Oh, leuk spul wel. Misschien kun je dit ook wel waarderen, is wel iets meer industrial/noise:quote:Op woensdag 8 februari 2023 10:16 schreef KoosVogels het volgende:
Toen ik wat jonger was luisterde ik veel naar dit soort muziek. En rustig maar jongens, ik ben echt geen satanist en heb daar ook nooit naar geneigd.
Dat is mij toch net wat te gortig, haha.quote:Op woensdag 8 februari 2023 10:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oh, leuk spul wel. Misschien kun je dit ook wel waarderen, is wel iets meer industrial/noise:
https://www.youtube.com/p(...)g&playnext=1&index=1
Dat was allemaal voor mijn tijd, dus daar kan ik niet over oordelen. En ik kan mij ook goed voorstellen dat in bepaalde kringen, het benoemen van dit soort perversies als vermeende 'aanstellerij' wordt gezien. Immers, een anti-cultuur moet worden omarmd. Toch blijf ik bij de eerder gestelde vorige vraag: Hoe komt het dat sommige mensen dit leuk vinden? Ik zou dat problematiseren, niet de mensen die hier kritiek op hebben.quote:Op woensdag 8 februari 2023 10:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Twintig jaar geleden joeg Marylin Manson conservatieven de stuipen op het lijf, daarvoor waren het KISS en Ozzy Osbourne. In de jaren '80 deden ze het in hun broek voor de vermeende satanische invloeden van Dungeons & Dragons.
Stel je toch niet zo vreselijk aan man, de tering.
Wat is er precies "pervers" aan eigenlijk? En wat is het probleem als mensen dit wel leuk vinden?quote:Op woensdag 8 februari 2023 13:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat was allemaal voor mijn tijd, dus daar kan ik niet over oordelen. En ik kan mij ook goed voorstellen dat in bepaalde kringen, het benoemen van dit soort perversies als vermeende 'aanstellerij' wordt gezien. Immers, een anti-cultuur moet worden omarmd. Toch blijf ik bij de eerder gestelde vorige vraag: Hoe komt het dat sommige mensen dit leuk vinden? Ik zou dat problematiseren, niet de mensen die hier kritiek op hebben.
Met twee nieuwe vragen komen betreft geen antwoord op een gestelde vraag.quote:Op woensdag 8 februari 2023 13:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat is er precies "pervers" aan eigenlijk? En wat is het probleem als mensen dit wel leuk vinden?
ok. Zoveel mensen, zoveel smaken.quote:Op woensdag 8 februari 2023 13:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Met twee nieuwe vragen komen betreft geen antwoord op een gestelde vraag.
Het romantiseren en verheerlijken van iets dat een verpersoonlijking van het kwaad zou moeten zijn is pervers te noemen. Een duidelijk voorbeeld van een anti-cultuur.quote:Op woensdag 8 februari 2023 13:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
ok. Zoveel mensen, zoveel smaken.
Nu jij weer.
Het 'kwaad' zoals jij dat noemt is uiteindelijk gewoon onderdeel van de menselijke natuur. Het zou wat vreemd zijn als die menselijke eigenschap niet in kunst, waar je niemand kwaad mee doet, tot uiting zou mogen worden gebracht.quote:Op woensdag 8 februari 2023 13:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het romantiseren en verheerlijken van iets dat een verpersoonlijking van het kwaad zou moeten zijn is pervers te noemen.
Als we anti zien als spiegelbeeld snap ik wel dat de (conservatieve) boze gelovigen telkens zo getriggered raken van "satanisme", het zijn immers deze mensen die, als ze eenmaal een positie bekleden waarin ze ook maar enige vorm van macht hebben, nogal vaak dingen doen die loodrecht ingaan tegen hetgeen ze verkondigen. En van een spiegel voorgehouden krijgen kunnen sommige mensen het nogal benauwd krijgen, zo blijkt.quote:Een duidelijk voorbeeld van een anti-cultuur.
Dat is wat andere mensen denk ja. In werkelijkheid vereren ze vooral zichzelf.quote:Op woensdag 8 februari 2023 14:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
Denken satanisten dat ze de belichaming van het kwade vereren?
Dat andere mensen zoiets denken is me niet vreemd. Echter, wat andere mensen denken vind ik niet zo interessant ten aanzien van wat HowardRoark zegt. Als ze dat zelf niet zo zien, zie ik vanuit het perspectief van oa. hem niet zo wat uberhaupt het probleem zou zijn?quote:Op woensdag 8 februari 2023 14:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is wat andere mensen denk ja. In werkelijkheid vereren ze vooral zichzelf.
quote:Members do not believe that Satan literally exists and do not worship him.[3] Instead, Satan is viewed as a positive archetype embracing the Hebrew root of the word "Satan" as "adversary", who represents pride, carnality, and enlightenment, and of a cosmos which Satanists perceive to be motivated by a "dark evolutionary force of entropy that permeates all of nature and provides the drive for survival and propagation inherent in all living things".[2] The Devil is embraced as a symbol of defiance against the Abrahamic faiths which LaVey criticized for what he saw as the suppression of humanity's natural instincts. In his book, The Satanic Bible, the Satanist's concept of a god is described as the Satanist's true "self"— a projection of his or her own personality, not an external deity.[4] Satan is used as a representation of personal liberty and individualism.[5]
Ik merk hier een duidelijke poging tot bagataliseren, verdedigen om vervolgens een whataboutism aan te komen die niets met dit onderwerp te maken heeft. En van 'boze' gelovigen is ook geen sprake. Mensen benoemen slechts iets, dat overduidelijk ook met de bedoeling om controversie te creëren. Het 'face tattoo syndrome' blijft hoogtijdagen vieren in progressieve kringen.quote:Op woensdag 8 februari 2023 14:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het 'kwaad' zoals jij dat noemt is uiteindelijk gewoon onderdeel van de menselijke natuur. Het zou wat vreemd zijn als die menselijke eigenschap niet in kunst, waar je niemand kwaad mee doet, tot uiting zou mogen worden gebracht.
[..]
Als we anti zien als spiegelbeeld snap ik wel dat de (conservatieve) boze gelovigen telkens zo getriggered raken van "satanisme", het zijn immers deze mensen die, als ze eenmaal een positie bekleden waarin ze ook maar enige vorm van macht hebben, nogal vaak dingen doen die loodrecht ingaan tegen hetgeen ze verkondigen. En van een spiegel voorgehouden krijgen kunnen sommige mensen het nogal benauwd krijgen, zo blijkt.
Een goed voorbeeld van het bovenstaande is wel kindermisbruik binnen de Katholieke kerk, waar de dames en heren toch wel heeeeeeeul andere dingen deden dan dat ze verkondigen. Ik kan me eigenlijk geen voorbeeld bedenken van dergelijk misbruik door "perverse satanisten".
En daarnaast, over welke vorm of vormen van satanisme hebben we het eigenlijk? Want ook daar is aardig wat onderscheid in te maken.
Waarom luistert mijn lichtje naar K-Pop? Waarom is een maatje van mij groot fan van Biohazard, Slipknott en Death Metal? Waarom luister ik tijdens het laatste uurtje van m'n werkdag naar gangsta rap en UK Hardcore?quote:Op woensdag 8 februari 2023 13:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat was allemaal voor mijn tijd, dus daar kan ik niet over oordelen. En ik kan mij ook goed voorstellen dat in bepaalde kringen, het benoemen van dit soort perversies als vermeende 'aanstellerij' wordt gezien. Immers, een anti-cultuur moet worden omarmd. Toch blijf ik bij de eerder gestelde vorige vraag: Hoe komt het dat sommige mensen dit leuk vinden? Ik zou dat problematiseren, niet de mensen die hier kritiek op hebben.
Aangezien we het hier hebben over 'God's own country', met nog geen 2% moslims is het niet zo gek dat we het over het christendom hebben en niet over de islam. Snap ook niet zo goed waarom de Islam er weer aan de haren moet worden bijgesleurd.quote:Op woensdag 8 februari 2023 15:55 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vind het trouwens ook wel bijzonder dat dit soort dingen alleen worden geaccepteerd als het om het Christendom gaat. Moet je nagaan dat er op eenzelfde manier bepaalde elementen van de Islam zouden worden tentoongesteld, dat zou men in Hollywood niet durven natuurlijk. De Islam dient gerespecteerd te worden.
[..]
Ik merk hier een duidelijke poging tot bagataliseren, verdedigen om vervolgens een whataboutism aan te komen die niets met dit onderwerp te maken heeft. En van 'boze' gelovigen is ook geen sprake. Mensen benoemen slechts iets, dat overduidelijk ook met de bedoeling om controversie te creëren. Het 'face tattoo syndrome' blijft hoogtijdagen vieren in progressieve kringen.
Omdat het opvallend en tegenstrijdig is dat rondom de ene religie alles moet kunnen, maar de ander niet.quote:Op woensdag 8 februari 2023 16:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Aangezien we het hier hebben over 'God's own country', met nog geen 2% moslims is het niet zo gek dat we het over het christendom hebben en niet over de islam. Snap ook niet zo goed waarom de Islam er weer aan de haren moet worden bijgesleurd.
Als je je sterk hebt laten beïnvloeden door een links en progressief wereldbeeld waar moreel relativisme en nihilisme centraal staan en de eigen subjectieve belevingswereld als de leidraad voor het leven wordt gezien. Dan kun je inderdaad tot zo'n conclusie komen. Maar het bekritiseren van zo'n perverse act is niet meer dan begrijpelijk.quote:Op woensdag 8 februari 2023 16:05 schreef xpompompomx het volgende:
Ik bagtaliseer het inderdaad, want het is wat het is: Fophef om mensen die uitgedost een dansje doen en een liedje zingen, er is dan ook niks pervers aan.
Dat is wat mij betreft ook geen enkel probleem hoor.quote:Op woensdag 8 februari 2023 16:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat het opvallend en tegenstrijdig is dat rondom de ene religie alles moet kunnen, maar de ander niet.
quote:[..]
Als je je sterk hebt laten beïnvloeden door een links en progressief wereldbeeld waar moreel relativisme en nihilisme centraal staan en de eigen subjectieve belevingswereld als de leidraad voor het leven wordt gezien. Dan kun je inderdaad tot zo'n conclusie komen. Maar het bekritiseren van zo'n perverse act is niet meer dan begrijpelijk.
Dat is vreemd, zodra het normaal gezien over moslims of mensen met een migratieachtergrond gaat ben je haantje de voorste om daar meteen voor in de bres te springen of zelfs andere users belachelijk te maken dat de problematiek afkomstig van deze groepen überhaupt wordt benoemd.quote:Op woensdag 8 februari 2023 16:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is wat mij betreft ook geen enkel probleem hoor.
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
'Bij de tijd zijn' kan dat worden vertaald naar 'het omarmen van progressieve normen en waarden die gepromoot worden door de MSM'? In dat geval ben ik zeker niet bij de tijd nee, hihi.quote:Op woensdag 8 februari 2023 16:36 schreef KoosVogels het volgende:
Krijg het idee dat HowardRoark een bejaarde is die zit opgesloten in het lichaam van een jong persoon. Zelfs m'n 70-jarige vader is goddomme nog meer bij de tijd dan jij.
Ik kom maar zelden in dergelijke topics. Wel goed opletten hè.quote:Op woensdag 8 februari 2023 16:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is vreemd, zodra het normaal gezien over moslims of mensen met een migratieachtergrond gaat ben je haantje de voorste om daar meteen voor in de bres te springen of zelfs andere users belachelijk te maken dat de problematiek afkomstig van deze groepen überhaupt wordt benoemd.
Je gedraagt je als een ouwe zuurpruim die loopt te mopperen op 'de jeugd van tegenwoordig'. Dat je een nogal archaïsche blik hebt op progressieve verworvenheden is tot daaraan toe. Over zaken als abortus en homorechten kun je fundamenteel van mening verschillen, so be it.quote:Op woensdag 8 februari 2023 16:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'Bij de tijd zijn' kan dat worden vertaald naar 'het omarmen van progressieve normen en waarden die gepromoot worden door de MSM'? In dat geval ben ik zeker niet bij de tijd nee, hihi.
Dit ook.quote:Op woensdag 8 februari 2023 16:52 schreef Raw85 het volgende:
De ‘promotie’ van dit soort ‘perversiteiten’ komt ook vooral door figuren als ome Howard. Echt 90% van de voorbeelden van de gevallen die ‘gepromoot’ worden door ‘de MSM’ had ik anders niet eens meegekregen.
Je hebt eigenlijk nog steeds niet kunnen uitleggen wat jou nu zo aanspreekt aan dit optreden? (Of anderen wat dat betreft). Verscheidene links en progressieve users (waaronder jij) hebben nu wel meermaals gesteld dat kritiek op deze act vermeende 'aanstellerij' of 'fophef' zou zijn, maar wat maakt het nu eigenlijk precies de moeite waard?quote:Op woensdag 8 februari 2023 16:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je gedraagt je als een ouwe zuurpruim die loopt te mopperen op 'de jeugd van tegenwoordig'. Dat je een nogal archaïsche blik hebt op progressieve verworvenheden is tot daaraan toe. Over zaken als abortus en homorechten kun je fundamenteel van mening verschillen, so be it.
Maar dat je je loopt op te winden over een muziekoptreden is gewoon bejaardengejank.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |