Nee, dat was erna. Die Sweeney heeft er waarschijnlijk van geleerd. Het was gewoon bijdehand.quote:
Real-time publicaties van locaties hebben ook niets te doen met vrijheid van meningsuiting. Dat is gewoon echt flauwekul. Ik begrijp niet dat journalisten zich voor dat argument laten lenen. Over Elon's Twitter overname is genoeg te schrijven maar je moet wel objectief naar de verschillende beslissingen kijken. Real-time locaties uitschakelen maar niet-real-time locaties toestaan is een prima besluit. De journalisten kunnen nog steeds hun werk doen maar het is geen veiligheidsrisico meer.quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:31 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nee, dat was erna. Die sweeney heeft er waarschijnlijk van geleerd. Het was gewoon bijdehand.
By comparison, Sweeney's @:MCubansJets account only has roughly 3,300 followers. Sweeney says that made it easier for him to accept Cuban's takedown request: Ditching the less-popular account in exchange for free networking was a no-brainer.
Nou, dan zie je toch hoe zo iemand erin staat? Ik vind het een misselijkmakend knakkertje. Ook al is het freedom of speech.
Ik ook niet, maar dat kunnen ze prima doen zonder hoog overleg met twitter.quote:Op vrijdag 16 december 2022 17:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Maakt dat uit? Ik zie het probleem niet zo van een organisatie die bijvoorbeeld adviseert op oorlogsmisdaden of suïcide.
Wat is dit nou weer voor onzin? 1. Was niet zijn locatie maar de locatie van zijn vliegtuig. 2. Zijn auto met kind was nergens in de buurt van het vliegveld.quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:12 schreef Rnie het volgende:
Bari Weiss is het er dus niet mee eens.
[ twitter ]
[ twitter ]
heb je daar dit voor nodig?quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:51 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor onzin? 1. Was niet zijn locatie maar de locatie van zijn vliegtuig. 2. Zijn auto met kind was nergens in de buurt van het vliegveld.
Wat een slap gelul joh. Lekker manipulatief bezig weer. "In plaats van hier objectief over te oordelen, doe alsof het je eigen kind was". Lekker man. Door zijn tweets en ongefundeerde pedo insinuatie zijn mensen die Yoel en zijn familieleden aan het bedreigen met geweld. "Wat als hij jouw kinderen voor pedo had uitgemaakt op Twitter!?"
Als hij echt zoveel geeft om veiligheid van mensen, misschien moet hij een keer zijn grote mond houden? Niets meer dan een hypocriet.
PIA voorkomt niet dat iedereen nog steeds weet wat de vluchtinfo is van die vliegtuigen. Net zoals als je een kentekenplaat verandert dat mensen nog steeds kunnen zien wie je bent als ze je in je auto zien rijden.quote:
Ik kan me voorstellen dat dat juist ook nuttig kan zijn.quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar dat kunnen ze prima doen zonder hoog overleg met twitter.
Mja, nuttig voor wie? Dit ging overduidelijk niet over de mentale gezondheid van de medewerkers ofzo.quote:Op vrijdag 16 december 2022 19:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat dat juist ook nuttig kan zijn.
Er is altijd wel een excuus voor bans te maken. Donald Trump is gebanned wegens zijn aandeel betreffende de "stolen election" leugen te verspreiden en zijn aanhangers aan te sporen om actie te ondernemen. Daardoor is jan 6 gebeurd waar er letterlijk een persoon dood is gegaan en veel mensen gewond. Dat is toch ook een ban waard? Maar blijkbaar vindt Musk dat niet. Dus veiligheid is niet belangrijk voor hem tenzij het om vliegtuiglocaties gaat. Dan is het ineens uit den boze.quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:59 schreef Jojoke het volgende:
Stel je bent een celeb met veel stalkers of met criminele dreiging. Daarom heb je een privé vliegtuig om je veiligheidsrisico's te beperken. Dan is het niet handig dat op Twitter de real time locaties van je privé vliegtuig worden doorgegeven. Zo ingewikkeld is het toch niet? Ik vind best dat ze een punt hebben.
Zoals ik eerder zei:quote:Op vrijdag 16 december 2022 19:07 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Er is altijd wel een excuus voor bans te maken. Donald Trump is gebanned wegens zijn aandeel betreffende de "stolen election" leugen te verspreiden en zijn aanhangers aan te sporen om actie te ondernemen. Daardoor is jan 6 gebeurd waar er letterlijk een persoon dood is gegaan en veel mensen gewond. Dat is toch ook een ban waard? Maar blijkbaar vindt Musk dat niet. Dus veiligheid is niet belangrijk voor hem tenzij het om vliegtuiglocaties gaat. Dan is het ineens uit den boze.
Hij heeft helemaal geen punt niemand deed dat real time locaties delen. Dat geblaat over zijn kind is ook niet meer dan misdirectie.quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:21 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Met welke reden zou je real-time locaties van iemand moeten delen? Achteraf is prima voor journalistieke doeleinden.
Ah, nu snap ik waarom links naar Mastodon geweigerd worden. Zijn kind zit op Mastodon, dus je openbaart de locatie van zijn kind!quote:Op vrijdag 16 december 2022 18:51 schreef IndoorKite het volgende:
Wat een slap gelul joh. Lekker manipulatief bezig weer. "In plaats van hier objectief over te oordelen, doe alsof het je eigen kind was". Lekker man.
Het blijft publieke vliegtuigdata. Je kan een vliegtuig niet doxxen. Zijn auto en kind waren niet in de buurt van het vliegveld. En als locatie info echt zo gevaarlijk is om te weten, dan is het vanaf nu dus ook verboden voor Twitter zelf om die gegevens van users te verzamelen en door te verkopen? Toch? Gaat Musk die wijziging doorvoeren? Nooit meer locatiedata van users verzamelen? Niet alleen locatiedata, maar andere persoonlijke data die mensen kunnen helpen te identificeren waar ze wonen etc. ook maar verbieden? Toch?quote:Op vrijdag 16 december 2022 19:10 schreef Jojoke het volgende:
Over Elon's Twitter overname is genoeg te schrijven maar je moet wel objectief naar de verschillende beslissingen kijken.
Volgens mij hadden veel van die accounts een directe link. Als een vliegtuig ging opstijgen, in de lucht was of ging landen, dan kon je dat zien. Dat is wel degelijk real time.quote:Op vrijdag 16 december 2022 19:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hij heeft helemaal geen punt niemand deed dat real time locaties delen. Dat geblaat over zijn kind is ook niet meer dan misdirectie.
Hij heeft het Mastodon account en alle referenties naar Mastodon ook gebanned. Dit heeft niets meer met "doxxen" te maken.quote:Op vrijdag 16 december 2022 19:15 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Volgens mij hadden veel van die accounts een directe link. Als een vliegtuig ging opstijgen, in de lucht was of ging landen, dan kon je dat zien. Dat is wel degelijk real time.
Zucht, ik zeg dat deze individuele beslissing niet verkeerd is. Ik zeg niet dat zijn andere besluiten daarmee juist zijn.quote:Op vrijdag 16 december 2022 19:17 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Hij heeft het Mastodon account en alle referenties naar Mastodon ook gebanned. Dit heeft niets meer met "doxxen" te maken.
Ik snap niet waarom je zo hard bent geworden. Is het gevoel van een mens, zijn veiligheid en algehele ethiek omtrent deze kwestie tov vrijheid van meningsuiting niks meer waard voor je? Of komt het nu gewoon lekker uit? Die vrijheid van meningsuiting?quote:Op vrijdag 16 december 2022 19:15 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Het blijft publieke vliegtuigdata. Je kan een vliegtuig niet doxxen. Zijn auto en kind waren niet in de buurt van het vliegveld. En als locatie info echt zo gevaarlijk is om te weten, dan is het vanaf nu dus ook verboden voor Twitter zelf om die gegevens van users te verzamelen en door te verkopen? Toch? Gaat Musk die wijziging doorvoeren? Nooit meer locatiedata van users verzamelen? Niet alleen locatiedata, maar andere persoonlijke data die mensen kunnen helpen te identificeren waar ze wonen etc. ook maar verbieden? Toch?
Organisaties zoals IS hebben Twitter gebruikt om mensen te rekruteren. Ik kan me voorstellen dat je als developer niet helemaal goed weet hoe dat in zijn werk gaat, deskundigen hebben veel meer verstand van hoe rekrutering en radicalisering werkt. Met directe lijntjes kun je daar een stuk sneller op anticiperen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 19:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Mja, nuttig voor wie? Dit ging overduidelijk niet over de mentale gezondheid van de medewerkers ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |