SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een overzichtje van de diverse zonnepaneel installaties die FOK!'ers hebben vind je hieronder in de spoiler tag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Niet helemaal. Je had even een nieuwe openingstitel moeten verzinnen want “op naar de herfst” is niet erg actueel meerquote:Op donderdag 15 december 2022 01:04 schreef Queller het volgende:
Ik wist niet dat ik het in me had, maar ik heb succesvol een nieuw deel geopend!
En doorrrrrrr![]()
![]()
quote:Op donderdag 15 december 2022 07:18 schreef Horsemen het volgende:
Niet helemaal. Je had even een nieuwe openingstitel moeten verzinnen want “op naar de herfst” is niet erg actueel meer
Het klonk al te mooi om waar te zijnquote:Op donderdag 15 december 2022 07:35 schreef Leandra het volgende:
Geen "zegels" in de TT... gemiste kans hoor![]()
![]()
Ik wil kiezen uit 2 energieleveranciers maar ik wil even zeker weten of ik het goed doe:
verbruik:
2000 piek
5000 dal
opwek:
4000 piek
1400 dal
Leverancier 1:
5,5 ct. per kWh excl. btw. De terugleververgoeding is alleen van toepassing wanneer u in totaal meer opwekt dan verbruikt.
Opwekking wordt bij elkaar opgeteld, eerst tegen het normaalverbruik gesaldeerd, de rest tegen dalverbruik.
Leverancier 2:
Terugleververgoeding: 16,8 ct. per kWh excl. btw. De terugleververgoeding is alleen van toepassing wanneer u in totaal meer opwekt dan verbruikt.
Resterend aantal kWh in normaaluren wordt gesaldeerd tegen dalverbruik
Maakt het iets uit wie ik kies als alle andere variabelen gelijk zijn?Spoilers!![]()
je verbruik is 5000+2000-4000-1400=600.quote:Op donderdag 15 december 2022 17:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wil kiezen uit 2 energieleveranciers maar ik wil even zeker weten of ik het goed doe:
verbruik:
2000 piek
5000 dal
opwek:
4000 piek
1400 dal
Leverancier 1:
5,5 ct. per kWh excl. btw. De terugleververgoeding is alleen van toepassing wanneer u in totaal meer opwekt dan verbruikt.
Opwekking wordt bij elkaar opgeteld, eerst tegen het normaalverbruik gesaldeerd, de rest tegen dalverbruik.
Leverancier 2:
Terugleververgoeding: 16,8 ct. per kWh excl. btw. De terugleververgoeding is alleen van toepassing wanneer u in totaal meer opwekt dan verbruikt.
Resterend aantal kWh in normaaluren wordt gesaldeerd tegen dalverbruik
Maakt het iets uit wie ik kies als alle andere variabelen gelijk zijn?
terugleververgoeding is niet interessant, want op jaarbasis verbruik je.Tot nooit .......![]()
Dat is precies waar ik al een paar jaar naar handel. Maar ineens raakte ik in de war over piek en dal. Ik kan je mijn logica niet uitleggen, ik ben verre van scherp op dit momentquote:Op donderdag 15 december 2022 17:26 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
je verbruik is 5000+2000-4000-1400=600.
terugleververgoeding is niet interessant, want op jaarbasis verbruik je.
1600 trouwens, niet 600.
[ Bericht 2% gewijzigd door Lucky_Strike op 15-12-2022 17:35:33 ]Spoilers!![]()
Ik ben ze maar gaan bellen, want op mail reageren ze niet. Uit de categorie: we zeggen dingen, maar geven geen antwoord: "Zo doen we het altijd. Wij mogen dat, maar we kunnen geen zegels terugplaatsen. De rekening mag naar ons, wij vergoeden het wel."quote:Op maandag 12 december 2022 23:25 schreef Queller het volgende:
Ik heb ze de vraag even voorgelegd. Ben benieuwd wat ze zeggen. Ik heb er niet echt een heel lekker gevoel bij.
Nou ja, hebbie weinig aan dus. Ik heb nog een beetje tegengesputterd (als je geen zegelrecht hebt, en dus geen zegels kan terugplaatsen, kan mag je ze er ook niet afhalen), maar toen stak heur van de klantenservice weer hetzelfde riedeltje af.
Het zal wel; ze gaan morgen plaatsen en we zien het wel.![]()
quote:Op donderdag 15 december 2022 07:35 schreef Leandra het volgende:
Geen "zegels" in de TT... gemiste kans hoor![]()
![]()
Oh, dat is heel simpel hoor. Zij zijn verantwoordelijk voor de installatie.quote:Op donderdag 15 december 2022 21:13 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik ben ze maar gaan bellen, want op mail reageren ze niet. Uit de categorie: we zeggen dingen, maar geven geen antwoord: "Zo doen we het altijd. Wij mogen dat, maar we kunnen geen zegels terugplaatsen. De rekening mag naar ons, wij vergoeden het wel."
Nou ja, hebbie weinig aan dus. Ik heb nog een beetje tegengesputterd (als je geen zegelrecht hebt, en dus geen zegels kan terugplaatsen, kan mag je ze er ook niet afhalen), maar toen stak heur van de klantenservice weer hetzelfde riedeltje af.
Het zal wel; ze gaan morgen plaatsen en we zien het wel.
Als zij de rekening betalen, kunnen ze ook een bedrijf inschakelen.
Doen ze dat niet, bel je enexis/liander en zeg je welk bedrijf hem eraf geknipt hebt.
Ik weet niet welke boetes erop staan, maar dat is geen tientjes werk.
Dus maak vooral foto's als ze bezig zijn. Je hebt al een foto met zegel, dus bewijs dat hij erop zat is er.Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.![]()
Ja ik wek ook echt niets op in de winter, ze liggen bijna plat op het dak en er staan boven voor m'n huis, komt bijna geen straaltje zon op. Met saldering maakt dat niet uit want in de zomermaanden gaat het keihard.quote:
Maar ben daardoor wel bang voor die hele regeling met al die wisselende tarieven.![]()
Ik ga morgen, gezien de weersvoorspellingen, de opbrengst van de maand december van vorig jaar (95kWh) voorbij.
Alleen september bleef achter dit jaar.
Over het hele kalenderjaar al 4,94 MWh met een 3,9 MWp installatie. Ongelofelijk.
Het kan volgend jaar alleen maar 'tegenvallen' denk ik.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.![]()
Nou, een storm in een glas water; ze hebben 'm er volgens mij niet afgeknipt.quote:Op vrijdag 16 december 2022 11:33 schreef bambino het volgende:
Oh, dat is heel simpel hoor. Zij zijn verantwoordelijk voor de installatie.
Als zij de rekening betalen, kunnen ze ook een bedrijf inschakelen.
Doen ze dat niet, bel je enexis/liander en zeg je welk bedrijf hem eraf geknipt hebt.
Ik weet niet welke boetes erop staan, maar dat is geen tientjes werk.
Dus maak vooral foto's als ze bezig zijn. Je hebt al een foto met zegel, dus bewijs dat hij erop zat is er.
Ze kwamen gisteren, besloten dat het te glad was, vervingen de meterkast en zijn toen weer weggegaan. Dus zij dit gisteren zonnepanelen zouden krijgen, kregen ze niet.![]()
Gelukkig is de opbrengst deze dagen niet erg hoog dus je gemiste opbrengst valt mee. Komen ze wel binnenkort terug of moet je lang wachten?quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:32 schreef Queller het volgende:
[..]
Nou, een storm in een glas water; ze hebben 'm er volgens mij niet afgeknipt.
Ze kwamen gisteren, besloten dat het te glad was, vervingen de meterkast en zijn toen weer weggegaan. Dus zij dit gisteren zonnepanelen zouden krijgen, kregen ze niet.![]()
Ik heb geen flauw idee. Kostte wel een vrije dag en heel eerlijk: het was een uur nadat ze kwamen al helemaal niet meer glad op het dak. Ze roken volgens mij gewoon een dagje vorstverlet.quote:Op zaterdag 17 december 2022 11:20 schreef Faraday01 het volgende:
Gelukkig is de opbrengst deze dagen niet erg hoog dus je gemiste opbrengst valt mee. Komen ze wel binnenkort terug of moet je lang wachten?![]()
Bij welke bedrijven in Twente kan je als particulier nog offertes aanvragen? Ik heb er meerdere geprobeerd, maar geen gevonden.
Levertijd en prijs zijn niet van belang.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Coolblue:pquote:Op dinsdag 20 december 2022 18:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
Bij welke bedrijven in Twente kan je als particulier nog offertes aanvragen? Ik heb er meerdere geprobeerd, maar geen gevonden.
Levertijd en prijs zijn niet van belang.![]()
Bij @bambinoquote:Op dinsdag 20 december 2022 18:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
Levertijd en prijs zijn niet van belang.
Ik heb je lief mijn hele leven![]()
Die willen langskomen, maar dat kan nog niet omdat het huis nog niet van mij is.quote:Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Ze kunnen ook zonder langskomen alles opstellen. Ervaring mee.quote:Op dinsdag 20 december 2022 18:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die willen langskomen, maar dat kan nog niet omdat het huis nog niet van mij is.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: