abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 december 2022 @ 10:23:46 #51
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_207113683
Als het beeld niet zo herkenbaar was, dan had Collignon het ook niet gebruikt voor zijn cartoon. Is hij de kip of het ei?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_207113717
Dat mogen ze zelf weten maar dit heeft vast te maken met doodsbedreigingen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207113770
Terechte verwijdering, goed gehandeld Volkskrant! Nu nog represailles voor dhr. Collignon en we kunnen weer verder met waar we mee bezig waren.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_207113794
Een "spotprent" die (met de overigens foutieve vlag) een bevolkingsgroep neerzet als dieven is vrij ver over de grens heen. Dat hier discussie over is verbaast mij en ook weer niet.

Om een Godwin te maken: als dit een prent was waarbij enerzijds de wereld in armoede is afgebeeld en anderzijds gniffelende Joden met een berg goudstaven zou er mijns inziens ook best wat ophef over ontstaan.

Sowieso is het grootste deel van de sportprenten niets meer dan een kapstok om de meest stuitende standpunten veilig te kunnen uitdragen.
  zaterdag 17 december 2022 @ 10:49:18 #55
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_207113914
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 10:34 schreef Bugno3 het volgende:
Een "spotprent" die (met de overigens foutieve vlag) een bevolkingsgroep neerzet als dieven is vrij ver over de grens heen. Dat hier discussie over is verbaast mij en ook weer niet.

Om een Godwin te maken: als dit een prent was waarbij enerzijds de wereld in armoede is afgebeeld en anderzijds gniffelende Joden met een berg goudstaven zou er mijns inziens ook best wat ophef over ontstaan.

Sowieso is het grootste deel van de sportprenten niets meer dan een kapstok om de meest stuitende standpunten veilig te kunnen uitdragen.
Neuh, het is gewoon een knipoog naar een bestaand maatschappelijk beeld over een subgroep (nl. jattende "k*t-Marokkaantjes" op hun scooters), dat hij op een grappige manier aan het WK verbindt. Meer niet.

Hij heeft die mannetjes niet eens extra lange tenen gegeven.
pi_207114000
Hoe betreft het een spotprent wanneer het vrijwel letterlijk de realiteit weergeeft?
  zaterdag 17 december 2022 @ 11:03:04 #57
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_207114045
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2022 10:59 schreef Cockwhale het volgende:
Hoe betreft het een spotprent wanneer het vrijwel letterlijk de realiteit weergeeft?
Ooit twee van die gasten op een scooter zien lachen?
  zaterdag 17 december 2022 @ 12:00:20 #58
3542 Gia
User under construction
pi_207114664
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 10:49 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Neuh, het is gewoon een knipoog naar een bestaand maatschappelijk beeld over een subgroep (nl. jattende "k*t-Marokkaantjes" op hun scooters), dat hij op een grappige manier aan het WK verbindt. Meer niet.

Hij heeft die mannetjes niet eens extra lange tenen gegeven.
En ook de bontkraagjes en heuptasjes heeft hij weggelaten.
pi_207114766
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:57 schreef golfer het volgende:
De vlag klopt niet. De Marokkaanse vlag heeft geen Davidster er in. Daarom verwijderd. ;)
Kerel ben je terug? Welkom..
pi_207114782
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:08 schreef MoreDakka het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-marokkanen-a4151635
[..]
Wat een shitshow. De Volkskrant publiceert een cartoon en claimt de vrijheid van cartoonisten een groot goed te vinden, maar verwijdert hem dan toch. Absurditeit ten top. Ik dacht dat we na Charlie Hebdo hier wat van geleerd hebben?
Kan me wel voorstellen dat sommigen hierdoor het gevoel krijgen gestigmatiseerd te worden. Maar persoonlijk vind ik hem wel geinig.
pi_207115142
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 december 2022 11:03 schreef Nobu het volgende:

[..]
Ooit twee van die gasten op een scooter zien lachen?
Yep, als ze net een oud blank omaatje beroofd hadden van haar handtas.
pi_207115301
Het hele idee van een cartoon is juist het bespotten van personen of groepen door middel van stereotypen maar zodra het over minderheden gaat is het ineens 'stigmatisering'.
pi_207154653
Idee: cartoonist van 72 met pensioen, en eentje van de jonge generatie in de krant
  dinsdag 20 december 2022 @ 07:06:30 #64
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_207155393
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 23:56 schreef PotjeSambal het volgende:
Idee: cartoonist van 72 met pensioen, en eentje van de jonge generatie in de krant
Nou.. humorloze, genderneutrale cartoons in de krant waarbij er gestreefd wordt om absoluut niemand te kwetsen… dat wordt elke dag een blanco stukje of moet ik wit zeggen?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_207155422
Amerikaanse toestanden bij de Volkskrant.
pi_207155423
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2022 23:11 schreef golfer het volgende:
Deze cartoon is dan wel weer leuk. Van Jip van den Toorn:
[ link | afbeelding ]
Je hebt relschoppers en relschoppers maar ik vind niet dat je relschoppers die ergens zwaar ontevreden over zijn kunt vergelijken met een groep mensen die de boel slopen en in de fik zetten vanwege een voetbalspelletje.
Corporate translator
pi_207156357
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 07:06 schreef nixxx het volgende:

[..]
Nou.. humorloze, genderneutrale cartoons in de krant waarbij er gestreefd wordt om absoluut niemand te kwetsen… dat wordt elke dag een blanco stukje of moet ik wit zeggen?
:')
pi_207156446
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:38 schreef Haags het volgende:
Behoorlijk vreemd dat die twee op de brommer geen helm dragen.
Snorfiets natuurlijk. Je gaat toch niet met zo'n belachelijk ding op je knar over straat? :+
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_207156529
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2022 07:06 schreef nixxx het volgende:

[..]
Met witte stukjes papier man je de chinezen weer kwetsen die nog steeds onder het juk zitten van de coronamaatregelen.

....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207156766
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2022 23:11 schreef golfer het volgende:
Deze cartoon is dan wel weer leuk. Van Jip van den Toorn:
[ link | afbeelding ]
Ik vind dat bepaalde bevolkingsgroepen hier op een heel nare manier worden weggezet. :(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 20 december 2022 @ 11:12:09 #71
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207157080
quote:
Een "spotprent" die (met de overigens foutieve vlag) een bevolkingsgroep volk neerzet als dieven is vrij ver over de grens heen. Dat hier discussie over is verbaast mij en ook weer niet.
Even gecorrigeerd.

Als er een spotprent over het Nederlandse volk wordt gemaakt, raakt niemand daar overstuur van. Wij zijn daar namelijk door de jaren heen aan gewend geraakt door o.a. de geweldige cabaretiers die ons met humor continu met de neus op de feiten drukken en die we al heel lang hebben.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207157159
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 11:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Even gecorrigeerd.

Als er een spotprent over het Nederlandse volk wordt gemaakt, raakt niemand daar overstuur van. Wij zijn daar namelijk door de jaren heen aan gewend geraakt door o.a. de geweldige cabaretiers die ons met humor continu met de neus op de feiten drukken en die we al heel lang hebben.
Dat komt omdat we als Nederlanders voldoende zelfspot en relativeringsvermogen hebben. Bepaalde andere volkeren zijn dan gelijk op hun kwetsbare ego getrapt en vinden dat hun 'eer' en 'trots' te belangrijk is. Resultaat: Agressie.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_207157243
Haha. Het is alleen maar verwijderd en "stigmatiserend" omdat het een bekend beeld is.
quote:
Een "spotprent" die (met de overigens foutieve vlag) een bevolkingsgroep neerzet als dieven is vrij ver over de grens heen.
Dat doet de prent in kwestie dan ook niet.
Conscience do cost.
  dinsdag 20 december 2022 @ 11:32:57 #74
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_207157304
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2022 11:18 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat komt omdat we als Nederlanders voldoende zelfspot en relativeringsvermogen hebben. Bepaalde andere volkeren zijn dan gelijk op hun kwetsbare ego getrapt en vinden dat hun 'eer' en 'trots' te belangrijk is. Resultaat: Agressie.
Niet helemaal mee eens. De mensen die namelijk het hardst schreeuwen zijn de blanke betuttelracisten. Die vinden dat ze het telkens weer voor al die zielige minderheden moeten opnemen, want dat kunnen ze - in hun ogen - niet zelf.

Maar dat die groep weinig relativeringsvermogen heeft, dat klopt zeer zeker.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_207157346
Dhimmi mentaliteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')