De horeca en kleding/schoenenwinkels waren de laatste overlevenden in de winkelstraten. Maar als zelfs hoge marges en ditto omloopsnelheid niet meer voldoende is om te overleven. Dan zegt het wel iets over de kosten van deze bedrijven en de koopkracht van het winkelend publiek.quote:Op maandag 4 september 2023 18:27 schreef Eightyone het volgende:
[ tweet ]
...coronacrisis, inflatie, enzovoort.
quote:De omzet van Big Bazar is de laatste jaren gehalveerd. ‘Er zaten winkels tussen die nog geen duizend euro omzet per dag hadden’, aldus de ex-leidinggevende.
quote:In het kantoor in Diemen droomt Heerke Kooistra begin augustus nog hardop over betere tijden voor Big Bazar. Hij geeft hoog op van de energiedrank die de discounter zelf laat produceren en de eigen toiletborstels die inmiddels in China van de lopende band rollen. De jeugd zal Big Bazar weten te vinden, zegt Kooistra. Hij belooft een nieuw assortiment. ‘Gewoon iets moois brengen. Daar zijn we goed in.’
Maar het doek lijkt te vallen voor Big Bazar en Kooistra zelf. Eind augustus vond achter gesloten deuren nog een rechtszitting plaats tegen Kooistra, die ook privé een schuld van enkele miljoenen euro’s heeft opgebouwd. Inmiddels is er reeds vijf keer beslag gelegd op zijn huis in Foudgum. Kooistra heeft bij de rechtbank schuldsanering aangevraagd, nu hij ook persoonlijk failliet dreigt te gaan
29 rechtzaken.quote:Op maandag 11 september 2023 10:10 schreef GlennQuagmire het volgende:
Mooie reconstructie in de VK van afgelopen zaterdag. Wat een shitshow bij Big Bazaar en wat is de eigenaar een vreemde man.
wat moet er gecontroleerd worden dan? jouw autocorrect vinkje?quote:Op donderdag 14 september 2023 10:36 schreef SEMTEX het volgende:
Ze zijn niet met hun tijd meegegaan. Coolblue doet het beter. En ze kunnen niet controleren met online ketens.
Controleren? Concurreren bedoel je?quote:Op donderdag 14 september 2023 10:36 schreef SEMTEX het volgende:
Ze zijn niet met hun tijd meegegaan. Coolblue doet het beter. En ze kunnen niet controleren met online ketens.
Zucht. Ik tik nooit zo lekker op laptop toetsenbordenquote:Op donderdag 14 september 2023 10:40 schreef wolfrolf het volgende:
Ach, BCC. Met hun geile gele overhemden.
[..]
wat moet er gecontroleerd worden dan? jouw autocorrect vinkje?
Mediamarkt.quote:Op donderdag 14 september 2023 10:41 schreef KingRadler het volgende:
Er blijven niet veel winkels meer over om Apparatuur in het echt te zien.
Dan had je de ene BCC die wel goed was....quote:Op donderdag 14 september 2023 13:34 schreef Red_85 het volgende:
What the fuck.
Goede zaak altijd wel, goede service en bij meerdere dingen kon je altijd wel een beetje ruimte vinden om te onderhandelen. Kan me nog goed herinneren toen ik om mezelf ging wonen en ik een wasmachine+droger kocht en ik liet vallen 'op mezelf te gaan wonen' ik de aflevering, aansluitservice en dubbele trekschakelaar er bij kreeg. 'Help je wel ff'
Wat me opvalt is dat het weer van de mirage retail group is.... Al hun formule's gaan slecht. Veeg teken dat het niet alleen aan de 'marktomstandigheden' ligt.
Misschien moet je een andere laptop? Ik weet nog wel een winkel waar ze je goed kunnen helpen. Begint met een B...quote:Op donderdag 14 september 2023 10:43 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Zucht. Ik tik nooit zo lekker op laptop toetsenborden
Ik zou niet online bestellenquote:Op donderdag 14 september 2023 13:48 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Misschien moet je een andere laptop? Ik weet nog wel een winkel waar ze je goed kunnen helpen. Begint met een B...
Ik zou sowieso niks bij ze bestellen. Ik ben verbaasd dat de service hierboven geroemd wordt door diverse users. Ik heb alleen maar slechte ervaringen met ze, zowel met het plaatselijke filiaal als met de online winkel. Bij de eerste keer denk ik nog: dat ligt misschien aan deze medewerker, die vandaag een slechte dag heeft. Maar als het van de drie keer, drie keer grandioos misgaat...quote:
Ik heb er 1 x besteld, omdat de stofzuiger die m'n ouders wilden daar relatief goedkoop was. En omdat ze geen band met de digitale wereld hebben, hechten ze er nog extra waarde aan dat er een stenen versie van de winkel is. Dan is BCC al snel een optie.quote:Op donderdag 14 september 2023 13:56 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik zou sowieso niks bij ze bestellen. Ik ben verbaasd dat de service hierboven geroemd wordt door diverse users. Ik heb alleen maar slechte ervaringen met ze, zowel met het plaatselijke filiaal als met de online winkel. Bij de eerste keer denk ik nog: dat ligt misschien aan deze medewerker, die vandaag een slechte dag heeft. Maar als het van de drie keer, drie keer grandioos misgaat...
Toevallig onlangs nog. e-reader van vriendin was stuk, dus binnen gestapt, e-reader gevonden, prijs op internet gecheckt, bleek hooguit 5 euro goedkoper te zijn ergens anders, dus gekocht. Product in je handen hebben is toch best fijn. Dan kun je veel meer grootte enzo aanvoelen en zien.quote:Op donderdag 14 september 2023 10:35 schreef Eightyone het volgende:
Laatste keer binnen gestapt: zo'n 10 jaar terug.
Ik heb interesse in elektronica en ook in fysiek winkelen, maar BCC is als ruis dat een beetje aan me voorbij gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |