Neuh, het is gewoon een knipoog naar een bestaand maatschappelijk beeld over een subgroep (nl. jattende "k*t-Marokkaantjes" op hun scooters), dat hij op een grappige manier aan het WK verbindt. Meer niet.quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:34 schreef Bugno3 het volgende:
Een "spotprent" die (met de overigens foutieve vlag) een bevolkingsgroep neerzet als dieven is vrij ver over de grens heen. Dat hier discussie over is verbaast mij en ook weer niet.
Om een Godwin te maken: als dit een prent was waarbij enerzijds de wereld in armoede is afgebeeld en anderzijds gniffelende Joden met een berg goudstaven zou er mijns inziens ook best wat ophef over ontstaan.
Sowieso is het grootste deel van de sportprenten niets meer dan een kapstok om de meest stuitende standpunten veilig te kunnen uitdragen.
Ooit twee van die gasten op een scooter zien lachen?quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:59 schreef Cockwhale het volgende:
Hoe betreft het een spotprent wanneer het vrijwel letterlijk de realiteit weergeeft?
En ook de bontkraagjes en heuptasjes heeft hij weggelaten.quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:49 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Neuh, het is gewoon een knipoog naar een bestaand maatschappelijk beeld over een subgroep (nl. jattende "k*t-Marokkaantjes" op hun scooters), dat hij op een grappige manier aan het WK verbindt. Meer niet.
Hij heeft die mannetjes niet eens extra lange tenen gegeven.
Kerel ben je terug? Welkom..quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:57 schreef golfer het volgende:
De vlag klopt niet. De Marokkaanse vlag heeft geen Davidster er in. Daarom verwijderd.
Kan me wel voorstellen dat sommigen hierdoor het gevoel krijgen gestigmatiseerd te worden. Maar persoonlijk vind ik hem wel geinig.quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:08 schreef MoreDakka het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-marokkanen-a4151635
[..]
Wat een shitshow. De Volkskrant publiceert een cartoon en claimt de vrijheid van cartoonisten een groot goed te vinden, maar verwijdert hem dan toch. Absurditeit ten top. Ik dacht dat we na Charlie Hebdo hier wat van geleerd hebben?
Yep, als ze net een oud blank omaatje beroofd hadden van haar handtas.quote:Op zaterdag 17 december 2022 11:03 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ooit twee van die gasten op een scooter zien lachen?
Nou.. humorloze, genderneutrale cartoons in de krant waarbij er gestreefd wordt om absoluut niemand te kwetsen… dat wordt elke dag een blanco stukje of moet ik wit zeggen?quote:Op maandag 19 december 2022 23:56 schreef PotjeSambal het volgende:
Idee: cartoonist van 72 met pensioen, en eentje van de jonge generatie in de krant
Je hebt relschoppers en relschoppers maar ik vind niet dat je relschoppers die ergens zwaar ontevreden over zijn kunt vergelijken met een groep mensen die de boel slopen en in de fik zetten vanwege een voetbalspelletje.quote:Op vrijdag 16 december 2022 23:11 schreef golfer het volgende:
Deze cartoon is dan wel weer leuk. Van Jip van den Toorn:
[ link | afbeelding ]
quote:Op dinsdag 20 december 2022 07:06 schreef nixxx het volgende:
[..]
Nou.. humorloze, genderneutrale cartoons in de krant waarbij er gestreefd wordt om absoluut niemand te kwetsen… dat wordt elke dag een blanco stukje of moet ik wit zeggen?
Snorfiets natuurlijk. Je gaat toch niet met zo'n belachelijk ding op je knar over straat?quote:Op vrijdag 16 december 2022 22:38 schreef Haags het volgende:
Behoorlijk vreemd dat die twee op de brommer geen helm dragen.
Met witte stukjes papier man je de chinezen weer kwetsen die nog steeds onder het juk zitten van de coronamaatregelen.quote:Op dinsdag 20 december 2022 07:06 schreef nixxx het volgende:
[..]
Nou.. humorloze, genderneutrale cartoons in de krant waarbij er gestreefd wordt om absoluut niemand te kwetsen… dat wordt elke dag een blanco stukje of moet ik wit zeggen?
Ik vind dat bepaalde bevolkingsgroepen hier op een heel nare manier worden weggezet.quote:Op vrijdag 16 december 2022 23:11 schreef golfer het volgende:
Deze cartoon is dan wel weer leuk. Van Jip van den Toorn:
[ link | afbeelding ]
Even gecorrigeerd.quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:34 schreef Bugno3 het volgende:
Een "spotprent" die (met de overigens foutieve vlag) een bevolkingsgroep volk neerzet als dieven is vrij ver over de grens heen. Dat hier discussie over is verbaast mij en ook weer niet.
Dat komt omdat we als Nederlanders voldoende zelfspot en relativeringsvermogen hebben. Bepaalde andere volkeren zijn dan gelijk op hun kwetsbare ego getrapt en vinden dat hun 'eer' en 'trots' te belangrijk is. Resultaat: Agressie.quote:Op dinsdag 20 december 2022 11:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Even gecorrigeerd.
Als er een spotprent over het Nederlandse volk wordt gemaakt, raakt niemand daar overstuur van. Wij zijn daar namelijk door de jaren heen aan gewend geraakt door o.a. de geweldige cabaretiers die ons met humor continu met de neus op de feiten drukken en die we al heel lang hebben.
Dat doet de prent in kwestie dan ook niet.quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:34 schreef Bugno3 het volgende:
Een "spotprent" die (met de overigens foutieve vlag) een bevolkingsgroep neerzet als dieven is vrij ver over de grens heen.
Niet helemaal mee eens. De mensen die namelijk het hardst schreeuwen zijn de blanke betuttelracisten. Die vinden dat ze het telkens weer voor al die zielige minderheden moeten opnemen, want dat kunnen ze - in hun ogen - niet zelf.quote:Op dinsdag 20 december 2022 11:18 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat komt omdat we als Nederlanders voldoende zelfspot en relativeringsvermogen hebben. Bepaalde andere volkeren zijn dan gelijk op hun kwetsbare ego getrapt en vinden dat hun 'eer' en 'trots' te belangrijk is. Resultaat: Agressie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |