor een nieuw papier
Boete betaald, jaar uitgezeten en aangezegd gewerkt (neem ik aan)
Kom je bij het CBR mag je eerst een EMG cursus doen van 1000 euro, daarna moet je een medische verklaring laten opstellen, cursus gedaan jezelf door een dokter laten beoordelen alles laten zien en betaald en je denkt alles is goed ik krijg het papier terug
Komt het CBR weer dat hij met de psycholoog van het CBR moet praten, dat betaald en gedaan kom je er achter dat er nog meer formulieren en verklaringen nodig zijn die nog meer geld kosten (en is het daarna klaar, geen mens die het weet lijkt het)
Voelt zoals ik TS begrijp wel als pesten ja
Nogmaals boete en ontzegging door de rechter volledig terecht, het onderzoek van het CBR en de kosten daarvan ook maar voor de transparantie vooraf valt heel veel te zeggen.
Ik begrijp het heel goed hoor. Een mongool drinkt en kruipt vervolgens achter het stuur (want: mongool). Simpel, net als de straf dat zou moeten zijn: levenslang een rijverbod.quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:48 schreef roos94 het volgende:
Maar soms denk ik dan, van huh, tja, je weet er weinig van hoe deze dingen gaan.
Net als te hard rijden, een keer je mobiel pakken onder het rijden etc etc...quote:Op donderdag 26 januari 2023 16:59 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik begrijp het heel goed hoor. Een mongool drinkt en kruipt vervolgens achter het stuur (want: mongool). Simpel, net als de straf dat zou moeten zijn: levenslang een rijverbod.
Ik heb dat niet geschreven waarom quote je mijquote:Op donderdag 26 januari 2023 16:59 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik begrijp het heel goed hoor. Een mongool drinkt en kruipt vervolgens achter het stuur (want: mongool). Simpel, net als de straf dat zou moeten zijn: levenslang een rijverbod.
Dankje, ik snap dat ook hoor dat het mijn eigen schuld is. Maar wil met dit topic wel eens kritisch kijken naar hoe dit nu gaat en in mijn idee zitten er veel haken en ogen aan de methode die ze dus toepassen. Dat met name.quote:Op donderdag 26 januari 2023 17:17 schreef Sodeknetters het volgende:
Het eigen schuld, dikke bult is hier natuurlijk van toepassing. Maar never kick a man while he is down.
Als je met een te hoog promillage gepakt wordt, zit je gewoon 10 jaar in de klauwen van het CBR als het eerste onderzoek verkeerd voor je uitpakt en je rijbewijs ongeldig verklaard wordt.
Het eerste jaar is het rijbewijs ongeldig en mag je op eigen kosten een EMA volgen.
Na dat jaar weer een onderzoek en bij gebleken geschiktheid het rijbewijs terug voor 1 jaar.
Na dat jaar weer een volledig onderzoek, gaat dat goed, het rijbewijs geldig voor 3 jaar.
Dan als de drie jaar verstreken zijn, weer de molen in en als dat goed gaat een rijbevoegdheid voor 5 jaar.
Heb je die 5 jaar er op zitten, ga je nog een keer de molen in en kun je je rijbewijs weer voor onbepaalde tijd terug krijgen.
Je bent dan 10 jaar, vele onderzoeken en euro’s verder. Dus ik snap de frustratie van @:kree wel.
Hoe kut het nu allemaal ook is, eigen schuld dikke bult. Maar ik ga niet een vent schoppen die al op de grond ligt.
Je zal een poosje moeten doorbijten kree. Veel sterkte en hopelijk ga je het redden.
Snap ik. Aan de andere kant wil het CBR absolute zekerheid hebben voor ze een rijbewijs teruggeven aan iemand die met alcohol gepakt is. En dat is natuurlijk ook logisch, als ze dat sneller of makkelijker zouden doen bestaat het risico dat mensen eerder recidivegedrag gaan vertonen. Met alle risico’s van dien.quote:Op donderdag 26 januari 2023 17:19 schreef kree het volgende:
[..]
Dankje, ik snap dat ook hoor dat het mijn eigen schuld is. Maar wil met dit topic wel eens kritisch kijken naar hoe dit nu gaat en in mijn idee zitten er veel haken en ogen aan de methode die ze dus toepassen. Dat met name.
Ja eens, maar dan moeten ze die onderzoeken wel goed doen en dat is het naar mijn mening niet en ik kan het zeggen omdat ik het meemaakte.quote:Op donderdag 26 januari 2023 17:25 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Snap ik. Aan de andere kant wil het CBR absolute zekerheid hebben voor ze een rijbewijs teruggeven aan iemand die met alcohol gepakt is. En dat is natuurlijk ook logisch, als ze dat sneller of makkelijker zouden doen bestaat het risico dat mensen eerder recidivegedrag gaan vertonen. Met alle risico’s van dien.
En er zit natuurlijk ook een afschrikwekkende werking aan. Hoe kutter voor iemand die periode is, hoe kleiner de kans op recidive. Hopelijk zal iemand zich in de toekomst wel twee of drie keer bedenken na zo’n traject.
Voor de persoon die het ondergaat is het klote, voor de veiligheid van anderen niet.
Te hard rijden en mobieltje pakken kunnen afhankelijk van de omstandigheden net zo gevaarlijk zijn en zullen van mij een zelfde reactie krijgen.quote:Op donderdag 26 januari 2023 17:04 schreef kree het volgende:
Net als te hard rijden, een keer je mobiel pakken onder het rijden etc etc...
Tuurlijk joh[
Weet je wat, ik ga er niet eens meer op in ook. Ik weet voor mezelf dat ik het goede doe. Geef wel weer een update als de correctie er is van wat er nu fout ging eigenlijk (als jullie dat al gelezen hebben) ipv alleen dit soort dingen te zeggen,
Zou haast denken dat sommigen dit alleen doen om mij uit de tent te lokken, ben er een beetje klaar mee eigenlijk.
Ik hoef me niet te verdedigen, lees dat andere topic en alle delen maar eens door waarin ik het allemaal beschrijf.
En zeg dan nog eens dat ik er niet echt alles en alles aan heb gedaan.
Had dat ook niet kunnen doen hoor, lekker bijstand trekken en pilsjes drinken etc.
Want ja werken lukt niet echt he zonder rijbewijs in mijn vakgebied, ook dat soort dingen staan op het spel namelijk.
Ik kan je garanderen met zoals jij nu denkt, dat er veel meer mensen nog veel dieper in de ellende komen.
Of die onderzoeken goed uitgevoerd zijn is natuurlijk subjectief. Jij vind van niet, het CBR uiteraard van wel. En wij, de lezers van dit topic kunnen met geen mogelijkheid verifiëren wie er gelijk heeft. Dus blijft alleen de mogelijkheid over om te spuien wat users er van vinden over en krijg je veel over je heen. En daar heb je niet zoveel aan nu.quote:Op donderdag 26 januari 2023 17:27 schreef kree het volgende:
[..]
Ja eens, maar dan moeten ze die onderzoeken wel goed doen en dat is het naar mijn mening niet en ik kan het zeggen omdat ik het meemaakte.
Dat is wat ik wilde aankaarten ook met dit topic. Maargoed mensen hebben hun mening al klaar ook om mij aan te vallen. Het valt nog mee dat de doodstraf nog niet genoemd is, want die heb ik ook al eerder gehoord namelijk.
Ik weet dat ik in KLB zit en tot op zekere hoogte kan ik best wel veel hebben, maar er wordt wel heel kortzichtig gereageerd soms en dat irriteert me wel een soort van.quote:Op donderdag 26 januari 2023 17:28 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Te hard rijden en mobieltje pakken kunnen afhankelijk van de omstandigheden net zo gevaarlijk zijn en zullen van mij een zelfde reactie krijgen.
Verder: je zit in KLB, hč. Daar mag je wat meer ongenuanceerd gezeik verwachten. Verder prima dat je jezelf hebt opgepakt, al doe je dat uiteindelijk voor jezelf, maar ik ben simpelweg minder vergevingsgezind en zeker niet genoeg om medelijden te kunnen krijgen voor het gegeven dat je nu aan een lijntje gehouden wordt .
Dat snap ik, maar daarom geef ik er ook inzicht in, zodat het wellicht wel te begrijpen is voor iemand die er niet mee te maken heeft gehad.quote:Op donderdag 26 januari 2023 17:33 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Of die onderzoeken goed uitgevoerd zijn is natuurlijk subjectief. Jij vind van niet, het CBR uiteraard van wel. En wij, de lezers van dit topic kunnen met geen mogelijkheid verifiëren wie er gelijk heeft. Dus blijft alleen de mogelijkheid over om te spuien wat users er van vinden over en krijg je veel over je heen. En daar heb je niet zoveel aan nu.
Het lijkt mij het beste dat je dit soort topics gewoon niet meer opent. Maar ook dat is niet meer dan wat het is, slechts een mening van een user op een forum. Doe er mee wat je wil. Hou vol man.
Als er iets aan de onderzoeksmethode schort dan mag dat best aangepast worden, en dat deel van je klacht lijkt me dan wel terecht, maar het is wmb in ieder geval bij lange na niet streng genoeg en de (aanhoudende) frustratie die je er door ervaart lijkt me evenmin afdoende voor het gepleegde feit.quote:Op donderdag 26 januari 2023 17:35 schreef kree het volgende:
Ik weet dat ik in KLB zit en tot op zekere hoogte kan ik best wel veel hebben, maar er wordt wel heel kortzichtig gereageerd soms en dat irriteert me wel een soort van.
medeleven Perce vraag ik niet eens. Maar ik stel hier wat aan de kaak (zie TT) en ook de methode waarop dit dus gaat. En goed aan de reacties te lezen weten velen er eigenlijk maar weinig van.
Of het terecht is dat het CBR dit goed in de gaten houdt, ja kan ik het nog mee eens zijn wel. Maar de manier waarop is gewoon niet goed. (in mijn mening in ieder geval) en ipv dan gelijk te zeggen het is maar goed ook en zou nog veel strenger moeten zijn, is een overduidelijk teken, van gewoon dus niet weten hoe het gaat.
Het is al heel streng namelijk en van mij hoeft het niet minder streng. Maar onderzoek het dan ook op een goede manier en niet zoals het nu gaat.
Maar waarom denk je dan dat het niet streng genoeg is dan?quote:Op donderdag 26 januari 2023 17:44 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als er iets aan de onderzoeksmethode schort dan mag dat best aangepast worden, en dat deel van je klacht lijkt me dan wel terecht, maar het is wmb in ieder geval bij lange na niet streng genoeg en de (aanhoudende) frustratie die je er door ervaart lijkt me evenmin afdoende voor het gepleegde feit.
Vast maar dat was me gelijk al duidelijk hoor. Maar maak er dan alleen een juridische straf van. Niet onder het mom van we doen goed onderzoek ernaar vanuit het CBR terwijl het best wel een wassen neus is voor een groot gedeelte.quote:Op donderdag 26 januari 2023 18:27 schreef Sodeknetters het volgende:
Afschrikken @:kree Afschrikken zodat je hopelijk nooit meer bezopen in je auto stapt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |